WSK 125 M06B3 [1983]

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 144
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-02-12, 21:02

Minęło kilka lat od sprzedaży mojej wueski z tego tematu: viewtopic.php?f=71&t=11332

Zmusiła mnie wtedy do tego fatalny stan całego motoru, jak i brak naprawdę podstawowych części w tamtym okresie, i beznadziejna jakość dostępnych... Więc niestety - pożegnałem wieśkę, później tego mocno żałując.

Po sprzedaży motóra, jakiś czas turlałem CZ 175, która niestety nie dawała takiej frajdy z jazdy jak WSK, więc po pewnym czasie ją sprzedałem i zostałem na ponad 2 lata bez żadnego motoru. Ale stara miłość rdzewieje tylko powierzchniowo, więc jak się okazało, że zebrałem kilka złotych, które pozwoliły na zakup sprzętu, i znalazłem ciekawy egzemplarz, co było dla mnie ważne - z zapłonem CDI, pomalowany proszkowo, ale do poprawek - po średnio udanym remoncie, za w miarę rozsądną cenę, zdecydowałem się go kupić. I znowu zagościł u mnie sprzęt, którego już się nigdy nie pozbędę, nauczony błędami przeszłości ;D Sprzęt oczywiście będzie zarejestrowany, będzie służył do jazdy po mieście i w trasy.

Co jest w planach:
-Uszczelnienie silnika, montaż simmeringu w karter
-Pomalowanie proszkowo oryginalnych obręczy kół i centrowanie
-CDI już jest, więc tylko dopracowanie (złamany impulsator), montaż nowego reflektora H4 z wklejonym oryginalnym szkłem
-Dopracowanie/regulacja gaźnika bing 21 który jest w motorze, lub w razie braku możliwości (chińczyk) - powrót do G20,
-Naprawa mechanizmu biegów w silniku (prawdopodobnie złamany wybierak), oraz kopniaka
-Nakręcenie kilku tysięcy kilometrów w sezonie :-D
-Naprawa boczków - lewy ma złamane dolne mocowanie, być może zostaną polakierowane?
-Montaż oryginalnego tłumika - na zdjęciu mamy pusty tłumik od 175 :hah:
-Weryfikacja części - sprzedający zapewniał, że w silniku siedzi wał duellsa z łożyskiem igiełkowym i tłok (niestety) FSO - pomiar kompresji: 10 barów. Może ten tłok nie będzie taki fatalny?
-Poprawa niektórych elementów motocykla, aby łatwiej było jeździć nim w dalsze trasy - być może gumowe nakładki na manetki, lepsze gumy na podnóżki - aby po dłuższej jeździe nie było czuć przez resztę dnia wibracji w rękach... Mam zamiar zamontować także bagażnik z epoki - nie psujący wizualnie zbyt mocno sylwetki motocykla.
-Naprawić cieknące lagi
-Ogólne dopieszczenie.

Świeżo po zakupie:

Obrazek

Transport:

Obrazek

Po wymyciu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bonifacy
Posty: 30
Rejestracja: 2012-07-13, 16:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '71
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Bonifacy » 2019-02-13, 21:38

Gryfna Wueska! Fajnie, że ma CDI. Teraz trochę poogarniasz, zarejestrujesz, i będziesz miał świetny egzemplarz z końca produkcji, i... mnie także zmotywujesz do dokończenia mojej ;) Jestem bardzo ciekawy, jak będzie pracowała na Bingu po regulacji, w porównaniu ze standardowym G20. Powodzenia :-D

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 144
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-02-14, 11:37

A dzięki ;) Też jestem ciekaw, czy z tego binga coś się wyciśnie. Szkoda, że w porównaniu do G20 nie ma przelewu, za to trzyma bardzo równe wolne obroty.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość