WSK M06B3 Kos

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Savier » 2016-08-30, 16:04

W tym zapłonie to wszystko jest możliwe :-D

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-08-30, 18:05

Przestań mnie pocieszać :evil:
Pytanie co dalej robić z tym fantem - z opinii wygląda na to, że zapłon głęboki jest bardziej zawodny niż zwykły zapłon, do tego chyba każdy kabelek musi być sztukowany (przedłużany) i diabli wiedzą co jeszcze trzeba zdziałać żeby wszystko było ok... Można zamontować "zwykły" zapłon? Silnik na obu połówkach ma te same numery, kręci ładnie i chyba kopmresja jest w porządku ale nie mam pojęcia czy jest sprawny bo nie mogę go odpalić. Nie wiem co dalej robić...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Savier » 2016-08-30, 18:20

Numer silnika masz nabijane obok osłony łańcucha po prawej stronie?
Generalnie ze wszystkim można dojść do ładu, tylko musisz ustrzelić porzadny przerywacz, cewkę itp. A jak realia pokazują to czasami bardzo trudne i niestety drogie :(

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-08-30, 19:46

Cewka pasuje standardowa? Co z montażem "zwykłego" iskrownika? Co do nr silnika - patrząc z góry jest nabity od strony łańcucha w owalnym wgłębieniu - jutro wrzucę fotkę. Co masz na myśli pisząc "drogie"?
Wiem już, że przerywacz pasuje tylko tego typu:
http://allegro.pl/wfm-m06-wsk-platynki- ... 28689.html
chociaż muszę w nim rozwiercać plastikową tulejkę bo bardzo ciasno wchodzi.

Cewka zapłonowa: tu mam problem bo kosztują od 30 do 70 zł...czym się różnią i czy warto płacić więcej?

W sumie jak zacznę liczyć to na razie poszukiwanie iskry kosztowało mnie dwa przerywacze i kondensator czyli jakieś 50 zł - tragedii nie ma ale przy kolejnym wydatku rzędu 80-100 zł na cewkę i przerywacz to w sumie będę miał połowę CDI... Pytanie czy w moim przypadku mogę ten zapłon zastosować? Czy musi być inna podstawa?
A może po prostu mogę zamontować nowy kompletny iskrownik taki jak ten?
http://allegro.pl/wsk-125-b1-b3-iskrown ... 34362.html
Tylko co wtedy z magnetem?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Savier » 2016-08-30, 20:42

Masz takie kartery, że nie zamontujesz tego co wrzucasz w linku.
CDI na głęboki zapłon ktoś tam na allegro chyba sprzedaje. Nieskromnie powiem, że robię teraz coś swojego :D Już jeden forumowicz zamontował i jest zadowolony :).

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-08-30, 21:08

Pozostaje mi albo kupować kolejny przerywacz i kondensator + cewkę zapłonową i modlić się żeby były dobrej jakości albo CDI...Jaki jest koszt takiego zapłonu u Ciebie?

It's alive!!! Iskra jest!!! Prawdopodobnie winna była plastykowa tulejka przerywacza - po rozwierceniu była chyba za cienka i chyba było przebicie. Najważniejsze, że jest iskra!!!

Qrwa - już jej nie ma :evil: CO jest grane? Poddaję się- jutro Kosa wskakuje na busa i jedzie do znajomego spod Poznania - może coś zaradzi bo ja już nie mam pomysłów...

Z bólem serca zostawiłem moto u lekarza - na pierwszy rzut oka pasjonat i miłośnik - akurat "dzikiem" w stanie idealnym kosił łąkę:) Mam nadzieję, że pomoże...

Znajomy twierdzi, że przyczyną braku iskry lub słabej iskry jest nieodpowiednie magneto - zamontowane jest to standardowe z WSK z 6 otworami a przy tym rodzaju zapłonu powinno być takie jak w WFM tzn. z dwoma otworami - ktoś się wypowie...?

Awatar użytkownika
gołąb83
Posty: 305
Rejestracja: 2015-12-13, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: http://www.polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Nowa Wola,Lubartowski,Lubelskie

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: gołąb83 » 2016-09-01, 19:20

od wfm w innym miejscu masz krzywkę do otwierania przerywacza sprawdź to sobie...
Wszędzie Szybko Komfortowo:)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-09-01, 20:09

Ale "głęboki zapłon" montowany też był w starszych modelach WSK - czyli nie zależy to od tego czy WSK czy WFM tylko od rodzaju zapłonu? Głęboki zapłon = magneto z dwoma otworami a płytki zapłon = magneto z 6 otworami?

Awatar użytkownika
gołąb83
Posty: 305
Rejestracja: 2015-12-13, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: http://www.polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Nowa Wola,Lubartowski,Lubelskie

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: gołąb83 » 2016-09-01, 20:46

dokładnie tak:)
Wszędzie Szybko Komfortowo:)

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Jogurt » 2016-09-01, 21:01

Tak jak piszesz, magneta są przypisane do podstaw zapłonu. Jak poszukiwałem iskry w Lelku, na płytki zapłon założyłem magneto z dwoma otworami. Iskry nie było, albo była taka biedna że moto nie odpalało. Po założeniu właściwego zapala od kopa.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Skinder » 2016-09-01, 21:09

Jedna prośba tylko, następnym razem nie pisz 5 postów pod rząd, tylko kliknij po prawej stronie u góry przy poście "edytuj" i tam dopisz treść :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-09-02, 06:50

Przyjąłem:)

Dorwałem magneto starego typu i zawiozłem do znajomego - dzisiaj dzwonił, że stożek jest na tyle skorodowany że może ścinać klin - jakaś porada na taką okoliczność? Przy okazji - po założeniu "nowego" magneta iskry nadal brak...

Iskra znaleziona (prawdopodobne przebicie na sprężynie), zapłon ustawiony ale moto nie odpala - zakaszle i nie chce chwycić. Kompresja ok. 8, pod głowicą jest przedmuch - uszczelka do wymiany, świeca robi się mokra czyli paliwo dochodzi - jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-09-08, 18:50

W skrócie: tłok nominał, pierścionki do wymiany (1-1,5mm luzu) i hit: brak kanałów w dorabianej uszczelce pod cylindrem...

Motor uruchomiony! Dodatkowo dzisiaj dotarła gąbka siedzenia od użytkownika "junc" z Allegro - towar pierwsza klasa!!

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-09-20, 09:16

Panowie potrzebuję podpowiedzi - jak pisałem wcześniej założone mam magneto na trzy cewki (głęboki zapłon)- brak miejsca na cewkę ładowania - czy jest sposób, żeby z takiego układu wyciągnąć ładowanie akumulatora? Podobno można zastosować jakiś prostownik na przewodach od cewek świetlnych i pociągnąć go na akumulator ale nie mogę znaleźć schematów...

W końcu mam siedzenie:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-09-28, 09:45

Moto pali i jeździ ale kopci i olej leci przez wydech - simmering?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: halcik » 2016-09-28, 10:07

Lub skład mieszanki, zrób podmiankę benzyny. Rozgrzej silnik podczas jazdy i dopiero oceń dymienie. Może coś zalega w gaźniku, przestrzeni korbowej lub tłumiku i teraz się dopala

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-09-28, 12:53

Prawdę mówiąc sprawdzę to później bo zacząłem go ujeżdżać jak szczeniak:) NARESZCIE!!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: lis235 » 2016-09-28, 18:15

Jakoś strasznie zad masz wgórze

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: daroohd » 2016-09-28, 18:58

Bardzo ładny ten Kosik -widać wersja terenowa przez te podkładki, dwoma kołami stoi na drodze przez co łatwo się wywalić może..

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos

Post autor: Kosa » 2016-09-28, 19:15

Na stronie nr 2 jest wyjaśnione dlaczego zad jest tak wysoko:) Wygląda bojowo a do terenowego trochę mu brakuje ;) Niestety amory oryginalne tylne (zdaje się z Krosna) są kompletnie rozszczelnione a co za tym idzie puste - podskakuje na sprężynach jak piłka... jestem zmuszony kupić jakieś współczesne zamienniki jak najbardziej zbliżone do oryginału bo z tego co liczyłem to koszt regeneracji starych to około 150 - 200 zł i trzeba to jeszcze umieć zrobić. Współczesne amory to jakieś 140 zł komplet. Do tego coś się dzieje ze sprzęgłem - w momencie zapięcia jedynki dławi silnik - muszę go mocno wkręcać na obroty żeby nie zdechł... ale i tak co sobie pozapierdzielałem po polu to moje:)
Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc i rady - gdyby nie Wasza wiedza i cierpliwość pewnie bym Kosa pogonił po pierwszym tygodniu:)
Teraz pora Kosa dopracować i biorę się za Z2 - jeszcze trochę na Forum pomarudzę:)

P.S. @halcik@ miałeś rację - wypaliło się i na rozgrzanym silniku przestał kopcić:)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości