WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-10-29, 10:36

Ale przynajmniej rama stoi stabilnie :mrgreen: Wszystko będzie poprawione. Tulejki posmarowane żeby weszły bez oporów, smaru było niewiele a i tak wycisnęło jeszcze go chyba do zera. Jak mocno (z jaką siłą) należy przykręcić wahacz (oś wahacza)? Na maxa czy z wyczuciem?
Komentarze mile widziane na kanale

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Savier » 2015-10-29, 13:47

Tam nic wielkiego się nie stało, powinno byc OK :-) .
Czym kręcisz? Dźwięk jest z zewnetrznego mikrofonu czy z kamery?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-10-29, 13:52

Z kamery, dwie sztuki SONY, jedna "Sony HDR-PJ650" druga podobna do GoPro tylko tańsza ale nie gorsza.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-10-30, 09:24

Tak jak obiecywałem. Mój sposób na montaż łożyska główki ramy i półki dolnej.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7JPanURdG0k[/youtube]

Awatar użytkownika
Hussar
Posty: 54
Rejestracja: 2014-09-08, 19:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 125 Kos
SHL M11
CZ 350
Lokalizacja: Jelcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Hussar » 2015-10-30, 22:54

czym zabezpieczyłeś tabliczkę ?
https://www.facebook.com/motocyklezpolski
Zapraszam na stronę poświęconą Polskim Motocyklom !

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-10-31, 10:31

Tłuszczem, wcieranym długo i kilka razy potem polerowanie. Tłuszcz roślinny się nie nadaje. Najlepszy jest łój bądź sadło :evil:

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2015-10-31, 12:50

Marek - z niecierpliwością czekam na następny odcinek ..... "W" - jak Wueska ;-) .... szkoda że do tej pory nikt nie nagrał takiej serii jak krok po kroku prawidłowo złożyć silnik ....

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-10-31, 12:59

Niestety dopóki nie odbiorę chromów prace stanął w miejscu. Po odbiorze chromów, szparunków i zakupie śrub praca ruszy z kopyta. Pojawi się wkrótce odcinek który powinien być jako pierwszy czyli:
Wygląd po zakupie, elementy po piaskowaniu itp. Niestety będzie opierał się on na zdjęciach bo na pomysł z filmami wpadłem zbyt późno.
Ps. Szparunki na błotnikach już są u mnie :D

solarhh
Posty: 10
Rejestracja: 2015-04-18, 16:59
GG: 0
Moje maszyny: 125M06B3
Lokalizacja: Słupsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: solarhh » 2015-11-03, 10:55

ta blacha siedzenia pasuję bez problemu ? bo mam garbuskę z 74 r i tam jest blacha z dziurą a te bez dziur są łatwiej dostępne.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-11-03, 12:59

Była taka i pasowała, jej stan wskazuje że była od nowości. Na dniach założę błotnik i wtedy powiem na 100% ale nie wiem dlaczego miałoby się coś zmienić.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2015-11-03, 14:17

W garbatej 77 też mam bez dziury

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-11-03, 19:04

Z tego co się dowiedziałem to dziura była min. dlatego że błotnik tylny był wyżej w dwu ramówkach i wchodził w siedzenie, stąd miejsce na niego. W jedno ramówce wystarczy przetłoczenie. Mam nadzieję że załączone zdjęcia ostatecznie wyjaśnią kwestię "gdzie przetłoczenie a gdzie otwór?" Spód od starszych modeli (z otworek) pasował do nowszych modeli i dlatego niektóre motocykle mogły go mieć, natomiast od nowszych nie pasuje do starszych bo się błotnik nie zmieści a jak się jakimś cudem zmieści to bęcie ocierał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: zmyngut » 2015-11-03, 23:32

Tatowa stara garbata z 1974 miała siedzenie z przetłoczeniem. Z "dziurą" to nie przypadkiem od B1 z ostatnich roczników?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Savier » 2015-11-03, 23:40

Panowie, nie wiem nad czym debatujecie do końca, ale to wyglądało tak:
- z dziurą przystosowane do B1 - końcówka produkcji B1
- z dziurą przystosowane do B3 - do 1976
- do końca produkcji z zadartym tyłkiem i bez dziury we wszystkich jednoramówkach :)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-11-04, 12:27

Savier pisze:Panowie, nie wiem nad czym debatujecie do końca, ale to wyglądało tak:
- z dziurą przystosowane do B1 - końcówka produkcji B1
- z dziurą przystosowane do B3 - do 1976
- do końca produkcji z zadartym tyłkiem i bez dziury we wszystkich jednoramówkach :)
To sobie ją wytnę szlifierką :mrgreen:

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-11-16, 00:26

No I mam wreszcie :hurra:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2015-11-16, 11:20

Marek - gratuluję żółtej blaszki :-) ...ale pierwsza przejażdżka to chyba dopiero na wiosnę będzie ?

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: rolecki » 2015-11-16, 13:04

Savier pisze:Panowie, nie wiem nad czym debatujecie do końca, ale to wyglądało tak:
- z dziurą przystosowane do B1 - końcówka produkcji B1
- z dziurą przystosowane do B3 - do 1976
- do końca produkcji z zadartym tyłkiem i bez dziury we wszystkich jednoramówkach :)
Dobrze wiedzieć jak jest ,ale mnie to denerwuje że przy wyjmowaniu siedzenia ciężko jest zrobić tak żeby błotnika z tyłu nie porysować,nawet jak siedzenie ma tył zadarty to i tak to samo.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Savier » 2015-11-16, 13:15

Tak już jest, standard. Dlatego ja we wszystkich motocyklach mam na błotniku z tyłu naklejkę.

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: rolecki » 2015-11-16, 13:49

Dobre rozwiązanie a tak sobie pomyślałem że może nakleić taką bezbarwną jak pod antenę cb.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość