WSK - Z2 1961 - początek:)

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Mixol » 2016-11-17, 18:37

Ja w mojej Zetce mam oryginalne opony, rewelacji nie ma ale na suchej drodze jest ok na zakrętach jednak trzeba uważać.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: qpa » 2016-11-17, 19:11

Stare opony są mega zdradliwe, śmigałem 2 miesiące na stomilach z 77 roku, potem przesiadłem się na nowe mitasy, niebo a ziemia. Dlatego jak motocykl do jazdy to nowe opony to podstawa.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-11-17, 21:26

Czyli Degumy na półkę i zbieram na Mitasy H01...

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Jarro 80 » 2016-11-17, 23:01

Świetną robotę robisz Kosa, też mam Zetkę, ale w dużo gorszym stanie, jeszcze pewnie poczeka na odnowę. Powodzenia, będę obserwował, jak Ci idzie, pewnie mi się przyda. Pozdrawiam
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-11-18, 08:17

Dzięki - czasami brakuje cierpliwości i kasy ale mam nadzieję, że będzie warto:) W miarę możliwości będę wrzucał fotki z postępów. Na chwilę obecną jeden z forumowiczów pomógł mi w kwestii ocynku i zapewnił, że pomoże przy zaplataniu i centrowaniu kół - dzięki Bogu bo szprychowania bym chyba psychicznie nie wytrzymał :evil: Cała reszta klamotów jest u znajomego blacharza/lakiernika i u galwanizera (też z Forum)... W sumie oprócz amorów tylnych żadnych większych komplikacji nie ma - równolegle kończę Kosa - tam to były dopiero patenty 8/

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-11-28, 09:17

Dzisiaj chciałem założyć świeżo kupione uszczelnienia na przednie amory - rozmiar 31x40x6... Oczywiście nie pasują ;D Biorąc pod uwagę fakt, że te amory są trochę nietypowe zaczynam się bać co będzie dalej...

Przed chwilą dotarły klamoty od Galwan-techu - poniżej zdjęcia - sami oceńcie bo to moje pierwsze chromy - wg mnie jest naprawdę dobrze.... Czas realizacji - 2 miesiące, koszt - 650 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: skavinsky » 2016-11-28, 14:22

ładnie wyszło

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Texas Ranger » 2016-11-28, 15:25

Odbłyśnik też chromowany?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-11-28, 15:58

Tak, odbłyśnik chromowany.

Pytania odnośnie przednich amortyzatorów:
1. Na rysunkach nie ma żadnych gumowych odbojów - ani na lagach ani pod sprężyną - czy warto je zakładać?

2. Miejsce jest tylko na 1 simmering na lagę - wchodzi w dwuczęściową nakrętkę widoczną po lewej stronie na ostatnim zdjęciu - pisałem wcześniej, że nie pasuje bo wchodzi luźno (wpada ) w nakrętkę ale po dokręceniu drugiej części wydaje się wszystko
pasować - czy tak powinno być?

3. Nie jestem pewien ale to chyba najprostszy typ amortyzatora przedniego? Patrząc od dołu: śrubka, podkładki, sprężyna, tuleje na ladze nieruchomej, nakrętka dwustronna z simmeringiem i mocowanie w półce - wszystko doprawić olejem z pierwszego
tłoczenia i gotowe?

4. Wg instrukcji - 80cm3 LUXa na lagę... Nie za mało? Wydaje mi się, że powinno być więcej...? Wiem, że było wałkowane milion razy ale w tym przypadku różnica między poradami z Forum a instrukcją jest spora...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-12-10, 14:07

W końcu znalazłem chwilę i zająłem się kosmetyką silnika - na chwilę obecną zmienione uszczelki pod cylindrem i głowicą, reszta wydaje się w porządku - wyjdzie w praniu jak już kobyła ruszy:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: daroohd » 2016-12-10, 17:42

Silniczek ładnie odstawiony aż zal będzie jak się będzie brudził podczas eksploatacji.
W tle widzę maszyny ciężkie, jakieś zamiłowanie ja do dziś uwielbiam wibracje i dźwięk silnika DEUTZA w Toro.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-12-10, 18:04

Zamiłowanie i praca:) Tylko ciężki sprzęt na gąskach - wszystko powyżej 30 ton:) Za Deutzem chłodzonym powietrzem wszyscy tęsknią bo teraz pracujemy na Caterpillarze z pompami paliwowymi wysokiego ciśnienia albo Volvo z adblue i filtrami cząstek stałych - masakra! Z kluczem nie ma co podchodzić - tylko laptop:)
Podpowiedz mi czy w tym silniku cylinder nie powinien być okrągły?

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: daroohd » 2016-12-10, 22:08

Cylinder masz ok tylko w pierwszych wersjach M06 był inny cylinder i mniejsza moc. Jedynie ten dekiel WFM do zmiany.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-12-11, 11:20

Dzięki - ten dekiel wprowadza najwięcej zamieszania wśród znajomych kierowców starszej daty którzy na tych sprzętach uczyli się jeżdzić:) "Niby wszystko OK ale ten dekiel coś nie pasuje albo filtr nie od tego silnika" - chyba go zostawię ;)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-12-20, 15:52

Panowie czy we wszystkich silnikach WSK przewody wychodziły z silnika na trzech przelotkach? Pytam, bo w tym wychodzą przez jeden zbiorczy otwór - nie widać tego niestety na zdjęciach...

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: daroohd » 2016-12-20, 18:58

A to nie jest związane z tym ze wszystkie silniki z głębokim zapłonem miały jedno wyjście. Masz wsk e z 61 i powinno chyba tak być.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-12-20, 19:01

Niby tak - ale w Kosie też mam głęboki zapłon a przewody wychodzą każdy osobno na przelotkach :-)

Awatar użytkownika
irena41
Posty: 290
Rejestracja: 2015-01-02, 21:41
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Dudek, Bąk, pare innych, Junak M10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: irena41 » 2016-12-20, 19:15

Silnik odstawiony jak lala :) i ten błysk aż szkoda brudzić :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2016-12-20, 19:19

Dzięki - jutro wrzucę fotki kół z oponami - trochę się napociłem przy szlifowaniu szprych (bardziej ze strachu niż z wysiłku ;-) ) ale powinno być OK...

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: daroohd » 2016-12-20, 19:27

A silnik ma ten sam nr co na ramie ?? albo jest od wfm. Jak by miał dwa wyjscia to by był rarytas..

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość