WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-22, 11:37

Edytuj posty jak piszesz w tak krótkim odstępie czasu :)
ładnie działasz z wueską.

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-02-25, 14:08

Detale wróciły wyszkiełkowane, teraz mogę polecić wyżej wspomniany zakład z czystym sumieniem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-03-04, 00:30

Kilka zdjęć z ostatniej chwili....... już mnie wkurza to zawożenie i odbieranie części ale niedługo zacznie się miły dla wszystkich montaż. W terenie ciągle rama w proszku, szlif cylindra wraz z oryginalnym tłokiem i pierścieniami - 200 zł( ul. Kościańska 65 Poznań ) i tłok w regeneracji ( wyważenie, dorobienie blach bocznych, korbowód, tuleja, łożysko - 300 zł ). O chromy nie pytajcie ile ale zakład TWF na ul. Madziarskiej w Poznaniu to perfekcja. Robię w tym zakładzie chromy od ponad 10 lat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: Piotrek99 » 2015-03-04, 09:32

Pięknie to wygląda, jeśli można wiedzieć to ile cię wyniosły te chromy i czy robią to wysyłkowo ?

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-03-04, 23:08

Jest to typowo zakład szlifierski a wiadomo, że dobre przygotowanie to podstawa. Myślę, że skoro przysyłają do niego całe samochody w kartonach do pochromowania np ze Szwajcarii to nie będzie problemem wysyłka w Polsce.
Kontakt znajdziesz na stronie: http://www.twf-chrom.pl

Powiedz, że widziałeś u Adama detale od WSK to pewnie potraktuje Ciebie ulgowo:-)

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: Piotrek99 » 2015-03-04, 23:47

Okej dzięki wielkie ;) mam właśnie trochę gratów nie tylko od wsk ale też od innych motocykli i szukam dobrego galwanizera ;D

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-03-17, 21:40

Niestety chromy położone ładnie ale w lagach po wytrawieniu spustoszenie i niestety na gwinty dostało się trochę miedzi. Czy ktoś wie jaki jest gwint wewnętrzny na lagach dolnych?

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-03-20, 22:02

Wróciła dzisiaj rama z proszku i wreszcie ożeniłem pierwsze elementy ze sobą:-)
Przy okazji jak dorabiałem oś podnóżek z kwiasiaka dla siebie, dorobiłem jeszcze kilka sztuk, jakby ktoś chciał to chętnie odsprzedam. Pomyślałem, że skoro ja nie znalazłem tego elementu na allegro to może ktoś prócz mnie będzie szukał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-03-23, 22:24

Trudno się przyznać do błędów ale myślę, że każdy z nas podczas pierwszej odbudowy jakieś popełnia. Nauka kosztuje i warto podzielić się kilkoma spostrzeżeniami z pierwszych dni składania do kupy gdzie nic nie chce się złożyć:-)

1. Podczas malowania proszkowego ramy należy pilnować aby otwory techniczne były zabezpieczone. W moim przypadku otwory pod oś wahacza tak zawalone farbą, że pół dnia straciłem na zeszlifowanie farby do metalu. PILNUJCIE ABY W LAKIERNI ZABEZPIECZALI OTWORY TECHNOLOGICZNE - do zrobienia ale wyszlifowanie fi 19 wewnątrz trochę zajmuje czasu.

2. Wciskając tuleje w oś wahacza także należy je wciskać na goły metal. Tworzywo jest na tyle elastyczne, że dostosuje się do średnicy wahacza. Niestety już pod oś robi się dosyć ciasno. W moim przypadku, średnica wewnętrzna tulei po wciśnięciu zmniejszyła się o 1,5mm. Powinno być wszystko na zero. Średnica tulei 19mm=oś 19mm.

3. Lagi dolne amortyzatorów przednich po wytrawieniu wyglądają jak gimela, w dodatku zwoje gwintu podczas miedziowania w niektórych miejscach połączyły się ze sobą. Gwint z tego co udało mi się ustalić to 42x1 ( drobnozwojny ). Sytuacja do opanowania ale niepotrzebne koszty i czas.

Czy ktoś wie jaka była kolejność elementów przy osi wahacza? Chodzi mi, z której strony był gwint M12 a z której M16. W rysunkach technicznych znalazłem podkładkę z jednej strony czy to możliwe?

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: Sarmat » 2015-03-23, 23:51

Z lewej strony większy a z prawej mniejszy. Oczywiście mówię z pozycji, tak jakbyś siedział. Podkładka chyba też tylko z lewej strony, sprężysta (chociaż ja mam dwie z obu stron.)

Pozdro

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-03-25, 21:25

Mozę ktoś udostępnić zdjęcie z lewej i z prawej strony?

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-04-01, 22:32

Dzisiaj odebrałem po regeneracji cylinder oraz wał .
Szlifierz na pierwszy rzut oka ( ponoć najlepszy w Poznaniu ) zrobił dobrą robotę - zobaczymy jaki efekt będzie w czasie jazdy.
W ramach regeneracji wykonano:
- szlif cylindra,
- nowy tłok z epoki,
- pierścienie,
- łożyskowanie wału korbowego,
- uzupełnienie blach bocznych na wale,
- tuleja tłoku z zabezpieczeniami.

Za całość wykonawca zażyczył sobie 500 zł.
Jak tylko znajdę odrobinę czasu zacznę składać całość w całość;-) niestety chwilowo czasu brak.

Kluczowe elementy jeszcze u fachowców.

Przy okazji, zastanawiam się nad nakręceniem profesjonalnego filmu z montażu silnika. To co występuje w necie to niestety nie obrażając nikogo ale nie daje nowicjuszowi możliwości wzorowania się.

Czy jest ktoś chętny do pomocy w złożeniu silnika z okolic Poznania? Chciałbym zrobić długometrażowy filmik dla pozostałych majsterkowiczów ( prawdziwe krok po kroku ). Zapewniam dobry materiał do złożenia, narzędzia oraz kamerę:-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-04-04, 23:00

Oczekując na poważne części zająłem się drobiazgami i zmontowałem to co mogłem na dany moment.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-04-20, 22:06

Składanie idzie topornie ale cały czas do przodu. Ciągle nie mam dolnych lag po tym jak galwanizer zamiedziował gwinty. Silnik w sumie skompletowany w częściach więc jak już nie będę miał co składać, złożę silnik. W piątek byłem w wydziale komunikacji i rejestracja ma odbyć się ponoć bez problemów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: Savier » 2015-04-20, 22:32

Wszystko idzie super, tylko kurka wodna, czemu nieoryginalne logo? :D Rzuca się od razu!

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-04-20, 22:55

Kurde, nie wiedziałem, że tak rzuca się to w oczy. Chciałem mieć w kolorze szparunków - mi się podoba. Zawsze można przemalować:-)

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: Texas Ranger » 2015-04-20, 22:57

Zostaw tak jak jest, mi też się podoba.

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-04-20, 22:59

Sorry ale oryginalne z całym szacunkiem, że oryginalne ale z samego początku było nieudane. Jak można dać logo kolorowe? Lepiej powiedzcie którędy szła oryginalnie instalacja do tylnej lampy:-)

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: czankete » 2015-04-21, 07:13

WSK_Poznań pisze:Dzisiaj odebrałem po regeneracji cylinder oraz wał . Szlifierz na pierwszy rzut oka ( ponoć najlepszy w Poznaniu ) zrobił dobrą robotę - zobaczymy jaki efekt będzie w czasie jazdy.
...jedna uwaga - na pierwszy rzut oka to moim zdaniem zapunktowanie blach na przeciwwagach w 9-10 miejscach to trochę za mało nawet jeżeli ich zewnętrzne krawędzie były delikatnie podklejane - w co wątpię by szlifierz zrobił.

Jeżeli mogę zasugerować to zanim zabierzesz się sam lub zlecisz komuś złożenie silnika to zapunktuj je (jeżeli nie chcesz zrobić tego jak powinno czyli pomiędzy oryginalnymi płaskimi zaprasowaniami) to chociaż co 1 -1,5cm ;-) .

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości

Post autor: WSK_Poznań » 2015-04-21, 07:21

Dziękuje za uwagę, myślałem już o tym ale teraz to nie ma co się zastanawiać tylko zrobić:-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości