WSK M06B3 1975r by Robik

Usunięty

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: Usunięty » 2017-08-06, 17:40

Łał :D Ta naprawa metalowych elementów powala :D

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2017-08-06, 21:26

Bresio95 pisze:
2017-08-06, 17:40
Łał :D Ta naprawa metalowych elementów powala :D
;D ;D

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2017-10-30, 22:52

Wolno to wszystko idzie bo pierwszeństwo mają inne sprzęty ale coś tam się dzieje. Na chwilę obecną silnik wrócił na swoje miejsce. Oprócz założenia nowego oringu na wałek startera i ogólnym czyszczeniu nic przy nim nie robiłem, ponieważ działał bezproblemowo. Jak będzie potrzeba to nowy silnik się poskłada :)
2017-10-26 16.14.26.jpg
2017-10-26 16.14.39.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-04-01, 16:50

Czas tu trochę zaktualizować wątek bo moto już dawno śmiga a tu jeszcze takie zaległości :)
Za wiele fotek nie ma bo tak jakoś szybko poszło :)
20180424_170112.jpg
20180424_170124.jpg
20180424_170134.jpg
20180424_170208.jpg
20180424_170225.jpg
IMG_20181031_143847.jpg
IMG_20181031_143835.jpg
IMG_20181031_143824.jpg
IMG_20181031_143809.jpg
Ze zbiornikiem i osłonami bocznymi nie robiłem na razie nic. Chciałem żeby zostały oryginalne. Jak będzie chwila czasu to ubytki w zbiorniku uzupełnię i go wypoleruję i na tym pozostanie.
IMG_20190909_140412.jpg
IMG_20190909_140431.jpg
IMG_20190909_140444.jpg
IMG_20190909_140422.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: CZESIO1958 » 2020-04-01, 17:36

Podoba mi się. :D

Awatar użytkownika
ark
Posty: 20
Rejestracja: 2017-11-10, 23:32
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1976r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: ark » 2020-04-01, 18:21

Super maszyna :)

Awatar użytkownika
igor1956
Posty: 1316
Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
GG: 0
Moje maszyny: Różne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: igor1956 » 2020-04-01, 19:02

👍 piekna
Za motórem panny sznurem ;)

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: czankete » 2020-04-01, 19:23

...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha :D ...

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-04-01, 22:55

CZESIO1958 pisze:
2020-04-01, 17:36
Podoba mi się. :D
ark pisze:
2020-04-01, 18:21
Super maszyna :)
igor1956 pisze:
2020-04-01, 19:02
👍 piekna
Dziękuję
czankete pisze:
2020-04-01, 19:23
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha :D ...
Jeśli gdzieś znajdę to też w przyszłości wymienię. Obecny wieki temu wrzuciłem razem z kołem nowy z GS-u a stare poszło na złom i chwilowo nie mam :lol:

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-04-21, 11:17

Maszyna w tym sezonie wreszcie zaczęła nawijać "legalne" kilometry po 40 latach :) Okazało się że po około 100 km coś trochę przerywa, gorzej pali więc postanowiłem się tym zająć :) Po zdjęciu magneta okazało się że platynki już prawie nie istnieją ) Po krótkim namyśle stwierdziłem, że mają prawo bo od przeszło 20 lat do nich nie zaglądałem ;D
Tak wyglądały:
IMG_20200417_163001.jpg
A tutaj już nowy zestaw rodem z PRL :)
IMG_20200417_163018.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-05-05, 20:25

Odkąd sprzęt zaczął śmigać po drogach trzeba było trochę się za niego zabrać i dopracować kilka denerwujących elementów. Pierwszym było zrobienie pręta do zatapiania pływaka bo wkładanie łapy za osłonę trochę mnie denerwowało. Druga sprawa to lejące się przy tej okazji paliwo na silnik i ogólnie związany z tym syf. Oto co z tego wyszło :)
IMG_20200505_112317.jpg
IMG_20200505_124000.jpg
IMG_20200505_124007.jpg
IMG_20200505_180149.jpg
IMG_20200505_180159.jpg
Lejek wygląda prymitywnie i do tego ten kolor..... Ale jeśli się sprawdzi to coś lepszego się ogarnie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: dąbek » 2020-05-05, 20:31

Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-05-05, 20:47

dąbek pisze:
2020-05-05, 20:31
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.
Jeśli ten "patent" zda egzamin to tak zrobię. Wiadomo, że zrobienie tego z blachy tak żeby działało i wyglądało zajmie trochę czasu a to powstało na szybko. Najpierw muszę się przekonać że działa :)

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: sbanys » 2020-05-05, 21:21

Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-05-06, 10:11

sbanys pisze:
2020-05-05, 21:21
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
Gaźnik ogólnie jest szczelny. Problem jest tylko wtedy gdy trzeba przelać gaźnik przed odpaleniem i wtedy wypływa paliwo przez otwór w komorze pływakowej i zawsze coś tam na silnik naleci.

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-05-07, 23:01

Kolejny mały problem jaki wyszedł na jaw to brak ładowania. Oczywiście zapłon oryginalny 6V. Cewka ładowania i płytka selenowa zmieniana i nic to nie dało. Jakieś pomysły jak sprawdzić poszczególne elementy żeby mieć pewność że to co w motocyklu jest sprawne lub nie??

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: halcik » 2020-05-08, 07:33

Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?

Awatar użytkownika
robik
Posty: 323
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: robik » 2020-05-08, 18:00

halcik pisze:
2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: jjaworskyy » 2020-05-08, 20:41

robik pisze:
2020-05-08, 18:00
halcik pisze:
2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
Tak, CDI :)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

Post autor: halcik » 2020-05-09, 15:47

W 175 nie siedzę ale jeśli oryginalnie był tam selen a nie mostek to wystarczy pojedyncza dioda. Moze byc np 1n5401 3A 100V

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości