Strona 3 z 4

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2017-08-06, 17:40
autor: Usunięty
Łał :D Ta naprawa metalowych elementów powala :D

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2017-08-06, 21:26
autor: robik
Bresio95 pisze:
2017-08-06, 17:40
Łał :D Ta naprawa metalowych elementów powala :D
;D ;D

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2017-10-30, 22:52
autor: robik
Wolno to wszystko idzie bo pierwszeństwo mają inne sprzęty ale coś tam się dzieje. Na chwilę obecną silnik wrócił na swoje miejsce. Oprócz założenia nowego oringu na wałek startera i ogólnym czyszczeniu nic przy nim nie robiłem, ponieważ działał bezproblemowo. Jak będzie potrzeba to nowy silnik się poskłada :)
2017-10-26 16.14.26.jpg
2017-10-26 16.14.39.jpg

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-04-01, 16:50
autor: robik
Czas tu trochę zaktualizować wątek bo moto już dawno śmiga a tu jeszcze takie zaległości :)
Za wiele fotek nie ma bo tak jakoś szybko poszło :)
20180424_170112.jpg
20180424_170124.jpg
20180424_170134.jpg
20180424_170208.jpg
20180424_170225.jpg
IMG_20181031_143847.jpg
IMG_20181031_143835.jpg
IMG_20181031_143824.jpg
IMG_20181031_143809.jpg
Ze zbiornikiem i osłonami bocznymi nie robiłem na razie nic. Chciałem żeby zostały oryginalne. Jak będzie chwila czasu to ubytki w zbiorniku uzupełnię i go wypoleruję i na tym pozostanie.
IMG_20190909_140412.jpg
IMG_20190909_140431.jpg
IMG_20190909_140444.jpg
IMG_20190909_140422.jpg

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-04-01, 17:36
autor: CZESIO1958
Podoba mi się. :D

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-04-01, 18:21
autor: ark
Super maszyna :)

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-04-01, 19:02
autor: igor1956
👍 piekna

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-04-01, 19:23
autor: czankete
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha :D ...

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-04-01, 22:55
autor: robik
CZESIO1958 pisze:
2020-04-01, 17:36
Podoba mi się. :D
ark pisze:
2020-04-01, 18:21
Super maszyna :)
igor1956 pisze:
2020-04-01, 19:02
👍 piekna
Dziękuję
czankete pisze:
2020-04-01, 19:23
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha :D ...
Jeśli gdzieś znajdę to też w przyszłości wymienię. Obecny wieki temu wrzuciłem razem z kołem nowy z GS-u a stare poszło na złom i chwilowo nie mam :lol:

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-04-21, 11:17
autor: robik
Maszyna w tym sezonie wreszcie zaczęła nawijać "legalne" kilometry po 40 latach :) Okazało się że po około 100 km coś trochę przerywa, gorzej pali więc postanowiłem się tym zająć :) Po zdjęciu magneta okazało się że platynki już prawie nie istnieją ) Po krótkim namyśle stwierdziłem, że mają prawo bo od przeszło 20 lat do nich nie zaglądałem ;D
Tak wyglądały:
IMG_20200417_163001.jpg
A tutaj już nowy zestaw rodem z PRL :)
IMG_20200417_163018.jpg

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-05, 20:25
autor: robik
Odkąd sprzęt zaczął śmigać po drogach trzeba było trochę się za niego zabrać i dopracować kilka denerwujących elementów. Pierwszym było zrobienie pręta do zatapiania pływaka bo wkładanie łapy za osłonę trochę mnie denerwowało. Druga sprawa to lejące się przy tej okazji paliwo na silnik i ogólnie związany z tym syf. Oto co z tego wyszło :)
IMG_20200505_112317.jpg
IMG_20200505_124000.jpg
IMG_20200505_124007.jpg
IMG_20200505_180149.jpg
IMG_20200505_180159.jpg
Lejek wygląda prymitywnie i do tego ten kolor..... Ale jeśli się sprawdzi to coś lepszego się ogarnie :)

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-05, 20:31
autor: dąbek
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-05, 20:47
autor: robik
dąbek pisze:
2020-05-05, 20:31
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.
Jeśli ten "patent" zda egzamin to tak zrobię. Wiadomo, że zrobienie tego z blachy tak żeby działało i wyglądało zajmie trochę czasu a to powstało na szybko. Najpierw muszę się przekonać że działa :)

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-05, 21:21
autor: sbanys
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-06, 10:11
autor: robik
sbanys pisze:
2020-05-05, 21:21
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
Gaźnik ogólnie jest szczelny. Problem jest tylko wtedy gdy trzeba przelać gaźnik przed odpaleniem i wtedy wypływa paliwo przez otwór w komorze pływakowej i zawsze coś tam na silnik naleci.

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-07, 23:01
autor: robik
Kolejny mały problem jaki wyszedł na jaw to brak ładowania. Oczywiście zapłon oryginalny 6V. Cewka ładowania i płytka selenowa zmieniana i nic to nie dało. Jakieś pomysły jak sprawdzić poszczególne elementy żeby mieć pewność że to co w motocyklu jest sprawne lub nie??

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-08, 07:33
autor: halcik
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-08, 18:00
autor: robik
halcik pisze:
2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-08, 20:41
autor: jjaworskyy
robik pisze:
2020-05-08, 18:00
halcik pisze:
2020-05-08, 07:33
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
Tak, CDI :)

Re: WSK M06B3 1975r by Robik

: 2020-05-09, 15:47
autor: halcik
W 175 nie siedzę ale jeśli oryginalnie był tam selen a nie mostek to wystarczy pojedyncza dioda. Moze byc np 1n5401 3A 100V