WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Savier » 2014-07-11, 17:01

Paznokcie, rozpuszczalnik, kokbinowanie.. W moim przypadku :D. Może sa jakieś specjalne środki.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2014-09-08, 18:50

Hej

Jest jakiś progress :) Dzisiaj przyszło siedzenie od tapicera który miał to nitować. Pokrowiec od tapicer-11 na allegro, a gąbka oryginalna. Stan marny
http://zapodaj.net/3111e5ab9b764.jpg.html
http://zapodaj.net/8b26983f151fd.jpg.html

Jak wspomniałem, siedzenie ze starej gąbki ale tapicer zrobił to dość fajnie, utykając dziury takim filcem czy cokolwiek to jest :P Siedzi się w porządku. Poza tym czekam na chromy, ocynk, szkiełkowanie i szprychy jak się skończy robić :D Poza tym mam zamiar wsadzić CDI, oryginalny przesuwany kranik i kupić parę duperel ale o takich rzeczach dopiero po wypłacie.

Jednak mam tu problem, ponieważ jak zakładam bak za tę wnękę to podstawa siedzenia zaczepia o właśnie zbiornik i niemożliwe staje się "dobicie" siedzenia bez użycia siły i zniszczenia lakieru. Mieliście już taki problem? Jeżeli tak to pomagijte rebiata :)

Pozdr

Zdjęcia dodajemy poprzez załączniki na forum, proszę zmienić. Tomekk

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Savier » 2014-09-08, 19:07

W B1 był przesuwny kranik?

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2014-09-08, 20:10

Taki miałem, więc chyba tak

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Savier » 2014-09-08, 20:27

Aha, no to jak tak na to patrzysz... :)

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2014-09-08, 21:26

Myślę iż miała. Na wiki niby był ale usunięto go potem. Poza tym z tym kranikiem zawsze moi poprzednicy mieli mniej problemów, co mogę po części potwierdzić bo z tym nowym była katorga za sprawą odstojnika a tu mamy piękną siateczkę ;D

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2014-09-25, 19:23

http://imgur.com/a/WkZKw

Postęp prac, czekam na ocynki od Audio, resztę chromów od Filipa, CDI od Saviera i graty od Picka i w sumie będę mógł składać :)

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2015-02-12, 20:14

Hej

Prace poszły do przodu i wueska jest prawie na ukończeniu. Pozostało przede wszystkim podłączenie wszystkiego pod obieg i parę takich dupereli jak związanie kabli, złożenie manetki gazu, wyrobienie haczyka do podstawki centralnej itd. generalnie prezentuje się teraz tak:
http://i.imgur.com/Qo25daw.jpg
http://i.imgur.com/TObwKif.jpg (tylko nie wiem czemu się odwróciło :()

Nie obyło się też bez problemów, niestety nie wiem czemu stopka hamulca nie odbija i nie wraca na poprzednią pozycję. Dla tych co mogliby pomóc, zdjęcie bębna i rozpieraka http://i.imgur.com/XbGOKkY.jpg robiłem tak jak miałem na zdjęciu przed remontem i było dobrze a było tak http://i.imgur.com/90yNtkh.jpg

Niestety nie wrzucam zdjęć na załączniki ponieważ zmniejszenie rozmiaru zdjęcia spowoduje, że nic nie będzie na nim widać ;(

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: dawid_f831 » 2015-02-12, 20:36

Pięknie się prezentuje:) Dodaj więcej zdjęć

Co do hamulca, to ja ma inaczej zamontowany sam rozpierak. Ten wygląda jakby był przedni, ale mogę się mylić.
Tu masz zdjęcie jak jest u mnie (trochę mało widać ale można powiększyć i zawsze inaczej)
https://drive.google.com/file/d/0B6mSAL ... sp=sharing

A składając rozpierak założyłeś podkładkę sprężystą?

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2015-02-12, 21:04

Dziękuję :) Myślę, że nowe zdjęcia dodam niebawem.

Co do twojej wueski to faktycznie masz trochę inaczej a ja inaczej już nie mogę bo to co trzyma bęben już mi dalej nie pozwala coś zrobić. Podkładki założyłem tak jak na zdjęciu widać i pod tym co podtrzymuje to też jest. Rozpierak do przedniego koła sie nie nadawał a został tylko ten to został do tylu przydzielony. Poza tym wydaje mi się, ze mamy identyczne

ozi
Posty: 96
Rejestracja: 2013-06-28, 22:58
GG: 0
Moje maszyny: m06b1
Lokalizacja: zielona góra
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: ozi » 2015-02-14, 19:14

w moje 68 mam dołem poprowadzony pręt

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2016-03-04, 19:10

Hej

Udało mi się dobić targu z jednym z moich kumpli i wymieniłem cylinder aluminiowy na oryginalny żeliwny. Po szlifie i pasowaniu tłoka od Franq87, dostałem go w swoje łapy by go powoli docierać do sezonu :D Jak uważacie, czy ta świeca i sposób w jaki silnik chodzi, jest prawidłowy? Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=Apr2Qo7 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=HpKpm0T ... e=youtu.be

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Savier » 2016-03-04, 19:28

Za bogato. :->

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2016-03-04, 20:17

Dałem 1:20 czyli szklanka na 5 litrów bo pierścienie rzeczywiście były bardzo ciasno. Po pracy silnika można też wywnioskiwac że zapłon za wciut za wczesny?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Savier » 2016-03-04, 23:13

... :D
To kwestia stosunku mieszanki paliwo-powietrze, nie olej-benzyna (chociaz z tym 1:20 to też przesadziłeś, 1:25-1:30 jest ok)
Weź na początek ustaw ten zapłon po ludzku, to nie jest trudne :) Zluzuj sobie śruby podstawki, ustaw tłok 3mm przed GMP i w tym momencie impulsator ma być w połowie poza blaszką wyzwalajacą.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2016-03-04, 23:33

Dziwne, ale szczerze przyznam, że motór nie reaguje jak powinnienn na tę śrubę. Nagrzałem go z 15, 20 minut na wolno-średnich obrotach i próbowałem się bawić z tymi śrubami, ale ta pozioma wydaje się nie reagować na to czy ją wkręcę czy wykręcę. Jeżeli znowu ciągnie gdzieś lewe powietrze to mnie strzeli :D I zapłon jutro spróbuję ustawić na cycuś glancuś, zobaczymy jak zadziała

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2016-08-31, 16:38

Hej,

Od mojego ostatniego wpisu trochę się zmieniło. WSK jest ukończona na 99,8% (za wyjątkiem tego badziewia klik z którym być może poradzę sobie w tym tygodniu.). Zrobiła też trochę kilometrów po raczej drogach gruntowych, także na zdjęciach wyszła trochę brudna na zdjęciach :P Po zaciętych walkach z urzędnikami udało mi się zarejestrować też sprzęt co będzie widać na zdjeciach :> Renowacja potrwałaby równe trzy lata, ale zabrakło dwóch miesięcy. Generalnie jestem zadowolony z efektu, jestem też ciekawy waszych opinii. Kilka wpadek wizualnych jest, ale to się poprawi w niedalekiej przyszłości. Sprzedawać nie zamierzam, jako że to pamiątka rodzinna, ale jestem ciekawy za ile wy byście próbowali sprzedać gdybyście mogli i czy to pokryłoby się z kosztami remontu. Gdyby ktoś sam robił be jedynkę to śmiało pytać to chętnie pomogę. I dziękuje tym którzy pomogli mi przez te trzy lata, a było was sporo :) Bez was raczej byłoby to niemożliwe albo ciężkie do wykonania.

Link do albumu --->> http://imgur.com/gallery/zFI7R z kilkoma zdjęciami sprzed remontu jak i jedno w trakcie.

Pozdrawiam

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: sbanys » 2016-08-31, 16:56

Razi w oczy trochę ten biały odstojnik kranika i współczesny automat stopu. 69 rok to sygnał powinien być pod lampą.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: Sarmat » 2016-08-31, 17:38

sbanys pisze:Razi w oczy trochę ten biały odstojnik kranika i współczesny automat stopu. 69 rok to sygnał powinien być pod lampą.
Na początku też trochę mi się ten biały odstojnik nie podobał, ale teraz jest praktycznie niezbędny w moim kraniku :D Warto dodać, że oryginał kupiony za łącznie 10 zł z allegro.

Co do automatu stopu to wiem, ale poprzedni zbliżony do oryginału działał dziwnie bo wyłączał sie po popchnięciu pręcika. Po prostu działał dokładnie odwrotnie niż powinien. Ten zaś to automat z trzydziestki, który działa bardzo ładnie ale nieco odstaje kolorystycznie chociaż dla mnie w tym miejscu też nie ma znaczenia.
Co do sygnału to wiem, ale te oryginalne są ciężko dostępne a że miałem taki z fumki w garażu to zrobiłem ten, a że było to dawno to o fakcie ze on nie należał do tego motoru się dowiedziałem po jego odnowieniu, chociaż on też mi jakoś szczególnie nie przeszkadza. Oczywiście fajnie jest mieć oryginał, ale myślę że to też nie jest złe.

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 z 1969 - czarna

Post autor: sbanys » 2016-08-31, 19:16

Do pełnego oryginału to już niewiele jej brakuje.
Będziesz chciał to tak zostawisz jak jest lub pomału znajdziesz brakujące części i wymienisz to twoje moto i tobie się ma podobać.
To co jeszcze zauważyłem to stopka hamulca widzę że pospawana, tylny klosz lampy, kopka i fajka świecy - współczesny zamiennik.
Brakuje ci blokady kierownicy i siedzenia a boczek mały nie ma wycięcia pod blokadę więc chyba nieoryginalny.
Zmiań jeszcze te trytki elektryczne mocujące kable do silnika bo to już kiepsko wygląda. Reszta jest ok.
Moto sprawne jeżdzące i zarejestrowane więc tylko powodzenia w użytkowaniu a tych pare elementów do wymiany to może być już wienienka na torcie.
Jak robiłeś logo naklejki pod bezbarwny, malowane czy kalka.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości