Moja B3

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: Savier » 2013-02-24, 11:01

Dawne czasy, tam gdzie ja do lelka - już niedostępne :(.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-02-24, 13:44

Powiem szczerze, że nie pamiętam u kogo ja to kupiłem. Savier ma rację- dawno to było- chyba cały zestaw 64zł kosztował na allegro. Niestety już niedostępny.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-03-14, 00:26

Opornie i powoli ale jednak ciąg dalszy nastąpił-szkoda, że to aż tak małymi kroczkami posuwa się do przodu ale czasu mało, zima mnie już wk... na maksa. Coś tam się złożyło w piwnicznych odmętach ;D
sprzęgło.jpg
sprzęgło1.jpg
sprzęgło2.jpg
sprzęgło3.jpg
sprzęgło4.jpg
sprzęgło6.jpg
sprzęgło7.jpg
I to by było na tyle- na razie oczywiście. Jak to powiedział jeden taki kiedyś: "Jeszcze tu k... wrócimy" ;D.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: Skinder » 2013-03-14, 01:23

U mnie nie jest wcale lepiej ;-) Jaram się takimi remontami - nic na pałe, nic na siłę. Problem z koszem rozwiązałeś? Uszczelka jest handmade ?
zmyngut pisze:Jak to powiedział jeden taki kiedyś: "Jeszcze tu k... wrócimy" ;D.
To nie były słowa dyrektora internetu przypadkiem? :roll:

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-03-14, 08:28

Uszczelka to moja wycinanka- zawsze z pewnym naddatkiem na zewnątrz na obcięcie - dlatego tak to trochę wystaje. Problem z koszem - powiedzmy, że zniknął. W każdym razie całość kręci się lekko, łatwo i przyjemnie- bez zacięć i tym podobnych. Najśmieszniejsze jest to, że w tym bałaganie gdzieś zawieruszyły się szpilki cylindra ale "zgłodnieje to wróci" ;D. Długo to trwa a cygaro zwycięstwa czeka ;-) .

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: fazerofz6y » 2013-03-19, 00:28

zmyngut ten sciagacz do sprzegla sam zrobiles ,czy jest to jeden z tych co na allegro jest dostepny ?

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-03-23, 23:50

Przepraszam, ze dopiero teraz ale jakoś tu ostatnio nie zaglądałem- fazerofz6y tak to jest ten z allegro. Warto kupić lub zrobić samemu- naprawdę czas składania sprzęgła jest krótki i nerwy temu towarzyszące praktycznie nie występują ;-).

Mało czasu ostatnio mam jakoś i na dodatek ta zima już mnie .... na maksa. Ale jednak troszkę się działo. Nie wiem czy warto będzie ale stwierdziłem, że może założyć nieco inne pierścienie, a że nie znalazłem nic ciekawego więc pozostało zamówić- i oto są:
pierścienie.JPG
Te jaśniejsze są chromowane- jak się to będzie spisywać zobaczymy. Chociaż przeraża mnie to, że tłok to almot niestety...
Tak wyglądają na tłoku:
pierścienie na tłoku.JPG
pierścienie na tłoku1.JPG
To wszystko wygląda nawet ładnie ale wyglądem się nie jeździ a jak to będzie się sprawować to już mam nadzieję niedługo się okaże.
Przepraszam za jakość zdjęcia ale całość na dzisiaj wygląda tak:
silnik w całości.jpg
Teraz pozostało poczekać na nieco lepszą pogodę, wyjąć stary silnik (oczywiście jest na chodzie), włożyć ten, ustawić zapłon i .... zobaczyć jak się to będzie zacierało ;D.

W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować kolegom z forum bez pomocy których parę rzeczy na pewno by mi się nie udało. Dziękuję Mućkowi za to że dzielnie znosił moje marudzenia i cierpliwie tłumaczył co i jak bo elektryk ze mnie raczej na półtora wolta ;D. Dzięki niemu być może w ogóle toto by nie zapaliło (iskra już jest ;D). Dziękuję Skinderowi za rady, wsparcie i słuchanie mojego dyndolenia.
Byle do wiosny.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: Savier » 2013-03-23, 23:58

Bajerancko to wygląda Zmyngut, ale z tym almotem to będziesz przeklinał na moje... chociaż kto wie ;).

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-03-24, 00:27

Ja już ich przekląłem. Okazuje się, że otwory w piastach trzeba potraktować rozwiertakiem. Bez rozwiercania już jeden tłok poszedł do kosza. Kupuje się nowe części które trzeba przerabiać- co to jest?!!!

linkgrabber
Posty: 50
Rejestracja: 2012-12-21, 11:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-Z2
Garbate 175
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: linkgrabber » 2013-03-24, 00:40

te chromowane pierścienie to gdzie kupiłeś można wiedzieć? :?:

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: Alien » 2013-03-24, 00:53

zmyngut pisze:Ja już ich przekląłem. Okazuje się, że otwory w piastach trzeba potraktować rozwiertakiem. Bez rozwiercania już jeden tłok poszedł do kosza. Kupuje się nowe części które trzeba przerabiać- co to jest?!!!
A podgrzałeś tłok solidnie przed montażem sworznia?

Operacje trzeba wykonać jednym zdecydowanym ruchem - przy tej różnicy temperatur wymiana ciepła jest błyskawiczna i jak się zawahasz to momentalnie zakleszczy Ci sworzeń w połowie drogi.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-03-24, 01:01

linkgrabber pisze:te chromowane pierścienie to gdzie kupiłeś można wiedzieć? :?:
Żadna tajemnica- pierścienie zamówiłem tutaj http://tomring.pl/
Alien pisze:A podgrzałeś tłok solidnie przed montażem sworznia?

Operacje trzeba wykonać jednym zdecydowanym ruchem - przy tej różnicy temperatur wymiana ciepła jest błyskawiczna i jak się zawahasz to momentalnie zakleszczy Ci sworzeń w połowie drogi.
Oczywiście, że był nagrzany tylko problem jest w tym, że sworzeń wcale nie chciał wejść w piasty tłoka.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: AudioBas » 2013-03-24, 13:28

Aż się prosi o jakiegoś Gorzyca tam!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-03-24, 14:03

Gorzyce są- stare w skrzynce- nowych niestety nie było w zasięgu ręki.
Wiosna musi szybko przyjść bo czeka: ;D ;D ;D
cygaro.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

linkgrabber
Posty: 50
Rejestracja: 2012-12-21, 11:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-Z2
Garbate 175
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: linkgrabber » 2013-03-24, 14:44

zmyngut pisze: Żadna tajemnica- pierścienie zamówiłem tutaj http://tomring.pl/
Dziękówa, przejade sie do nich pewnie :D

Podawales im jakies wymiary czy tylko podales do jakiego motorka?

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-03-24, 18:56

Tak- podawałem wymiary, kształt, rodzaj zamka, z powłoką czy bez. Wszystko to znajdziesz w zapytaniu ofertowym na stronie http://tomring.pl/form/pierscienie_tlokowe_zamow.php
W lepszym świetle i zrobione aparatem a nie wentylem
silnik w całości-1.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: piotrBe » 2013-03-25, 00:01

Goń tą zimę i docieramy :) Nad Wisłę trzeba zajechać, tylko ustalić na którą stronę zajechać...

Wkręć śrubkę kontrolną oleju.

Silniczek wyszedł zacnie ;)

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-04-19, 22:16

Ale tu cisza ;D. Zabawa trwa nadal- dla niedowiarków parę zdjęć:
Nitowała się zębatka- na zdjęciu jeszcze stare łożysko- takie małe niedopatrzenie. Zębatka to oczywiście stara produkcja-po cynkowaniu
zabierak nowy.JPG
Stare koło wyglądało jak wyglądało a krzywe jak jasny pierun
koło tył stare.JPG
Przez chwilę było tak:
bez kół.JPG
Koło oczywiście wymienione:
koło tył-nowe.jpg
koło tył-nowe1.jpg
Nie żebym był chwalipięta ale koła to moja robota- oprócz malowania oczywiście. Przez chwilę nawet byłem z siebie dumny ;D.
Z przepastnych czeluści nareszcie wyszły jakieś ocynki (to mała część) i nowa "stara" dźwignia hamulca- chrom - z 1974r. ;D - prosto ze skrzynki.
ocynki.jpg
Jeszcze w zimie zapytałem jednego takiego pana na wsi który kiedyś miał wuechę czy tam mu się co w szopce nie poniewiera- no i wyszło, że jednak- między innymi taka ładna nówka:
dekiel koła - nówka.jpg
Niestety czasu ostatnio mam ekstremalnie mało- ale kosztem niewyspania idę do garażu o godz. 20 czasem 21 i tak powoli coś tam się dłubie- może i co z tego będzie. Silnik ktory teraz jest w ramie jest oczywiście sprawny ale nieco już zmęczony, chociaż niektórzy uważają, że "co pan k... chcesz!!? ale ładnie toto chodzi"- silnik będzie umyty i ma już cieple i miękkie miejsce na półce. To tyle na dzisiaj.
20.04.2013r
Na chwilkę wpadłem do garażyku:
było tak
DSCF5321.JPG
szast prast i na półkę myk- i jest tak
DSCF5322.JPG
jutro niedziela- ;D trudno- przecież to nie moja wina ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: zmyngut » 2013-05-04, 11:56

Wyjdzie post pod postem - trudno. Troszkę już się zmieniło- mało czasu ale jednak coś tam się robi ;-).
Silnik miękko i bezboleśnie wylądował w ramie
silnik-nowy w ramie.JPG
Jak ja nie cierpię grzebania w drucikach :evil: ale przy pomocy wyzwisk, przekleństw i innych wyrazów wydarzyło się tak cuś:
instalacja.jpg
Sporo tego wyszło ale wymyśliłem sobie, że ma mniej więcej wyglądać na oryginalną instalację- czyli wykorzystam to:
instalacja1.jpg
Zostało to tylko odpalić i tu się zaczęła zabawa. Iskra jest, paliwo jest a ta k... nie pali ;D - zagadnienie akurat na nowy temat na forum ;-). W ruch poszła lampa strobo i dopiero wtedy cała przyczyna została wykryta. Nie będę się rozpisywał co i dlaczego, po co znowu wyzwiska i przekleństwa pod adresem bliżej nieokreślonej kobiety ;D- koniec końców wczoraj moto wreszcie odpaliło!!! Radocha wielka- w garażu niebiesko jak w niebie ;-) - ledwo wyjście znalazłem. Zostało założenie łańcucha, skręcić koła i oczywiście zrobić instalację na gotowo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Moja B3

Post autor: AudioBas » 2013-05-04, 16:11

zmyngut pisze:W ruch poszła lampa strobo i dopiero wtedy cała przyczyna została wykryta.
Pewnie w złym miejscu wypadał punkt zapłonu :(
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości