Strona 4 z 6

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-04-25, 20:34
autor: nest
Czy przy montażu nowych łożysk należy stosować klej do łożysk, ponieważ z tego co słyszę były kiedyś wklejane.
Czy w przypadku nowych łożysk, a są one zamknięte, należy wówczas na łożyska nakładać towot/smar i uszczelki filcowe?

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-04-26, 00:18
autor: Sarmat
1. Jeżeli łożysko nie wchodzi ciasno to na klej. Punktować chyba nie ma już sensu w dobie istnienia właśnie kleju :D
2. Łożyska kryte są już wewnątrz nasmarowane, jeżeli jednak chcesz je wsadzić w silnik to polecam odkryć by miały smarowanie z oleju. W kołach np. już takiej potrzeby nie ma, chociaż niektórzy uważają, że fabrycznie mało smarują, ale to jak kto tam lubi.

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-20, 22:34
autor: nest
Dziś odebrałem części - szparunki super wyszły ;-) logo jak dla mnie rewelacja ;-)

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-20, 22:46
autor: Savier
Wygląda spoko, ale ja to bym się jednak trochę przyczepił do grubości szparunku i zgrzewu na zbiorniku :D

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-21, 07:58
autor: sbanys
Logo nie do końca zgodne z oryginałem.

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-21, 08:45
autor: Adam_Ga
Hej widać że dobrze i dokładnie zrobione. Jednak tak jak koledzy już napisali szparunki i logo "prawie" takie jak powinno być. Najważniejsze że tobie się podoba.
Jedyny bubel moim zdaniem to ten zgrzew na zbiorniku :-?

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-22, 00:39
autor: nest
Sprawa logo mnie zaintrygowała. Z informacji jakie otrzymałem kolorystyka jest właściwa, a rozmiar to już na 100%
Posiadam jeszcze zdjęcie logo jakie było przed renowacją - sam oglądałem dokładnie. Były tam ślady/pozostałości kolorów w danych miejscach, całkowicie się nie utleniło.
Znalazłem wówczas jeszcze film z tym samym modelem motocykla (3:20 jest M06-64 w oryginale)
https://www.youtube.com/watch?v=ao64JWIGMIo
i kolorystyka się zgadzała.
Co do grubości szparunku zgadzam się, chyba w oryginale jest cieńsze, ale tak również jest ładnie, nie jest przesadzone moim zdaniem. Zgrzew na zbiorniku to już zupełnie ciekawostka - faktycznie nie było go w ogóle przedtem widać ;-) nie zwróciłem na to uwagi, widocznie grubsza warstwa lakieru była w oryginale ;-) dzięki za opinie!

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-22, 01:59
autor: [Łukasz]
Moim zdaniem wygląda ***zajeb***. Myślicie, że jak je malowali w fabryce w tamtych czasach to wszystkie szparunki i loga były idealnie równe i malowane precyzyjnie co do milimetra w tym samym miejscu? Nie sądzę.

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-22, 09:40
autor: sbanys
Co do szparunków to były wykonywane ręcznie i przez różne osoby. Każdy miał swój styl i wypracowane ruchy więc nie ma identycznnie wykonanych lini.
Co do loga to były to kalkomanie wiec powinny być jednakowe.
Logo ma mojej M150 wygląda jak na zdjęciu pierwszym, na starej kalkomani wygląda to jak na drugim zdjęciu.
Ostatnie zdjęcie moje nowe kalkomanie.
Różnica widoczna.

Tu masz na ten temat linka:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=85&t=6073&start=20

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-22, 13:21
autor: [Łukasz]
Największa widoczna różnica to to różowe kółko. Dlaczego tak?

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-22, 13:55
autor: nest
W moim przypadku "malarz artysta" ;-) który wykonywał szparunki i logo nie stosował kalkomanii. Logo zostało pomalowane/wykonane warstwowo lakierem. Może logo jest właściwe, a może nie - teraz już nieistotne ;-) Wzór jest właściwy, a za różem nie przepadam ;-)

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-10-22, 16:09
autor: sbanys
[Łukasz] pisze:Największa widoczna różnica to to różowe kółko. Dlaczego tak?
Różowe takie było w oryginale lecz w biegiem lat kolory płowiały i robiło sie wszystko białe.
Różnica o którą mi chodziło to wypełnienie pomiędzy kółkiem a skosami. W oryginale tam nie ma koloru.
A malarz zrobił wypełnienie na niebiesko.
nest pisze:W moim przypadku "malarz artysta" ;-) który wykonywał szparunki i logo nie stosował kalkomanii. Logo zostało pomalowane/wykonane warstwowo lakierem. Może logo jest właściwe, a może nie - teraz już nieistotne ;-) Wzór jest właściwy, a za różem nie przepadam ;-)
Moto już pomalowane to tak już pozostanie bo szkoda było by to poprawiać.
Wytrwałości w składaniu.

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-11-01, 22:47
autor: nest
Witam, zakupiłem jakiś czas temu nity do WSK - mam pytanie jak fachowo się nituje tabliczkę? Do tych nitów stosuje się nitownicę? Planuję zamontować tabliczkę, rozumiem, że w takim stanie jak na zamieszczonych zdjęciach nie da się już nic jej lepiej poprawić?

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-11-01, 23:36
autor: yazimoo
Te nity akurat dobijasz po prostu młotkiem, co do tabliczki to nic już z nią nie zrobisz ;-)

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-11-02, 08:19
autor: halcik
A nie jest przypadkiem pomalowana farbą? Spróbuj lekko nitro lub zmywacze powłok lakierniczych, jeśli jesteś pisze to może będzie bardziej czytelna. Zrób test gdzieś na boku zanim machniesz ja cała

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-11-02, 10:41
autor: yazimoo
Według mnie to wyraźnie widać, że tabliczka się utleniła i prawie wszystko poodpadało, zostały tylko resztki farby

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-11-02, 15:49
autor: lis235
Ocynkuj ja i wszystko ,numery będa widoczne

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-11-03, 20:01
autor: nest
Oponki założone ;-)

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-12-20, 22:33
autor: nest
Tabliczka zamontowana, czas składać sprzęt ;-)

Re: WSK M06-64 czarna z 1966r. by kaczor

: 2016-12-28, 16:21
autor: Sarmat
Trzeba było sprawić sobie nową i na niej normalnie numery powbijać ;>