WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-21, 15:56

Jakbym włożył go do stalowej beczki.
Walki ciąg dalszy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2016-08-22, 22:15

Marek - film o instalacji .....świetny :-) .... w weekend skończyłem zakładać u siebie ....też zakupiona w SkuterzeD ale ja mam wersję do B3 ...i powiem ci, że nie było jakiś dużych problemów ..... teraz spróbuję samodzielnie złożyć silnik .... powiedz swój sam składałeś czy dawałeś do zrobienia na zewnątrz?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-23, 06:25

Silnik jest dziewiczy. Walczę z czasem żeby wyjechać na zlot do Świdnika, więc silnik zostawię sobie na zimę.Silnik pracuje ok, problemem jest stan prawego kartera, ogólnie wymaga on dużo pracy i nie wiem co z nim zrobić, zwłaszcza że ma inny numer, gwinty od śrub pokrywy są wyrobione. Zajrzę do białej karty i podejmę decyzję co z nim zrobić, może zakupię inny cały, a może tylko prawy karter.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Skinder » 2016-08-23, 15:18

Gwinty możesz przecież zregenerować sprężynkami, poszukaj sobie - helicoil. Spawanie alu też jest coraz bardziej dostępne i nie robią problemów. Fachman pospawał mi karter na poczekaniu w ciągu 10 minut, jakiś tuman wyszczerbił kiedyś kawałek przy rozbiórce. Koszt naprawy - 10zł.

http://imgur.com/1QZPZZE
http://imgur.com/VawkwuD
http://imgur.com/m54Z33Z

Awatar użytkownika
tomek23293
Posty: 79
Rejestracja: 2012-09-23, 11:06
GG: 8328143
Moje maszyny: WSK M06 B3
Simson S51
Romet Pony m301
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: tomek23293 » 2016-08-23, 17:47

Helicoli jest git :ok: wiele razy stosowałem ;)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-23, 18:19

Tylko do weekendu czasu mało...

golfcc
Posty: 63
Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1
Lokalizacja: Truskolasy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: golfcc » 2016-08-23, 18:42

mam nadzieję, że na zlocie zobaczę na żywo jednak :-)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-23, 20:00

Szanse są szczerze powiem niewielkie do soboty włącznie pracuję więc niedziela tylko zostaje...
Jakiej długości sprężynki zakupić?
Ostatnio zmieniony 2016-08-23, 20:52 przez marek-robert, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2016-08-23, 20:51

Marek - co do regeneracji gwintów to kumpel przynosił mi takie wkładki regeneracyjne z nowym gwintem, rozwiercasz otwór i wklejasz je na klej Loctite zielony i masz nowy gwint .... tylko nie wiem czy ma takie małe wkładki ...i czy akurat zdają egzamin w karterach ....dam ci jutro info.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-23, 20:54

Spoko kupię helicoli M6 tylko jakiej długości sprężynki zakupić, 10 mm będą ok czy przesadziłem?

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Texas Ranger » 2016-08-24, 21:23

Wydaje mi się że będą OK, tylko tego się nie wkleja na żaden klej, przynajmniej na filmu instruktażowym nic na ten temat nie mówią. Ja kleju nie dawałem o jest git.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2016-08-25, 03:28

Marek mam coś takiego do regeneracji gwintów M5 i M6:
Wkładka_regeneracyjna_gwintu_M5_M6_1.jpg
Wkładka_regeneracyjna_gwintu_M5_M6_2.jpg
Trzeba je wkleić na klej ale masz zregenerowane porządnie ...... jeżeli ci podpasują daj znać na PW.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-08-25, 08:14

Maniek... ależ to są kołki rozporowe stosowane w budownictwie przemysłowym ... bynajmniej ja takie stosowałem np.do podwieszania urządzeń typu klimatyzacje,pompy ciepła ... oczywiście w innych rozmiarach.Elementy te trzymają bardzo mocno, jednak ,aby je wstawić należy dość znaczną dziurkę w karterze wywiercić o bodajże dwa rozmiary .Jest taka możliwość?
Mimo wszystko pomysł dobry:)


Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2016-08-25, 10:30

Szymku ....rozwiercasz jak pod sprężynkę o rozmiar więcej.... reperaturka pod 6 ma grubość 7,60 mm .... gwint jest do pierwszej kreski potem dopiero śruba zaczyna rozszerzać kołek ....można ten kołek przyciąć itp .... mechanicy mówią, że to dużo lepsze i wytrzymalsze od tych sprężynek ..... ale każdy niech stosuje co mu pasuje ;-)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-25, 23:41

Każdy sprawdzony pomysł warty jest wypróbowania, a na pewno dyskusji. Różnica pomiędzy helicoli a tymi kołkami jest raka że przez sprężynkę przejdzie cała śruba a przy tym kołku trzeba odpowiednio dostosować długość bo nie wykonalne jest aby śruba przeszła przez kołek.
Swoją drogą czy ktoś zwrócił uwagę na fakt że są dwa rodzaje sprężynek i kluczy do wkręcania? Jedne to takie jakie dostępne są w Polsce z wyłamywaną końcówką, przeznaczone do otworów bez przelotu. Drugi typ posiada tylko mały ząbek na końcu przez który bardzo ciasno przejdzie śruba a klucz na końcu ma zaczep do złapania ząbka, ten model przeznaczony jest do otworów przelotowych, brak elementu do wyłamania zapobiega dostaniu się kawałka metalu w niepożądane miejsce np. w miskę olejową. I takich sprężynek czy kluczy nie widziałem w Polsce.
I coś na deser. Jutro ciąg dalszy. :cool:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2016-08-26, 09:08

To co Robert, widzimy się jutro? :)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-26, 09:27

Jutro pracuję do 19:00 więc raczej nie, najpewniej w niedzielę. Wczoraj składałem do 23:00 a dzisiaj druga tura i powinienem wyjechać już z garażu. Tak czy inaczej w niedzielę będę, pytanie tylko czy motocyklem, czy samochodem.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-27, 00:08

Wszystko idzie ku dobremu, pozostała regulacja hamulców, ewentualna regulacja (powtórna) gaźnika no i sprzęgło bo nowa linka i cały czas na pół sprzęgle. Jeśli śruba ślimaka nie puści będzie lipa :razz:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kuba1325
Posty: 71
Rejestracja: 2014-10-05, 21:20
GG: 0
Moje maszyny: m06 b3 '74
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Kuba1325 » 2016-08-28, 08:50

Piękna wueska
''A potem popłynął na wyspę władcy wiatrów gdzie władca wiatru trzyma w worku swoje wiatry''

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości