WSK 125 M06B3 [1983]

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-02-12, 21:02

Minęło kilka lat od sprzedaży mojej wueski z tego tematu: viewtopic.php?f=71&t=11332

Zmusiła mnie wtedy do tego fatalny stan całego motoru, jak i brak naprawdę podstawowych części w tamtym okresie, i beznadziejna jakość dostępnych... Więc niestety - pożegnałem wieśkę, później tego mocno żałując.

Po sprzedaży motóra, jakiś czas turlałem CZ 175, która niestety nie dawała takiej frajdy z jazdy jak WSK, więc po pewnym czasie ją sprzedałem i zostałem na ponad 2 lata bez żadnego motoru. Ale stara miłość rdzewieje tylko powierzchniowo, więc jak się okazało, że zebrałem kilka złotych, które pozwoliły na zakup sprzętu, i znalazłem ciekawy egzemplarz, co było dla mnie ważne - z zapłonem CDI, pomalowany proszkowo, ale do poprawek - po średnio udanym remoncie, za w miarę rozsądną cenę, zdecydowałem się go kupić. I znowu zagościł u mnie sprzęt, którego już się nigdy nie pozbędę, nauczony błędami przeszłości ;D Sprzęt oczywiście będzie zarejestrowany, będzie służył do jazdy po mieście i w trasy.

Co jest w planach:
-Uszczelnienie silnika, montaż simmeringu w karter
-Pomalowanie proszkowo oryginalnych obręczy kół i centrowanie
-CDI już jest, więc tylko dopracowanie (złamany impulsator), montaż nowego reflektora H4 z wklejonym oryginalnym szkłem
-Dopracowanie/regulacja gaźnika bing 21 który jest w motorze, lub w razie braku możliwości (chińczyk) - powrót do G20,
-Naprawa mechanizmu biegów w silniku (prawdopodobnie złamany wybierak), oraz kopniaka
-Nakręcenie kilku tysięcy kilometrów w sezonie :-D
-Naprawa boczków - lewy ma złamane dolne mocowanie, być może zostaną polakierowane?
-Montaż oryginalnego tłumika - na zdjęciu mamy pusty tłumik od 175 :hah:
-Weryfikacja części - sprzedający zapewniał, że w silniku siedzi wał duellsa z łożyskiem igiełkowym i tłok (niestety) FSO - pomiar kompresji: 10 barów. Może ten tłok nie będzie taki fatalny?
-Poprawa niektórych elementów motocykla, aby łatwiej było jeździć nim w dalsze trasy - być może gumowe nakładki na manetki, lepsze gumy na podnóżki - aby po dłuższej jeździe nie było czuć przez resztę dnia wibracji w rękach... Mam zamiar zamontować także bagażnik z epoki - nie psujący wizualnie zbyt mocno sylwetki motocykla.
-Naprawić cieknące lagi
-Ogólne dopieszczenie.

Świeżo po zakupie:

Obrazek

Transport:

Obrazek

Po wymyciu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bonifacy
Posty: 31
Rejestracja: 2012-07-13, 16:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '71
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Bonifacy » 2019-02-13, 21:38

Gryfna Wueska! Fajnie, że ma CDI. Teraz trochę poogarniasz, zarejestrujesz, i będziesz miał świetny egzemplarz z końca produkcji, i... mnie także zmotywujesz do dokończenia mojej ;) Jestem bardzo ciekawy, jak będzie pracowała na Bingu po regulacji, w porównaniu ze standardowym G20. Powodzenia :-D

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-02-14, 11:37

A dzięki ;) Też jestem ciekaw, czy z tego binga coś się wyciśnie. Szkoda, że w porównaniu do G20 nie ma przelewu, za to trzyma bardzo równe wolne obroty.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-02-24, 23:12

Zaszły małe zmiany, więc update :)

Najbardziej szpetnym elementem motocykla była przednia lampa z ramką od ursusa, więc od niej zacząłem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

... i tak powstał nowy element optyczny od ursusa na żarówkę H4 połączony z oryginalnym szkłem zelmotu :)

Obrazek

Wyrzutnia kartofli, czyli pusty tłumik od 175 ustąpił miejsca oryginalnemu tłumikowi od Hartmanna:

Obrazek

Ach, ta finezja wiejskiego spawu...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do tego naprawiłem wyłamany impulsator, zmieniłem ramkę licznika i reflektora na nową... i odstawiłem motor do fachowca, który zajmie się pomalowaniem felg proszkowo i wycentrowaniem, oraz uszczelnieniem silnika. Tyle razy już to robiłem, że mi się zwyczajnie nie chce, przyznaję :) Chcę mieć gotowy motor na sezon, ewentualne drobne pierdółki będę sobie sam usprawniał.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-03-02, 01:40

Forum zdechło chyba już :P No nic :)

Texas Ranger
Posty: 1277
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Texas Ranger » 2019-03-02, 20:21

Zdechło, czy nie, ale działaj dalej.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-03-04, 17:16

Działać działam :) Dostałem zdjęcia z rozbiórki silnika, wyszła kiepsko, ale stabilnie - remont został tak jak myślałem zrobiony po rzeźnicku, silnik jest zrobiony byle jak i wymaga ponownego poskładania. Może dzisiaj uda się wrzucić zdjęcia z rozbiórki.

Texas Ranger
Posty: 1277
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Texas Ranger » 2019-03-04, 22:15

No to czekamy!

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-03-05, 02:33

No to jedziemy:

1000 km po "remoncie":

Obrazek

Obrazek

Świetny sposób na naprawę gwintu w głowicy... A ja się dziwiłem, czemu pali tylko na pych:

Obrazek

Po co ktoś szlifował ten wybierak?

Obrazek

Obrazek

Dekiel wytarty od sprzęgła :-( Mam 3 zapasowe dekle i każdy jest tak samo wytarty... montować, czy szukać innego? Pęknąć chyba nie powinien, chcę do niego wstawić jeszcze simmering i łożysko igiełkowe.

Obrazek

A teraz już lżej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-03-26, 00:17

Kolejne zakupy. Po dłuuugim poszukiwaniu fabrycznego cylindra ZMD na choćby 4 szlif udało się taki znaleźć... fabrycznie nowy, nominalny i aluminiowy na giełdzie pod moim domem :) Wiąże się z nim ciekawa historia, ponieważ zanim dostałem go do ręki, sprzedawca próbował mi wepchnąć chiński cylinder jako również fabryczny ZMD. Miał nawet podrobione pieczątki kontroli technicznej :D. Ale kanałów nie poprawił.

Jak widać cylinder jest do tłoka o selekcji "B", zamówiłem więc u aliena anodowany tłok AK 20 na tą selekcję :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dekiel sprzęgła został przerobiony pod simmering i łożysko igiełkowe. Mam nadzieję, że problem wycieków zostanie tym rozwiązany.

Obrazek

Docisk na 9 sprężyn i łańcuszek okinoi. Zobaczymy, ile wytrzyma. BTW przed demontażem kosz sprzęgłowy miał luz na centymetr, dlatego tak mocno wytarł dekiel.

Obrazek

Bonifacy
Posty: 31
Rejestracja: 2012-07-13, 16:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '71
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Bonifacy » 2019-03-26, 00:25

Z tym cylindrem to była na prawdę gruba akcja :D Dobrze, że trafił do Ciebie, będzie w użytku jak należy. Szykuje się na prawdę fajny motór jak ją poskładasz, a ciekawi mnie żywotność łańcuszka Okinoi - zobaczymy już niedługo.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-03-26, 00:48

No masakra, ale niektórzy zrobią wszystko, żeby zarobić parę złotych... Zapewne dostałem do ręki oryginalny cylinder w celu wybadania, co należy zrobić, żeby podrabiać je lepiej, po czym klienci się łapią... :/ Swoją drogą, kanały w chińskim są naprawdę krzywe, za małe i fatalnie wykonane, nie zakładałbym tego do motocykla, nic dziwnego, że motóry z tym badziewiem nie mają mocy.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-04-20, 10:51

Nieco wszystko stanęło ze względu na opóźnienia w dostawach części, brak części, odsyłanie tłoka i zamawianie kolejnego (dzięki Alien - bez problemu wymienił mi tłok na IV szlif na nominał). Pasowanie będzie niestety spore, bo aż 7 setek, ale nie chciałem szlifować nowego cylindra bez potrzeby, a takie pasowanie było fabrycznie.

Silnik już poskładany.


Obrazek

Pomalowane boczki :) Dzięki Bonifacy!

Obrazek

Felgi także zostały odebrane z lakierni, więc teraz składanie i centrowanie kół.

Awatar użytkownika
mirek2
Posty: 155
Rejestracja: 2008-05-18, 16:00
GG: 4444281
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Kliczków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: mirek2 » 2019-05-03, 14:14

Ciekawie się czyta opis z postępujących prac przy motorze. Widzę, że kolega posiada też konkretny sprzęt na 4 kołach ; ) Jaki silniczek?
Kartery z Twojej wski nie pochodzą czasem z wsk B1? ; )

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-05-07, 14:20

To akurat kolegi, ale posiadam też poloneza, silniki w obu - moim i kolegi to 1.6 abimex na LPG ;)

Fajnie, że ktoś w końcu odpowiedział w temacie :) Kartery jak będę miał u siebie sprawdzę. Póki co koła zostały poskładane i odebrane z lakierni proszkowej i remont zmierza ku końcowi.

Awatar użytkownika
norek
Posty: 37
Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: norek » 2019-05-15, 22:14

Polonez na Rybnickich blachach w Puławach ?

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-05-16, 19:37

Zdjęcie zrobione w Rybniku, u kolegi ;)

Sprzęt już wstępnie poskładany - może w przyszłym tygodniu wyjedzie na drogę. Dołożyłem na oryginalny kranik siateczkę, gaźnik został bing-21. Sprawdzę w wolnej chwili, jako, że mam mobilny analizator spalin, jaką mieszankę będzie dostawał motor na tym gaźniku i czy jest sens go zostawić. Do tego montuję mocniejszy moduł od "fabrycznego" CDI. Po zamontowaniu tłoka od aliena do nominalnego cylindra z normalną głowicą - odpalił od kopa ;). W tym tygodniu odbieram też siedzenie od tapicera. Na ciepłe dni będzie więc gotowa :D.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 168
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1983]

Post autor: Daniel22 » 2019-05-20, 22:45

Która świeca trafi do motoru? :)

Obrazek

Od lewej: NGK BR7HIX, Iskra F-80 Beru Z40 (14-5au). Do tego zakupiłem fajkę NGK LZFH, czyli bez opornika.

W planach na następny tydzień: Odebranie motoru, montaż filtra z normalnym, papierowym wkładem, lepszego modułu, i uff. Może w końcu jazda. Wstępne odpalenie po remoncie już było, od strzała odpaliła ;). W weekend może uda się odebrać sprzęt i zacząć docieranie :). Będą zdjęcia.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości