WSK M06 B1 początek działań

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: bociek29 » 2009-06-13, 19:57

dzięki wielkie :-D .jak na razie to chyba wszystko w miarę postępów pewnie będę miał pytania :-D .jeszcze muszę na stopkę centralną zapolować bo to musi być :-D

miki1305

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: miki1305 » 2009-06-13, 20:21

No oprócz tej stopki to jeszcze mocowanie silnika potrzebne bo onie jest zaczepiona sprężyna od stopki ;)

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: bociek29 » 2009-09-02, 16:08

kolanko tlumika z B1 jest inne niż w B3 czy ja już tłumika nie umiem zakręcić? wczoraj już wszystko zrobiłem aby uruchomić tylko te kolanko się nie zgadza.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: WSK » 2009-09-02, 17:01

Kolanko jest inne, takie same jak w WFM;
http://www.moto.allegro.pl/item72727042 ... owane.html
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: bociek29 » 2009-09-04, 17:57

no to kicha.używanego chyba nie ma sensu kupować.podzbieram trochę kasy i kupię nowe :-D
na drugi rok zostaje kosmetyka tylko nie wiem czy malować czy zostawić oryginalny lakier.jak myślicie?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: WSK » 2009-09-04, 18:57

Ja kupywałem nowe to jakość jest strasznie niska, kolanko nie zabardzo chce pasować trzeba je lekko wygiąć albo coś zcudować także najlepsze rozwiązanie to kupno ładnego używanego lub chromowanie używanego.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: bociek29 » 2010-02-16, 18:24

Witam kolegów.
Tak juz planowalem remont tego motorka i mam pewien dylemat a mianowicie czy malowac cala rame czy tylko bak blotniki itp. nie chodzi tu o kwestie pieniezne tylko "oyrginalno estetyczne".
z jednej strony odswierzony lakier a z drugiej oryginalny. zadawal ktos z was sobie takie pytanie. co byscie zrobili?
Druga sprawa mniej babska. w sklepie skuterdebica w czesciach wfm http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1819 "szklanka teleskopu tył górna chrom" to by pasowalo do B1?
bo lampa tyl to od junaka prawda?jeszcze yylko odnosnie instalacji. kupowal ktos instalacje do B1 w tym sklepie? chodzi mi czy sa wsowki na koncach i czy przewody sa opisane czy schemat we wlasnym zakresie?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: WSK » 2010-02-16, 18:53

Jeśli chodzi o szklanki to tylko dolne były chromowane, wsówki są w sklepach elektrycznych, schematy instalacji są (patrz strona areckiego) a jeśli chodzi o rame to niewiem jak to sie bedzie komponować i najwazniejsze żeby elementy nie gryzły sie ze sobą ;)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: konter » 2010-02-16, 23:18

bociek29 pisze:Witam kolegów.
Tak juz planowalem remont tego motorka i mam pewien dylemat a mianowicie czy malowac cala rame czy tylko bak blotniki itp. nie chodzi tu o kwestie pieniezne tylko "oyrginalno estetyczne".
z jednej strony odswierzony lakier a z drugiej oryginalny. zadawal ktos z was sobie takie pytanie. co byscie zrobili?
wszystko razem, nie ma sensu się rozdrabniąć. Skoro już całą rozbierasz, to nie chciałbyś potem znów tego robić gdy na przykład z ramą coś będzie ci orginalny lakier odchodził itp. Zaoszczędzisz sobie kłopotów i nerwów. ;)

bociek29 pisze: Druga sprawa mniej babska. w sklepie skuterdebica w czesciach wfm http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1819 "szklanka teleskopu tył górna chrom" to by pasowalo do B1?
bo lampa tyl to od junaka prawda?jeszcze yylko odnosnie instalacji. kupowal ktos instalacje do B1 w tym sklepie? chodzi mi czy sa wsowki na koncach i czy przewody sa opisane czy schemat we wlasnym zakresie?
Szklanki górne nie były chromowane w b1. Lampa nie taka jak w junaku. Twoj rocznik to 70 więc lampa taka ja na zdjęciu na początku twojego tematu.Instalację możesz kupić lub zrobić sam. Kupna 70 zł, samemu jakieś 35 zł na kable, i trochę pracy. Wsówki tak jak kolega WSK mówił w każdym sklepie, nie zapomnij wtedy żeby kupić tez izolację termokurczliwą (ok 1,5 zł). Schematy w sieci, jeśli nie będziesz mógł znaleźć daj mi znać, zeskanuję dokładnie z mojej książki i prześlę. Sprawdź dokładnie mostek selenowy, czy ten selen nie poodłaził z tych blaszek. Jeśli tak się stało (a zapewne tak będzie, skoro stała parę lat na dworzu) to od razu wymień to na mostek Graetz'a. Do kupienia w tym samym sklepie elektronicznym co wsówki. Jeśli chodzi o wartości tego mostka, to 25A, 35A 15A będzie spoko - ale tu niech koledzy bardziej znający się na temacie - mniejsze mogą się grzać. Tak przynajmniej ja ostatnio zrozumiałem czytająć forum, bo sam ostatnio to zmieniałem. Jeśli już będziesz robił elektrykę, sprawdź dokładnie, czy na tych prętach, które wyprowadzają prąd z silnika nie ma przebicia, czy izolacja jest tam dobra - sprawdź, to bardzo ważne. Zanim złożysz lampę i stacyjkę zobacz czy licznik dobrze działa (zapałką nawet czy przekręcają sie cyferki od km) - mnie to bardzo denerwowało, że nie działa. Rozebrać musiałem całą prawie lampę, cały licznik. A zaoszczędziłbym sobie roboty, gdybym sprawdził to na początku. To tyle wskazówek ode mnie na początek. Ogólnie BARDZO polecam wątek autorstwa kolegi WSK na temat M06B1 Zajrzyj tutaj viewtopic.php?f=9&t=147. Dla mnie to skarbnica wiedzy, a jej autor encyklopedia w tej dziedzinie ;)
moja M06B1 obecnie i przed remontem

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: bociek29 » 2010-02-17, 10:15

rozumiem.czyli z tego co piszecie najlepiej to co malowane to malowac to co chromowane chromowac i sie nie zastanawiac.poczytam jeszcze dokładnie tematy o malowaniu i do rozkrecania trzeba sie brac. jeszcze ta lampa mi nie daje spokoju.
Motocykl ten jest w naszych rekach od lat 70 gora 9 lat mial jak go tato odkupil i watpie czy na wsi komus przyszlo w tym czasie zmieniac lampe i siedzenie :-/
Mowilem mu pokazywalem czy czasem sie nie myli i jemu wychodzi ze nie czyli lampa oryginal i siedzenie tez.
a moze sa inne detale ktore byly w B1 po 1970 roku?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: WSK » 2010-02-17, 19:09

Detalem jest jeszcze licznik, specyfikacja na rok 1970 to licznik do 120km/h


P.S: Chyba będe musiał zmienić troche w temacie co do tej lampy, siedzenia i ew. licznika bo coraz wiecej wsek z 1970 ma detale od 1969r zapewne części nowej generacji zaczęto wprowadzać w którymś kwartale 1970..
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: bociek29 » 2010-08-16, 10:26

zerknijcie chlopaki na tą osłonke czy ona jest dobra do tej B1 bo jakos nie mam pomysłu jak by ją zaczepić w ramie
7e579bb19f3dbbce.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Żurek

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: Żurek » 2010-08-16, 11:36

ta jest do B3, w cwaj ramówkach przykręca się ją tylko do wahacza w 2. miejscach

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 początek działań

Post autor: bociek29 » 2010-08-17, 10:59

przeglądam skuterdebice i tak planuje zakup części i tak patrze części wsk i wfm. np pręt hamulca sie różni ceną czyli jak się domyślam to i długością. który będzie pasował do mojej b1? sprawa 2 to lampa tył to będzie trzeba zamówić z działu junaka tak?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości