WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-02-21, 21:39

Witam

Opiszę wam tutaj moje prace nad motorem, który posiadamy w rodzinie od wyjechania z nim z fabryki w Świdniku.

Gdzieś w odległym już 1971 roku mój dziadek Kazimierz zakupił nowiutką WSKę model M06B1 i jeździł nią przez kilka dobrych lat. Później kupił syrenę a WSKą zaczął jeździć mój tata. Ja odkryłem ją w garażu gdzieś jak miałem 11 może 12 lat. Trochę to trwało ale uprosiłem tatę żeby ją wyremontował i pozwolił mi nią jeździć. Na początku to miałem problemy bo nie dostawałem do ziemi nogami, ale od czego ma się głowę każdy krawężnik lub ściana drzewo pozwalały się bezproblemowo zatrzymać.

Po kilku latach postanowiłem ją trochę przerobić ( co patrząc z perspektywy czasu nie było dobrym wyborem). Tak więc błotniki i osłony stały się czerwone. Dodatkowo zamontowałem coś w rodzaju bagażnika z M06B3 oraz stopkę boczą bo stopki centralne się wygieły pewnie przez siedzenie na motorze na nich i tak jeździłem kilka lat.

Pod koniec szkoły średniej dostałem Jave TS 350 i wueska stałą od tamtego czasu w garażu u dziadka a później brata z 15 lat aż do lipca 2015 roku. Kumpel przywiózł mi ją do teraźniejszego miejsca zamieszkania. Po napompowaniu kół okazało się że powietrze trzyma. Postanowiłem jeszcze sprawdzić jak tam silnik i co się okazało że po wlaniu benzyny i trzech kopnięciach odpalił jakby wczoraj został zgaszony.

Więc postanowiłem odnowić całą resztę ale rozbierając okazało się że dużo elementów wymaga wymiany lub ponownego malowania, chromowania, cynkowania. Więc trochę czasu mi zajmie poskładanie tego do kupy.

Oczywiście mam trochę pytań bo nie wszystko mogę znaleźć w oryginale.

Rama, wahacz, stopki centralne, uchwyt silnika, osłony amorków tył, krótka osłona łańcucha są już wypisakowane i pomalowane na RAL 9005 półmat.

Co do osłon amorków to się zastanawiam czy nie maznąć akrylem. (jeszcze nie wiem jak to wyjdzie)

Długa osłona łańcucha moja jest bardzo poniszczona (przetarta przez amortyzator) czy ta co mają na SD do WFM pasuje też do B1?

Mam już gotowe koła tzn szkiełkowanie piast, piaskowanie i malowanie proszkowe obręczy na RAL 9006 oraz nowe szprychy (stare się wszystkie ładnie wykręciły ale trzeba by je odnowić a u mnie ciężko z czasem może kiedyś) Zdjęcia poniżej

Lista części zakupiona do renowacji wski: (niektóre może trochę na wyrost ale jak są to się wymieni)

Chlapacz przód
Dekiel zębatki tył
Gaźnik pływak
Guma gaźnika
Guma podnóżka
Guma startera
Guma zabieraka zębatka tył
Guma zmiany biegów
Hamulec nożny cięgno (drut)
Instalacja elektryczna
Kondensator
Lampa tył klosz
Lampa tył uszczelka gumowa
Lampa tył uszczelka pod klosz
Linki komplet
Mocowanie linki hamulca ręcznego
Mocowanie linki prędkościomierza
Nity zębatki tył
Obejma tłumika duża
Obsada linki sprzęgła i hamulca
Oring wałka startera
Oring wałka zmiany biegów
Pokrowiec siedzenia
Ramka licznika chrom
Reflektor sprężynki
Stacyjka
Stacyjka zasuwka - nie pasują otwory oryginalne w lampie
Szczęki hamulcowe
Śruby reflektora chrom
Tłumik
Uszczelki komplet
Zębatka przód zdawcza 13 zębów
Zębatka tył napędowa 43 zęby stary typ
Żarówka 6V 21W tył
Żarówka 6V 40W/45W H4 reflektor
Żarówka 6V 4W pozycja
Żarówka 6V 2W podświetlenie licznika
Żarówka W5W
Uszczelki amortyzatora (3 szt)
Śruby komplet nierdzewka

To na razie tyle za kilka dni uzupełnię o następne rzeczy które już mam zrobione i te które zamierzam w najbliższym czasie robić.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tomsim88
Posty: 75
Rejestracja: 2015-11-08, 13:09
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 1959
WSK m06b3
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: tomsim88 » 2016-02-28, 23:57

Wrzuc zdjecia jak cos poskladasz, bo cos czuje ze to bedzie jedna z piekniejszych wsk .... Oczywiscie zaraz po mojej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-03-10, 00:27

Witam

Pracę powoli idą do przodu. Oczywiście nie mogło się obyć bez problemów.

Chodzi mi o uszczelki tylnych amorków. Na obrazku z żółtym tłem są zaznaczone niebieska i czerwoną strzałką uszczelki które zakupiłem na allegro w komplecie byłą jeszcze trzecia ale tamtą wiadomo gdzie dać.
Teraz pytanie czy one tak maja być jak założyłem? A może ma to być jakoś inaczej?
Nadmienię, że na drugim zdjęciu widać uszczelki jakie były założone wcześniej.
Na jednym amorku były dwie tzn u góry małą i duża i na tej dużej nałożona podkładka. Na zdjęciu dolny amorek taka podwójna uszczelka z podkładką i nic więcej. Oczywiście amorki te dostałem gdzieś na olx nie jest powiedziane że tak było od nowości.

Prosiłbym o pomoc w poskładaniu tego jak się należy.

Jak tylko coś więcej poskładam zrobię zdjęcia i się nimi podzielę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Sarmat » 2016-03-10, 20:49

Nie jestem pewien, ale ta czerwona nie wchodzi czasem w to wieczko?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: halcik » 2016-03-10, 23:35

Niebieska wchodzi w wieczko po lewej, były dwa rodzaje, jedno zaklepywane z pokładką, a drugie na wcisk. Czerwona powinna być odwrotnie, z nałożoną pokłada metalową za sprężynkęty i wciśnieta w ten element aluminiowy po prawo
Element niebieski będzie raczej za duży i uszkodzisz go przy przepychaniu ośki. Napisz czy się udało

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-03-11, 14:41

Witam dzięki za odpowiedź.

Udało się po złożeniu tego tak jak użytkownik halcik napisał. Tak jak ja wcześniej to założyłem to nie dało się ruszać amorkiem tak te uszczelki blokowały.
Wlany olej 15W40, skręcone... i odłożone bo nie mam jeszcze chromowanych szklanek.

Te co można spotkać na allegro są dobrej jakości czy lepiej chromować te co mam?
Jedna jest nawet spoko ale druga to zjedzona przez rdzę. Jak uważacie?

Czy w modelu B3 sygnał był miedzy siedzeniem a bakiem?

Otrzymałem instalacje elektryczną już dawno temu ale nie zwróciłem uwagi, że jest do wersji B3 i wychodzi na to że wyprowadzenie przewodów na sygnał znajduje się w wyżej wymienionym miejscu.
Więcej różnic nie widzę, ale może się okazać, że takie są.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: halcik » 2016-03-11, 19:22

Ja zakupem kwasówki, nie widać różnicy między chromowanymi elementami a szklankami, przynajmniej na motorze się to nie rzuca w oczy. Klakson w b3 był nad gaźnikiem, a w b1 na przodzie ramy. Zawsze możesz przedłużyć kabelki.

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-03-15, 23:08

Dzięki za info.

Kabelki przedłużę bo nie będę już więcej z tą instalacją kombinował.

Szklanki tak oglądałem na allegro to i może zakupię. Nie są jakoś specjalnie drogie. Jak kiedyś będę miał kasę to na oryginalne dam chrom.

I właśnie sprawa chromu. Tak przeglądam forum dużo różnych firm się przewala. Do kilku dzwoniłem i mówią, że nie robią części do motorów np GALWANO.
Może ktoś coś ostatnio robił i ma firmę, którą może polecić.


Jeszcze muszę osłony łańcucha pospawać, kilka elementów dać do malowania proszkowego i coś więcej postaram się poskładać.
Oczywiście wrzucę zdjęcia z postępu prac.

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-04-09, 08:22

Witam

Mały UPDATE

Następne rzeczy wróciły z malowania proszkowego na załączniku.

Zrobiłem też podnóżek kierowcy nie wiem jak dokładnie wyglądał w oryginale bo nie miałem takiego tzn był drut fi 12.
Ja zrobiłem coś takiego jak na załączonym zdjęciu z nierdzewki. Co o tym sądzicie?
Gdyby ktoś chciał wymiera to chętnie się podzielę (pdf lub dwg).

Wysłałem też kilka gratów do chromowania i cynkowania do użytkownika Grinch jak tylko dostanę to z powrotem będę dalej składał

Udało mi się też w końcu poskładać siedzenie. Może nie wyszło jakoś super, ale będzie.

Czy taki był sygnał jak na zamieszczonym zdjęciu poniżej?

Dodaję też kilka zdjęć z ostatniego składania motoru.

Jeszcze jedna sprawa mam problem z obejmą tłumika. Kupiłem nową właśnie nie do końca pamiętam od kogo na allegro i po zamontowaniu okazało się, że po dokręceniu śrub tłumik lata w środku zamiast się trzymać. Miał ktoś coś takiego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: sbanys » 2016-04-09, 11:03

Wszystko ładnie. Cos pokrowiec masz słabo naciągnięty na gąbke.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Sarmat » 2016-04-16, 23:41

Jak kupiłeś na allegro to co za problem? Sprawdzić historię kupowania ew na mailu i masz kupującego. Jeżeli nie minęło jeszcze 14 dni to masz czas na zwrot, jeżeli tak, to... Życzę szczęścia ;) Tłumiki polecam od pana Hartmanna na przyszłość
Co do klaksonu to jest ok, tylko dać osłonę do chromu a membranę odnowić żeby nie szpeciła i byłby git. A i no pokrowiec, ja dałem do krawca czy jak to tam i mi profesjonalnie obił. Troszkę u siebie spratoliłeś, ale ujdzie :)

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-06-10, 00:14

Witam

Trochę dawno nie pisałem, ale prace cały czas szły do przodu

Dziękuję za chromy użytkownikowi Grinch a Savierowi za CDI
Oraz pozostałej reszcie za podpowiedzi te lepsze i te gorsze.

Wrzucam trochę zdjęć z końcowych prac jak już zrobię na gotowo to też się pochwalę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Filip518 » 2016-06-10, 09:05

Fajna wuecha, tylko trochę to siedzenie szpeci całość. Zajrzyj do mojego tematu, ja zacząłem remont tez B1, ale z 68 roku. I prosiłbym Cię o zwymiarowanie tego podnóżka z nierdzewki, bo też muszę dorobić u siebie. ;)

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-06-11, 00:28

Siedzenie na razie będzie taki jak wyszło może w przyszłości zrobię to lepiej.

Dziś zakupiłem akumulator, czekam jeszcze na sygnał. Malowanie osłon i będzie prawie cała.

Nie można dodać plików pdf na serwer jako załącznik. Dałem w jpg ale słabo tam widać jak coś do podaj maila to wyślę Ci to w PDF w dobrej rozdzielczości albo plik źródłowy autocad.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Filip518 » 2016-06-11, 07:53

Poszło pw

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-06-18, 16:03

Witam

Chcę zamontować kierunki do mojej wsk i to nie jest problem.
Zastanawiam się tylko jaki przełącznik zastosować do nich. Myślałem o takim zespolony z JAWY 350 ale nie wejdzie na kierownice B1. Może ktoś coś montował i da namiary skąd takie coś zdobyć.
Bardzo bym był wdzięczny za informację.

Wracając do wsk to zostało mi zamontować sygnał, boczki i co najważniejsze to ustawić zapłon CDI.

Kupiłem stacyjkę jeszcze w tamtym roku ale jej nie sprawdziłem a wychodzi że to takie badziewie. Wkładasz kluczyk i powinno załączyć prąd a tu niestety nie styka tak samo jak nie odpycha masy od gaszenia.Przełączam na światła a tu brak prądu na przełączniku krótkie długie chociaż wszystko dobrze podłączone.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Filip518 » 2016-06-20, 11:28

Proszę Cię, nie montuj kierunków w B1. W B3 to ujdzie, ale tylko nie w dwuramówce...

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-06-20, 13:46

To nie chodzi czy ujdzie czy nie. Będę nią jeździł w normalnym ruchu. Życie ważniejsze niż wygląd.
Jak ktoś chce to może ręką sygnalizować skręt oczywiście powodzenia.

Zrobię to tak że nie będzie żadnych nowych dziurek.

cyfron
Posty: 3
Rejestracja: 2015-04-12, 20:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B1 1970, WSK 125 B3 1984
Lokalizacja: Tuszów Narodowy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: cyfron » 2016-06-20, 14:05

Możesz zastosowac taki przełącznik, nie jest to oryginał,ale będzie wizualnie pasował http://allegro.pl/przelacznik-migaczy-w ... 01308.html . Ja sam zamierzam zamontować kierunkowskazy do B1. Może to dla niektórych trochę kontrowersyjne, ale w dzisiejszych czasach zwiększy to bezpieczeństwo bo nie każdy kierowca zwraca na sygnał ręką . :papa:

Awatar użytkownika
Cry
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-05, 23:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1971
Lokalizacja: Opole
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1971 renowacja - Cry

Post autor: Cry » 2016-06-20, 17:21

Cyforn dzięki za linka. Rozumiem, że to się z prawej strony montuje kierownicy bo po lewej już sygnał i światłą są.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości