WSK Lelek

Odpowiedz
blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-01-25, 19:13

Witam,
wrzucam w końcu zdjęcia zakupionego niedawno Lelka. Pisałem wcześniej na forum w tej sprawie i udało mi się kupić motocykl od jednego z użytkowników forum. Na chwilę obecną nic robić z nim nie będę, bo muszę doprowadzić swoją Gazelkę do ładu. Zacząłem kompletować części potrzebne później do remontu. Celowo też ściągnąłem bak siedzenie i osłonkę abyście mogli zerknąć i powiedzieć czego tam brakuje. Dopatrzyłem się klaksonu, automatu stopu, zamków i jeszcze by się nowy pokrowiec na siedzenie przydał oraz narzędziówka, bo moja jest tragicznie popękana. Gąbkę już mam od junca. :) Gdybyś ktoś coś miał to pisać śmiało proszę. Rocznik 1975:
IMG_0568.JPG
IMG_0569.JPG
IMG_0570.JPG
IMG_0571.JPG
IMG_0572.JPG
IMG_0573.JPG
IMG_0575.JPG
IMG_0576.JPG
IMG_0580.JPG
IMG_0577.JPG
IMG_0579.JPG
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6283
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Savier » 2017-01-25, 19:23

Spoko Lelek :)
boczek zaczepiasz na drucie trzymającym gumę aku.

golfcc
Posty: 62
Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1
Lokalizacja: Truskolasy
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: golfcc » 2017-01-25, 20:21

fajna wsk :) w ładnym stanie :) powodzenia przy pracach

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 186
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '83,
WSK M06B3 '76 "Lelek", Pony 301
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: DaViD » 2017-01-26, 00:00

Super, że udało się kupić motocykl, fajna sztuka :-)
Co do siedzenia to u mnie wchodzi pod uchwyt, powinieneś mieć tam jeszcze tulejkę, która zapobiega zgniataniu kątownika.

blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-01-26, 18:14

Dzięki Panowie. :) Trochę spawania będzie w takim razie. :/

blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-10-23, 17:22

Witam,
nic nie pisałem, ale już przed wakacjami coś zacząłem działać, głównie z silnikiem.
Silnik rozebrany, wszystko szkiełkowane u kolegi z forum, cylinder był u Aliena (dobrał tłok oraz zrobił szlif), wał korbowy był u Baya (zdecydowałem się na korbę na łożysku igiełkowym). Przy okazji kupna śrub do silnika, kupiłem od razu wszystkie do całego motocykla na artnierdzewne. Łożyska i uszczelniacze już mam (FAG i Corteco). Muszę jeszcze poszukać tarcz, przekładek i łańcuszka do sprzęgła.

Silnik skręcony na starych, szlifowanych łożyskach do pomiarów:
Obrazek

Reszta części silnikowych czeka na swoją kolej:
Obrazek

Później wyjechałem za granicę w okresie wakacyjnym i nie było mnie blisko 3 miesiące.
Jak przyjechałem to rozebrałem moto w drobny mak:
Obrazek

Rama poleciała do poprawek (mocowanie akumulatora i stopki centralnej). Może jutro ją odbiorę. Będę miał trochę roboty z siedzeniem, o czym pisałem w innym temacie (muszę kupić blachę do siedzenia).
Poprawy wymagają też boczki:
Obrazek
Obrazek

Mógłby ktoś podać wymiary brakującego mocowania ? Chyba, że jest takie same jak w plastikach to sobie wezmę z tamtego. :)
Będzie jeszcze trochę zabawy z tłumikiem, ale to później:
Obrazek

Całość postaram się na bieżącą aktualizować.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 445
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: lis235 » 2017-10-23, 19:30

Mam pytanie ,czy ten lelek był w oryginalnym malowaniu?

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 2
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Waldi » 2017-10-23, 19:39

Piękny Lelek , przydałby mi się taki do kolekcji :)
Ile dałeś za szkiełkowanie?

blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-10-23, 20:45

Nie jest to oryginalne malowanie niestety. W przeciwnym wypadku nawet bym tego nie malował. Boczki były przerabiane już wcześniej (mam na myśli mocowania). Koła malowane w całości (szprychy, piasty, dekle, obręcz), wszystko w jednym kolorze.
Co do szkiełkowania to nie pamiętam. Usługę wykonał kolega ufosi z forum.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 186
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '83,
WSK M06B3 '76 "Lelek", Pony 301
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: DaViD » 2017-10-23, 23:11

lis235 pisze:
2017-10-23, 19:30
Mam pytanie ,czy ten lelek był w oryginalnym malowaniu?
Też tak zareagowałem jak zobaczyłem zdjęcie boczka ;D
blackrider pisze:
2017-10-23, 17:22
Mógłby ktoś podać wymiary brakującego mocowania ? Chyba, że jest takie same jak w plastikach to sobie wezmę z tamtego. :)
Co do mocowania to jest na tej samej zasadzie jak w plastiku. Jak będziesz chciał to mogę jutro podesłać Ci dokładne wymiary ;-)

blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-10-24, 17:50

DaViD pisze:
2017-10-23, 23:11
lis235 pisze:
2017-10-23, 19:30
Mam pytanie ,czy ten lelek był w oryginalnym malowaniu?
Też tak zareagowałem jak zobaczyłem zdjęcie boczka ;D
blackrider pisze:
2017-10-23, 17:22
Mógłby ktoś podać wymiary brakującego mocowania ? Chyba, że jest takie same jak w plastikach to sobie wezmę z tamtego. :)
Co do mocowania to jest na tej samej zasadzie jak w plastiku. Jak będziesz chciał to mogę jutro podesłać Ci dokładne wymiary ;-)
Wiem, że jest na takiej samej zasadzie, tylko czy wygląda stricte tak samo. O to mi chodzi. :)

blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-11-07, 22:17

Panowie, mam kilka pytań. Mianowicie:
1. Czy ślimak jest całkowicie rozbieralny ?
2. Jak dokładnie mają być anodowane półki ?
3. Znacie jakiś sprawdzony zakład, który ogarnie to wysyłkowo ?

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 186
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '83,
WSK M06B3 '76 "Lelek", Pony 301
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: DaViD » 2017-11-07, 23:07

Ślimak jest rozbieralny, zaczynasz od pierścienia od wewnętrznej strony, po jego wyjęciu już wszystko powinno gładko pójść.

blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-11-08, 16:09

Troszkę źle sprecyzowałem pytanie. Domyślam się, że wszystko powinno ładnie wyjść, bo już wcześniej robiłem to w SHLce. Podgrzałem obudowę i wybiłem środek z tulejkami. Nie wiem tylko co trzyma to duże koło, które przenosi napęd bezpośrednio z koła. Nie mogę go wyciągnąć z obudowy. Zostało tylko ono.

wojt
Posty: 42
Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: WSKM06B3 1975
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: wojt » 2017-11-08, 20:27

Nic koła nie trzyma poza tą blaszką, która ustala je w obudowie. Jak wydłubiesz tą blachę (nie trzeba nic podgrzewać), to duże koło samo wyskoczy. A ślimak wybijesz delikatnie uderzając w niego od strony linki. Wyjdzie wypychając zaślepkę.

blackrider
Posty: 94
Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
GG: 0
Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75'
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: blackrider » 2017-11-09, 22:51

wojt pisze:
2017-11-08, 20:27
Nic koła nie trzyma poza tą blaszką, która ustala je w obudowie. Jak wydłubiesz tą blachę (nie trzeba nic podgrzewać), to duże koło samo wyskoczy. A ślimak wybijesz delikatnie uderzając w niego od strony linki. Wyjdzie wypychając zaślepkę.
Dzięki wielkie za odpowiedź, ale już się z tym uporałem. :) pomógł kolega David poza forum, z resztą nie pierwszy raz. :)

golfcc
Posty: 62
Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1
Lokalizacja: Truskolasy
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: golfcc » 2017-11-11, 23:32

bardzo fajna wsk ;) jedno z moich marzeń ;D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość