WSK M06B3 Kos

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Kosa » 2016-08-25, 09:59

Zgadza się:)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Szczepan » 2016-08-25, 11:24

Wzorowałem się na swoim problemie, u mnie po założeniu amorów z MZ zaczęło obijać o napinacz ;)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Kosa » 2016-08-25, 11:58

Qrwa: gaźnik do wyrzucenia - gwint posypał się do końca, po cholerę szukać iskry jak gaźnik do dupy, Cizus normalnie jasny szlag!

Pytania kolejne:
1. Czy są jakieś gumowe odbojniki montowane na półkach? Przy maksymalnym skręcie lagi pukają w bak, zresztą na lagach też są w tych miejscach przetarcia tak więc problem chyba nie jest odosobniony... Na zdrowy rozsądek wystarczyłoby założyć jakąś grubą gumową tuleję na blokadę kierownicy...
2. Czy gwinty śrub, którymi przykręca się pokrywę silnika od strony sprzęgła są normalne czy o innym skoku? Zauważyłem dziwną rzecz: w momencie naciskania klamki sprzęgła cała pokrywa się rusza i razem ze śrubami odsuwa się od silnika na jakieś 5mm...wina ślimaka sprzęgła czy coś innego?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2016-08-25, 19:03

1. nie pamiętam jak w kosie, ale każdy motor ma ogranicznik skrętu w ramie. zobacz od dołu czy nie masz utrąconego fragmentu, takiego małego języczka 0,5x1,0 cm
2. masz zerwany gwint lub za krótkie śruby. Jeśli pokrywa się rusza to nie wiem czy działa ci wogóle sprzęgło. Wszystko powinno być nieruchome, sprzęgło regulujesz dużą śruba i kontrą według instrukcji

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Kosa » 2016-08-25, 19:28

O żesz ja pier.... Jak mówiła babcia wyćpie klunkra za stodołę i będzie spokój...
Tak na wszelki wypadek zapytam: jeżeli będzie walnięte sprzęgło i skrzynia to koszt wymiany lub naprawy wyniesie ok.300 zł - warto się w to bawić czy lepiej szukać kompletnego silnika...?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Skinder » 2016-08-25, 20:14

Kolego, ja proponuje przenieść wszystkie Twoje posty do nowego tematu, bo tu się zrobił troche bajzel. Nakrętką gaźnika się nie przejmuj. Jak to mówią - masz łeb i ... to kombinuj. Wiercisz w nakrętce otworek lub dwa naprzeciw siebie i jedziesz gwintownikiem m3. Dajesz wkręty dociskowe i po temacie. Mam tak w perkozie i lata już z 2 albo 3 sezon. Latająca pokrywa sprzęgła to pozrywane dwa przednie gwinty, te bliżej magneta. Spręzynki helicoil i jazda, ja kiedyś miałem podobny problem to wiązałem pokrywe na drut i grało :oops: Ewentualnie gaźnik na pakuły i też git :roll: Z tymi kosztami to siętak nie rozpędzaj, widzę, że panikujesz przy każdej typowej dla wski przypadłości.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2016-08-25, 20:25

Zgadzam się z przedmówcą, temat do przeniesienia, a ty do garażu z książka i czytaj.
W kosie jednak jezyczek jest zrobiony jako kubek wkładki zamka na dolnej półce od góry
Ostatnio zmieniony 2016-08-25, 23:16 przez halcik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Kosa » 2016-08-25, 21:24

Na pakuły z silikonem już próbowałem - nie trzyma... Pokombinuję inaczej...Panikuję bo koszty są coraz większe a przekonuję się, że g.. umiem i wiem i strasznie mnie to wkurza:)
Co do przeniesienia tematu - mogę to zrobić sam czy zrobi to admin?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Skinder » 2016-08-26, 00:50

Ja przeniose jutro w wolnej chwili. Toć przestań z tymi kosztami, sprężynki helicoil to grosze, ogarniesz te gwinty pokrywy w granicach do 30zł, gwintownik m3 pożyczysz od kolegi a wiertło kupisz za 2zł. Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi z tą nakrętką gaźnika. Wsk to nie taki straszny sprzęt, warto pytać, zajrzeć w książki, ale akurat takich napraw tam nie ma. Byś bliżej siedział to ogarnąłbym Ci to za dwie wódki w jedno popołudnie. Tu żadne kosmiczne technologie nie wchodzą w gre. Remonty skrzyni i sprzęgła odpuść, pierw sprawdź, bo się okaże, że nie ma potrzeby w ogóle tego ruszać. Pamiętaj, co jest wrogiem dobrego? Lepsze.

lykus
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-22, 16:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Ogar 202
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: lykus » 2016-08-26, 08:40

Żaden majster z nieba nie spadł.Najpierw poczytaj na dany temat ,podpytaj a na pewno dasz rade.Jeśli chodzi o gaźnik,to proponuje kupić AM6 .Koszt Mały ,radość wielka.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Kosa » 2016-08-26, 13:19

Cały czas szukam iskry:) Wymieniłem: przerywacz, przewód, fajkę, sprawdzam na dwóch różnych świecach, przerwa ustawiona wg rad z Forum, poprawiłem połączenie kondensatora z przerywaczem, połączenie cewka i kondensator z przerywaczem izolowane i nic. Raz mnie bydlę kopnęło to się nawet ucieszyłem, że jednak się odzywa ale potem cisza, magneto równo "ciągnie".Kończą mi się pomysły...

lykus
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-22, 16:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Ogar 202
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: lykus » 2016-08-26, 23:59

Zmniejsz przerwę na przerywaczu ,czasem pomaga lub nie.Zobacz po ciemku czy przerywacz nie iskrzy. Jak iskrzy to zmień kondensator na nowy.Ważne jest też połączenie przewodów na przerywaczu(cewka ,kondensator). Sprawdź te przewody co do niego idą czy gdzieś nie dotykają do masy ,nie są popękane

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Kosa » 2016-08-27, 14:43

Przerwa już jest na jakieś 0,3mm, na wszelki wypadek zamówiłem nowy kondensator i przerywacz (razem z podkładkami izolującymi), przewody wydają się ok ale mają już trochę lat i może gdzieś "masują"...
Wracając do przerywacza: podłączenie śrubki w kolejności od środka: śrubka, sprężyna przerywacza, podkładka izolacyjna, podstawa przerywacza z zaizolowaną śrubką, podkładka izolacyjna, cewka zapłonowa, kondensator, nakrętka.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Skinder » 2016-08-27, 22:27

Wydzieliłem temat i posklejałem posty. Sprawdź przepusty w karterach, może tam masz gdzieś zawarcie do masy. Sam kiedyś tak poszukiwałem iskry, a przewód przytknął się do kolanka i stopił.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-08-29, 20:07

Dzięki za uporządkowanie:)
Co do iskry - w sobotę byłem u rodziny na wsi na ostrej imprezie - nagle okazało się, że co trzeci kompan przy stole albo składa albo ma WSKę - kopalnia wiedzy - co prawda połowy nie pamiętam ale coś tam zostało:) Dzisiaj iskry nie szukałem bo jeszcze mi się tak łapska trzęsły, że za diabła bym tego nie poskręcał... Ale mam dwóch szpeców, którzy w razie czego służą pomocą - w najgorszym wypadku wpakuję Kosika na busa, flaszka w kieszeń i do majstra... chociaż mam nadzieję, że jutro do mnie zagada.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-08-30, 11:09

Czy były montowane różne podstawy iskrownika? Przyszedł nowy przerywacz ale nie mogę go zamontować - u mnie podstawa przerywacza jest mocowana razem z cewkami, a nowy przerywacz wygląda jakby miał być montowany bezpośrednio na podstawie iskrownika... łapy opadają.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2016-08-30, 11:54

Wklej zdjęcie bo chyba nie rozumiem. Typ był powiedzmy, że jeden więc masz chyba jakieś cudo. popatrz po allegro nawet na nowe podstawki/iskrowniki itd może zatrybisz jak powinno to wyglądać

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-08-30, 12:42

No właśnie patrzyłem w googlach i wyskakuje mi wysoka podstawa iskrownika... co to jest?
Powiązanie wyszukuje też "głęboki zapłon" - coś mi tu konkretnie nie pasuje...
Nr silnika 121782

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Savier » 2016-08-30, 14:14

Masz zmieniony kartery czy coś, bo to głęboki zapłon :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-08-30, 15:56

Coś mi się wydaje, że zmieniony jest cały silnik... Najgorsze jest to, że przez chwilę była iskra i to całkiem mocna - z dwóch przerywaczy poskładałem jeden, rozwierciłem plastikową tulejkę żeby lepiej chodził i było OK... potem dupa. Rozebrałem i poskładałem wszystko chyba 7 razy - iskry brak. Przerwa książkowa, ładnie wszystko chodzi i po prostu porażka :razz: Czy jest możliwe żeby diabli wzięli nowy kondensator?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości