Strona 2 z 4

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-07, 22:52
autor: Kermit
84 to jeszcze nie jest rok produkcji aluminiowych cylindrów.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-08, 00:01
autor: brobmw
Kermit pisze:84 to jeszcze nie jest rok produkcji aluminiowych cylindrów.
Więc kiedy?

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-16, 22:19
autor: brobmw
Popołudniowe godziny minionego tygodnia minęły pod znakiem WSK a mianowicie rozebraniu silnika i wymiana tego i owego.
WP_20141113_001.jpg
Postanowiłem ogołocić silnik z osprzętu jeszcze w ramie ze względu na brak stojaka montażowego.Mostek zamontowałem pod iskrownikiem.
WP_20141113_004.jpg
Do blokady kosza używam ściągacza do magneta + dospawana nakrętka-wiadomo.
WP_20141113_006.jpg
"Wyciskacz" do sworznia własnej produkcji a patent zaczerpnięty z forum.
WP_20141113_008.jpg
Ściągacze do karterów spisały się wyśmienicie jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi piter_dzn.
WP_20141113_010.jpg
WP_20141113_014.jpg
Nie obyło się bez niespodzianek:
WP_20141113_017.jpg
WP_20141113_018.jpg
Wał wylicytowałem na alle... jest to ori z epoki po regeneracji a co z tego wyjdzie czas pokarze.
WP_20141113_019.jpg
I widok pacjenta po zabiegu.
WP_20141114_002.jpg
A wymienione zostało:
-wszystkie łożyska fag (te na wał wymieniłem na luz C3)
-wszystkie simeringi
-wał korbowy,regenerowany
-Cylinder,tłok,pierścienie
(wylicytowane na alle... od kolegi franq87,jaszcze raz wielkie dzięki franq87 za ori zestaw w idealnym teoretycznie nieużywanym stanie).
-tarcze sprzęgłowe
-łańcuszek sprzęglowy
-wałek pośredni i tulejka (tulejka jedna bo druga była ok)
-O-ringi wałka zmieniacza biegów i kopki
-wałek kopki (niestety zamiennik,mam nadzieję że nie będzie olej ciekł)
-wszystkie cewki waz z kondensatorem i platynkami
-miedziana uszczelka kolanka z cylindrem
Na dzień dzisiejszy silnik w ramie,motór został odpalony i "objechany". Pewnie będą potrzebne jakieś drobne regulacje ale to jak pogoda pozwoli na dłuższy wypad i testy za miastem.
I tu małe pytanie: jak prawidłowo docierać motóra?



-

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-19, 21:09
autor: Mateusz WSK
brobmw pisze:Popołudniowe godziny minionego tygodnia minęły pod znakiem WSK a mianowicie rozebraniu silnika i wymiana tego i owego.
WP_20141113_001.jpg
Postanowiłem ogołocić silnik z osprzętu jeszcze w ramie ze względu na brak stojaka montażowego.Mostek zamontowałem pod iskrownikiem.
WP_20141113_004.jpg
Do blokady kosza używam ściągacza do magneta + dospawana nakrętka-wiadomo.
WP_20141113_006.jpg
"Wyciskacz" do sworznia własnej produkcji a patent zaczerpnięty z forum.
WP_20141113_008.jpg
Ściągacze do karterów spisały się wyśmienicie jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi piter_dzn.
WP_20141113_010.jpg
WP_20141113_014.jpg
Nie obyło się bez niespodzianek:
WP_20141113_017.jpg
WP_20141113_018.jpg
Wał wylicytowałem na alle... jest to ori z epoki po regeneracji a co z tego wyjdzie czas pokarze.
WP_20141113_019.jpg
I widok pacjenta po zabiegu.
WP_20141114_002.jpg
A wymienione zostało:
-wszystkie łożyska fag (te na wał wymieniłem na luz C3)
-wszystkie simeringi
-wał korbowy,regenerowany
-Cylinder,tłok,pierścienie
(wylicytowane na alle... od kolegi franq87,jaszcze raz wielkie dzięki franq87 za ori zestaw w idealnym teoretycznie nieużywanym stanie).
-tarcze sprzęgłowe
-łańcuszek sprzęglowy
-wałek pośredni i tulejka (tulejka jedna bo druga była ok)
-O-ringi wałka zmieniacza biegów i kopki
-wałek kopki (niestety zamiennik,mam nadzieję że nie będzie olej ciekł)
-wszystkie cewki waz z kondensatorem i platynkami
-miedziana uszczelka kolanka z cylindrem
Na dzień dzisiejszy silnik w ramie,motór został odpalony i "objechany". Pewnie będą potrzebne jakieś drobne regulacje ale to jak pogoda pozwoli na dłuższy wypad i testy za miastem.
I tu małe pytanie: jak prawidłowo docierać motóra?



-
W instrukcji pisze :P
Przede wszystkim to odpowiednia mieszanka, nie dawać w pi*zde i nie zamulać silnika.
Czyli jeździć z prędkością 60km/h :P

Dobry remont to podstawa. Łożyska FAG ? Cewki mam nadzieję, że oryginalne ? Co to za mostek pod podstawą iskrownika ?
Ameliniowy cylinder w 125 nie wygląda, ale jak takie montowali fabrycznie to co zrobić :P

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-19, 21:22
autor: brobmw
Tak łożyska FAG.Mieszankę zrobiłem 1/30.Mostek Gretza zamiast prostownika selenowego,jakiegoś wielkiego szału nie ma ale na ten stop i pozycje wystarczy (średnio jakieś 6.5V).Cewki jakieś niby polskie i jak na razie jest OK a na przyszły sezon i tak wpadnie CDI.Mi cylinder się podoba.Dzięki za rady.
Pozdro.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-19, 22:38
autor: franq87
Mieszanka z jakim olejem? Na pierwsze 500km wymagana jest 20:1 . O docieraniu koniecznie poczytaj w instrukcji tam jest ładnie napisane jak nalezy docierać i do tej instrukcji należy się stosować.
Jak ten sworzeń Ci pasował do tego wału po regeneracji? Na jakiej korbie był on robiony? I jak teraz zachowuje się silnik, nie hałasuje? (pamiętam, że pisałeś mi że dzwonił zanim remontowałeś)

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-19, 23:47
autor: brobmw
Olej z Orlenu półsyntetyk 2T czerwony.20:1 to 250ml na 5l Pb to ja wlałem trochę mniej-doleję.Sworzeń jak przymierzałem to dałem tam kropelkę oleju(tulejka wymieniona) to ładnie się wsuwał bez wyczuwalnych luzów.Wał regenerowany na ori korbie.Teraz silnik pracuje tak jak powinien,nic nie dzwoni.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-21, 20:39
autor: brobmw
Panowie kolejne pytanie z mojej strony a mianowicie jaki powinien być bak w Kosie z 84r? Obecnie u mnie jest ten mniejszy bodajże 10.5l.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-21, 23:10
autor: sopi220
Z tego co wiem,to kos maił zwykły zbiornik .http://wsk.net.pl/photos/bak-zbiornik-p ... 291131.jpg

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-11-23, 18:41
autor: Mateusz WSK
Jak 10,5l to masz dobry. Po 78r chyba tylko takie zbiorniki montowali w każdej wuesce.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-12, 09:39
autor: brobmw
W ostatnim czasie Kosik dostał siedzenie z ori.alu ramką tzn.odnowiłem stare a mianowicie rozebrałem całość,wyczyściłem i pomalowałem na czarno tą blaszaną podstawę,poszła nowa gąbka i nowy pokrowiec + ramka.Ramkę montowałem na śrubki stożkowe M3 (nie pasowały idealnie a miały pasować,musiałem delikatnie szlifować łebki).
WP_20141211_006.jpg
I kilka drobiazgów ze Skutera.
WP_20141211_007.jpg
Wszystko pasuję tak jak trzeba.
Małe pytanie z mojej strony: na jaki klej przykleić boczne gumy do baku?

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-12, 10:45
autor: czankete
brobmw pisze:Ramkę montowałem na śrubki stożkowe M3 (nie pasowały idealnie a miały pasować,musiałem delikatnie szlifować łebki).
Kolego, może miałeś śrubki z łebkiem soczewkowym, bo z łbem płaskim (ja stosuję z łbem na wkrętak krzyżowy) niczego nie trzeba szlifować - naprawdę pasują idealnie ;-)
brobmw pisze:Małe pytanie z mojej strony: na jaki klej przykleić boczne gumy do baku?
Tak jak w oryginale - tylko klej "typu butapren" a najlepiej oryginalny butapren. Powierzchnie metalowe zbiornika nie muszą być matowane - należy je tylko dobrze odtłuścić, za to bobrze jest równomiernie zmatowić powierzchnię nakładek.
Ja robię to tak, że po odtłuszczeniu boków baku dokładnie przymierzam i pasuję obie gumy tak by rozmieścić je jak oryginale i symetrycznie. Ich położenie zaznaczam delikatnie cieniutkim mazakiem. Przy dalszych czynnościach o ile latem nie ma problemu o tyle o tej porze zadbać trzeba przynajmniej o to by kleić przy temperaturze pokojowej. Klej nakładam cieniutko ale równomiernie na obrysowane miejsce na zbiorniku i na przygotowaną powierzchnię gumy. Następnie czekam około 10-20 minut aż częściowo odparuje. Po tym czasie przykładam po kolei gumy w zaznaczone pola na zbiorniku i równomiernie dociskam od środka do brzegów gumy. Następnie biorę opalarkę/suszarkę i bardzo delikatnie przez 2-3 min z daleka ogrzewam przyklejone gumy (tu jest moment na ewentualną korektę ich położenia jak komuś nie chce się zrobić obrysu mazakiem a stwierdzi, że gumy nie leżą symetrycznie. Następnie jeżeli wszystko pasuje jak trzeba a brzegi gumy idealnie i równomiernie przylegają oklejam wzdłuż najpierw ich brzegi a później całą powierzchnię szeroką ale niezbyt mocną taśmą malarską. Tak przygotowany bak zostawiam w spokoju na dwie doby. Po tym czasie odklejam taśmę malarską i delikatnie palcami "roluję" odrobiny kleju z okolic brzegów gumy. Po tak przeprowadzonym zabiegu wystarczy przetrzeć zbiornik płynem do mycia szyb by usunąć pozostałości flamastra.
W ten sposób zamocowane gumy trzymają się bardzo mocno i ładnie się prezentują ;-) .

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-12, 10:56
autor: brobmw
Przeczytałem gdzieś na forum że mają to byś śrubki z łbem stożkowym i takie kupiłem a Ty Czankete piszesz o łbie płaskim i być może tu tkwi problem.Wielkie dzięki za profi opis klejenia gum do baku,na pewno będę postępował wg.Twoich wskazówek.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-12, 14:46
autor: czankete
brobmw pisze:Przeczytałem gdzieś na forum że mają to byś śrubki z łbem stożkowym i takie kupiłem a Ty Czankete piszesz o łbie płaskim i być może tu tkwi problem.Wielkie dzięki za profi opis klejenia gum do baku,na pewno będę postępował wg.Twoich wskazówek.
...tak właśnie podejrzewam, że śrubki z wypukłym łebkiem mogą nie chcieć wsunąć się w listew, bo oprawiłem już kilka kanap i płaskie pasuję bez problemu. A co do gum na zbiornik to jest to sprawdzona procedura i jeżeli dasz butapren i nie będziesz się śpieszył to zarówno trwałość mocowania jak i wygląd jest super.
Wcześniej próbowałem też różne "silikony" i kleje ale zwykły butapren jest najlepszy i radzi sobie z odzyskanymi oryginalnymi nakładkami jak i tymi wykonanymi ze współczesnej "gumy" - takiej jak np. te oferowane np w SD ;-) ,

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-12, 14:58
autor: brobmw
Gumy nabyłem wlaśnie na "SD".

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-14, 01:42
autor: kwijatkowski
WOW! Czy Ty dostałeś ręczenie pisany rachunek?! Nie sądziłem że coś takiego jeszcze zobaczę :D

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-14, 07:57
autor: brobmw
Ciężko to nazwać rachunkiem ale tak coś takiego właśnie dostałem.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-14, 09:16
autor: chemik1
Hehe no co ma być klasycznie,więc rachunek ręcznie pisany ;-) a tak dobra robota z tym kosem.

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-14, 09:26
autor: brobmw
chemik1 pisze:Hehe no co ma być klasycznie,więc rachunek ręcznie pisany ;-) a tak dobra robota z tym kosem.
Dzięki.Następna mody jakie mam w planach to:filtr powietrza od 175 +wkład od Jawa/CZ i CDI + kierunkowskazy i kolejne pytanie do "starszyzny" jakie kierunkowskazy szły (jeśli szły?) do 125cc 84r.?

Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.

: 2014-12-19, 21:25
autor: brobmw
Nikt nic nie napisał-trudno.
Nabyłem kierunkowskazy plastikowe sugerując się rokiem ich produkcji do roku mojego Kosa a mianowicie 82r/83r(dwa 82 i dwa 83)
Kieruneczki rozkręciłem,wyczyściłem,zmatowiłem papierem ściernym i pomalowałem akrylem.
WP_20141219_002.jpg
WP_20141219_005.jpg
WP_20141219_014.jpg
WP_20141219_011.jpg
WP_20141219_017.jpg
Wszystko poskładane w jedną całość i nawet działa prawidłowo, co prawda na 6V dla sprawdzenia okablowania.