Strona 3 z 15

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 09:59
autor: Kosa
Zgadza się:)

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 11:24
autor: Szczepan
Wzorowałem się na swoim problemie, u mnie po założeniu amorów z MZ zaczęło obijać o napinacz ;)

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 11:58
autor: Kosa
Qrwa: gaźnik do wyrzucenia - gwint posypał się do końca, po cholerę szukać iskry jak gaźnik do dupy, Cizus normalnie jasny szlag!

Pytania kolejne:
1. Czy są jakieś gumowe odbojniki montowane na półkach? Przy maksymalnym skręcie lagi pukają w bak, zresztą na lagach też są w tych miejscach przetarcia tak więc problem chyba nie jest odosobniony... Na zdrowy rozsądek wystarczyłoby założyć jakąś grubą gumową tuleję na blokadę kierownicy...
2. Czy gwinty śrub, którymi przykręca się pokrywę silnika od strony sprzęgła są normalne czy o innym skoku? Zauważyłem dziwną rzecz: w momencie naciskania klamki sprzęgła cała pokrywa się rusza i razem ze śrubami odsuwa się od silnika na jakieś 5mm...wina ślimaka sprzęgła czy coś innego?

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 19:03
autor: halcik
1. nie pamiętam jak w kosie, ale każdy motor ma ogranicznik skrętu w ramie. zobacz od dołu czy nie masz utrąconego fragmentu, takiego małego języczka 0,5x1,0 cm
2. masz zerwany gwint lub za krótkie śruby. Jeśli pokrywa się rusza to nie wiem czy działa ci wogóle sprzęgło. Wszystko powinno być nieruchome, sprzęgło regulujesz dużą śruba i kontrą według instrukcji

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 19:28
autor: Kosa
O żesz ja pier.... Jak mówiła babcia wyćpie klunkra za stodołę i będzie spokój...
Tak na wszelki wypadek zapytam: jeżeli będzie walnięte sprzęgło i skrzynia to koszt wymiany lub naprawy wyniesie ok.300 zł - warto się w to bawić czy lepiej szukać kompletnego silnika...?

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 20:14
autor: Skinder
Kolego, ja proponuje przenieść wszystkie Twoje posty do nowego tematu, bo tu się zrobił troche bajzel. Nakrętką gaźnika się nie przejmuj. Jak to mówią - masz łeb i ... to kombinuj. Wiercisz w nakrętce otworek lub dwa naprzeciw siebie i jedziesz gwintownikiem m3. Dajesz wkręty dociskowe i po temacie. Mam tak w perkozie i lata już z 2 albo 3 sezon. Latająca pokrywa sprzęgła to pozrywane dwa przednie gwinty, te bliżej magneta. Spręzynki helicoil i jazda, ja kiedyś miałem podobny problem to wiązałem pokrywe na drut i grało :oops: Ewentualnie gaźnik na pakuły i też git :roll: Z tymi kosztami to siętak nie rozpędzaj, widzę, że panikujesz przy każdej typowej dla wski przypadłości.

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 20:25
autor: halcik
Zgadzam się z przedmówcą, temat do przeniesienia, a ty do garażu z książka i czytaj.
W kosie jednak jezyczek jest zrobiony jako kubek wkładki zamka na dolnej półce od góry

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-25, 21:24
autor: Kosa
Na pakuły z silikonem już próbowałem - nie trzyma... Pokombinuję inaczej...Panikuję bo koszty są coraz większe a przekonuję się, że g.. umiem i wiem i strasznie mnie to wkurza:)
Co do przeniesienia tematu - mogę to zrobić sam czy zrobi to admin?

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-26, 00:50
autor: Skinder
Ja przeniose jutro w wolnej chwili. Toć przestań z tymi kosztami, sprężynki helicoil to grosze, ogarniesz te gwinty pokrywy w granicach do 30zł, gwintownik m3 pożyczysz od kolegi a wiertło kupisz za 2zł. Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi z tą nakrętką gaźnika. Wsk to nie taki straszny sprzęt, warto pytać, zajrzeć w książki, ale akurat takich napraw tam nie ma. Byś bliżej siedział to ogarnąłbym Ci to za dwie wódki w jedno popołudnie. Tu żadne kosmiczne technologie nie wchodzą w gre. Remonty skrzyni i sprzęgła odpuść, pierw sprawdź, bo się okaże, że nie ma potrzeby w ogóle tego ruszać. Pamiętaj, co jest wrogiem dobrego? Lepsze.

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-26, 08:40
autor: lykus
Żaden majster z nieba nie spadł.Najpierw poczytaj na dany temat ,podpytaj a na pewno dasz rade.Jeśli chodzi o gaźnik,to proponuje kupić AM6 .Koszt Mały ,radość wielka.

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-26, 13:19
autor: Kosa
Cały czas szukam iskry:) Wymieniłem: przerywacz, przewód, fajkę, sprawdzam na dwóch różnych świecach, przerwa ustawiona wg rad z Forum, poprawiłem połączenie kondensatora z przerywaczem, połączenie cewka i kondensator z przerywaczem izolowane i nic. Raz mnie bydlę kopnęło to się nawet ucieszyłem, że jednak się odzywa ale potem cisza, magneto równo "ciągnie".Kończą mi się pomysły...

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-26, 23:59
autor: lykus
Zmniejsz przerwę na przerywaczu ,czasem pomaga lub nie.Zobacz po ciemku czy przerywacz nie iskrzy. Jak iskrzy to zmień kondensator na nowy.Ważne jest też połączenie przewodów na przerywaczu(cewka ,kondensator). Sprawdź te przewody co do niego idą czy gdzieś nie dotykają do masy ,nie są popękane

Re: WSK M06B3 Kos 125

: 2016-08-27, 14:43
autor: Kosa
Przerwa już jest na jakieś 0,3mm, na wszelki wypadek zamówiłem nowy kondensator i przerywacz (razem z podkładkami izolującymi), przewody wydają się ok ale mają już trochę lat i może gdzieś "masują"...
Wracając do przerywacza: podłączenie śrubki w kolejności od środka: śrubka, sprężyna przerywacza, podkładka izolacyjna, podstawa przerywacza z zaizolowaną śrubką, podkładka izolacyjna, cewka zapłonowa, kondensator, nakrętka.

Re: WSK M06B3 Kos

: 2016-08-27, 22:27
autor: Skinder
Wydzieliłem temat i posklejałem posty. Sprawdź przepusty w karterach, może tam masz gdzieś zawarcie do masy. Sam kiedyś tak poszukiwałem iskry, a przewód przytknął się do kolanka i stopił.

Re: WSK M06B3 Kos

: 2016-08-29, 20:07
autor: Kosa
Dzięki za uporządkowanie:)
Co do iskry - w sobotę byłem u rodziny na wsi na ostrej imprezie - nagle okazało się, że co trzeci kompan przy stole albo składa albo ma WSKę - kopalnia wiedzy - co prawda połowy nie pamiętam ale coś tam zostało:) Dzisiaj iskry nie szukałem bo jeszcze mi się tak łapska trzęsły, że za diabła bym tego nie poskręcał... Ale mam dwóch szpeców, którzy w razie czego służą pomocą - w najgorszym wypadku wpakuję Kosika na busa, flaszka w kieszeń i do majstra... chociaż mam nadzieję, że jutro do mnie zagada.

Re: WSK M06B3 Kos

: 2016-08-30, 11:09
autor: Kosa
Czy były montowane różne podstawy iskrownika? Przyszedł nowy przerywacz ale nie mogę go zamontować - u mnie podstawa przerywacza jest mocowana razem z cewkami, a nowy przerywacz wygląda jakby miał być montowany bezpośrednio na podstawie iskrownika... łapy opadają.

Re: WSK M06B3 Kos

: 2016-08-30, 11:54
autor: halcik
Wklej zdjęcie bo chyba nie rozumiem. Typ był powiedzmy, że jeden więc masz chyba jakieś cudo. popatrz po allegro nawet na nowe podstawki/iskrowniki itd może zatrybisz jak powinno to wyglądać

Re: WSK M06B3 Kos

: 2016-08-30, 12:42
autor: Kosa
No właśnie patrzyłem w googlach i wyskakuje mi wysoka podstawa iskrownika... co to jest?
Powiązanie wyszukuje też "głęboki zapłon" - coś mi tu konkretnie nie pasuje...
Nr silnika 121782

Re: WSK M06B3 Kos

: 2016-08-30, 14:14
autor: Savier
Masz zmieniony kartery czy coś, bo to głęboki zapłon :)

Re: WSK M06B3 Kos

: 2016-08-30, 15:56
autor: Kosa
Coś mi się wydaje, że zmieniony jest cały silnik... Najgorsze jest to, że przez chwilę była iskra i to całkiem mocna - z dwóch przerywaczy poskładałem jeden, rozwierciłem plastikową tulejkę żeby lepiej chodził i było OK... potem dupa. Rozebrałem i poskładałem wszystko chyba 7 razy - iskry brak. Przerwa książkowa, ładnie wszystko chodzi i po prostu porażka :razz: Czy jest możliwe żeby diabli wzięli nowy kondensator?