WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-01-13, 20:17

Dziękuję bardzo, tak przypuszczałem. Można traktować jako wymienione :mrgreen:

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: halcik » 2016-01-14, 08:43

Jeśli ich nie ma, to przecież już nie dokupi

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2016-01-15, 18:08

Marek - dobrze że jeszcze nie wkleiłem tego łożyska w zabierak bo miałbym teraz problem :) bo źle go złożyłem .... ale poczekam jeszcze ze składaniem swojego jak będziesz skręcał całość w ramę i wszystko będzie pasowało ..... i tak muszę czekać za chromami do połowy lutego ... jak wszystko będzie pasowało to zaktualizuje swoją fotorelację aby nie wprowadzać nikogo w błąd ...

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-01-16, 18:38

Ja robiem zdjęcia przed rozłożeniem a poza tym zakupiłem książkę :cool:
Do złożenia założenia kół w sumie jestem gotowy ale na chromy czekam już.... :shock:

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2016-01-16, 21:58

Jaką książkę? mówisz o katalogu części ze skutera D czy masz jakąś fachową literaturę o WSK ?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-01-18, 22:01

Katalog ze skutera plus Załęski i logiczne myślenie.
Dla celów filmowych zakupiłem piastę i bęben (przód) wkrótce pojawi się film z doprowadzania ich do stanu używalności. Będą szkiełkowane, założone nowe łożyska, osłony filcowe itd. Komplet będzie do sprzedania, cena z jaką należy się liczyć na pewno będzie oscylowała w granicy 150zł za piastę plus bęben (aluminium szkiełkowane ale bez polerki, elementy nie aluminiowe piaskowane i ocynkowane) bez szczęk hamulcowych. Zaletą będzie to, że można będzie zobaczyć co i jak było robione.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-03, 14:29

Spełniając prośbę zamieszczam kolejny film:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=es0CCkUf894[/youtube]

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: radar » 2016-02-04, 23:06

Tak sobie śledzę Twój remont i całkiem miło się czyta i ogląda. Jakoś chyba przeoczyłem, ale nie napisałeś gdzie cynkujesz i malujesz proszkowo. Będę zaczynał remont i dobrze wiedzieć gdzie warto.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-05, 09:08

Już podpowiadam.
Piaskowanie i szkiełkowanie (ew. drobne naprawy blacharskie przy okazji) http://www.piaskowanie.lublin.pl
Galwanizacja Adres: Gospodarcza 34, 20-211 Lublin lub GALWANEX http://www.galwanex.eu/ (zakład w Jakubowicach Konińskich)
Malowanie proszkowe DILMAL adres: Aleja Lotników Polskich 213A, Świdnik lub METKOLOR http://www.metkolor.pl/
Szparunki KickStarter dane i film z jego pracami znajdziesz min. na moim kanale. kickstarter.motocykle@gmail.com

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: radar » 2016-02-05, 14:11

Dzięki za info. Myślałem, że zakład w Jakubowicach nie istnieje (blisko tam do domków). Idąc za ciosem - gdzie kupujesz oryginalne części? Chodzi mi o nadwozie (błotniki, boczki, osłony teleskopów przód itp).

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-05, 19:18

To wszystko miałem, jeśli kupuję części oryginalne to na OLX http://olx.pl/oferta/czesci-wsk-125-wfm ... 4;promoted, gość jest też na forum: Krzysiek1989, opinie o nim są różne, jednak ja nigdy nie miałem problemów. Natomiast nieoryginalne standardowo Skutery Dębica.

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: radar » 2016-02-05, 22:16

Opinie zawsze są różne, ale w końcu to części używane - spróbuję. Myślałem, że może gdzieś bliżej - można wziąć do łapy i sprawdzić. Gdybym nie pochlastał błotników ze 12 lat temu i nie zagubił gdzieś boczków i paru drobiazgów.......

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-07, 19:32

Ja mam przedni wypiaskowany ale ma jakieś 5-6 dziurek pod migomat czy coś innego. Boczki jak masz metalowe takie jak ja (a pewnie tak) to szykuj worek pieniędzy jeśli w ogóle znajdziesz bez uciętego końca w miejscu kranika.
Wkrótce filmy z siedzeniem, amortyzatorami tylnymi i jako bonus szczęki hamulcowe (niby nic wielkiego ale jak wszystko to wszystko)

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: radar » 2016-02-08, 20:35

Jestem wdzięczny za ofertę, ale umówiłem się już z gołębiem83 i zobaczę co ma. W razie czego dam znać. Z boczkami masz rację - prawy dostępny, lewy sporadycznie. Zastępczo mam boczki od kosa, ale będę dążył do oryginału, bo warto. Jeśli chcesz, wyśle fote sprzęta na e-maila (zastanawiam się nad własnym wątkiem - może już wkrótce).


Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-12, 14:34

Na weekend coś łatwego, a w przyszłym tygodniu siedzenie od A do Z bo właśnie skończyłem 8-) a następnie regeneracja lag nieruchomych oraz amortyzatorów. Co, gdzie, kiedy
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y4g4JF1g8Tc[/youtube]

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: waldek19 » 2016-02-13, 11:06

Soory,że wracam do tematu amorów tylnych. Mam pytanie ile wlałeś oleju do każdego z nich i czy olej ten nie będzie za rzadki w tej konstrukcji z PRL.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-13, 18:35

Tak na prawdę temat tylnych amorów nigdy się na dobre nie zaczął bo film czeka na ukończenie kiedy dostanę w końcu szklanki.
Co do gęstości to tu masz też do wyboru 5w 30, 10w 30,15w 30. Mam nadzieję że 10w 30 będzie w sam raz,to zdaje się ta sama klasa lepkości, z tego co czytałem 15-tka jest już na prawdę gęsta i jeśli wybiera się ktoś do Maroka będzie w sam raz ;-) Co to ilości to wlałem po 90 ml taką wartość znalazłem w książce (screen internetowy).

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: waldek19 » 2016-02-14, 23:25

Wspomniałeś jeszcze o trudnościach przy skręcaniu amortyzatorów.Czy mógłbyś jeszcze przybliżyć w jakim położeniu po zalaniu oleju powinien znajdować się tłok .

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-15, 00:25

Olej powinien być pod tłoczyskiem. Powinieneś zorganizować sobie klucz z bolcami do zakręcania bo nie dasz rady inaczej, nawet tym od szlifierki. Jak ci się nie spieszy to może uda mi się w tym tygodniu przesłać ci link do filmu. No i polecam FB bo tam filmy będą z wyprzedzeniem kilkudniowym w stosunku do YT.
Udało mi się odnowić siedzenie, zdjęcie robione na szybko na nierównej szmacie więc drugi nit od prawej wydaje się krzywy ale to złudzenie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości