WSK 125 KOS 84r. byBRO.

chemik1
Posty: 117
Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400
Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: chemik1 » 2014-12-19, 21:47

Ładnie idziesz i ładnie się kos prezentuje,ale ten tłumik coś razi w oczy.Ja bym zmienił na czarny taki jak być powinien ;-)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: franq87 » 2014-12-19, 22:24

Pięknie wygląda z tym tłumikiem. A cdi to czemu chcesz montować? Brakuje prądu? Pamiętaj, że pozbywając się koła zamachowego zmienisz charakterystykę pracy silnika.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-20, 09:06

Czy brakuje prądu -tego jaszcze niewiem bo kierunki zamontowałem wczoraj.Po ci mi to CDI -sam niewiem ale ja tak już mam że jak sobie coś zakoduje w głowie to tak musi być.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Cienias » 2014-12-20, 11:34

Ten tłumik to najładniejszy model jaki powstał do WSek :D
Kolega w pracy (starszy Pan) cały czas jeździ do pracy WSKą 125 i ma właśnie ten tłumik.Fajny dźwięk z niego jest przy silniku 125 :cool:
A motorek nie ma co, ładnie się prezentuje :)
Ostatnio zmieniony 2014-12-20, 18:57 przez Cienias, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Mateusz WSK » 2014-12-20, 15:50

Czym uszczelniłeś połączenie kolanko-tłumik ?

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2014-12-20, 16:17

Przerobiłem pod kolanko od 125 tzn.ponacinałem,ładnie doklepałem i pospawałem zostawiając jedno nacięcie widomo po co plus obejmą ze sznurem ognioodpornym od kominka i jest git.Tylko brakuje mi wkładki tłumiącej jak by ktoś miał coś takiego to proszę o info.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-01-13, 21:57

Dziś postanowiłem odświeżyć przednią lampę i przy okazji zajrzeć do stacyjki.Kilka fot z przeprowadzonych prac.
A wyglądało to tak:
WP_20150113_003.jpg
Mała pomoc w czyszczeniu nieoceniona
WP_20150112_002.jpg
W trakcie prac ot mały pętliczek
WP_20150113_002.jpg
Stacyjkę rozebrałem według opisu z forum
WP_20150113_008.jpg
A oto co tam znalazłem - smród,bród i ubóstwo,już wiem czemu czasami przerywała na światłach.
WP_20150113_009.jpg
Po wyczyszczeniu
WP_20150113_010.jpg
Poskładałem stacyjkę,wyczyściłem konektory,podoginałem blaszki z tyłu i jest malinowo,wnętrze stacyjki przesmarowałem wazeliną techniczną.
A tak wygląda obudowa lampy po moim malowaniu
WP_20150113_015.jpg
Jutro cdn.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: Mateusz WSK » 2015-01-13, 23:00

Elegancja :)

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-01-21, 18:52

cd.
Postanowiłem zmienić klosz z odblaskiem na taki przystosowany pod żarówkę H4,wybrałem się do sklepy z częściami do traktorów zakupić "element świetlny" niestety sam element był niedostępny więc kupiłem całą lampę z myślą że przełożę szkło z odblaskiem i gotowe a tu dupa szkło z ciągnika jest płytsze (z moto po prawej).
WP_20150114_016.jpg
Same szkła też są inne tzn.te z traktora są prawo/lewe a z moto centralne.
WP_20150114_017.jpg
WP_20150114_015.jpg
Zabrałem się za rozklejanie i przekładkę szkieł.
WP_20150114_018.jpg
Podczas podgrzewania aby rozkleić uszkodziłem odblask ale znalazłem w garażu jakiś niby chrom w spreju i pomalowałem.
WP_20150114_022.jpg
A całość po przekładce wygląda tak:
WP_20150114_024.jpg
WP_20150115_011.jpg
Przód złożony i nawet pojeździłem troszkę w nocy i okazuje się że żarówka 12V całkiem dobrze sobie radzi z ori instalacją 6V.
Dzisiaj wykonałem kilka testów z wkładkami tłumiącymi z rurą od 175cc
WP_20150121_001.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
marek5
Posty: 159
Rejestracja: 2012-11-03, 01:40
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: marek5 » 2015-01-27, 22:59

Ile dałeś za ten element optyczny do ciągnika????

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-01-27, 23:14

Kupiłem cały reflektor za 40zł.
A tym czasem walczę z CDI.
Fotorelacja niebawem.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-02-01, 13:23

Krótka fotorelacja z przeróbki mojego Kosa na CDI.Niezbędne komponenty nabyłem w pobliskich sklepach/serwisach skuterowych.
Z kołem tak jak było już pisane czyli to samo oznaczenie a z kilku wybrałem tylko dwa pasujące idealnie na wał (kupiłem obydwa).
WP_20150124_001.jpg
Postanowiłem wykorzystać ori podstawkę zapłonu a przeróbka wyglądała następująco:
-na początek odciąłem wszystkie "mocno wystające" fabryczne nadlewki.
WP_20150127_001.jpg
-następnie szlifowanie/piłowanie z przodu i z tyłu.
WP_20150127_007.jpg
-z tylu zeszlifowałem jakiś niecały milimetr.
WP_20150127_008.jpg
-podstawkę impulsatora dorobiłem z płaskownika alu.50/4mm
WP_20150127_009.jpg
-przykręciłem podstawki do siebie i dorobiłem szpilki pod cewki,na szpilkach zastosowałem dystans z podkładek i nakrętek żeby całość cewek nie leżała bezpośrednio na podstawce.
WP_20150127_012.jpg
-cewka zapłonowa jest większa od cewek ładowania( nie mogłem znaleźć tych o takim samym rozmiarze)nie jest to problemem jeśli przykręcimy to w ten sposób czyli w świetle starej cewki.
WP_20150127_014.jpg
-przewód impulsatora poprowadziłem po obwodzie podstawki.
WP_20150129_001.jpg
-wg. mnie wykorzystanie ori podstawki ma swoje plusy takie jak większa przestrzeń wentylacyjna,dostęp do przelotek elektrycznych w karterach(które ja wykorzystałem ale o tym później) tyle o podstawce.
-regulator i moduł przykręciłem do filtra powietrza.
WP_20150129_004.jpg
WP_20150129_005.jpg
-cewkę wn przykręciłem do uchwytu pompki przy czym drugi jej koniec wykorzystałem jako masę do układu cdi
WP_20150201_003.jpg
-całość pod siedzenie wygląda tak.
WP_20150129_007.jpg
- i stator z magnetem na swoim miejscu.
WP_20150130_003.jpg
Tak jak wspominałem wcześniej wykorzystałem przewody z korpusu silnika tzn.ten od świateł i od gaszenia a mianowicie połączyłem jak na schemacie Audiego tylko nie prowadziłem ich pod bakiem do lampy tylko od silnika (bo tam już są) pod siedzenie do modułu ten od gaszenia i do AQ ten od świateł.Ładowanie bez obciążenia na wolnych obrotach oscyluje w granicach 15V a na światłach nie całe 14V,z kierunkowskazami spada poniżej 13V(skacze). Pozostały testy drogowe i drobna regulacja calośći a ja jestem mega zadowolony z tej modyfikacji.
Mam nadzieję że komuś się ten tekst spodoba i przyda jednocześnie.
Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: kwijatkowski » 2015-02-01, 17:50

Wszystko fajnie, mam podobnie, tylko po cholerę dziurawiłeś filtr i ramę?

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-02-01, 19:52

kwijatkowski pisze:Wszystko fajnie, mam podobnie, tylko po cholerę dziurawiłeś filtr i ramę?
Bo jest to prosty i skuteczny sposób na trwałe przymocowanie,jak masz przymocowane to u siebie?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: kwijatkowski » 2015-02-01, 22:57

Na rzep samoprzylepny ;-)

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-02-14, 19:15

Nie mogłem się oprzeć dzisiejszej pogodzie i wyskoczyłem na mały objazd po okolicy.
WP_20150214_021.jpg
WP_20150214_033.jpg
CDI pierwszy test przeszło mega pozytywnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-03-22, 20:21

W sobotę z kumplem pośmigaliśmy troszkę na motórach.pierwsza większa trasa zaliczona (z Piaseczna pod Kozienice,jakieś 120km)
Foto z Warki pod bombowcem MIG 15.
WP_20150321_001.jpg
WP_20150321_002.jpg
Poza tym przewierciłem głowicę i wcisnąłem węża gumowego-moto pracuje o wiele ciszej.
WP_20150310_001.jpg
WP_20150310_002.jpg
A i jeszcze wpadły gumy na bak.
Na tygodniu zajrzę do cylindra,zobaczę co tam słychać po remoncie (zrobiłem jakieś 300km).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: picek » 2015-03-22, 20:45

według mnie filtr będzie pękał, jak badzięsz jeździł to sprawdź co jakiś czas czy nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-03-22, 20:48

picek pisze:według mnie filtr będzie pękał, jak badzięsz jeździł to sprawdź co jakiś czas czy nic się nie dzieje.
Jaki filtr?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

Post autor: brobmw » 2015-04-23, 08:17

Dwa strzały z terenu.
Pod Narodowym na rozpoczęciu sezonu YT.
WP_20150411_002.jpg
I takie tam z małego rajdu po lasach ze znajomymi trzema rowerami.
WP_20150412_004.jpg
Pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości