WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Kermit » 2014-11-07, 22:52

84 to jeszcze nie jest rok produkcji aluminiowych cylindrów.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-08, 00:01

Kermit pisze:84 to jeszcze nie jest rok produkcji aluminiowych cylindrów.
Więc kiedy?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-16, 22:19

Popołudniowe godziny minionego tygodnia minęły pod znakiem WSK a mianowicie rozebraniu silnika i wymiana tego i owego.
WP_20141113_001.jpg
Postanowiłem ogołocić silnik z osprzętu jeszcze w ramie ze względu na brak stojaka montażowego.Mostek zamontowałem pod iskrownikiem.
WP_20141113_004.jpg
Do blokady kosza używam ściągacza do magneta + dospawana nakrętka-wiadomo.
WP_20141113_006.jpg
"Wyciskacz" do sworznia własnej produkcji a patent zaczerpnięty z forum.
WP_20141113_008.jpg
Ściągacze do karterów spisały się wyśmienicie jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi piter_dzn.
WP_20141113_010.jpg
WP_20141113_014.jpg
Nie obyło się bez niespodzianek:
WP_20141113_017.jpg
WP_20141113_018.jpg
Wał wylicytowałem na alle... jest to ori z epoki po regeneracji a co z tego wyjdzie czas pokarze.
WP_20141113_019.jpg
I widok pacjenta po zabiegu.
WP_20141114_002.jpg
A wymienione zostało:
-wszystkie łożyska fag (te na wał wymieniłem na luz C3)
-wszystkie simeringi
-wał korbowy,regenerowany
-Cylinder,tłok,pierścienie
(wylicytowane na alle... od kolegi franq87,jaszcze raz wielkie dzięki franq87 za ori zestaw w idealnym teoretycznie nieużywanym stanie).
-tarcze sprzęgłowe
-łańcuszek sprzęglowy
-wałek pośredni i tulejka (tulejka jedna bo druga była ok)
-O-ringi wałka zmieniacza biegów i kopki
-wałek kopki (niestety zamiennik,mam nadzieję że nie będzie olej ciekł)
-wszystkie cewki waz z kondensatorem i platynkami
-miedziana uszczelka kolanka z cylindrem
Na dzień dzisiejszy silnik w ramie,motór został odpalony i "objechany". Pewnie będą potrzebne jakieś drobne regulacje ale to jak pogoda pozwoli na dłuższy wypad i testy za miastem.
I tu małe pytanie: jak prawidłowo docierać motóra?



-
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Mateusz WSK » 2014-11-19, 21:09

brobmw pisze:Popołudniowe godziny minionego tygodnia minęły pod znakiem WSK a mianowicie rozebraniu silnika i wymiana tego i owego.
WP_20141113_001.jpg
Postanowiłem ogołocić silnik z osprzętu jeszcze w ramie ze względu na brak stojaka montażowego.Mostek zamontowałem pod iskrownikiem.
WP_20141113_004.jpg
Do blokady kosza używam ściągacza do magneta + dospawana nakrętka-wiadomo.
WP_20141113_006.jpg
"Wyciskacz" do sworznia własnej produkcji a patent zaczerpnięty z forum.
WP_20141113_008.jpg
Ściągacze do karterów spisały się wyśmienicie jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi piter_dzn.
WP_20141113_010.jpg
WP_20141113_014.jpg
Nie obyło się bez niespodzianek:
WP_20141113_017.jpg
WP_20141113_018.jpg
Wał wylicytowałem na alle... jest to ori z epoki po regeneracji a co z tego wyjdzie czas pokarze.
WP_20141113_019.jpg
I widok pacjenta po zabiegu.
WP_20141114_002.jpg
A wymienione zostało:
-wszystkie łożyska fag (te na wał wymieniłem na luz C3)
-wszystkie simeringi
-wał korbowy,regenerowany
-Cylinder,tłok,pierścienie
(wylicytowane na alle... od kolegi franq87,jaszcze raz wielkie dzięki franq87 za ori zestaw w idealnym teoretycznie nieużywanym stanie).
-tarcze sprzęgłowe
-łańcuszek sprzęglowy
-wałek pośredni i tulejka (tulejka jedna bo druga była ok)
-O-ringi wałka zmieniacza biegów i kopki
-wałek kopki (niestety zamiennik,mam nadzieję że nie będzie olej ciekł)
-wszystkie cewki waz z kondensatorem i platynkami
-miedziana uszczelka kolanka z cylindrem
Na dzień dzisiejszy silnik w ramie,motór został odpalony i "objechany". Pewnie będą potrzebne jakieś drobne regulacje ale to jak pogoda pozwoli na dłuższy wypad i testy za miastem.
I tu małe pytanie: jak prawidłowo docierać motóra?



-
W instrukcji pisze :P
Przede wszystkim to odpowiednia mieszanka, nie dawać w pi*zde i nie zamulać silnika.
Czyli jeździć z prędkością 60km/h :P

Dobry remont to podstawa. Łożyska FAG ? Cewki mam nadzieję, że oryginalne ? Co to za mostek pod podstawą iskrownika ?
Ameliniowy cylinder w 125 nie wygląda, ale jak takie montowali fabrycznie to co zrobić :P

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-19, 21:22

Tak łożyska FAG.Mieszankę zrobiłem 1/30.Mostek Gretza zamiast prostownika selenowego,jakiegoś wielkiego szału nie ma ale na ten stop i pozycje wystarczy (średnio jakieś 6.5V).Cewki jakieś niby polskie i jak na razie jest OK a na przyszły sezon i tak wpadnie CDI.Mi cylinder się podoba.Dzięki za rady.
Pozdro.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: franq87 » 2014-11-19, 22:38

Mieszanka z jakim olejem? Na pierwsze 500km wymagana jest 20:1 . O docieraniu koniecznie poczytaj w instrukcji tam jest ładnie napisane jak nalezy docierać i do tej instrukcji należy się stosować.
Jak ten sworzeń Ci pasował do tego wału po regeneracji? Na jakiej korbie był on robiony? I jak teraz zachowuje się silnik, nie hałasuje? (pamiętam, że pisałeś mi że dzwonił zanim remontowałeś)

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-19, 23:47

Olej z Orlenu półsyntetyk 2T czerwony.20:1 to 250ml na 5l Pb to ja wlałem trochę mniej-doleję.Sworzeń jak przymierzałem to dałem tam kropelkę oleju(tulejka wymieniona) to ładnie się wsuwał bez wyczuwalnych luzów.Wał regenerowany na ori korbie.Teraz silnik pracuje tak jak powinien,nic nie dzwoni.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-11-21, 20:39

Panowie kolejne pytanie z mojej strony a mianowicie jaki powinien być bak w Kosie z 84r? Obecnie u mnie jest ten mniejszy bodajże 10.5l.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: sopi220 » 2014-11-21, 23:10

Z tego co wiem,to kos maił zwykły zbiornik .http://wsk.net.pl/photos/bak-zbiornik-p ... 291131.jpg

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Mateusz WSK » 2014-11-23, 18:41

Jak 10,5l to masz dobry. Po 78r chyba tylko takie zbiorniki montowali w każdej wuesce.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-12, 09:39

W ostatnim czasie Kosik dostał siedzenie z ori.alu ramką tzn.odnowiłem stare a mianowicie rozebrałem całość,wyczyściłem i pomalowałem na czarno tą blaszaną podstawę,poszła nowa gąbka i nowy pokrowiec + ramka.Ramkę montowałem na śrubki stożkowe M3 (nie pasowały idealnie a miały pasować,musiałem delikatnie szlifować łebki).
WP_20141211_006.jpg
I kilka drobiazgów ze Skutera.
WP_20141211_007.jpg
Wszystko pasuję tak jak trzeba.
Małe pytanie z mojej strony: na jaki klej przykleić boczne gumy do baku?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: czankete » 2014-12-12, 10:45

brobmw pisze:Ramkę montowałem na śrubki stożkowe M3 (nie pasowały idealnie a miały pasować,musiałem delikatnie szlifować łebki).
Kolego, może miałeś śrubki z łebkiem soczewkowym, bo z łbem płaskim (ja stosuję z łbem na wkrętak krzyżowy) niczego nie trzeba szlifować - naprawdę pasują idealnie ;-)
brobmw pisze:Małe pytanie z mojej strony: na jaki klej przykleić boczne gumy do baku?
Tak jak w oryginale - tylko klej "typu butapren" a najlepiej oryginalny butapren. Powierzchnie metalowe zbiornika nie muszą być matowane - należy je tylko dobrze odtłuścić, za to bobrze jest równomiernie zmatowić powierzchnię nakładek.
Ja robię to tak, że po odtłuszczeniu boków baku dokładnie przymierzam i pasuję obie gumy tak by rozmieścić je jak oryginale i symetrycznie. Ich położenie zaznaczam delikatnie cieniutkim mazakiem. Przy dalszych czynnościach o ile latem nie ma problemu o tyle o tej porze zadbać trzeba przynajmniej o to by kleić przy temperaturze pokojowej. Klej nakładam cieniutko ale równomiernie na obrysowane miejsce na zbiorniku i na przygotowaną powierzchnię gumy. Następnie czekam około 10-20 minut aż częściowo odparuje. Po tym czasie przykładam po kolei gumy w zaznaczone pola na zbiorniku i równomiernie dociskam od środka do brzegów gumy. Następnie biorę opalarkę/suszarkę i bardzo delikatnie przez 2-3 min z daleka ogrzewam przyklejone gumy (tu jest moment na ewentualną korektę ich położenia jak komuś nie chce się zrobić obrysu mazakiem a stwierdzi, że gumy nie leżą symetrycznie. Następnie jeżeli wszystko pasuje jak trzeba a brzegi gumy idealnie i równomiernie przylegają oklejam wzdłuż najpierw ich brzegi a później całą powierzchnię szeroką ale niezbyt mocną taśmą malarską. Tak przygotowany bak zostawiam w spokoju na dwie doby. Po tym czasie odklejam taśmę malarską i delikatnie palcami "roluję" odrobiny kleju z okolic brzegów gumy. Po tak przeprowadzonym zabiegu wystarczy przetrzeć zbiornik płynem do mycia szyb by usunąć pozostałości flamastra.
W ten sposób zamocowane gumy trzymają się bardzo mocno i ładnie się prezentują ;-) .

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-12, 10:56

Przeczytałem gdzieś na forum że mają to byś śrubki z łbem stożkowym i takie kupiłem a Ty Czankete piszesz o łbie płaskim i być może tu tkwi problem.Wielkie dzięki za profi opis klejenia gum do baku,na pewno będę postępował wg.Twoich wskazówek.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: czankete » 2014-12-12, 14:46

brobmw pisze:Przeczytałem gdzieś na forum że mają to byś śrubki z łbem stożkowym i takie kupiłem a Ty Czankete piszesz o łbie płaskim i być może tu tkwi problem.Wielkie dzięki za profi opis klejenia gum do baku,na pewno będę postępował wg.Twoich wskazówek.
...tak właśnie podejrzewam, że śrubki z wypukłym łebkiem mogą nie chcieć wsunąć się w listew, bo oprawiłem już kilka kanap i płaskie pasuję bez problemu. A co do gum na zbiornik to jest to sprawdzona procedura i jeżeli dasz butapren i nie będziesz się śpieszył to zarówno trwałość mocowania jak i wygląd jest super.
Wcześniej próbowałem też różne "silikony" i kleje ale zwykły butapren jest najlepszy i radzi sobie z odzyskanymi oryginalnymi nakładkami jak i tymi wykonanymi ze współczesnej "gumy" - takiej jak np. te oferowane np w SD ;-) ,

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-12, 14:58

Gumy nabyłem wlaśnie na "SD".
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: kwijatkowski » 2014-12-14, 01:42

WOW! Czy Ty dostałeś ręczenie pisany rachunek?! Nie sądziłem że coś takiego jeszcze zobaczę :D

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-14, 07:57

Ciężko to nazwać rachunkiem ale tak coś takiego właśnie dostałem.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

chemik1
Posty: 117
Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400
Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: chemik1 » 2014-12-14, 09:16

Hehe no co ma być klasycznie,więc rachunek ręcznie pisany ;-) a tak dobra robota z tym kosem.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-14, 09:26

chemik1 pisze:Hehe no co ma być klasycznie,więc rachunek ręcznie pisany ;-) a tak dobra robota z tym kosem.
Dzięki.Następna mody jakie mam w planach to:filtr powietrza od 175 +wkład od Jawa/CZ i CDI + kierunkowskazy i kolejne pytanie do "starszyzny" jakie kierunkowskazy szły (jeśli szły?) do 125cc 84r.?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-19, 21:25

Nikt nic nie napisał-trudno.
Nabyłem kierunkowskazy plastikowe sugerując się rokiem ich produkcji do roku mojego Kosa a mianowicie 82r/83r(dwa 82 i dwa 83)
Kieruneczki rozkręciłem,wyczyściłem,zmatowiłem papierem ściernym i pomalowałem akrylem.
WP_20141219_002.jpg
WP_20141219_005.jpg
WP_20141219_014.jpg
WP_20141219_011.jpg
WP_20141219_017.jpg
Wszystko poskładane w jedną całość i nawet działa prawidłowo, co prawda na 6V dla sprawdzenia okablowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości