WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: halcik » 2018-03-02, 19:34

TN, TN9 i dalej jak np w katalogu skf
http://www.skf.com/pl/products/bearings ... index.html
Mówimy tu o lozyskach na wał, a mają one gwarantować cichobieżność przy lekkim zużyciu. Mam też argument dla zwykłych koszyczkach, ale sam zastosowałem właśnie takie.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2018-03-03, 18:42

ABS Serwis na kościelnej

Endi1985
Posty: 54
Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r.
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Endi1985 » 2018-03-05, 09:46

marek-robert pisze:
2018-03-02, 18:29
Gdzie najlepiej zrobić szlif cylindra? (najlepiej wo. lubelskie ale to nie warunek)
Gdzie najlepiej oddać wał do regeneracji czyli:
  • wyważenie
    wymiana korbowodu
Co do szlifu silnika ja polecam Pana Jana Buciora z Franciszkowa koło Świdnika, to były zawodnik Avii zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2018-03-05, 20:27

Robiłeś u niego szlify? Masz jakiś namiar?

Endi1985
Posty: 54
Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r.
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Endi1985 » 2018-03-06, 12:02

qpa pisze:
2018-03-05, 20:27
Robiłeś u niego szlify? Masz jakiś namiar?
Cały silnik u niego robiłem, namiar ul. Szkolna 33, Franciszków k. Świdnika, warsztat ma w garażu obok domu, przy ulicy jest mała żółta tablica "Naprawa motocykli i motorowerów". Jak robił mi silnik to miałem tel. do niego ale gdzieś mi wcieło.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2018-03-08, 13:30

Ok, dzięki za namiary i sugestie.
Jeszcze jedno pytanko odnośnie szkiełkowania dekli, karterów, głowicy i cylindra.
Są jakieś miejsca które powinienem zabezpieczyć do szkiełkowania? Zapewne wnętrze cylindra a co z resztą? Przy piastach nie było problemu ale silnik i skrzynia to jednak trochę wyższa szkoła jazdy.
Pytam bo wiem z doświadczenia że lepiej żebym takie rzeczy zasugerował mojemu specowi :)

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: jjaworskyy » 2018-03-08, 13:46

Spec się raczej powinien orientować co trzeba zabezpieczyć :) Zabezpieczyć gniazda łożysk, gwint w głowicy, tuleje cylindra. Po całej operacji dobrze wydmuchać!!!

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2018-03-08, 15:48

Powinien ale jak nie to będzie za późno i pretensje wtedy będę mógł mieć do samego siebie.

Awatar użytkownika
mareckii91
Posty: 144
Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-z2
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: mareckii91 » 2018-03-08, 17:11

jjaworskyy pisze:
2018-03-08, 13:46
Spec się raczej powinien orientować co trzeba zabezpieczyć :) Zabezpieczyć gniazda łożysk, gwint w głowicy, tuleje cylindra. Po całej operacji dobrze wydmuchać!!!
Nic dodać, nic ująć :)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2018-03-15, 22:34

właśnie rozebrałem silnik i skrzynie, ruina że mucha nie siada. brak lewej blachy na wale, korba lata aż miło, wał wycentrowany tak że z jednej str. 1.2 a z drugiej 1,85. Po rozpołowieniu od strony iskrownika z drugiego karteru... wypadł.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: jjaworskyy » 2018-03-15, 23:13

Czemu nie zrobiłeś od razu remontu silnika?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2018-03-15, 23:18

Bo:
silnik do końca dawał radę (nawet teraz)
po zrobieniu wszystkiego oprócz silnika można było jeździć
na samym zrobionym silniku kiepsko się jeździ

plusminus
Posty: 30
Rejestracja: 2016-02-10, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 86ccm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: plusminus » 2018-03-18, 14:58

W sumie, jak problem jest tylko z wałem, to nie ma tragedii. Jeśli Masz wyrobione gniazda łożysk, to już więcej z tym zabawy. Ale da radę to ogarnąć. :)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2018-03-18, 21:03

Kartery są do bani (inne numery) wewnątrz troszkę poobcierane przez zużyte elementy no i nie wiem do końca co z wałem bo z prawej strony łożysko na wale siedziało mocno a z lewej wyciągnąłem wał rękami a łożysko zostało w gnieździe. Żeby być bardziej konkretnym to wał prawie wypadł z lewego łożyska.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2018-03-18, 22:06

Jak kartery nie są od pary to prawie na pewno nie są osiowe.

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 209
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Grinch » 2022-06-14, 12:57

projekt żyje ? :-)

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Jogurt » 2022-06-14, 14:42

Grinch pisze:
2022-06-14, 12:57
projekt żyje ? :-)
Z tego co wiem to tego kolegi nie ma już z nami. Rak...

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: jjaworskyy » 2022-06-14, 19:23

Grinch pisze:
2022-06-14, 12:57
projekt żyje ? :-)
No To Jadziem jeździ swoją wueską po niebiosach... :(

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 209
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Grinch » 2022-06-15, 08:35

Jogurt pisze:
2022-06-14, 14:42
Grinch pisze:
2022-06-14, 12:57
projekt żyje ? :-)
Z tego co wiem to tego kolegi nie ma już z nami. Rak...
jjaworskyy pisze:
2022-06-14, 19:23
Grinch pisze:
2022-06-14, 12:57
projekt żyje ? :-)
No To Jadziem jeździ swoją wueską po niebiosach... :(
dawno mnie tu nie było, odkopałem temat bo sam nie raz korzystałem z opisów Marka dotyczących regeneracji lub też bardzo chętnie oglądałem jego filmy na yt, a tu taka wiadomość ...
warto by podwiesić temat gdzieś dla potomnych ;( Niech spoczywa w pokoju.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: CZESIO1958 » 2022-06-15, 13:43

Niech mu tam WSKa służy.....

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości