WSK 125 b1 1971r cel: ideał

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-08, 09:15

Blachy przylozone tylko na chwile zeby sprawdzic czy pasuje, chyba nie jest zle ???
Obrazek

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: sbanys » 2017-12-08, 11:57

Ładnie wygląda. Mi się tylko nie podobają szparunki na małych trójkątach trochę za długie. Ale kwestia gustu.
Bagażnik to chyba od czegoś innego ?

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-08, 13:45

Szarunki ciezko znalesc jakie byly oryginalnie, bagaznik jest przerobiony i podobno pochodzi od shl.

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-11, 10:48

Mam pytanie, amortyzatory zarowno przod jak i tyl zalałem olejem do amortyzatorów motul 15w. Przednie zawieszenie pracuje bez problemu ale tylne po docisnieciu wraca do gory przez kilka sekund. Cos zle zlozylem czy olej jest za gęsty ? Testy jedynie w warsztacie przez nacisniecie rekoma.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: halcik » 2017-12-11, 10:50

Za gęsty

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: Kosa » 2017-12-11, 10:52

Nalej mixolu

markus20x
Posty: 124
Rejestracja: 2015-09-24, 22:17
GG: 0
Moje maszyny: Kilka Polskich sprzętów
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: markus20x » 2017-12-11, 11:21

Na pewno 15W nie jest za gęsty bo na 30W te amorki powinny pracować normalnie, jak dla mnie coś jest źle złożone

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: paniczq » 2017-12-12, 13:35

Kolego wymień amortyzatory tył na oryginalne :P .Widocznie motocyklowi one się nie podobają :P A tak serio piękny motocykl.

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-12, 13:58

Silnik odpalony, po wymianie kondensatora, przerywacza, przewodu WN i swiecy iskra jak na wsk jest ogromna, po ustawieniu zaplonu po dwocha latach w kartonie odpalil po kilku kopnieciach. Niestety jest problem z drugim biegiem wiec pewnie szybko do mnie wroci na remont.
Z czystej ciekawosci jakie sprezanie ma wsk 125 swiezo po remoncie ?

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-13, 22:33

Mam kolejny problem czyli ładowanie. Do testów wsadziłem akumulator który jest trupem. Na podłączonym prostowniku działa pozycja, stop i sygnał. Po podpięciu prostownika do przewodu od cewek świetlnych (cewka odłączona) pokazują sie światła czyli instalacja względnie podłączona prawidłowo.
Teraz zaczynają sie schody. Po odpaleniu (bez podłaczonego prostownika) na akumulatorze pojawia sie 8-9V na wolnych obrotach i ok 13v na wysokich lecz nie ma pozycji ani stopu, światło jakoś świeci. Cewka świetlna daje prąd zmienny ok 11-12v na średnich obrotach.
Czy tak powinno być ??? dlaczego pozycja nie swieci skoro zasila ją cewka świetlna ?
Jak sprawdzić prostownik selenowy ???
Kupiłem nowy akumulator i nie chce uszkodzić go za dużym napięciem.

Nie sprawdziłem jeszcze jaki prąd jest przy tych 13v ale i tak wydaje mi sie że to za duzo jak na instalacje 6V.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: halcik » 2017-12-13, 23:17

Ładowanie max to bodajże 7.6v i to jest prąd maksymalny, jeśli jest więcej to na pewno źle. Jak sprawdzić selen? No właśnie powinien dawać takie lądowanie. Lepiej zmienić na diodę lub przy przeróbce instalacji mostek. Selen jest mało wydajny a do naszych czasów dotarł raczej już utlsniony woec bym na niego nie liczył.
Rozwalony akumulator nie ma pojemności więc nie broni się przed większym prądem, ale też to nie utrzymuje stąd możliwy brak świateł.
Na instalacji po to są bezpieczniki (sztuk 1) żeby chroniły aku przed za dużym prądem.

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-13, 23:35

Jest gdzieś dostepna dioda do kupienia czy trzeba rzeźbić układ samemu ??? po montażu diody nie ma jakiś problemów ?

Nauczony doświadczeniem instalacja zostałą lekko usprawniona tzn. dodałem przewody masowe do lampy przód tył i doszedł bezpiecznik uniwersalny 10A. Piszesz że aku jest chronione bezpiecznikiem, jaki był oryginalnie 2A ?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: halcik » 2017-12-14, 00:39

Poczytaj na forum, cena diody to max 5zl. Bezpieczniki nie pamiętam.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: Kosa » 2017-12-14, 08:21

Ja kupowałem tutaj:
http://allegro.pl/prostownik-zamiennik- ... 01219.html

Wiem, że wychodzi kilka razy drożej niż sama dioda ale jest gotowy produkt:) Nie krzycz Łukaszu:)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: halcik » 2017-12-14, 08:41

Ja krzyczeń nie będę :) Ja nie z takich. Pierwszy lepszy temat znaleziony na google https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2214421.html
Choć ja się skłaniam ku mocniejszym rozwiązaniom niż tam podane. Choć u siebie mam akurat kolejną generację rozwiązania tego problemu i zastosowany mostek, czyli lekka modyfikacja oryginalnego rozwiązania (plus jeden kabelek więcej).

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-14, 11:15

Nie jestem laikiem w elektronice, na co dzień pracuje przy napięciu 3000V :) Zamówię diodę i zobaczymy jak będzie ładować.
Jak ogarnę całą WSKe to nakręcę filmik na temat dokładnego pomierzenia napięć i prądów bo mimo dość prostej instalacji jest duzo niedomówień na ten temat.

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-14, 11:20

Halcik mozesz rozwinąć temat mostka ??? docelowo właściciel chce jeździć bezawaryjnie i to mu zapewniłem. Próbowałem nakręcić temat CDI ale puki co koszta i tak poszybowały za wysoko.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: halcik » 2017-12-14, 12:13

Masz rozważania plus krytykę poniżej w gratisie
http://forum.osiara.pl/viewtopic.php?f= ... 26&start=0
Jest też opcja mniej pracochłonna - odłączasz masę od cewki ładowania i kierujesz na mostek, łapiesz prąd dwiema połówkami sin i jesteś szczęśliwy z "dwa razy większego prądu"

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2017-12-14, 13:30

Puki co zamówię diode i zobaczymy jakie będzie ładowanie, nie chciał bym zmieniać żarówek ponieważ dopiero co kupiłem nowe i nawet ich nie zamontowałem.

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 b1 1971r cel: ideał

Post autor: lukaszooo » 2018-01-19, 21:50

Renowacja została ukończona w 98%, niestety 4 miesiące po terminie. Zostało przykręcenie rejestracji i ewentualnie chlapaczy choć właściciel jeszcze nie podjął decyzji czy ich sobie nie darować. Drugie siedzenie "garbate" jest u tapicera i szyje się z prawdziwej skóry i oczywiście w czerwonym kolorze :) Motocykl trzeba jeszcze objeździć i porządnie ustawić ale to już szczegóły.
Licze na komentarze :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zapraszam również na film
https://www.youtube.com/watch?v=R6Znq8g ... 7194089487

Jak i na mojego FB
https://www.facebook.com/AutoMotUr/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości