WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

mrocznydrwal
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-05, 14:27
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
WSK M06B3
WFM M06 S34
Lokalizacja: Wola Korycka
Kontaktowanie:

WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: mrocznydrwal » 2012-07-22, 01:25

Witam. Jestem posiadaczem Ogara 200 z 1988 roku oraz WSK M06 B3 (Ogar z papierami, WSK niestety bez).
Dostałem ją za darmo od wuja, którego ostro cisnąłem o nią ;-) . Była w bardzo opłakanym stanie, choć prawie kompletna. W sumie lakier nie był zły ale wylana była na nią jakaś srebrna farba i nie mogło to tak zostać. Przód od SHL, obecnie zmieniony. Silnik oczywiście nie odpalał, wymieniłem w nim elektrykę i chciałem zmienić pierścienie, ale pomyślałem że nie ma co za przeproszeniem w gównie rzeźbić i zrobiłem szlif. WSK odpalała ale ma bardzo duże luzy na wale i prawdopodobnie zatarte łożysko kręcące się w karterach. Tak więc postanowiłem, że zrobię remont silnika. Jako że ten ani drugi silnik się nie nadaje (kartery) ale być może uda mi się załatwić nowe kartery i nowy oryginalny wał (co byłoby spełnieniem marzeń) . Kupiłem już łożyska i simmeringi. Co do ramy - wymieniłem przednie zawieszenie na oryginalne ale błotnik mam od nowszej WSK - jeśli uda mi się załatwić oryginalny - z pewnością zmienię. Bak zmieniłem na inny z oryginalnym lakierem a reszta została pomalowana. Niestety sprayem, wiem że mnie za to zlinczujecie ale nie chciałem wydawać na nią dużej kasy a jakoś musiała wyglądać . Obiecuję z ręką na sercu że tylko gdy będę miał dostęp do sprężarki pomaluję ją całą od nowa pistoletem lub oddam lakiernikowi, ale narazie musi być jak jest - cóż, mam 17 lat a roboty nie ma, do tego Ogar na utrzymaniu, wiecie jak to jest. Myślę że kiedyś papiery załatwię drogą postępowania sądowego - spadku czy jakoś tak. Narazie tylko takie zdjęcia ale wkrótce będzie więcej. Pozdrawiam :-)

PS Bonus w postaci rysunku gratis :->
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: Szczepan » 2012-07-22, 09:58

Słabe zdjęcia, ale rysować to potrafisz :-) Nie jest zła. Zmień obicie siedzenia i już będzie jakoś raźniej. Co do papierów to szukaj po ludziach, allegro, albo jakaś rama z allegro. Good luck.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: Matej » 2012-07-22, 10:03

Zdjecia robione kalkulatorem, zrob porzadne i wrzuć to bedziemy oceniać

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: chomik » 2012-07-22, 12:23

Rysować umiesz pięknie ;)

W wuesce zmień obicie siedzenia i będzie już dużo lepiej wyglądała ;-)
Ten przedni błotnik jest kwadratowy.? Niezbyt widać go na zdjęciu.

mrocznydrwal
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-05, 14:27
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
WSK M06B3
WFM M06 S34
Lokalizacja: Wola Korycka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: mrocznydrwal » 2012-07-22, 16:50

Tak, błotnik kwadratowy ze względu na brak oryginalnego. Obecnie muszę znaleźć jakieś lepsze kartery bo w moich stanęły łożyska i wyrobiły gniazda...

Mam pytanie. Otóż na moim starym oryginalnym baku i błotnikach były złote szparunki. Tymczasem większość garbusek które widziałem ma białe szparunki. Jak to jest? Te moje na 100% były oryginalne.
Nowe zdjęcia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mrocznydrwal
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-05, 14:27
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
WSK M06B3
WFM M06 S34
Lokalizacja: Wola Korycka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: mrocznydrwal » 2012-07-22, 22:34

Zapomniałem dodać, że kolanko mam już nowe chromowane, ale zamontuje je po remoncie.
Zdjęcia w lepszej jakości: http://imageshack.us/gal.php?id=q5qrktT ... eV3KHQ3OCT

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: Szczepan » 2012-07-22, 22:39

Lampa od dwuramówek, bagażnik z SHL. Złote szparunki to norma do 1975r.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

mrocznydrwal
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-05, 14:27
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
WSK M06B3
WFM M06 S34
Lokalizacja: Wola Korycka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: mrocznydrwal » 2012-07-22, 23:15

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze tylko jedno: bagażnik, który jak Ty mówisz jest od SHL, był przyspawany, nie da się go zdjąć. Ingerencja poprzedniego użytkownika? Jak zatem wyglądał oryginalny bagażnik? A i czym różni się lampa dwuramówek od tej z B3? Z tego co widziałem to w garbusce najczęściej jest lampa z kominkiem ale niektóre mają taką jak ja ( np. prospektowa ).

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: Szczepan » 2012-07-22, 23:32

Nie było org bagażników. Lampa zwykła plastik taka - http://allegro.pl/nowa-lampa-tyl-wsk-17 ... 56327.html.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: chomik » 2012-07-22, 23:38

Szparunki złote być mają.
Białe były dopiero po 75r. i dlatego Ci się skojarzyły-po prostu widziałeś więcej wuesek młodszych, ale jeszcze garbatych ;-)

Lampa z tyłu ma być gazelowska, a przednia taka, jaką masz, czyli metalowa z żółwikiem.

Bagażnik odetnij i wyszlifuj ładnie miejsce jego przyspawania ;)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: Szczepan » 2012-07-23, 00:01

75 to plastikowa - na potwierdzenie miałem w łapach wueskę w tej samej specyfikacji z tego samego rocznika. Boczki miała plastikowe ale nie ma ich na fotce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: chomik » 2012-07-23, 00:08

A to pewne jest.? Bo mi coś nie pasuje zazbyyt.
Mam resztki garbuski z białymi szparunkami i lampą gazelową, chociaż jak tak popaczę, to nie pasuje to do niczego, więc może jednak inwencja twórcza poprzedniego właściciela ;-)
Albo po prostu w fabryce zakładali to, co mieli na magazynie. Co też jest moim zdaniem bardzo realne :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: Savier » 2012-07-23, 00:13

1975 to czas zmian, ale przyjmuje się, że lampa winna być plastikowa.
Jak chcesz to montuj gazele - nikt Cie nie ukrzyżuje.

mrocznydrwal
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-05, 14:27
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
WSK M06B3
WFM M06 S34
Lokalizacja: Wola Korycka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: mrocznydrwal » 2012-07-24, 17:37

Narazie lampa zostanie jaka jest :) Muszę coś zrobić z wałem - nowego nie kupię bo szkoda mi kasy a wątpię w ich jakość, więc zostaje regeneracja w znajomym warsztacie. Tyle że mojego nie opłaca się regenerować bo ma słabe czopy, wyrobione w miejscach na łożyska i na klin, Muszę kombinować, może załatwię lepszy od kolegi :->

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: JaJo » 2012-08-03, 13:43

Mam taką wsk z tego roku i ten model co Ty w oryginale, co prawda stan w jakim nabylem pozostawia wiele do życzenia, ale lampa tylna jest prostokątna i plastikowa ;)

mrocznydrwal
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-05, 14:27
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
WSK M06B3
WFM M06 S34
Lokalizacja: Wola Korycka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: mrocznydrwal » 2022-06-21, 15:41

Witam po baaardzo długiej przerwie. Miałem lepsze i gorsze momenty, ale Wueska w końcu jeździ i wygląda tak jak powinna :)

Od początku.
WSK udało mi się wytargać wiele lat temu od wujka. Była w stanie agonalnym, przód był od SHL, ale poza tym względnie kompletna i nawet miałem do niej ze 2 silniki.
Ze stanu zaraz po przyprowadzeniu mam tylko jedno zdjęcie które jest w pierwszym poście.

Jako że było to wiele lat temu, byłem wtedy w gimnazjum, nie przelewało się więc remontowanie szło opornie i raczej w ograniczonym zakresie. Początkowo próbowałem chyba tylko szlif cylindra, ale szału nie było, więc w końcu wyremontowałem cały silnik.
Obrazek

Wueska wyglądała jak straszydło, więc rozebrałem ją wtedy, zdejmowałem farbę szczotą na szlifierce i pomalowałem farbą tlenkową pędzlem :lol:

Obrazek

Ale w sumie lepiej tak niż wcale, przynajmniej nie rdzewiała :) Zmieniłem też zawieszenie przednie na takie jak powinno być, choć z kwadratowym błotnikiem. Dorwałem też drugi bak we względnie ładnym lakierze, jednak chyba ciekł lub miał urwane mocowanie, nie pamiętam. W międzyczasie kupiłem też CDI od AudioBasa, któremu swoją drogą bardzo dziękuję za uznanie reklamacji na koło magnesowe po bardzo długim czasie :D CDI sprawuje się bardzo dobrze.

Ogólnie WSK zaczęła już jakoś wyglądać, ale nie był to zadowalający stan - brzydkie malowanie, rdza, niekompletność, felgi pomalowane sprayem razem ze szprychami, krzywe koła itd itd. Postanowiłem więc, że znowu ją rozbiorę i tym razem zrobię lepiej.

Tak wyglądała przed rozebraniem:
Obrazek
Obrazek

W trakcie rozbiórki:
Obrazek

Na początku myślałem znowu o względnie budżetowej renowacji, ale koniec końców skończyło się na rozebraniu do 0, wypiaskowaniu wszystkiego i pomalowaniu proszkowo ramy i niektórych dupereli. Błotniki, bak i chorągiewki postanowiłem polakierować samemu - mam kompresor, ale nigdy wcześniej nie lakierowałem, więc był to mój pierwszy raz. Musiałem też kupić pistolety i wszystkie inne potrzebne graty do lakierowania.
Od razu po przywiezieniu z piaskowania polakierowałem wszystko epoksydem.
Obrazek

Obrazek

Następnie musiałem pobawić się w szpachlowanie. Bak miał jakieś wgniotki no i oczywiście zgrzew, gorzej było z przednim błotnikiem. Kupiłem go na allegro, jednak stan był gorszy niż przypuszczałem. Ruda przeżarła go na wylot, ale poradziłem sobie z tym matą szklaną i żywicą. Ktoś pewnie powie, że to słabe i będzie tam niedługo ruda - zobaczymy. Jeśli tak, to sobie kupię inny błotnik. W ramach eskeprymentu zrobiłem to jednak w ten sposób i myślę, że nie będzie źle.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po szpachlowaniu poszła kolejna warstwa epoksydu i potem już normalny podkład.

Lakierowanie wyszło calkiem nieźle, mógłbym oczywiście trochę to wypolerować żeby zminimalizować morkę, ale stwierdziłem, że i tak poświęciłem temu mnóstwo czasu, więc zwyczajnie mi się nie chce, a i tak wygląda pewnie lepiej niż z fabryki.
Obrazek

Obrazek

Następnie zrobiłem szparunki metodą na trzy taśmy. Zrobiłem to już po polakierowaniu klarem, akurat zdecydowanie bardziej trafiają do mnie szparunki na wierzchu niż pod bezbarwnym. Jest to złoty kolor z palety Daewoo Matiza. Baza zmieszana z utwardzaczem pomalowana pędzelkiem. Efekt zadowalający. Zobaczymy jak z trwałością.
Obrazek
Obrazek

Zaszprychowałem również koła, jednak obręcze okazały się zbyt krzywe, więc nawet się nie podejmowałem samemu, rozplotłem je i zawiozłem do fachowca z Warszawy, wyprostował obręcze, zaplótł, wycentrował, wszystko cacy.
Obrazek

Musiałem wymienić lagi nieruchome, ponieważ wżery były na tyle duże, że nie dało się ich uszczelnić. Kupiłem nowe z Gmoto, okazało się jednak, że to nowszy typ (nie wiedziałem, że jest rozróżnienie), ale bez problemu dało się je połączyć ze starymi goleniami. Trzeba tylko było dać nowe śruby półek (inny gwint).

W międzyczasie kupiłem wszystkie potrzebne drobiazgi i zacząłem składać to do kupy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trochę mi zajęło poprawne rozkminienie jak powinna być podłączona instalacja z CDI, ale udało się i wszystko działa. Dałem również nową tylną lampę, jaka powinna być w tym roczniku wg wypowiedzi jednego z użytkowników forum. Swoją drogą wujek twierdził, że stara lampa (taka jak w dwuramówkach) była tu oryginalnie. Szczerze mówiąc, mimo tego, że w tym roczniku takich niby nie było, to właśnie wyglądała na oryginalny montaż, kto wie, może komuś w Świdniku zabrakło i dał starszą?
Prace szły stosunkowo szybko do przodu, choć to przerażające, jak beznadziejnej jakości są współczesne części. Ile szlifowania, pasowania, rozwiercania z każdą małą pierdołą tu było to szkoda gadać. Koniec końców udało się to złożyć do kupy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach są jeszcze niepomalowane osłony boczne - już je polakierowałem, czekają na montaż. Nie ma również tej chromowanej osłonki stacyjki - muszę ją doszlifować, bo jest za wysoka i kluczyk nie wchodzi do końca jak trzeba. Muszę również przykleić ramkę licznika, bo zamiennik jest jakiś trefny, nie da się tego zagiąć. Zostało też wymienić ślimak licznika. No i najważniejsze - zarejestrować. Zobaczymy co się uda zdziałać - na żółte nie powinno być problemu, ale wolałbym to zrobić jak najszybciej i zarejestrować na białe - zobaczymy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 229
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: CZESIO1958 » 2022-06-21, 20:37

Podoba mi się :D

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: zmyngut » 2022-06-21, 23:07

Mi też :-D Oj jeździłbym...

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1299
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: czankete » 2022-06-22, 08:05

...efekt końcowy fajny - tylko szkoda, że nie naprawiłeś tylnego błotnika. Jak zaczniesz nią jeździć to brak mocowań szybko się zemści...

mrocznydrwal
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-05, 14:27
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
WSK M06B3
WFM M06 S34
Lokalizacja: Wola Korycka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1975 MrocznyDrwal

Post autor: mrocznydrwal » 2022-06-22, 11:06

Cieszę się, że się podoba :) Jeszcze kilka detali i zrobię jakieś fajne zdjęcia.

@czankete z tym tylnym błotnikiem to szczerze mówiąc jakoś się zakręciłem i zorientowałem się, że nie ma mocowań jak już składałem :D więc zamocowane jest stelażem tylnej lampy ale trzyma się sztywniutko. Jak coś będzie nie tak, to będę myślał później.

@zubr9471 jeśli chodzi o obręcze, robił mi je pan z centrowanie.waw.pl - koszt niemały (150zł za koło przy 4 kołach, bo zrobiłem sobie też chinole na zapas - przy dwóch kołach to by było 200zł za koło), ale wyszło dobrze, z lakierem nic się nie stało. Szczerze mówiąc patrząc na to, jak skrzywiona była felga (tak jakby ktoś walnął ją młotkiem w paru miejscach) to miałem wątpliwości czy to się uda, ale Pan jednak fachowiec, ogarnął wszystko jak trzeba. Może zostało jakieś minimalne bicie ale w jeździe nieodczuwalne.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości