WSK M06B3 Kos

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-20, 13:34

Pytanie trochę na przyszłość - w związku z tym, że chciałbym Kosa używać w miarę regularnie w sezonie letnim (do pracy mam jakieś 15km) czy wg was z powinienem dokonać jakichś gruntownych modyfikacji w silniku? Słyszę sporo narzekań na jakość PRL-owskich części ale przecież kiedyś to wszystko też jeździło i było używane na co dzień więc jak to w końcu jest? W Kosie mam silnik starego typu na głębokim zapłonie, nominał, wymienione pierścienie, simmering i łożysko - zwrócić uwagę na coś jeszcze? Jak skończę Z2 też chciałbym nią trochę polatać dlatego też powyższe pytanie dotyczy także jej... Wiem, że to takie trochę wróżenie z fusów bo nie można przewidzieć co pierdyknie w 30-40 letnim sprzęcie ale na pewno są jakieś newralgiczne punkty...

halcik
Posty: 2233
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2016-11-20, 15:49

Tyle na forum, a zadajesz takie pytania. Rzeczy z PRL są ok, to współczesne zamienniki wszystko psują, oczywiście z wyjątkami jak np łożyska lub korba duells. Na co dzień warto pomyśleć o dobrym lądowaniu (głęboki zapłon go nie ma)(światło stopu i przednie) i lusterkach. Popatrz na motory np ze zlombolu tam się jeździ dużo

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-20, 17:14

Do CDI się przymierzam (w moim przypadku jest konieczne bo nie mam w iskrowniku miejsca na cewkę ładowania) i myślę, że to rozwiąże problem z zapłonem i ładowaniem. Co do wału i tłoka - właśnie po lekturze postów nt złombolu zacząłem się zastanawiać, czy zainwestować w klamoty np. od Aliena...
Mam nadzieję, że w tym tygodniu już ostatecznie uruchomię Kosa bo pomimo tego, że już na nim jeździłem ciągle jest coś do zrobienia. Zastanawiam się nad akumulatorem - widziałem gdzieś takie z ładowarką - tzn, że nie muszą być podpięte pod wiązkę w motorze ale trzeba je podpiąć pod gniazdko po zakończonej jeździe. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy to w ogóle zdaje egzamin?
2. Czy jest tego typu akumulator który mógłbym potem zostawić i zamontować CDI ?

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: daroohd » 2016-11-20, 17:35

Kosa pisze: Zastanawiam się nad akumulatorem - widziałem gdzieś takie z ładowarką - tzn, że nie muszą być podpięte pod wiązkę w motorze ale trzeba je podpiąć pod gniazdko po zakończonej jeździe. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy to w ogóle zdaje egzamin?
2. Czy jest tego typu akumulator który mógłbym potem zostawić i zamontować CDI ?

Oddaj motocykl do Elektryka bo strach mnie ogarnia na sama myśl instalacji w twojej wsc e.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: mariusz30003 » 2016-11-20, 17:51

Zainwestuj najpierw w CDI, akumulator to już pestka, może być cokolwiek kwasowo-ołowiowego za kilkadziesiąt złotych (np 12v 8Ah).
Instalując CDI będziesz musiał trochę przerobić instalację więc to jest dobry powód do jej wymiany na własnoręcznie wykonaną albo nową gotową. Wykonując własną warto zrobić ją jako dwu przewodową tzn zdwoić masę - rama i dodatkowy przewód. Wykluczy to udrękę z jej szukaniem.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-20, 18:34

daroohd nie bądź złośliwy - nabijanie się za mnie raczej mi nie pomoże. Do elektryka oddam w ostateczności bo mam nadzieję się czegoś nowego przy okazji odbudowy motóra nauczyć.
Mariusz dzięki za konkretną odpowiedź - jak już pisałem instalację nową mam rozciągniętą wg schematów z Forum i w tym tygodniu planuję to wszystko dopracować (jak tylko dotrze kraniki i uruchomię silnik).Od Saviera wiem, że dostępne są CDI na głęboki zapłon i dostanę też od niego schematy do wpięcia w nową instalację - o zdwojeniu masy nie czytałem wcześniej - dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: mariusz30003 » 2016-11-20, 19:13

Remontując swoją WSK do podstawowej B3 miałem problem z uciekającą masą, przerabiając ją na KOSa/Kraskę robiłem instalację od nowa i dałem dodatkowy kabel z masą problemy się skończyły. Warto też dać początek masy od górnej tylnej śruby mocującej silnik. Wiem że to wbrew oryginałowi ale działa jak należy.
Ciekawostką jest że pojazdy pływające mają instalację tzw dwu przewodową czyli idzie przewód z prądem i masą.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: daroohd » 2016-11-20, 21:35

Sorki źle zrozumiałeś ze się nabijam,ale zadajesz takie pytania ze lepiej postaw jaka flaszkę i weź kolegę elektryka bo szkoda motorka albo regulatorów i innych rzeczy. Jest to motocykl wiec mniejsze szanse ze się spali tak szybko jak samochód od zwarcia w instalacji.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-20, 22:36

Aś mnie pocieszył ;-) Będę odpalał z gaśnicą pod ręką...
Wyjaśniła się kwestia wkładu lampy - Ursus H4 :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-22, 17:04

Pojawił się kolejny problem - tym razem ze spięciem łańcucha :evil: Spinki, które kupiłem (podobno dedykowane do WSK) mają za krótkie bolce i nie jestem w stanie założyć zabezpieczenia. Czy występowały różne rodzaje spinek?

Suspect
Posty: 221
Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
Lokalizacja: Malbork
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Suspect » 2016-11-22, 17:34

podejrzewam,ze masz do komarka,oni sami nie wiedza co sprzedaja,ja tez kupilem cos do wski,a pozniej wyszlo,ze to od komara

halcik
Posty: 2233
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2016-11-22, 20:56

To samo miałem z łańcuchem Rx do Osy. Spinka była do wymiany, a standardowa nie pasowała. Dopiero w którymś sklepie znalazłem pasująca

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-22, 22:14

Znalazłem spinki o dwóch oznaczeniach: 420 i 428 - te drugie pasują... Różnią się trochę kształtem zabezpieczenia i tym, że na końcach bolców mają malutkie zagłębienie. Na alledrogo opisywane są jako czeski produkt...

halcik
Posty: 2233
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2016-11-22, 23:33

Łańcuchy które wymieniłeś są różne, nie patrzyłeś w książkę lub na forum przed zakupem? Poddaje się

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Texas Ranger » 2016-11-23, 08:59

A po co sprawdzać, łańcuch to łańcuch...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-23, 09:04

Zgadza się - nie sprawdziłem - błędnie założyłem że łańcuch był oryginalny (był zakuty na motorze - nie miał żadnych spinek). Z kolei na aukcji na allegro nie było wyszczególnione jaka to spinka - opisana jako zapas PRL do WSK i tyle. Najdziwniejsze jest to, że spinka kórą dopasowałem pochodzi od Z2...
Halcik nie poddawaj się - jeszcze się ze mną pomęczysz :lol:
Texas - wychodzi jednak na to, że nie...:)
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wczoraj przyszedł kranik - zamontowałem, dzisiaj zalałem i bydlę chwyciło za drugim kopem ;D Z instalacją, którą sam rozciągnąłem! I nic nie spłonęło ani nie wybuchło - jestem tak zaskoczony, że dzisiaj już motóra nie dotknę bo jeszcze coś spier....
Ostatnio zmieniony 2016-11-23, 09:11 przez Kosa, łącznie zmieniany 1 raz.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Texas Ranger » 2016-11-23, 09:08

Jeśli sprzęt ma kilkadziesiąt lat, to nie ma bata, musisz najdrobniejszą pierdołę sprawdzić, przypasować, itd.

halcik
Posty: 2233
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2016-11-23, 10:33

To po takim odpaleniu piwo trzeba było sobie zafundować. Ja tak robię po ciężkiej robocie ciesząc się z rezultatów :) Łańcuch kupiłem RX można też inny, ale nie ma co patrzeć, że oryginalny lub oryginalna spinka, to ma jeździć i być sprawne. Najtańszych łańcuchów też nie polecam, szkoda zębatek

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: daroohd » 2016-11-23, 15:29

Do odpalenia wski instalacja wcale nie jest potrzebna co innego do zgaszenia.
Prawda jest taka ze czym więcej zrobisz sam tym więcej się nauczysz i z następnym motocyklem już tylko łatwiej.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-11-23, 16:41

Mam taką nadzieję:)
Cały czas pojawia się dziwny objaw tzn. na lekko podwyższonych obrotach moto zachowuje się jakby chciał jechać do tyłu 8/
Do tego pomimo regulacji sprzęgło dziwnie się zachowuje tzn. w momencie zapięcia biegu koło momentalnie zaczyna się kręcić (na wciśniętym sprzęgle)... Chyba czas zajrzeć pod kapę... Chociaż może najpierw spróbuję trochę pojeździć i "rozruszać" tarcze? Chyba daroohd pisałeś o tym, że miałeś podobny problem i po kilku minutach jazdy wszystko się uspokoiło?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości