WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-20, 10:42

Też, ale to szkiełkowanie tylko czyści, nic nie wyszczerbia, nie powiększa otworów i tym podobne.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Wojtek » 2011-05-21, 09:46

Faktycznie koła prezentują się bardzo ładnie. Mam tylko jedno pytanie. Da się założyć oponę łyżkami i nie poniszczyć lakieru na obręczach?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-21, 10:06

Wojtku - Koła mam jeszcze nie wycentrowane.
Założyłem tylko opony na próbę (bez dętek oraz fartucha).
Dzięki temu mogłem oponę ścisnąć maksymalnie do środka obręczy i przy użyciu delikatnej siły bez problemu wskoczyła w całości.

Jak wycentruję koła, to chyba udam się do wulkanizatora, aby nałożył mi opony bez łyżek (przy pomocy specjalnego urządzenia).
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-24, 21:32

Nowe łożyska FAG oraz ocynkowane elementy piast kół:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Część elementów po szkiełkowaniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Fartuchy obręczy kół:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Kamil* » 2011-05-24, 21:45

Bardzo ładnie wyszło cynkowanie i szkełkowanie :) Wgl do twojego remontu nie ma sie czego czepić - tak jakby fabryka to robiła.

Już nie mogę sie doczekać kiedy bedzie stała na kołach :D

Powodzenia w dalszym remoncie.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-24, 21:53

Kamil* pisze:Bardzo ładnie wyszło cynkowanie i szkełkowanie :) Wgl do twojego remontu nie ma sie czego czepić - tak jakby fabryka to robiła.

Już nie mogę sie doczekać kiedy bedzie stała na kołach :D

Powodzenia w dalszym remoncie.
Z tą fabryką to chyba nie do końca :)
Wątpię, aby tam dbali o każdy szczegół i tak się "spuszczali" nad każdym detalem!
Moim zdaniem moja WSKa będzie dużo lepsza niż z fabryki :P

Co do kół to w sobotę centrowanie.
A tu macie fotkę taką przed premierą koła wsadzone tak bez łożysk i to jeszcze pomylone heh :P
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Savier » 2011-05-24, 22:02

Efekt super. Ale co mi się nie podoba w szkiełkowaniu - bęben traci "to coś", tę niedokładność odlewu, no wiecie o co chodzi :P. Niewątpliwie sprawa fajna, wszystko doczyści, ale mi się nie do końca podoba.
Z tą fabryką to chyba nie do końca
Wątpię, aby tam dbali o każdy szczegół i tak się "spuszczali" nad każdym detalem!
Moim zdaniem moja WSKa będzie dużo lepsza niż z fabryki :P
W tym roku na pewno tak - byle więcej byle mniejszym kosztem, tak to można ogólnie podsumować :).

Czasami się zastanawiam, czemu nie zajmiesz się jakimś bardziej rzadkim sprzętem, chociażby bąkiem, lelkiem czy sportem? Gdybyś je tak odpicował, hoho... Nie uchodzi wątpliwości, że czujesz "sentymenta" do B3 :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-24, 22:06

Nie traci niczego, przecież widać na tym delikatne zadrapania itp :)
Szkiełkowanie nie gładzi powierzchni. Czyści ją tylko tak jak leci ;)
Przypatrz się na fotki karterów, te odlewy to chyba po pijaku robili.


Rzadkim sprzętem?
Hmmm....
Pisałem już o tym.
Jest to WSKa mojego ojca - mam duuuużo sentymentu do niej.
Jakby kupił sporta, lelka czy bąka to bym to odnawiał :)
A, że kupił zwykłą B3 to mam ją i jestem zadowolony :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Stary » 2011-05-24, 22:15

Savier pisze:Efekt super. Ale co mi się nie podoba w szkiełkowaniu - bęben traci "to coś", tę niedokładność odlewu, no wiecie o co chodzi :P. Niewątpliwie sprawa fajna, wszystko doczyści, ale mi się nie do końca podoba.
Poczekaj aż zobaczysz takie na żywo.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Savier » 2011-05-24, 22:20

Stary pisze:
Savier pisze:Efekt super. Ale co mi się nie podoba w szkiełkowaniu - bęben traci "to coś", tę niedokładność odlewu, no wiecie o co chodzi :P. Niewątpliwie sprawa fajna, wszystko doczyści, ale mi się nie do końca podoba.
Poczekaj aż zobaczysz takie na żywo.
Więc czekam do zlotu, jeśli się tam dostanę :). Będę musiał w przyszłości sam spróbować - jestem jak niewierny Tomasz :>

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-27, 11:46

Panowie potrzebuję pomocy :(

Sprawa ma się tak:
Obrazek

Z tym, że elementy 9 i 11 są takie same, ale 10 jest cieńsza (ta cieńsza pod ślimak??):
Obrazek

Rozumiem, że 4 łączę z 12:
Obrazek

I wrzucam tak:
Obrazek
Obrazek

Później na to łożysko:
Obrazek
No i co dalej???


Z tego co pamiętam blaszki nr: 1 i 2 przychodzą na piastę od strony bębna hamulcowego.
Elementy nr 5 wchodzą w piastę to wiem, ale tą dłuższą częścią w którą stronę (do bębna hamulcowego?)
Do nich pewnie te "szmatki" 7 i 8
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Marcin » 2011-05-27, 12:59

moim zdaniem powinno isć na łożysko - filc 7 lub 8 - tulejka dystansowa ( nie widze jej u Ciebie albo jestem ślepy :P, to ta która bedzie stykała się już z wahaczem ) - podkładka na filc 1 lub 2 ( ta ze zgiętym brzegiem )
jak dobrze pamiętam ta tulejka powinna wyglądac tak samo jak ta 12 ale o połowe krótsza i grubsza bo te małe 9,10,11 to sa tulejki dystansowe pomiędzy dekielek bębna a samym bębnem ( po to żeby się dekiel nie ocierał o bęben tego chyba nie musiałem pisac ;D )

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-27, 13:16

Pewnie chodzi Ci o tą tulejkę:
Obrazek


Tylko 9 i 11 są takie same, a 10 jest cienka ;/


Kur.... powoli mam dość tego...
Nie wiem dlaczego, ale moja OŚKA koła tylnego po wsadzeniu w wahacz wystaje jeszcze z 5-6 cm ;/
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
kubaszwiecLBK
Posty: 139
Rejestracja: 2011-04-02, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: Jawa Kaczka, Mustang, Simson i 9 polskich motorowerów
Lokalizacja: Lębork
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: kubaszwiecLBK » 2011-05-27, 13:25

AudioBas A będziesz przeprowadzał remont tej wfm-ki i kobuza?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-27, 13:27

Jak wytrzymam nerwowo to Kobuza tak, WFMki nie.

Wkur... mnie te koła jak nie wiem co!
Pomoże ktoś poskładać to do kupy??????
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Marcin » 2011-05-27, 13:30

a nie robiłes fotek tego przed rozbiórką :?: tą tuleję co mi pokazałes na focie to nie wiem od czego jest ale na hama moze być jesli przechodzi przez nią oska, co do samej oski to pamietaj ze jeszcze naciągacze przychodzą po zew. stronie wahacza wiec cos odejmie tych cm

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Marcin » 2011-05-27, 13:51

AudioBas pisze:Jak wytrzymam nerwowo to Kobuza tak, WFMki nie.

Wkur... mnie te koła jak nie wiem co!
Pomoże ktoś poskładać to do kupy??????
nie bój żaby tak mówić możesz jak Ci WSK po zrobieniu gadać nie bedzie chciała :razz: to jest wku.........

ale co tam gdybanie.... mam foto tej tulejki ( mam nadzieje ze to ta ) wymiary : dł. 24mm, fi wew. 15mm, fi zew. 22mm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Sebastian440 » 2011-05-27, 14:13

Może schemat coś pomoże.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-27, 14:19

A nie dałeś mi przypadkiem fotek tulejki nr 12??

Ok znalazłem w garażu starą książkę a w niej taki oto schemat:

Obrazek

Teraz pytanie czy pozycje na tym schemacie 4 i 14 są takie same?
Czy jednak ma tam być jedna bardziej płaska patrz na zdjęcie:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Sebastian440 » 2011-05-27, 14:21

A nie możesz tego sprawdzić przy skręcaniu? Jeśli będzie blokować koło to dasz tą dłuższą ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: slawek99 i 31 gości