WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-06-19, 22:41

Witam zacne grono entuzjastów ;]
Chciałem się podzielić z wami moją historyjką związaną z tymi zabytkami. Otóż zaczęło się to wszystko jakoś 4 lata temu. "Zachciałem" mieć mmmmotór :} i tak oto zacząłem szukać i znalazłem taki egzemplarz.
f1.JPG
Przyjechała do mnie z Poznania. Zrobiłem podstawowy remont silnika, łożyska w kołach, instalacja i parę tam pierdół
f2.JPG
no i zacząłem nią śmigać po lasach i polach. Trzeba przyznać, że trafił się egzemplarz, bo moc w niej była piekielna.
Miałem już wtedy w planach chęć odrestaurowania jej, ale jakoś to przekładałem. 2 lata później ( czyli rok temu :} ) kiedy to nad naszym pięknym krajem zaczęły latać te sławetne burze, nie oszczędziły też mojego gospodarstwa i trafił piorun w stodołę/stajnie, gdzie były krowy, rupcie no i niestety wieśka. Wszystko się spaliło, nic nie udało się uratować.
f3.jpg
f4.jpg
f5.jpg

Jakieś 2 miesiące później udało mi się ustrzelić inną Wiesławę
wsk.JPG
z której postanowiłem, że zrobię MOTÓR :) ( żona mnie motywuje :D )
I tak w tym roku około 2 miesiące temu rozpocząłem projekt WSK :P Porozkręcałem wszystko w drobny mak, jestem na etapie spisywania co trzeba zamówić. Mam już oddaną zrobioną część chromów, reszta się jeszcze robi. Elementy ramy itd. po piaskowane czekają na lakiernika. Dużym bólem jest brak papierów. W wydziale nie udało im się ustalić czyje to. Znajomy od którego kupiłem WSKe też nic nie ma. Szukam papierów jakby ktoś miał do jakiejś 125 proszę o kontakt :)
Jak coś się posunę z pracami na przód. Dam znać ;)
Miłej lektury i oglądania.

EDIT: Wątek przeniesiony do odpowiedniego działu. Tomekk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-06-19, 23:17 przez HunT, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-06-19, 22:47

Fotek, ciąg dalszy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-06-19, 23:18 przez HunT, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-06-19, 22:55

A to powoli efekty pracy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Savier » 2013-06-19, 22:59

Piękna polerka, chromy itd. ale masz krzywą ramę :-(

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Skinder » 2013-06-19, 23:11

Silnik już możesz rozkładać :)

Obrazek

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-06-19, 23:13

Może nie tyle krzywą co lekke podgięcie. Sprawdzałem to w niczym to nie przeszkodzi i pod bakiem tego nie będzie widać. Może nawet uda się ja klepnąć, ale to już znajomy blacharz lakiernik będzie sprawdzał jak będzie miał to u siebie ;]
A to są fotki rozpołowionego silnika po rozłożeniu, a nie złożonego :D Silnik leży tam na stole, na fotkach widać :P i czeka na części :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Skinder » 2013-06-19, 23:27

No chyba że tak ;-) Ale i tak gratuluje wypiaskowania tabliczki znamionowej. Ramę kup inną i nie baw się z gównem, jest bardzo prawdopodobne, że odkształcisz belkę przy prostowaniu.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Savier » 2013-06-20, 07:33

Nowa rama to nieduże koszty, nawet 50zł ;-)

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-06-20, 16:29

Wiem, błąd z tą tabliczką ;] ale i tak idzie do kubła. Co do ramy, nie widzę potrzeby jej wymiany. Zobaczymy po złożeniu czy będziesz w stanie odróżnić czy jest podgięta czy nie :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 47
Rejestracja: 2010-02-15, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1973r.
Lokalizacja: Sandomierz / Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: cichy » 2013-06-21, 18:12

powodzenia w remoncie

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Tomekk » 2013-06-21, 20:53

WSK piękna, działaj dalej i powodzenia ;)

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-07-14, 14:53

Póki co czekam na drugą paczkę z częściami, elementy nadwozia od lakiernika, jestem w trakcie załatwiania papierów i zacznie się składanie. Tymczasem lekki progres :} pochromowane fele ze szprychami i tłumik już w chromie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Skinder » 2013-07-14, 15:18

Te przednią piaste to mogłeś sobie darować, okropnie wygląda.

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-07-14, 15:42

Co tam okropnie wygląda, bo nie rozumie zbytnio?
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Skinder » 2013-07-14, 16:02

Nie widzisz tego wydartego przez źle założony ślimak okręgu od lewej strony?

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: Łukasz S. » 2013-07-14, 16:26

Przy takim remoncie pokusiłbym się o zmianę piasty, ale teraz to już po ptokach :-/
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-07-14, 18:03

Jak mam być szczery, to lepiej wygląda z tym niż oryginalnie bez tego :D
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
tomek23293
Posty: 79
Rejestracja: 2012-09-23, 11:06
GG: 8328143
Moje maszyny: WSK M06 B3
Simson S51
Romet Pony m301
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: tomek23293 » 2013-07-14, 22:34

Każdy robi tak jak mu się podoba ;-)
PS: Gdzie robiłeś chromy :?:

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-07-15, 17:29

Za wszystkie chromy dałem 150zł, po znajomości ofc "na lewo" :} z tego samego powodu nie mogę powiedzieć gdzie :} Piaskowanie też po znajomości 50zł za wszystko.
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 - historia i renowacja

Post autor: HunT » 2013-09-01, 11:42

Dawno nic nie wrzucałem, ale prace cały czas do przodu ;] Na razie to tylko ogólny zarys :} ale zawsze to coś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości