WSK m06-Z 1959 by Decada

Odpowiedz
Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-02, 09:32

Witam w nowym wątku. Wczoraj klient przywiózł do mnie WSK'e. WSK z dokumentami ponoć, ale jeszcze ich nie widziałem.
Tabliczka nieczytelna niestety. Można tylko odczytać numery ramy i silnika oraz rocznik 1959.

Bardzo was proszę o identyfikację modelu. Podejrzewam, że jest to Z'ka albo L'ka. Nie jestem znawcą więc czekam na waszą pomoc.
WP_20150501_005.jpg
WP_20150501_006.jpg
WP_20150501_007.jpg
WP_20150501_011.jpg
Motocykl przejdzie kompleksowy remont w moim wykonaniu. Pozostawienie motocykla w takim stanie nie wchodzi w grę. Klient chce remontować.

Silnik ponoć odpalał, ale teraz nie ma ochoty. I tak będę remontował silnik więc go póki co nie ruszam. Odpalę go na stole.

Po ustaleniu modelu ruszam z pracami :) Będzie się działo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-05-02, 11:28 przez decada, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 1959 by Decada

Post autor: peter125-175 » 2015-05-02, 09:58

Idealna baza do remontu ;) .
Tak to jest wsk Z.Rocznik też się zgadza do tego modelu.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-02, 15:35

Dzięki za info.

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: pawpaw12 » 2015-05-03, 23:27

Silnik nie jest jej. Bezdyskusyjnie ma być wysoki zapłon i kultowe ZM DĘBA.
Na przednim widelcu mocowanie obejmami więc w 59 jak najbardziej było tak robione. Później zrezygnowano z tego rodzaju mocowania. Ale w takim wypadku przednia lampa by była też nie od niej. Musiałaby być bez licznika. Tłumik, zakrętka baku i kranik raczej też nie od niej. Koła zakładam, że są 19-to calowe więc jest ok.
Widać, że jest w bardzo dobrym stanie - czyli idealna do odrestaurowania.
Powiedz czy lakier to jakaś późniejsza robota czy może być oryginalny ?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-04, 06:37

Rama była chyba kiedyś malowana. Zbiornik i błotniki raczej nie.

Odnośnie lampy. Powinna być taka jak w mojej WFM'ce i licznik w półce?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-05, 10:57

Zaczęło się. Rozbieram motor na części pierwsze a odpowiedni silnik jest już kupiony i tylko czekać na kuriera :)
WP_20150504_001.jpg
WP_20150504_005.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: pawpaw12 » 2015-05-09, 18:24

O rodzaju logo na baku było sporo pisane w temacie zetki. Jeżeli Twój lakier na baku może być oryginalnym z 59 to mamy do czynienia z produkcją z końca roku gdzie zrezygnowano już z bogatego trójkolorowego zdobienia. Ale jeśli koniec roku to kłuci się to z rodzajem mocowania dolnej pułki do widelca. Masz niezły rebus.
Odnośnie lampy (założyłeś, że już wszyscy znamy Twą WFM, czyli listę Twoich zalet otwiera skromność :lol: ) - nie twierdzę, że ma być inna. Jeśli inna to oczywiście chodzi o taką jak w Twojej WFM. Trzeba popatrzeć na inne roczniki (na naszym forum oczywiście) i stwierdzić kiedy pojawiła się ta większa lampa. Do większej lampy zdecydowanie łatwiej jest dostać ramkę i wkład. Masz napęd licznika w tylnym kole. Nie widziałem egzemplarza zetki z licznikiem w lampie i jego napędem w tylnym kole. Sam jestem ciekawy czy ta lampa może być w tym egzemplarzu.
Opony wymieniasz czy zostawiasz te co są? Pisz co to jest i w jakim są stanie. Ja w remoncie mojej biorę pod uwagę zakup rasowych PRL-owskich opon.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-09, 19:40

pawpaw12 pisze: Odnośnie lampy (założyłeś, że już wszyscy znamy Twą WFM, czyli listę Twoich zalet otwiera skromność :lol: )
Pytanie w zadzie było kierowane do ciebie bo najwięcej się wypowiedziałeś w tym wątku, a z tego co kojarzę ty znasz moją fumkę bo zaglądałeś do tamtego wątku :)
pawpaw12 pisze: Opony wymieniasz czy zostawiasz te co są? Pisz co to jest i w jakim są stanie.
Raczej zostają te opony bo są w super stanie. Decyzja należy do właściciela. Może będzie chciał nowe. Zobaczymy.
pawpaw12 pisze:O rodzaju logo na baku było sporo pisane w temacie zetki. Jeżeli Twój lakier na baku może być oryginalnym z 59 to mamy do czynienia z produkcją z końca roku gdzie zrezygnowano już z bogatego trójkolorowego zdobienia. Ale jeśli koniec roku to kłuci się to z rodzajem mocowania dolnej pułki do widelca. Masz niezły rebus.
Lakier na błotnikach i zbiorniku jest oryginalny. Przednie zawieszenie było przemalowane. Oryginalna farba pod spodem to wiśnia. Coś nam to wyjaśnia?

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: pawpaw12 » 2015-05-09, 20:18

A jednak wiśnia. Wiśnia to najczęściej spotykany kolor dla tego rocznika (motyla noga, wyszło jakbyśmy pisali o winie :lol: ).
Niechciałem wcześniej się mądrzyć, bo czarny, niebieski i zielony kolor są jak najbardziej dopuszczalne dla niej. Zatem widzimy, że ktoś majstrował przy niej z przednim zawieszeniem. Dlatego możemy przyjąć, że była czarna i zmieniono jej, z jakiś powodów, elementy przedniego zawieszenia. Ponadto zwróć uwagę na szerokość tej płetwy do której przykręca się lampę. U Ciebie jest szeroka. Do szerokiej montowano krótkie lampy. Na zdjęciach w książkach (dotyczących zetki i elki) widać, że lampa z licznikiem zawsze jest na wąskiej płetwie. Czyli szukasz całej krótkiej lampy, górnej półki z licznikiem i będzie ok.
Kierownica jest od tego modelu więc nie musisz szukać nowej. Osłona bębna (bez pogłębień na łby śrub mocujących) w przednim kole też jest ok. Przedni i tylny bęben (132 mm) koła ma mieć pięć żeberek. W tym roczniku jest dopuszczalny napis WFM na tarczy licznika. Felgi mogą być malowane (nie muszą być chromowane) i może nie być światła stop.
Opony - jeśli są w super stanie, a właściciel będzie chciał nowe, to mnie pierwszego informuj (tel.: 793314801) o możliwości ich odkupienia.
Pozdrawiam PM

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: WSK_Poznań » 2015-05-10, 00:46

Piękna baza do odnowienia. I tak prawie w każdym modelu znajduje się coś nie od tego rocznika. Kiedyś montowali to co było pod ręką. Zmiana miejsca licznika to pikus w tym przypadku. powodzenia........................

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-10, 10:32

Dziękuję za wszystkie,bardzo cenne, informacja. Wczoraj rozebrałem motor praktycznie na części pierwsze. Teraz muszę ocenić stan poszczególnych części i posegregować. Chromy do chromowania, aluminium do szkiełkowania a reszta w piach :)
WP_20150509_007.jpg
WP_20150509_001.jpg
Nowy silnik już jest i niebawem trafi na stół.
Półka i lampa też już kupione. Lampa bez szkła, ramki i odbłyśnika,ale za to ze stacyjką w niezłym stanie. Resztę dokupię niebawem.
pawpaw12 pisze: Opony - jeśli są w super stanie, a właściciel będzie chciał nowe, to mnie pierwszego informuj (tel.: 793314801) o możliwości ich odkupienia.
Jeśli będzie chciał sprzedać dam znać :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SIWY_OPOLE
Posty: 109
Rejestracja: 2015-02-24, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 62 rok
Lokalizacja: Opolo opolski
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: SIWY_OPOLE » 2015-05-10, 14:18

Widać ze nie lubisz sie obijac wfm gotowa to czas na wsk i fajnie Powodzenia w kolejnym projekcie

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-10, 15:31

Na własny nowy projekt nie mam teraz kasy więc zrobię sprzęt znajomemu. Ja sobie podłubię przy fajnym motorku a przy okazji podreperuję budżet :)

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-14, 07:42

Prace przy motorze cały czas trwają. Przy rozbiórce okazało się, że motor oryginalnie był wiśniowy więc na taki kolor będzie lakierowany. Przychodzą kupione części. Jest już lampa i półka pod licznik.

Rozpocząłem prace przy ramie. W zasadzie to muszę tylko poprawić mocowanie silnika i rama gotowa do piaskowania. Jak tylko skompletuję wszystkie elementy to oddaję motor do piasku.
WP_20150512_001.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-05-18, 15:19

Małymi kroczkami prace przy Wiesławie idą do przodu.
Dzisiaj poprawiłem mocowanie silnika i rama jest gotowa do piasku.
WP_20150518_001.jpg
Zabrałem się również za rozbieranie silnika. Jak tylko się z tym uporam to zawożę elementy aluminiowe do szkiełkowania.
WP_20150518_016.jpg
WP_20150518_020.jpg
Mam już nowe chromowane felgi i szprychy więc jak tylko przywiozę silnik i piasty ze szkiełkowania będę mógł złożyć koła.

Pytanie do znawców: czy głowica i cylinder są takie jak powinny w tym modelu?
WP_20150518_006.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Gibson78
Posty: 23
Rejestracja: 2015-03-21, 13:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06-Z1 1959r.
Lokalizacja: Bełchatów, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: Gibson78 » 2015-06-10, 11:04

Będzie piękna wisienka, a zbiornik z jasnym malowaniem jak w mojej? ( moja jeszcze przed remontem )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-06-10, 21:27

Zastanawiam się właśnie nad takim malowaniem. Chwilowo prace stanęły bo tokarz mnie blokuje, ale w następnym tygodniu jadę do szkielkowania i chromowania.

Gibson78
Posty: 23
Rejestracja: 2015-03-21, 13:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06-Z1 1959r.
Lokalizacja: Bełchatów, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: Gibson78 » 2015-06-12, 18:13

Ja rozmyślałem jeszcze o strażackiej czerwieni, ale jednak zostawiam w oryginale. Myślę, że nie malowałbym jej wcale, ale poprzedni właściciel pomalował zbiornik i osłonę łańcucha i teraz wyjścia nie ma. Do piachu, silnik do szkła a chromy od nowa i będzie git :cool:

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-07-22, 16:46

Dawno się nie odzywałem. Prace trochę zwolniły z braku funduszy. Właściciel motoru kończy inny projekt i gorzej z kasą się zrobiło.
Mimo wszystko coś tam działam. Elementy aluminiowe (silnik i piasty) zostały zawiezione do szkiełkowania. Mają być do odbioru pod koniec tygodnia. Wtedy tez zawiozę chromy do robienia żeby dwa razy do Szczecina nie jeździć.

Kilka elementów do chromowania musiałem naprawić. Dzisiaj naprawiłem przednią lagę i chyba mogę już chromować

Widzę, że jakiś problem z załącznikami się pojawił. Wszystkie mi zniknęły i nie mogę dodać kolejnych :(

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK m06-Z 1959 by Decada

Post autor: decada » 2015-10-11, 10:40

Po dłuższej przerwie wracam do prac przy motorze. Chromy pojechały do robienia, koła czekają na szprychowanie. Wczoraj przywiozłem motor z piaskowania. Wieczorem wraz z kolegą zabezpieczyliśmy elementy podkładem epoksydowym. Niestety rama i kilka elementów musi wrócić do piaskowania, ponieważ nie jestem zadowolony z efektów. Piaskowanie było zrobione niedokładnie i w zakamarkach dalej kryje się rdza. Tak być nie może. Jak już wszystko zabezpieczymy antykorozyjnie to zacznę robić blacharkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości