Wsk M06-64 1966

Odpowiedz
halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: halcik » 2019-04-24, 09:03

Raz są dobre, a raz są luźne. Chodzi mi najczęściej o średnice wewnętrzną, ale jeśli ktoś już to regenerował to i zewnętrzną może być zła. Teoretycznie też powinno się je rozwiercać po zamontowaniu aby były osiowo względem siebie

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-04-24, 11:04

Właśnie wiem tyle, że wałek musi wchodzić do tej tulejki na tyle luźno żeby mógł się swobodnie w niej obracać, ale też luz nie może być zbyt duży...Jak ktoś przerobił już sporo tych silników to ma wyczucie czy tulejka jest dobra czy też kwalifikuje się do wymiany, ja jeszcze nie mam skali porównawczej i ciężko zdiagnozować czy luz u mnie jest jeszcze w normie czy już nie.

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: Seba_830 » 2019-04-25, 07:57

Montowałem już parę razy te tulejki i jedynie do czego mogę się przyczepić to ich kołnierz, jest on na wysoki i trzeba go zebrać, bo inaczej wałek pośredni przy skręceniu karterów się blokuje, nie mają też kanalika do smarowania w środku. Do średnic nie miałem żadnych zastrzeżeń.

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-04-28, 12:23

Witajcie

Z racji tego, że chcę aby prace nad remontem silnika posuwały się do przodu, to pomyślałem że teraz jest idealny moment aby oddać wał do regeneracji. Zdemontowałem z czopu wału łożysko, które zostało na nim po rozpołowieniu silnika oraz wymyłem sam wał w benzynie ekstrakcyjnej.

Wiem, że w WSK były dwa typy wałów : z wąskim korbowodem i szerokim. W jaki sposób mogę teraz sprawdzić jaki mam korbowód u siebie ?

20190428_113613.jpg
20190428_114237.jpg
20190428_113355.jpg

Przypuszczam, że to jest wąska korba, bo z tego co widzę łożysko w stopie korbowodu jest trzyrzędowe, aczkolwiek proszę Was o potwierdzenie tego faktu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-08-13, 11:17

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. W końcu nadszedł czas aby rozpocząć poważne prace nad motocyklem. Na pierwszy ogień i poszedł silnik. Za pomocą ropy, benzzyny ekstrakcyjnej, szczotek drucianych i pędzli udało mi się osiągnąć efekt taki jak na załączonych fotografiach. Kartery wyglądają w miarę, ale dekiel sprzęgła z lewej strony a także mały dekielek z prawej strony i puszka zakładana na koło magnesowe nie wyglądają już tak dobrze. Mam kilka pomysłów i chciałem się Was poradzić.

Opcje są takie:

1. Dać do kiełkowania wszystko, tzn. kartery, dekle oraz tą osłonę na koło magnesowe
2. Kartery zostawić takie jak są a wyszkiełkować tylko dekle i osłonę magneta
3. Kartery pozostawić takie jak są a dekle i osłonę magneta wypolerować
4. Kartery wyszkiełkować a resztę wypolerować

Wiem, że opinie są różne - kwestia gustu. Aczkolwiek na pewno nie będę polerował wszystkiego, bo to psuje efekt. Widziałem silniki, które były wypolerowane w 100% - łącznie z gaźnikiem.

Doradźcie mi proszę jak najlepiej odświeżyć te elementy. Wezmę pod uwagę wszystkie sugestie :)

dół.jpg
20190811_130239.jpg
20190811_130220.jpg
20190811_124951.jpg
20190811_124947.jpg
20190811_123955.jpg
20190811_123549.jpg
20190811_123543.jpg
20190811_123540.jpg
4.jpg
4.jpg
2.jpg
1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2019-08-13, 13:04 przez St.Anger, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: jjaworskyy » 2019-08-13, 12:51

W mojej B3 z 1980 roku cały silnik w szkiełku, teraz po kilku latach stwierdzam, że bardziej podoba mi sie tylko umyty silnik, przetrzeć druciakiem, tym bardziej w B1 najlepiej by to wyglądało moim zdaniem :)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: halcik » 2019-08-13, 13:38

Pokrywa olejowa rzeczywiście słaba, ale jestem kolejną osobą która za dużo by jednak nie zmieniała. Przy remontowanym motocyklu czasami to rzuca się w oczy i jednak nad tą pokrywą bym popracował, ale jednak jakiekolwiek ostre formy ingerencji osobiście wykluczam

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: paniczq » 2019-08-13, 15:50

Ja polecam AquaBlast. Czyszczenie wodą pod wysokim ciśnieniem.

Do szybkiego czyszczenia z olejów i brudów polecam :
a)Dimer w stosunku z wodą 1:5
b)myjkę ultradźwiękową
c)zmywarkę :)

Pozdrawiam!

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-08-13, 17:00

A powiedzcie mi jeszcze jak to wyglądało gdy motocykl opuszczał fabrykę. Czy ta pokrywa sprzęgła (lew i prawa) oraz dekiel koła magnesowego były polerowane na wysoki połysk ? Wiem, że kartery na pewno a nie były polerowane.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: CZESIO1958 » 2019-08-13, 17:07

Nie były polerowane 😎

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-08-13, 17:17

Dzięki za informacje. Powiem szczerze, że najbardziej skłaniam się ku szkiełkowaniu. Zastanawiam się tylko czy szkiełkować tylko te dekle i pokrywę magneta czy też kartery.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: qpa » 2019-08-13, 17:30

Ktoś kiedyś miał podać super przepis na pranie silnika wraz ze zdjeciami ale gdzieś zaginęło.

Mi też szkiełkowanie trochę odeszło od dupy i sam szukam sposobu na idealne wyczyszczenie.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: jjaworskyy » 2019-08-13, 18:03

qpa pisze:
2019-08-13, 17:30
Ktoś kiedyś miał podać super przepis na pranie silnika wraz ze zdjeciami ale gdzieś zaginęło.

Mi też szkiełkowanie trochę odeszło od dupy i sam szukam sposobu na idealne wyczyszczenie.
Kolega Czankete jeśli dobrze pamiętam...

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: Texas Ranger » 2019-08-13, 21:21

Tak jak teraz jest to ładnie wygląda. Tylko ta kapa olejowa jest utleniona, więc poszukałbym w lepszym stanie, a kapę magneta bym lekko przepolerował, ale nie na wysoki połysk.

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-08-14, 08:53

Dziękuję wszystkim za wyrażone zdanie. Doradźcie mi jeszcze w jaki sposób mogę "odświeżyć" koło magnesowe. Niestety ono także nie wygląda zbyt dobrze. Wiem, że i tak nie będzie ono widoczne ale mimo wszystko chciałbym aby wyglądało ładnie i schludnie.


20190811_130306.jpg
20190811_130253.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: CZESIO1958 » 2019-08-14, 11:22

Z zewnątrz szczotka druciana ale bez przesady
I pomalować srebrzanką 😎

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-08-25, 12:53

Przedstawiam pierwsze efekty swoich prac, chętnie wysłucham wszelkich sugestii :)
20190825_121116.jpg
20190825_121240.jpg
20190825_121210.jpg
20190825_121349.jpg
20190825_121337.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: Kosa » 2019-08-25, 14:33

Wydaje mi się że w tym silniku magneto powinno być inne...?

St.Anger
Posty: 101
Rejestracja: 2013-05-24, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1966r.
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: St.Anger » 2019-08-25, 14:35

Możliwe, że masz rację, motocykl jest z 1966 a na magnecie jest rok 1971.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: Wsk M06-64 1966

Post autor: yazimoo » 2019-08-25, 16:22

O, widzę kolega z moich okolic. Silnik szkiełkowałbym cały, dekielek od magneta przepolerował lekko i było by fajnie ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości