WSK M06-Z2 - 1961
: 2016-05-17, 21:14
Witam,
Jak pisałem w innym wątku zakupiłem niedawno Z-etkę. Ogłoszenia oglądałem z dwa lata, a prawdziwe poszukiwania to jakieś pół roku. W końcu znalazłem co chciałem. Poniżej fotki z transportu. Teraz szykuje się kompletowanie i remont. Poszukując egzemplarza chciałem taki do odrestaurowania i malowania (żeby było co przy nim robić). Nie chciałem zniszczyć świetnie zachowanego egzemplarza. W moim nieoryginalny lakier, więc nie mam oporów przed rozebraniem i malowaniem.
Na poniższym zdjęciu widać nawet, że ktoś logo zamalował (przyda się do odtworzenia lokalizacji). Oczywiście remont pozostałych podzespołów też, ale wszystko po kolei. Ile czasu na remont - dużo nie spieszę, to ma być hobby na długie zimowe wieczory . Poza tym czasu też nie za wiele. Każdy kto ma małe dzieci to wie o czym piszę
Trzymajcie kciuki żeby zapał nie zniknął za parę miesięcy.
Wrzucam parę fotek z aktualnego stanu. Na początek mam następujące pytania i wątpliwości. Motocykl ma być odrestaurowany na oryginał.
Oczywiście elementy tylko występujące w tym roczniku i żadnych ulepszeń typu więcej chromu bo ładniej.
1. Pokrywa magneta powinna być dzielona. Pytanie czy powinna mieć logo, a jeżeli tak to jakie, bo widziałem dwa rodzaje takie: i takie: 2. Lampa tył. Typ Junak czy starsza wersja? Z śladu na błotniku to chyba "Junak", ale mógł ktoś zmienić w między czasie.
W literaturze raz tak raz tak. Nie wiem kiedy była zmiana
Błotnik wygląda tak: 3. Stacyjka z kluczykiem też powinna mieć logo (moim zdaniem tak)?
4. Licznik żółta tarcza, długa wskazówka i napis WSK (chyba ok).
5. Kranik powinien być przesuwny (tu jestem pewien).
6. Ślimak prędkościomierza w przednik kole (chyba ok)?
7. Siodło. Dwukolorowe (czarno-czerwone z białą kedrą)? Z paskiem czy bez?
8. Reflektor chyba jest z innego motocykla. Pomijając kolor zielony pod bordo szkło ma napis Ruhla DDR, a ramka jest mocowana za pomocą śruby wkręcanej w obudowę. Jeżeli nie z WSK to z jakiego motocykla może być? No i jaką lamę powinienem kupić?
9. Felgi chrom lub malowane na 9006 (wyczytałem, że były takie dwie opcje). Co polecacie?
Motocykl będzie bordowy. Z tego co wyczytałem na forum to kolor "Mercedes 540" lub RAL 3002.
Ten Ral wydaje mi się za czerwony , więc skłaniam się do palety Mercedesa.
10. Czy włącznik świateł może być w chromie? Czy wtedy były tylko te aluminiowe? Ładniejszy chromowany
11. Korek baku mam czarny (wydaje mi się to ok) ale czy nie było wtedy też chromowanych bo lepiej by to wyglądało .
12. Kopniak powinien być nieskładany, to na pewno.
13. Dekiel bębna w chromie czy bez? Po moim egzemplarzu to wydaje się, że nie.
Jednak widziałem też w chromie czy to fantazja właściciela czy rzeczywiście takie występowały?
Myślę, że na początek to tyle. Jak znajdziecie coś nie tak, to piszcie co do poprawek.
pozdrawiam,
wetwert
Jak pisałem w innym wątku zakupiłem niedawno Z-etkę. Ogłoszenia oglądałem z dwa lata, a prawdziwe poszukiwania to jakieś pół roku. W końcu znalazłem co chciałem. Poniżej fotki z transportu. Teraz szykuje się kompletowanie i remont. Poszukując egzemplarza chciałem taki do odrestaurowania i malowania (żeby było co przy nim robić). Nie chciałem zniszczyć świetnie zachowanego egzemplarza. W moim nieoryginalny lakier, więc nie mam oporów przed rozebraniem i malowaniem.
Na poniższym zdjęciu widać nawet, że ktoś logo zamalował (przyda się do odtworzenia lokalizacji). Oczywiście remont pozostałych podzespołów też, ale wszystko po kolei. Ile czasu na remont - dużo nie spieszę, to ma być hobby na długie zimowe wieczory . Poza tym czasu też nie za wiele. Każdy kto ma małe dzieci to wie o czym piszę
Trzymajcie kciuki żeby zapał nie zniknął za parę miesięcy.
Wrzucam parę fotek z aktualnego stanu. Na początek mam następujące pytania i wątpliwości. Motocykl ma być odrestaurowany na oryginał.
Oczywiście elementy tylko występujące w tym roczniku i żadnych ulepszeń typu więcej chromu bo ładniej.
1. Pokrywa magneta powinna być dzielona. Pytanie czy powinna mieć logo, a jeżeli tak to jakie, bo widziałem dwa rodzaje takie: i takie: 2. Lampa tył. Typ Junak czy starsza wersja? Z śladu na błotniku to chyba "Junak", ale mógł ktoś zmienić w między czasie.
W literaturze raz tak raz tak. Nie wiem kiedy była zmiana
Błotnik wygląda tak: 3. Stacyjka z kluczykiem też powinna mieć logo (moim zdaniem tak)?
4. Licznik żółta tarcza, długa wskazówka i napis WSK (chyba ok).
5. Kranik powinien być przesuwny (tu jestem pewien).
6. Ślimak prędkościomierza w przednik kole (chyba ok)?
7. Siodło. Dwukolorowe (czarno-czerwone z białą kedrą)? Z paskiem czy bez?
8. Reflektor chyba jest z innego motocykla. Pomijając kolor zielony pod bordo szkło ma napis Ruhla DDR, a ramka jest mocowana za pomocą śruby wkręcanej w obudowę. Jeżeli nie z WSK to z jakiego motocykla może być? No i jaką lamę powinienem kupić?
9. Felgi chrom lub malowane na 9006 (wyczytałem, że były takie dwie opcje). Co polecacie?
Motocykl będzie bordowy. Z tego co wyczytałem na forum to kolor "Mercedes 540" lub RAL 3002.
Ten Ral wydaje mi się za czerwony , więc skłaniam się do palety Mercedesa.
10. Czy włącznik świateł może być w chromie? Czy wtedy były tylko te aluminiowe? Ładniejszy chromowany
11. Korek baku mam czarny (wydaje mi się to ok) ale czy nie było wtedy też chromowanych bo lepiej by to wyglądało .
12. Kopniak powinien być nieskładany, to na pewno.
13. Dekiel bębna w chromie czy bez? Po moim egzemplarzu to wydaje się, że nie.
Jednak widziałem też w chromie czy to fantazja właściciela czy rzeczywiście takie występowały?
Myślę, że na początek to tyle. Jak znajdziecie coś nie tak, to piszcie co do poprawek.
pozdrawiam,
wetwert