WSK 125 M06 B1 1967rok

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-19, 11:14

I kolego przyznaj mi rację, że jeśli gniazda były punktowane to piaskowanie im nie zaszkodzi ba nawet pomoże przy montażu ponieważ klej(do gwintów) lepiej chwyci . :mrgreen:

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: halcik » 2016-03-19, 15:48

Ok, wiem jakie są zalety imbusów i śrub na krzyżak. Kiedyś były jeszcze śruby z okrągłym łbem na płaski srubokręt i zrywał się jeszcze łatwiej.
Wyraziłem swoją opinię i powtórzę - to Twoja maszyna. Ale osobiście na złocie staroci bym się takim motorem nie pokazał i dlatego czytasz w tym temacie krytykę

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: rolecki » 2016-03-19, 17:03

Mnie to dziwi jak niektórzy piaskują, polerują kartery a potem wkładają imbusy , bo lepiej się odkręcają a wygląda to tragicznie tak samo jak nie którzy polerują wszystkie łby śrub ,które są przy ramie,przecież oryginalnie były zwykłe śruby i na każdej wybita wytrzymałość ,potem wygląda to jak motocykl rodem z Indii ,ale każdy robi jak uważa.

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-19, 17:20

rolecki pisze:Mnie to dziwi jak niektórzy piaskują, polerują kartery a potem wkładają imbusy , bo lepiej się odkręcają a wygląda to tragicznie tak samo jak nie którzy polerują wszystkie łby śrub ,które są przy ramie,przecież oryginalnie były zwykłe śruby i na każdej wybita wytrzymałość ,potem wygląda to jak motocykl rodem z Indii ,ale każdy robi jak uważa.
Koledzy :shock:
To tylko śruby !
Dla mnie nie ma żadnej różnicy między śrubami na płaski śrubokręt a imbus.
Imbusowe przede wszystkim są twardsze , a osobiście nigdzie nie widziałem śrub z łbem na płaski śrubokręt np. 8.8 , a te które ludzie sprzedają jako gotowe zestawy to zwykła plastelina... Nad tymi śrubami jeszcze się zastanowię, jeśli gdzieś znajdę takie jak ori 8.8 to założę ori.

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: rolecki » 2016-03-19, 17:26

Szukaj w dobrych sklepach metalowych ,albo ze śrubami,bo faktycznie to co jest na allegro i w sklepach z częściami do motocykli to szajs ,który tylko ładnie wygląda.
Tutaj mają dużo śrub :
http://www.asmet.com.pl/

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-19, 18:14

rolecki pisze:Szukaj w dobrych sklepach metalowych ,albo ze śrubami,bo faktycznie to co jest na allegro i w sklepach z częściami do motocykli to szajs ,który tylko ładnie wygląda.
Tutaj mają dużo śrub :
http://www.asmet.com.pl/
Znalazłem już takie jak oryginalne twardsze i z nierdzewki więc kupię takie ;D

Jeśli ktoś ma problem ze znalezieniem to wystarczy wpisać to i już : Wkręt nierdzewny walcowy DIN 84, jeśli ktoś chce z nierdzewki to Wkręt nierdzewny walcowy DIN 84 A2.

Przykładowa stronka ze śrubami : http://bejmet.com.pl/sklep/329-wkret-ni ... -84-a2?p=8

Gondek
Posty: 158
Rejestracja: 2013-03-18, 17:44
GG: 0
Moje maszyny: jawa
shl
gnom
perak
sport 2(sprzedany )

Velorex 560
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: Gondek » 2016-03-19, 19:21

Widać było te jedynki elegancko przed psuciem karterów... Weź zmień śruby a silnik przejedź wełna do polerowania, może da się to poprawić. Chwalisz się robotą to nie oczekuj samych pochlebnych opinii na forum, to nie kącik lizania pytki...

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: halcik » 2016-03-19, 19:32

To jeszcze ja rzucenie swoje 3 grosze. Gdzie i w jakim celu chcesz stosować śruby 8,8; jakiej twardości są kwasów a2. Ludzie trochę poczytać a nie pisać dla pisania. 8.8 są twarde i przy naprezeniach pękają. Stosuje się głównie przy zawieszeniach. A 5,5 czy a2 to miękka śruba która można mocować wszystko inne. Co się stanie z tlumikiem jak oberwie krawężnikiem? Na 5.5 śruba się kształci i tłumi może aż tak nie oberwie, na 8,8 będzie już dziura.
Również uwielbiam zestawy z kwasowki i śruby do zawieszenia wykonane z tego materiału. Wystarczy poczytać normy i dowiemy się że kwasów a2 i 5.5 się w to miejsca nie nadaje

Wojtaszek
Posty: 38
Rejestracja: 2015-07-16, 18:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
JAWA 50
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: Wojtaszek » 2016-03-19, 19:34

Ja tam w swojej WSK 175 wypolerowałem kapy na lustro.
Nie jest idealne ale wygląda spoko.
Weź je zmatuj papierem 400 na mokro i pastą pollux niebieską to daje taki efekt pół lustro pół mat. :-)
Coco Jumbo!I do przodu!

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-20, 10:29

halcik pisze:To jeszcze ja rzucenie swoje 3 grosze. Gdzie i w jakim celu chcesz stosować śruby 8,8; jakiej twardości są kwasów a2. Ludzie trochę poczytać a nie pisać dla pisania. 8.8 są twarde i przy naprezeniach pękają. Stosuje się głównie przy zawieszeniach. A 5,5 czy a2 to miękka śruba która można mocować wszystko inne. Co się stanie z tlumikiem jak oberwie krawężnikiem? Na 5.5 śruba się kształci i tłumi może aż tak nie oberwie, na 8,8 będzie już dziura.
Również uwielbiam zestawy z kwasowki i śruby do zawieszenia wykonane z tego materiału. Wystarczy poczytać normy i dowiemy się że kwasów a2 i 5.5 się w to miejsca nie nadaje
Kolego dobrze o tym wiem, bo jestem mechanikiem ;D Zauważ, że ja rzuciłem " np. 8.8" chodziło mi głównie o to żeby kupić twardsze niż plastelina z alledrogo.

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-20, 10:34

Gondek pisze:Widać było te jedynki elegancko przed psuciem karterów... Weź zmień śruby a silnik przejedź wełna do polerowania, może da się to poprawić. Chwalisz się robotą to nie oczekuj samych pochlebnych opinii na forum, to nie kącik lizania pytki...
O gustach się nie dyskutuje , kartery zostają jak są dopóki mi się przestaną podobać . Śruby na silniku są tylko chwilowe, jak już pisałem wyżej kupię komplet takich jak oryginalne . A czy ja oczekuje samych pochwał ? Nie. Każdy ma inne gusta i tak zostanie , to chyba normalne że każdy ma swoje zdanie ;D

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-23, 16:26

Mała aktualizacja .
Wał odebrany z regeneracji na korbie duellsa ,dotarły śruby oraz skompletowany zestaw do CDI , kartery poszły do tokarza w celu dorobienia nowych tulejek skrzyni biegów ale niestety okazało się, że wałek pośredni nadaje się na złom ;( gdyż czopy się wytarły i zrobiły się stożki a szlifowanie ich i hartowanie to gra nie warta świeczki więc zamówiłem nowy polski wałek :)


Fotki :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: Sarmat » 2016-03-28, 13:13

Nie ma żadnych zdjęć już w tym temacie ;(

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-29, 22:13

Sarmat pisze:Nie ma żadnych zdjęć już w tym temacie ;(
Ojjj , już staram się to naprawić :shock:

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-03-29, 22:32

Tutaj trochę zdjęć, wrzuciłem na inną chmurę ;D

http://miuosh96.imgur.com/

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: Sarmat » 2016-03-30, 00:35

Dzięki bardzo :D

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: Sarmat » 2016-03-31, 19:40

Przejrzałem dokładnie temat i trochę szkoda tego piaskowania. Wierz mi lub nie, ale aluminium lepiej szkiełkować, piaskowanie jest na twardsze powierzchnie. Wiem na własnym przykładzie bo miałem szkiełkowane dekle i wyszły pierwsza klasa :D

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-04-01, 14:16

Sarmat pisze:Przejrzałem dokładnie temat i trochę szkoda tego piaskowania. Wierz mi lub nie, ale aluminium lepiej szkiełkować, piaskowanie jest na twardsze powierzchnie. Wiem na własnym przykładzie bo miałem szkiełkowane dekle i wyszły pierwsza klasa :D
To było szkiełkowane bo my używamy kulek szklanych, tylko dawno już nie były wymieniane i razem z osadem od piaskowania wychodzi tak ... Ale spoko kartery zostały przepolerowane szczotką drucianą na wiertarce i wyglądają jakby były nowe z fabryki , zdjęcia niebawem :D

Czekam tylko na wałek główny i składam silniczek :P

I na dniach zawiozę zbiornik do ocynku i zabierak bo dorwałem w końcu ori od B1, zbiornik z tego względu, że w środku konkretnie zaczyna rdzewieć a i tak musi być ponownie pomalowany więc stwierdziłem, że go ocynkuje i będzie spokój na wieki :D

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: miuosh1 » 2016-04-05, 14:48

Mała aktualizacja :D
Silnik poskładany :
Nowe łożyska, uszczelniacze, wałek główny, kosz sprzęgłowy, sprzęgło, łańcuszek sprzęgłowy, wał po regeneracji na duellsie , cylinder po szlifie ;D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B1 1967rok

Post autor: sbanys » 2016-04-05, 20:22

Tak przeglądam sobie te zdjęcia i wydaje mi się że silnik to masz nieoryginalny.
W tym roczniku numery były na karterze od strony magneta.
Podnóżek kierowcy też nieoryginalny powinien być prosty pręt.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości