WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
- nierek
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-05-05, 14:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 - 1969 r.
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
Witam,
Mam na imię Mateusz. Jestem z południowej Wielkopolski. Przedstawię pokrótce moją historię z motorami..
Motory zawsze chodziły mi po głowie, jednak dopiero po zakupie mojego pierwszego jednośladu dowiedziałem się skąd taki stan umysłu w mojej głowie Otóż to mój dziadek miał kiedyś WFM'ke a Mój Wuja jeździł wsk'ą grając po imprezach. Jak się okazało, teściowa jeździła na maszynie podobnej do tej, którą aktualnie ja posiadam.
Przedstawiam wam moją Czarną WSK M06 B1 rocznik 1969. Wsk jest od pierwszego właściciela stała około 17 lat w garażu. Kiedy wpadła w moje ręce po przejechaniu kilkuset kilometrów po Polsce i w końcu po 2 latach szukania trafiłem na taki model 5 km od domu (tak wiem szukałem za daleko dlatego pewnie to tak długo trwało) Przed tym jeszcze trafiłem przypadkiem na Komara Mr 232 z 1968 roku ale to w innym temacie opisze jego historie
Wsk zakupiłem z uszkodzonym silnikiem.
Silnik przeszedł renowacje. Cały środek zrobiony, wal został zregenerowany oraz został zrobiony szlif cylindra (jak znajdę zdjęcia to dodam), nowe linki , zębatki oraz łańcuch i tak Moja Wueska zaczęła nowe życie
W planach mam zamiar ją odrestaurować, choć po głowie chodzi mi również myśl zostawienia jej w aktualnym stanie.
Rejestracja Wsk'i jest możliwa tylko na unikat lub zabytek tak znajoma z urzędu mi powiedziała, ponieważ została ona wyrejestrowana/skasowana. Faktycznie po wykonaniu kilku telefonów dowiedziałem się, że jedyną opcją, aby poruszać się ta WSK po drogach legalnie jest zrobienie jej na unikat. Pytałem również o opcję Zabytek, jednak jej stan to uniemożliwia (za dużo korozji).
Chciałbym się od was dowiedzieć na ile oryginalny jest jej stan ? jeśli komuś się rzuci w oko jakiś detal, który nie jest oryginalny, to byłbym wdzięczny za każdą uwagę:)
-Lampa tylna jest nieoryginalna z allegro (początkowo chodziło mi tylko o ożywienie i usprawnienie mojej maszyny)
Poniżej przedstawiam 69zdjęc (takie małe nawiązanie do rocznika)
Mam na imię Mateusz. Jestem z południowej Wielkopolski. Przedstawię pokrótce moją historię z motorami..
Motory zawsze chodziły mi po głowie, jednak dopiero po zakupie mojego pierwszego jednośladu dowiedziałem się skąd taki stan umysłu w mojej głowie Otóż to mój dziadek miał kiedyś WFM'ke a Mój Wuja jeździł wsk'ą grając po imprezach. Jak się okazało, teściowa jeździła na maszynie podobnej do tej, którą aktualnie ja posiadam.
Przedstawiam wam moją Czarną WSK M06 B1 rocznik 1969. Wsk jest od pierwszego właściciela stała około 17 lat w garażu. Kiedy wpadła w moje ręce po przejechaniu kilkuset kilometrów po Polsce i w końcu po 2 latach szukania trafiłem na taki model 5 km od domu (tak wiem szukałem za daleko dlatego pewnie to tak długo trwało) Przed tym jeszcze trafiłem przypadkiem na Komara Mr 232 z 1968 roku ale to w innym temacie opisze jego historie
Wsk zakupiłem z uszkodzonym silnikiem.
Silnik przeszedł renowacje. Cały środek zrobiony, wal został zregenerowany oraz został zrobiony szlif cylindra (jak znajdę zdjęcia to dodam), nowe linki , zębatki oraz łańcuch i tak Moja Wueska zaczęła nowe życie
W planach mam zamiar ją odrestaurować, choć po głowie chodzi mi również myśl zostawienia jej w aktualnym stanie.
Rejestracja Wsk'i jest możliwa tylko na unikat lub zabytek tak znajoma z urzędu mi powiedziała, ponieważ została ona wyrejestrowana/skasowana. Faktycznie po wykonaniu kilku telefonów dowiedziałem się, że jedyną opcją, aby poruszać się ta WSK po drogach legalnie jest zrobienie jej na unikat. Pytałem również o opcję Zabytek, jednak jej stan to uniemożliwia (za dużo korozji).
Chciałbym się od was dowiedzieć na ile oryginalny jest jej stan ? jeśli komuś się rzuci w oko jakiś detal, który nie jest oryginalny, to byłbym wdzięczny za każdą uwagę:)
-Lampa tylna jest nieoryginalna z allegro (początkowo chodziło mi tylko o ożywienie i usprawnienie mojej maszyny)
Poniżej przedstawiam 69zdjęc (takie małe nawiązanie do rocznika)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
_______________________________________________
Impossible is nothing..
Impossible is nothing..
- nierek
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-05-05, 14:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 - 1969 r.
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
Zdjęć ciąg dalszy..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
_______________________________________________
Impossible is nothing..
Impossible is nothing..
- nierek
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-05-05, 14:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 - 1969 r.
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
Zdjęć ciąg dalszy..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
_______________________________________________
Impossible is nothing..
Impossible is nothing..
- nierek
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-05-05, 14:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 - 1969 r.
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
Zdjęć ciąg dalszy..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
_______________________________________________
Impossible is nothing..
Impossible is nothing..
- nierek
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-05-05, 14:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 - 1969 r.
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
Zdjęć ciąg dalszy..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
_______________________________________________
Impossible is nothing..
Impossible is nothing..
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
świetna WSK, zostaw w oryginale ! Nie ruszaj nie rozbieraj, nasmaruj i zakonserwuj.
PS. Na zabytek możesz zarejestrować KAŻDY motocykl !!
"Pytałem również o opcję Zabytek, jednak jej stan to uniemożliwia (za dużo korozji). "
To co napisałeś jest kompletnie bez sensu, w tej sprawie rozmawiałem z Piotrem Kawałkiem (prowadzi oldtimerbazar i ma mega filimiki na youtubie) i powiedział mi że można zarejestrować każdy motocykl na zabytkowy i chodzi tylko o stopień oryginalności a nie to jak wygląda, CO NAJLEPSZE.....powiedział mi żeby motocykl rejestrować nawet jako wybrakowany, przerobiony itp (ma mieć 75% oryginalności) a dopiero później przeprowadzać renowację. także jeśli w WK powiedzieli Ci że ma za dużo korozji i stan uniemożliwia zarejestrowanie na zabytek to kompletnie nie mają pojęcia co to oznacza pojazd zabytkowy.
PS. Na zabytek możesz zarejestrować KAŻDY motocykl !!
"Pytałem również o opcję Zabytek, jednak jej stan to uniemożliwia (za dużo korozji). "
To co napisałeś jest kompletnie bez sensu, w tej sprawie rozmawiałem z Piotrem Kawałkiem (prowadzi oldtimerbazar i ma mega filimiki na youtubie) i powiedział mi że można zarejestrować każdy motocykl na zabytkowy i chodzi tylko o stopień oryginalności a nie to jak wygląda, CO NAJLEPSZE.....powiedział mi żeby motocykl rejestrować nawet jako wybrakowany, przerobiony itp (ma mieć 75% oryginalności) a dopiero później przeprowadzać renowację. także jeśli w WK powiedzieli Ci że ma za dużo korozji i stan uniemożliwia zarejestrowanie na zabytek to kompletnie nie mają pojęcia co to oznacza pojazd zabytkowy.
- nierek
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-05-05, 14:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 - 1969 r.
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
Pytałem w wydziale komunikacji sa wszystkie dokumenty od WSK'i czyli opinia Rzeczoznawcy i mogę pojazd zarejestrować jako unikat
Druga opcja Rzeczoznawca z którym rozmawiałem powiedział ze nie podejmie się tematu na zabytek tak jak wam wspominałem wcześniej dzwoniłem tak jak skavinsky napisałeś do Oldtimerbazar nie ma problemu(koszt całkowity to 949 zł (850 dokumenty + 40 tablica + 49 przegląd))
Czy znacie kogoś z okolic Kalisza Ostrowa wielkopolskiego kto robi na unikat ?
Tak jak napisaliście zostawiam w oryginale tylko siedzenie chciałbym zakupić epokowe w lepszym stanie niz mam (może ktoś chciałby sprzedać? ) oraz osłonę stacyjki
Mam dylemat co robić z rejestracja WSK'i.
(w takim stanie chyba ładniej by się prezentowała na żółtych choć może się mylę (wiem ze na + to przegląd bezterminowy). uprzedzając waszą odpowiedz tak wiem na unikat będzie to tańszą opcją).
sprzedaż WSKI nie wchodzi w grę zostanie na stałe
Co doradzicie ? (w tej kwestii jestem strasznie niezdecydowany i chciałbym usłyszeć od was porady )
zubr9471 Jeśli zarejestruje to na pewno odwiedzę kalisz i jak najbardziej możemy pośmigać
Dziękuje za zainteresowanie
Druga opcja Rzeczoznawca z którym rozmawiałem powiedział ze nie podejmie się tematu na zabytek tak jak wam wspominałem wcześniej dzwoniłem tak jak skavinsky napisałeś do Oldtimerbazar nie ma problemu(koszt całkowity to 949 zł (850 dokumenty + 40 tablica + 49 przegląd))
Czy znacie kogoś z okolic Kalisza Ostrowa wielkopolskiego kto robi na unikat ?
Tak jak napisaliście zostawiam w oryginale tylko siedzenie chciałbym zakupić epokowe w lepszym stanie niz mam (może ktoś chciałby sprzedać? ) oraz osłonę stacyjki
Mam dylemat co robić z rejestracja WSK'i.
(w takim stanie chyba ładniej by się prezentowała na żółtych choć może się mylę (wiem ze na + to przegląd bezterminowy). uprzedzając waszą odpowiedz tak wiem na unikat będzie to tańszą opcją).
sprzedaż WSKI nie wchodzi w grę zostanie na stałe
Co doradzicie ? (w tej kwestii jestem strasznie niezdecydowany i chciałbym usłyszeć od was porady )
zubr9471 Jeśli zarejestruje to na pewno odwiedzę kalisz i jak najbardziej możemy pośmigać
Dziękuje za zainteresowanie
_______________________________________________
Impossible is nothing..
Impossible is nothing..
- gangaj
- Posty: 113
- Rejestracja: 2011-09-21, 10:59
- GG: 6023650
- Moje maszyny: wsk B3 125
wsk 175
romet 50 T1 komar 2350 - Lokalizacja: Wicko
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
Jak chcesz ją zostawić na stałe to bierz na zabytek. Zaoszczędzisz przez te kilka lat na przeglądzie co teraz wydasz. Nie mówiąc że oc też nie musisz mieć cały rok.
"Pier*ole kolarzy, motor mi się marzy"
viewtopic.php?f=71&t=11609
viewtopic.php?f=71&t=11609
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
rejestruj na unikat na białą blachę a OC i tak nie musisz płacić jak nie jeździsz Poczytaj o (pojezdzie historycznym a nie zabytkowym) (ja w PZU wygrałem i nie płacę OC ) na żółtą zawsze możesz przerejestrować i pamiętaj !! z żółtej na białą już nigdy nie zrobisz !
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06 B1 1969 by nierek
A po co miałby przerejestrowywać z żółtej na białą? Ja bym wolał od razu na żółtą, przynajmniej spokój z przeglądami raz na zawsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości