WSK M06B3 Kos

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-07-15, 13:30

PO podmianie akumulatora wszystko jest w porządku - pozostaje pytanie czy przyczyną usterki jest problem z diodą prostowniczą lub cewką ładowania czy też po prostu zbyt rzadkie ujeżdżanie motóra...? Na wszelki wypadek prostownik w drodze:)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2017-07-15, 21:40

Znajomemu same przejście na diodę nie pomogło. Raz w miesiącu ładuje aku i np na zlotach jeździ bez świateł. Ładuje raz w miesiącu i sprawdzaj aku. Albo się dogadacie, albo zmienisz na ładowanie dwupołówkowe.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-07-15, 21:58

Dotarł prostownik ale o amperażu 6A - coś mi się wydaje, że podłączenie go pod aku 11A źle się skończy... Jaka jest szansa, że nie pierdyknie?

Awatar użytkownika
irena41
Posty: 290
Rejestracja: 2015-01-02, 21:41
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Dudek, Bąk, pare innych, Junak M10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: irena41 » 2017-07-15, 22:20

Nie podpinaj go nawet :-)

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: daroohd » 2017-07-16, 08:31

Witam a czytałeś czy on ładuje od razu prądem 6A czy max 6A

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-07-16, 10:24

irena41 pisze:
2017-07-15, 22:20
Nie podpinaj go nawet :-)
Tak myślałem:) ładuje od razu 6A tak więc efekty pirotechniczne mogłyby być ciekawe:)
irena jak tam blaszki pod automat stopu? Jak już z Tobą rozmawiam - przy większych prędkościach (powyżej 50km/h) pracuje minimalnie przednie zawieszenie (góra/dół) - kwestia wycentrowania czy może coś z ośką? Przy wolnej jeździe tego nie ma...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-07-19, 08:38

Aktualizacja:
1. Motor zarejestrowany na zabytek, przegląd bez problemu, żółte blachy już założone:)
2. Rano pierwsza trasa do pracy - oczywiście z przygodami - bydlę się zbiesiło na dużej krzyżówce i nie chciało odpalić - mam
wrażenie, że coś nie tak ze sprzęgłem/skrzynią lub po prostu nie dopracowałem jeszcze redukowania biegów - jest na to jakiś
określony sposób? Na szczęści o 6 rano ruch niewielki a na widok WSKi niejeden kierowca się uśmiechał - pozdrawiam motocyklistę
z ogromniastego Goldwinga - dzięki za dobre słowo:) Moto chwilę postało, poprzęłączałem biegami i odpaliła z kopa - dalsza jazda
bez problemów.
3. Czeka mnie jeszcze powrót do domu - jakieś 15km znowu przez miasto ale w większym ruchu - zapuszczę aplikację w telefonie
żeby sprawdzić czy licznik działa prawidłowo...

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2017-07-19, 09:40

Czyli pomysł z prawem własności wypalił? I kolejna rejestracja nie będzie już problemem chyba?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-07-19, 09:46

;-)
Powrót z pracy WSKą w godzinach szczytu to niezla zabawa :shock: . Niestety po 10km po redukcji biegu z 3 na 2 znowu to samo - moto zgasło i nie chciało zapalić. Dopiero po kilkunastokrotnej zmianie biegów sytuacja wróciła do normy. Podpowiedzi i sugestie mile widziane...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-07-19, 15:23

Sorry za poost pod postem ale jest większa szansa, że ktoś przeczyta i podpowie - sytuacja wygląda następująco: próbowałem bez odpalania silnika i biegi wchodzą dopiero jak ruszę motorem do przodu tzn. wciskam sprzęgło, zapinam bieg - czuję opór - ruszam motocyklem minimalnie do przodu i bieg wskakuje - dotyczy to wszystkich biegów. Regulacja ślimakiem i przy rączce niewiele zmienia - na chwilę obecną nie wiem czy to wina skrzyni czy sprzęgła...
Żeby było ciekawiej - biegi wskakują (tak samo jak wyżej) również bez wciśniętego sprzęgła... 8/

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: sbanys » 2017-07-19, 18:52

Ja bym sprawdził najpierw sprzęgło.
Kiedyś tak miałem że w pośpiechu składając złożyłem dwie tarcze korkowe bez przekładki.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2017-07-19, 18:54

Jest to normalny objaw na niezapalonym silniku. Możesz spać spokojnie. A między 2, a 3 jest luz, ale tylko pozorny i nie należy go używać

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-07-19, 19:16

Być może to moja wina - może przy zbyt dużej prędkości redukuję na 2. Tylko dlaczego moto gaśnie? Ewidentnie ma to coś wspólnego ze sprzęgłem. Może faktycznie wrzucam na luz pomiedzy 3 a 2 ( albo powstaje coś w rodzaju półbiegu) i wtedy próbując podtrzymać obroty zalewam silnik...?

wojt
Posty: 53
Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: WSKM06B3 1975
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: wojt » 2017-07-19, 19:23

halcik pisze:
2017-07-19, 18:54
między 2, a 3 jest luz, ale tylko pozorny i nie należy go używać
Rzeczywiście jest tam luz (tylko przy zmianie "w dół"), ale co masz na myśli pisząc "pozorny". Luz to luz, nie ma przeniesiena napędu i tyle. I dlaczego radzisz go nie używać? Jkieś uzasadnienie tej opinii?
Pytam, bo korzystam z tego na co dzień i nie bardzo rozumiem co ma mieć na celu nie używanie tego.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2017-07-19, 19:50

Pochyl motocykl podczas tego luzu na jedną lub drugą stronę. Tylko ostrożnie, żeby nic przed tobą nie stało. Na wybieraku masz taką pozycję pomiędzy 2, a 3? Nie, czyli może się przestawić bo nic nie utrzymuje go na swoim miejscu? Może, dlatego jest tylko pozorny. Może masz ciasno spasowany mechanizm przełączający i jeszcze tego nie uświadczyłeś, ale kiedyś uświadczysz :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-08-01, 21:18

Cholera Panowie ciągle mam jajca z biegami lub sprzęgłem - przy redukcji między 3 a 2 jest u mnie luz - wystarczy, że delikatnie popchnę stopą w dół i z 3 wskakuje na luz. Potem zaczyna się robić ciekawie: przy kolejnym popchnięciu wajchy w dół (teoretycznie na 2) mam wrażenie jakbym hamował silnikiem, słyszę tarcie od strony sprzęgła i czasami uda mi się wrzucić 2 a czasami biegi giną, silnik wchodzi na bardzo wolne obroty (tak jakby coś go spowalniało, przytrzymywało) i przy próbie wrzucenia jakiegokolwiek biegu gaśnie. Po takiej akcji nie odpali z kopa - odpala na pych z 2 biegu, trochę zakopci i dalej ładnie ciągnie - znaczy się do momenty aż znowu nie zacznę redukować:( Biorąc pod uwagę fakt, że w Poznaniu światła są co 50 metrów a dzisiaj było 39 stopni ciepła to chyba się odwodniłem... Podpowiedzcie co może powodować takie objawy bo takiej kuracji odchudzającej kolejny raz nie przeżyję 8/ Sprzęgło regulowałem na wszystkie sposoby...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-08-05, 22:54

Od zera wyregulowalem sprzęgło, iglice podnioslem maksymalnie i na razie jest ok. Mam nadzieję ze się w końcu z Kosem dogadaliśmy. Co wieczór 15 km spaceru, cały czas w planach trasa z Poznania na Wrocław...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-08-13, 18:27

Dziwny objaw się pojawił - przy wyprostowanej kierownicy coś strasznie terkocze w silniku, jak skręcę kierę to przestaje hałasować. Ktoś podpowie? Nie mogę zlokalizować skąd to dobiega, sprzęgło regulowałem we wszystkie strony - bez zmian. Nie wiem czy to możliwe, żeby przepustnica tak telepała w gaźniku? Myślałem o łańcuszku ale przecież terkotał by cały czas bez względu na położenie kierownicy... Jak wrzucę filmiki na YT to dodam linki...

https://youtu.be/TcYlZo3ZeDY

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: dąbek » 2017-08-13, 18:55

Zdejmij gumę między filtrem, a gaźnikiem i przytrzymaj mocno palcem przepustnicę, wtedy będziesz miał pewność czy to ona hałasuje, ale obstawiam, że to ona.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2017-08-13, 18:58

Dzięki za radę - spróbuję jutro bo dzisiaj już kobieta na mnie dziwnie patrzy:) Gaźnik składałem z 2 albo 3 gaźników - może być, że jest luz. Jesienią planuję oddać do Puszczykowa do regeneracji. Zaraz dorzucę drugi filmik z manewrowaniem kierownicą.

https://www.youtube.com/watch?v=bNgEKpC ... e=youtu.be

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości