Strona 3 z 4
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2017-08-06, 17:40
autor: Usunięty
Łał
Ta naprawa metalowych elementów powala
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2017-08-06, 21:26
autor: robik
Bresio95 pisze: ↑2017-08-06, 17:40
Łał
Ta naprawa metalowych elementów powala
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2017-10-30, 22:52
autor: robik
Wolno to wszystko idzie bo pierwszeństwo mają inne sprzęty ale coś tam się dzieje. Na chwilę obecną silnik wrócił na swoje miejsce. Oprócz założenia nowego oringu na wałek startera i ogólnym czyszczeniu nic przy nim nie robiłem, ponieważ działał bezproblemowo. Jak będzie potrzeba to nowy silnik się poskłada
2017-10-26 16.14.26.jpg
2017-10-26 16.14.39.jpg
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-04-01, 16:50
autor: robik
Czas tu trochę zaktualizować wątek bo moto już dawno śmiga a tu jeszcze takie zaległości
Za wiele fotek nie ma bo tak jakoś szybko poszło
20180424_170112.jpg
20180424_170124.jpg
20180424_170134.jpg
20180424_170208.jpg
20180424_170225.jpg
IMG_20181031_143847.jpg
IMG_20181031_143835.jpg
IMG_20181031_143824.jpg
IMG_20181031_143809.jpg
Ze zbiornikiem i osłonami bocznymi nie robiłem na razie nic. Chciałem żeby zostały oryginalne. Jak będzie chwila czasu to ubytki w zbiorniku uzupełnię i go wypoleruję i na tym pozostanie.
IMG_20190909_140412.jpg
IMG_20190909_140431.jpg
IMG_20190909_140444.jpg
IMG_20190909_140422.jpg
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-04-01, 17:36
autor: CZESIO1958
Podoba mi się.
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-04-01, 18:21
autor: ark
Super maszyna
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-04-01, 19:02
autor: igor1956
piekna
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-04-01, 19:23
autor: czankete
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha
...
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-04-01, 22:55
autor: robik
ark pisze: ↑2020-04-01, 18:21
Super maszyna
Dziękuję
czankete pisze: ↑2020-04-01, 19:23
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha
...
Jeśli gdzieś znajdę to też w przyszłości wymienię. Obecny wieki temu wrzuciłem razem z kołem nowy z GS-u a stare poszło na złom i chwilowo nie mam
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-04-21, 11:17
autor: robik
Maszyna w tym sezonie wreszcie zaczęła nawijać "legalne" kilometry po 40 latach
Okazało się że po około 100 km coś trochę przerywa, gorzej pali więc postanowiłem się tym zająć
Po zdjęciu magneta okazało się że platynki już prawie nie istnieją ) Po krótkim namyśle stwierdziłem, że mają prawo bo od przeszło 20 lat do nich nie zaglądałem
Tak wyglądały:
IMG_20200417_163001.jpg
A tutaj już nowy zestaw rodem z PRL
IMG_20200417_163018.jpg
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-05, 20:25
autor: robik
Odkąd sprzęt zaczął śmigać po drogach trzeba było trochę się za niego zabrać i dopracować kilka denerwujących elementów. Pierwszym było zrobienie pręta do zatapiania pływaka bo wkładanie łapy za osłonę trochę mnie denerwowało. Druga sprawa to lejące się przy tej okazji paliwo na silnik i ogólnie związany z tym syf. Oto co z tego wyszło
IMG_20200505_112317.jpg
IMG_20200505_124000.jpg
IMG_20200505_124007.jpg
IMG_20200505_180149.jpg
IMG_20200505_180159.jpg
Lejek wygląda prymitywnie i do tego ten kolor..... Ale jeśli się sprawdzi to coś lepszego się ogarnie
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-05, 20:31
autor: dąbek
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-05, 20:47
autor: robik
dąbek pisze: ↑2020-05-05, 20:31
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.
Jeśli ten "patent" zda egzamin to tak zrobię. Wiadomo, że zrobienie tego z blachy tak żeby działało i wyglądało zajmie trochę czasu a to powstało na szybko. Najpierw muszę się przekonać że działa
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-05, 21:21
autor: sbanys
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-06, 10:11
autor: robik
sbanys pisze: ↑2020-05-05, 21:21
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
Gaźnik ogólnie jest szczelny. Problem jest tylko wtedy gdy trzeba przelać gaźnik przed odpaleniem i wtedy wypływa paliwo przez otwór w komorze pływakowej i zawsze coś tam na silnik naleci.
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-07, 23:01
autor: robik
Kolejny mały problem jaki wyszedł na jaw to brak ładowania. Oczywiście zapłon oryginalny 6V. Cewka ładowania i płytka selenowa zmieniana i nic to nie dało. Jakieś pomysły jak sprawdzić poszczególne elementy żeby mieć pewność że to co w motocyklu jest sprawne lub nie??
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-08, 07:33
autor: halcik
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-08, 18:00
autor: robik
halcik pisze: ↑2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-08, 20:41
autor: jjaworskyy
robik pisze: ↑2020-05-08, 18:00
halcik pisze: ↑2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
Tak, CDI
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
: 2020-05-09, 15:47
autor: halcik
W 175 nie siedzę ale jeśli oryginalnie był tam selen a nie mostek to wystarczy pojedyncza dioda. Moze byc np 1n5401 3A 100V