WSK M06B1 1968r.

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Sarmat » 2016-08-19, 21:33

Filip518 pisze:Prace nie stoją, idzie do przodu remont. Jak znajdę chwilę to wrzucę porcję zdjęć i opisy. Pytanko. Tu powinno być szkło płaskie czy to "głębokie"? Bo wyrzuciłem stare, było pęknięte. I nie pamiętam jakie było :/
głębokie

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Filip518 » 2017-03-12, 15:32

Panie i Panowie, witam po dość długiej przerwie. WSK już częściowo w podkładzie, większość chromów zrobiona, czekam tylko na golenie i stopkę hamulca. Jako że jestem w trakcie lakierowania, prosiłbym o poradę. Jaka metoda robienia szparunków jest lepsza wg. Was? Na podkład złoty kolor, taśma 3mm w miejscach szparunków, na to czarny lakier, zrywanie taśmy i bezbarwny czy metoda, jaką praktykuje większość, czyli szparunki na lakier z oklejaniem całego elementu papierem itp?
EDIT. Czy ma ktoś wymiary gwintu kranika przesuwnego z wczesnych M06-64, B1 itp? Mam zbiornik z gwintem wewnętrznym. Chciałbym dopasować inny kranik, może jakiś spustowy wody z ciągnika czy coś, Mało co to widać, a jednak 43zł kosztuje taki kranik... Bez hejtów proszę na temat tego kranika, ale kasę WSK chłonie...

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: decada » 2017-03-12, 19:51

Jak zrobisz Szparunki pod klarem to po kilku latach będziesz mógł wypolerować Moto bez obawy że zniszczysz Szparunki.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Filip518 » 2017-03-14, 14:00

Czyli polecasz robić pierwszym sposobem, szparunki pod czernią i klarem?

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Mixol » 2017-03-14, 14:30

Kranik pasuje od każdej WSKi, Rometa wystarczy odkręcić z niego nakrętkę i zostaje Ci gwint który pasuje do zbiornika.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: decada » 2017-03-14, 14:53

Filip518 pisze:
2017-03-14, 14:00
Czyli polecasz robić pierwszym sposobem, szparunki pod czernią i klarem?
Ja Tak robię.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Filip518 » 2017-03-14, 17:48

Mixol pisze:
2017-03-14, 14:30
Kranik pasuje od każdej WSKi, Rometa wystarczy odkręcić z niego nakrętkę i zostaje Ci gwint który pasuje do zbiornika.
Dzięki! Jaki ja łeb, faktycznie :D
Decada, dziękuję za radę. Jakiego lakieru do szparunków używasz? Jakikolwiek w sprayu złoty?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: decada » 2017-03-14, 18:15

Ja pistoletem malowałem . Numeru nie pamiętam bo z fliszek na mieszalniku dobierałem. Chyba z matiza ostatnio.

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: sbanys » 2017-03-14, 18:39

Jak kupisz odpowiednia farbę to nic jej nie będzie np. 1shot:
http://sklep.deltaarts.pl/product_info. ... cts_id=947
Ja taką malowałem szparunki w swoich dwuramówkach nawierzchniowo jak w oryginale.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: decada » 2017-03-14, 19:35

Ja robię tak: nakładam złotą bazę, oklejam Szparunki, baza w kolorze takim jaki ma być motocykl, odklejam Szparunki i na całość klar.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Filip518 » 2017-04-20, 11:41

Witam, mam mały problem. Chcę zacząć robić szparunki,ale nie mam dokładnych wymiarów. Na razie chce wziąć się za osłony boczne. Głównie potrzebuję zwymiarowania trójkątów. Jak długie, jak wysoko paski. Pomoże ktoś? Bo na forum nic nie mogę znaleźć :/

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: sbanys » 2017-04-20, 12:22

Każde szparunki były indywidualnie malowane nie ma jednej wytycznej jak maja być zrobione i jakie mają mieć wymiary.
Wczoraj malowałem szparunki na trójkątach i wyszło jak na fotce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Filip518 » 2017-04-20, 19:42

Czyli "na oko". Okej. Dzięki. Ładnie Ładnie. Ręcznie pędzelkiem?

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: sbanys » 2017-04-20, 21:48

Tak ręcznie pędzelkiem.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Filip518 » 2017-04-26, 21:22

Witam ponownie, wieje tu nudą i pustką, ale już niedługo coś się ruszy do przodu. Zamówiłem zestaw CDI u kolegi Skindera, czekam tylko aż będę mógł umieścić tak piękny i nowoczesny element w silniku. Lakierowanie idzie powoli do przodu, osłony boczne mam już gotowe pod szparunki i lakier, zbiornik poszpachlowany już ostatecznie i zapodkładowany, czeka na matowanie. Teraz jeszcze czeka mnie zabawa z błotnikami- w środku są zardzewiałe więc jeszcze będę musiał nad nimi posiedzieć. Za to na zewnątrz poszła troszkę szpachla już. Wszystko zmierza do przodu. Paczka ze skutera z pierdółkami i pierdołami niedługo będzie zamówiona, ale najpierw tokarz musi mi dotoczyć nową oś wachacza i muszę zamówić komplet śrub z kwasówki na cały motocykl. Co mnie cieszy- że największe wydatki za mną. Wszystkie chromy są. Oprócz kolanka, które muszę zamówić u Hartmana razem z nakrętką.
Teraz pytania do Was, forumowicze.
1. Polecacie linki na całe moto z Skutera czy lepiej brać od Hartmana?
2. Czy napinacze łańcucha pasują od Rometa?
Pozdrawiam i życzę dużo cierpliwości! ;)

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: sbanys » 2017-04-26, 22:18

Linek nie kupowałem ani u Hartmana ani w Skuter, kupowałem za o od jedengo z użytkowników allegro i pasują.
Co do napinaczy to chyba nie będa dobrze pasować nie wiem czy maja taka sama średnicę otworu i łuk zainwestuj w nierdzewke i masz spokój na lata:
http://allegro.pl/napinacze-lancucha-ws ... 94999.html

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: halcik » 2017-04-27, 07:56

Od rometa nie pasują (za mały otwór), a nierdzewki są miękkie, Najlepsza według mnie jest po prostu zwykła stal. Wystarczy przeczytać normy dla stali i kwasówki żeby to stwierdzić i dlatego kwasówki w wielu miejscach nie powinno się używać do motorów na których ma się zamiar "jeździć"

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Filip518 » 2017-04-27, 08:30

To najlepsze są oryginalne. Tyle że ich nie mam ;/

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Mixol » 2017-04-27, 10:50

Ja mam linkę sprzęgła od Hartmana i pasowała bez problemu.

Marcin91
Posty: 37
Rejestracja: 2017-04-01, 12:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK B1 1968
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968r.

Post autor: Marcin91 » 2017-05-01, 17:33

A siedzenie kolego masz czy nie? Bo to też chyba jeden z większych wydatków ? Zazdroszczę Ci ze masz tyle zapału bo ja praktycznie w miejscu. A jak papiery znalazło się coś? Chromy ile Cię kosztowały na te wszystkie elementy które zrobiłeś ( możesz podsumować będę wdzięczny ). Szkielkowales coś ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości