Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-05-14, 22:16

Witam!
Dzisiaj czasu było niewiele. Tato mnie zaskoczył i powiedział, że jeśli chcę piaskowanie za darmo, to muszę mu wszystko dać na jutro. ;D
Więc w miarę szybko ogarnąłem wszystkie części-powyjmowałem elementy gumowe, odkręciłem, co niepotrzebne i elementy zostały spakowane do Daewoo Tico :P
Jutro zostaną wypiaskowane, a potem będę poprawiał, co trzeba i pomaluję podkładem.
Fotki części do piachu:
do piachu.jpg
do piachu2.jpg
Jak na razie zostają jedynie felgi, gdyż koła są jeszcze w całości... Ale w swoim czasie i one przejdą piaskowanie.

Pozdrawiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: AudioBas » 2012-05-15, 13:16

Mam nadzieję, ze zrobią Ci to drobnym piaseczkiem :)
Nie śrutem :P
A gdzie BAK? :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-05-15, 17:21

Bak miał być najpierw czyszczony jedynie papierem, ale teraz zmiana planów i pójdzie do piaskowania razem z felgami ;D

A elementy ze zdjęcia już do mnie wróciły. Niestety na przednim błotniku ukazało się 'sito' :-/ Coś będę musiał z tym zrobić.
Nie mam dużo zdjęć, bo deszcz zaczynał padać, a jak wiadomo, elementy po piaskowaniu szybko rdzewieją :P
po piachu.jpg
po piachu2.jpg
po piachu3.jpg
I dzisiejsze zakupy. Papier wodny 2500 i pasta do wypolerowania chromów i jeszcze pobawię się z bębnem kupionym na złomie, może coś z tego wyjdzie ;) I oczywiście simmery do przedniej zawiechy.
pasta.jpg
simmery.jpg
To wszystko chyba ;D

A niee! Zapomniałbym. Zaczynam prowadzić kosztorys :D

Tak więc wydałem:
-simmery 4szt.-16zł
-pasta K2-7zł
-papiery-5zł

Pozdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-05-20, 19:05

Cześć :D
W piątek i sobotę było trochę ruchu przy WSCe ;D
Rozebrałem, wyczyściłem lagi, zmieniłem simmeringi i złożyłem na gotowo ;D
Rozszprychowałem tylne koło, na przednie nie starczyło czasu :P
Poza tym, przygotowywałem elementy wymagające ingerencji spawarki i szlifierki i oczywiście porządziłem się trochę 'ruskim kluczem' :lol:
Przed:
20120518068.JPG
20120518069.JPG
I po:
20120518072.JPG
20120518074.JPG
Ten, kto twierdzi, że kompresorkiem 24l to można co najwyżej gaźnik przedmuchać się.... myli! :mrgreen:
Malowałem podkładem wszystkie elementy po piaskowaniu i mogę szczerze powiedzieć, że jak się dobrze ustawi pistolet i ma się farbę odpowiedniej gęstości (a raczej rzadkości) to psika się całkiem przyzwoicie :evil:
I nie malowałem żadnym pistoletem niskociśnieniowym, czy coś ;P Zwykły pistolet z Castoramy, w dodatku z dyszą 1,5 :P
I idzie ładnie :]
20120519078.JPG
20120519080.JPG
sito.jpg
20120519084.JPG
20120519086.JPG
20120519088.JPG
20120519089.JPG
20120519090.JPG
20120519091.JPG
To tyle na dzisiaj ;D

Plany na najbliższy czas wolny:
-rozebrać przednie koło i dokończyć psucie tylego (jak ściągnąć zabierak zębatki? po prostu wybić te bolce.?)
-zastanowić się, co zrobić z bębnami i tarczami kotwicznymi (jakiś dobry sposób, żeby to jedynie wyczyścić-nie przekonuje mnie ani polerka, ani szkiełkowanie.)
-oddać do piaskowania bak i felgi, wyczyścić z farby puszkę filtra powietrza.
-przygotować elementy pomalowane podkładem do jego drugiej warstwy, czyli szlifowanie dla wygładzenia powierzchni.
-czyszczenie elementów do ocynku
-ogarnięcie cen w galwanizerni, która jest najbliżej mnie ;D ciekawe, czy w ogóle wezmą takie coś ode mnie...
-zakup wszystkich łożysk i brakujących simmerów. muszę poszukać wszystkich rozmiarów.
-demontaż silnika, w celu jego 'remontu' ;D

I to chyba tyle. Reszta jest zbyt odległa, żeby o niej pisać :P
Trochę dużo tego wyszło :lol:

Koszty bez zmian. Wszystko we własnym zakresie :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: Savier » 2012-05-20, 19:29

(jak ściągnąć zabierak zębatki? po prostu wybić te bolce.?)
zabierak z piasty czy zębatka z zabieraka? W pierwszym przypadku obpukaj młotkiem gumowym i powinno wyjść po szarpnięciu ręką.
Chłopie, chromy tylko wysyłkowo :). Na miejscu pewnie z Ciebie zganią jak z dzikiego wieprza tłuszcz. Ja polecam Danex, ceny rozsądne i robota dobra. 12zł/dm^2, ja taniej nie znalazłem (z podkładami, przygotowaniem itd.)
Why nie zaspawałeś błotnika wcześniej? Trochę lipa taki zamontować do maszyny :-(

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-05-20, 19:45

Dobra, kwestia zabieraka już jasna ;D
Jakoś to rozmontuję :D

Chromów nie robię :P
Chodzi mi jedynie o ocynk, więc najpierw rozejrzę się tutaj, tym bardziej, że tato pracuje w zakładzie, który oddawał części podobnej wielkości do tej galwanizerni :-D Tylko, że w ilościach hurtowych, ale mam nadzieję, że i takie pierdoły mi przyjmą. :mrgreen:

Błotnik? Niee... nie założę takiego :x to by się całkiem mijało z ideą renowacji :lol:
Ale tego się nie da zaspawać w żaden sposób. A lutowaniem na twardo nie dysponuję. Błotnik będzie niestety jedynie zaszpachlowany, a szpachli się nie kładzie na gołą blachę :]

Więc do planów dodaję jeszcze zapomniany błotnik :P

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-05-29, 21:58

Od ostatniego posta minęło zaledwie kilka dni, a w garażu ruch niesamowity był :D
Trochę się działo przy WueSce :D
Rozszprychowałem do końca koła, felgi poszły do piachu, bębny częściowo wyczyściłem szczotką na wiertarce (zayebisty efekt!), szprychy i nyple czekają na czyszczenie i ocynk.
20120522094.jpg
20120522100.jpg
20120522101.jpg
20120522106.JPG
20120522109.jpg
20120522121.jpg
20120522125.jpg
20120522120.jpg
Felgi poszły w piach razem z bakiem.
20120523131.jpg
20120523132.jpg
Fotek baku nie mam. powiem jedynie tyle, że po piachu wyszły dziurki. Jednak udało się je zalutować. :D
Następnie w sobotę znowu bawiłem się w lakiernika ;D Pomalowane dwie felgi, bak, mocowanie lampy tył (zapomniane ostatnio) i filtr powietrza. Na baku teraz ani śladu lutowania nie ma ;-)
I to chyba tyle z prac przy WSK. Poza tym, że zmatowiłem ramę-jakieś 2h mi to zajęło :-/ i tylny błotnik pod drugą warstwę podkładu. Teraz czeka mnie jeszcze szpachla i docieranie - bak i przedni błotnik.


Poza tym, mam swoisty BONUS :hihi:
Tato już dawno się chwalił, że "ma dla mnie przód do WSKi razem z kołem, kanapę i jakieś tam może coś jeszcze, bo kolega z pracy przerobił wueskę na dzika i mu zostało" Miało iść na złom, ale że ja byłem chętny to przygarnąć, to powiedziałem tacie, żeby brał :mrgreen:
W sobotę mi to to przywiózł. Wypakowując od razu starałem się ocenić rocznik i myślę, że mieści się w granicach 71-75. Właściciel (były :mad: ) twierdził podobno, że to 78r. ale wydaje mi się to nierealne :->
Z resztą, sami oceńcie:
20120526132.jpg
20120526134.jpg
20120526135.jpg
20120526136.jpg
20120526137.jpg
No i nie zmieściły mi się zdjęcia w jednym poście :|
Cóż. napiszę następny ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-05-29, 22:14

Więc dalej: znalazłem dobry skup złomu. Można wygrzebać ciekawe rzeczy.
Kiedyś kupiłem całe przednie koło do WSKi i sprężynę amortyzatora, wczoraj też tam byłem z tatą i trochę przywieźliśmy części :D
20120528147.jpg
20120528148.jpg
Gaźnik w bardzo dobrym stanie, bez luzów na przepustnicy. Lepszy od tego, który mam w B3 ;D

I teraz ostatnia rzecz (nareszcie! - pewnie sobie pomyślicie)
Czyli trochę nieład w moim garażu. Był sobie kiedyś taki ładny, przestronny garaż, a teraz? Teraz syf, kiła i WSKi :hah:
20120528158.jpg
20120528159.jpg
20120528160.jpg
To by było tyle na dziś ;-) Musiałem trochę się uzewnętrznić, bo jakoś musiałem i tyle ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

paragraf1973
Posty: 29
Rejestracja: 2012-01-05, 23:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk125m06b3 x 2
ogar205
125p 1978r. x2
n126 1973r.
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: paragraf1973 » 2012-05-30, 21:18

BONUS na 100% nie jest z 1978 r. Biorąc pod uwagę nr rej. (litery przed cyframi) może to być nawet 1971 r. Mam nadzieję, że stworzysz z niego fajną garbi. A koła ile mają żeberek? 5 czy 4?

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-05-31, 00:18

To ja sam się domyśliłem, że to nie jest 78r ;)
Garbi z tego myślę będzie, ale to może potrwać, bo z kasą nie za bogato.
A koła na 99% są 4 żeberkowe niestety ;D

//Nieźle ogarniasz stare numery rejestracyjne :shock:

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-12-16, 16:24

Dawno nic nie pisałem. :shock:

Witam wueskowiczów!
Jako, że od ostatniego postu wiele się zmieniło, wueska przybrała nowy lakier, część części została ocykowana, no i poczyniłem jakieś dość znaczne zakupy :-)
Nie będę wam nudził opisami, powiem tylko, że z każdym dniem teraz dzieje się coś więcej, no i przygarniam cały czas wueskowe części do własnego pokoju, choć mama zadowolona z tego nie jest, ale cóż (w garażu wueska przymarzła do szmaty, na której leżały części, to mi się jej żal zrobiło, i dlatego do pokoju ją biorę :P
Koła zaplecione, więc teraz ino zaczynam centrować.
Jeszcze kupa roboty przede mną, ale już bliżej niż dalej ;)

Dobra. Macie Link do Picasy, bo tylu zdjęć w takich rozmiarach i jakości to bym tu nie ogarnął :roll:
https://picasaweb.google.com/1106266107 ... mID8svPEYw

Pozdro!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: Savier » 2012-12-16, 16:32

:o super!

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-12-16, 16:33

Dzięki Savier!
Robię wszystko tak dobrze, jak potrafię :-D

Awatar użytkownika
Jarek31
Posty: 79
Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
GG: 8098934
Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: Jarek31 » 2012-12-16, 16:48

Fajnie ci idzie.
A co do tego bonusu to tak jak pisał kolega paragraf.
Jeśli ten okrągły wahacz jest z niej to jest to pierwszy typ garbatej 71-75.
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 16:49 przez Jarek31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-12-16, 16:49

Ten bonus, to 73rok ;) Rozszyfrowałem tajemnicę :D

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-16, 16:59

Obręcze proszek czy pistolet? Jaki to kod lakieru, bardzo ładnie Ci to idzie, gratuluję.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-12-16, 17:07

Obręcze pistolet, 7006 ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: AudioBas » 2012-12-17, 00:19

Ładnie, ładnie!
Mój ulubiony rocznik!


Ale nity tabliczki znamionowej porażka!
Numeratory też za duże ciut!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: chomik » 2012-12-17, 19:34

Mój też :D

Nity-hmm... w Oleśnicy to masakra w ogóle znaleźć tak małe nity, więc jak już znalazłem samorozrywne, to brałem, bo co miałem zrobić?
Numeratory wielkości oryginalnych :) Sam mierzyłem.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Królowa szos, czyli WSK M06B3! Rok 82.

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-17, 20:18

Składać, składać!
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości