Strona 1 z 4

WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-24, 17:57
autor: brobmw
Jeszcze raz witam wszystkich.
We wrześniu stałem się szczęśliwym posiadaczem WSK 125 KOS z 84r.
Co o niej sądzicie?
WP_20141018_003.jpg
Pierwszy widoczny mod jaki zrobiłem to rura wydechowa od 175 i ten mały bagażnik oraz lusterka chlapacz(na razie tylny "poluję"na przedni)wymiana klosza tylnej lampy i wszystkich linek.
Z mechaniki wymieniłem wszystkie cewki i zastąpiłem prostownik selenowy mostkiem gretza i wymieniłem uszczelniacze w przednim zawieszeniu (ciekło strasznie).
A tu foto z "jazdy do SKP"
WP_20140926_002.jpg
Badanie techniczne zakończone sukcesem,motór udało się przerejestrować na mnie i czekam na "twardy dowód".
W okresie zimowym planuję wykonać remont silnika.
Pozdrawiam

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-24, 22:43
autor: kuba063
Tłumik i bagażnik zupełnie nie pasuje. Poza tym wsk fajna

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-25, 14:00
autor: yamacher35
przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-25, 14:03
autor: Szymon_1998
yamacher35 pisze:przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe
W 1985r. były metalowe stopki pasażera.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-25, 15:50
autor: brobmw
yamacher35 pisze:przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe
Stopki jak na razie zostają bez zmian(ze względu na rocznik) a nad siedzeniem intensywnie pracuję.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-28, 19:54
autor: brobmw
WP_20141024_005.jpg
Przyszło kilka drobiazgów z epoki do Kosa.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-28, 21:09
autor: Mateusz WSK
Chyba wiem od kogo kupiłeś te części ;)

Co to motór nie miał siły sam dojechać do SKP :P ?
Zwolennikiem wydechu od 175 do 125 nie jestem ale nie wygląda źle. Bagażnik słabo wygląda, występowały lepsze :P

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-28, 21:37
autor: brobmw
Mateusz WSK pisze:Chyba wiem od kogo kupiłeś te części ;)

Co to motór nie miał siły sam dojechać do SKP :P ?
Zwolennikiem wydechu od 175 do 125 nie jestem ale nie wygląda źle. Bagażnik słabo wygląda, występowały lepsze :P
Poprzednie badanie techniczne motór miał w 1997r. dlatego wolałem na przyczepce niż na kołach.Namiar na te części znalazłem na forum a dokładnie zainspirowała mnie ta podkładka z gumką pod zbiornik paliwa (teraz już wiem dla czego kilka razy w przeszłości
pękało mi to ucho przy zbiorniku). Rura od czwórki mi się podoba a ten bagażnik to tak jak piszesz-mogło by być coś lepszego.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-10-28, 22:52
autor: Savier
Fajna jamachina, przedni chlapacz powinieneś dostać na skuter dębica. Jakbyś nie mógł znaleźć to pisz.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-04, 16:00
autor: brobmw
Chlapacz znalazłem dzięki za info.
Pierwszy zakup do kapitalki silnika poczyniony.
Panowie o co chodzi z tym luzem bo te chyba mają C2 a gdzieś przeczytałem że powinno być C3?
WP_20141104_004.jpg

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-04, 17:47
autor: czankete
Kolego łożyska z luzem C2 generalnie nie nadają się do silnika spalinowego i specyficznych warunków w jakich pracuje - zwłaszcza w konfiguracji jak występuje w wsk 125, czyli są w tandemie i to w dodatku usytuowane w sporym odstępie od siebie. Mają luz wewnętrzny mniejszy niż normalny. Możesz mieć już problem z samym złożeniem silnika, nie mówiąc już o możliwości swobodnego obracania wałem po rozgrzaniu silnika i to nawet przy przyzwoicie wycentrowanym wale. Szkoda łożysk i gniazd w karterach. Zmień je na C3.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-04, 19:15
autor: brobmw
Chciałem dobrze a okazuje się że wyszło jak zawsze.Czy ktoś złożył silnik na C2 i działało prawidłowo?

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-05, 00:10
autor: franq87
Katalog części zamiennych podaje 6203 P66 (C6 o wyższej dokładności, dziś wszystkie łozyska są juz produkowane w P6) lub C6.
Mimo, że wytwórnia luzowała pasowania (dla świętego spokoju) nie oznacza to ,że możemy zastosować łożyska z napięciem wstępnym( takie łozyska stosujemy przy małym obciążeniu promieniowym wału i małych prędkościach obrotowych jednocześnie ze względu na zlikwidowanie mozliwości ślizgania się kulek po bieżni a za tem uszkodzenia łozyska). Po zamontowaniu łożysk z wciskiem na wał i w obudowy luz łozyska maleje ,gdybysmy zamontowali więc łozyska C2 w miejsce gdzie zalecane są co najmniej C3 uzyskamy tam pasowanie ciasne co przy skąpym smarowaniu i podwyższonej temperaturze skutkuje szybkim zniszczeniem ,o ile nie zatarciem łożyska.
Wymień te łożyska jesli to możliwe na właściwe ,praktyka pokazała że C3 zachowują się dobrze.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-05, 08:11
autor: brobmw
Wielkie DZIĘKI.Czy przypadkiem 6203 nie idzie w piasty kół?

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-05, 08:52
autor: Skinder
6302

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-06, 18:43
autor: brobmw
Łożyska wymieniłem na 6302 będą do piast a te właściwe na wał zostały zamówione,jeszcze raz dzięki za info.
A tu fotka dla jednego z nas (może jeszcze komuś się przyda).
Grubość pręta to 4.7mm a sprężyny to 2.5mm
WP_20141106_007.jpg

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-07, 12:17
autor: brobmw
Panowie dziś przyszedł mi wał z epoki po regeneracji,na pierwszy rzut oka wygląda poczciwie (czopy,gwinty,kliny ok) natomiast mam pytanie co do luzów korby a mianowicie luzu góra-dół nie czuję ale wyczuwam minimalny luz na boki,czy tak być powinno???
Po stuknięciu w główkę korby dłonią nie wydaje żadnych dźwięków,tulejka wymieniona.
A to mały zestaw z cylkiem od fnanqa87.
WP_20141107_004.jpg
I mój nowy nabytek a mianowicie ściągacze do karterów (piter_dzn jeszcze raz dzięki)
WP_20141107_002.jpg
Przyrząd do wyciskania sworzni wykonam sam.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-07, 12:26
autor: czankete
brobmw pisze:Panowie dziś przyszedł mi wał z epoki po regeneracji,na pierwszy rzut oka wygląda poczciwie (czopy,gwinty,kliny ok) natomiast mam pytanie co do luzów korby a mianowicie luzu góra-dół nie czuję ale wyczuwam minimalny luz na boki,czy tak być powinno??? Po stuknięciu w główkę korby dłonią nie wydaje żadnych dźwięków
...tak powinno być - jak trzymasz w dłoni za korbowód wał swobodnie zwisający własnym ciężarem a drugą uderzysz w główkę korbowodu i brak jest odgłosu stuknięcia to oznacza, że jest ok. Delikatny luz poosiowy (na boki) musi być ;-)

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-07, 21:30
autor: mariusz30003
Aluminiowy cylinder moim zdaniem jest fuj. Jeszcze na rynku nie brakuje żeliwnych oryginałów w przystępnych cenach. Lepszy żeliwny IV szlif niż nominalny aluminiowy brzydal.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-07, 21:48
autor: brobmw
mariusz30003 pisze:Aluminiowy cylinder moim zdaniem jest fuj. Jeszcze na rynku nie brakuje żeliwnych oryginałów w przystępnych cenach. Lepszy żeliwny IV szlif niż nominalny aluminiowy brzydal.
Ale to ori cylinder zmd i w tym okresie z którego jest mój motór fabrycznie były montowane cylindry aluminiowe a poza tym mi podoba się alu.