M06B3 z 1979r - powrót na drogi

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2016-09-20, 09:28

Witam wszystkich, chciałem przedstawić swój nowy nabytek zakupiony niechcący pod koniec lipca. Będąc na wakacjach z rodzinką w Janowie Lubelskim, pod sklepem szwagra zobaczyłem WSKę którą kupił na handel. Po dwóch dniach oglądania i przemyśleniach zakupiłem swoje pierwsze w życiu dwa kółka.
A teraz trochę o Wuesce
rok 1979
przebieg 6900km
zakupiona od pierwszego właściciela który ją wyrejestrował w 1984 i schował w szopie i tak przestała 32 lata, mam dokumenty więc po renowacji będzie zarejestrowana.
Jak tylko zwolni mi się garaż z mebli które tam leżą na czas remontu wieśka idzie do rozbiórki i gruntownej renowacji. Mam nadzieje że zdążę przez zimę ją zrobić i wyjechać na Krakowskie drogi w przyszłym roku.

A tak się prezentuje, poprzedni właściciel ją zwieśniaczył pałąkiem z drutu zbrojeniowego przyspawanym do ramy obłożonym futerkiem i kulkami na szprychcach - trzeba mieć fantazje :)

Dla ciekawostki dodam że po zalaniu paliwem wueska odpaliła po tych 32 latach ale po chwili zgasła i do tej pory się nie odezwała ale to pikuś ogarnie sie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-01-09, 10:00

No i w końcu zgodnie z postanowieniem noworocznym zabrałem się za Wiesławe obecnie jest rozebrana do zera oprócz silnika. Przed oddaniem do piaskowania wszystko ładnie wyczyszczę z oleju zmieszanego z piachem. Obecnie wspawałem nowy ogranicznik w główce ramy i poprawiłem stopkę centralną bo była strasznie wyrobiona jeszcze trochę spawania i jadę dalej z renowacją.
Od kilku miesięcy zbieram różne części m.in.
- kranik z długą rączką bo boczki będą założone duże metalowe,
- cylinder ZMD z wszystkimi żeberkami bo moje są połamane (do szlifu)
- gumy stopek
- tłumik z kolankiem i obejmami (prezent pod choinkę od żony :) )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-01-10, 12:32

i kolejne spawanie stopki centralnej
zdjęcia przed i po spawaniu i szlifowaniu
DSC_0591.JPG
DSC_0595.JPG

czy z takim tłoczyskiem da się coś jeszcze zrobić? głębokie rysy na wyczuwalne paznokciem na obu tylnych amortyzatorach.
DSC_0597.JPG
a tu jeszcze taki zonk pękniete po całej długości
DSC_0598.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: halcik » 2017-01-10, 13:02

Odpowiem na jedno, tak z tłoczyskiem da się jeszcze coś zrobić :) Może służyć jako wzór do wykonania nowego :) lub do pochromowania. Dysza główna i rozpylacz (tak wiem, różnie ludzie te elementy nazywają) puki szczelne w środku to są ok.

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-01-10, 21:13

"Rozpylacz" znalazłem jeden jedyny na "alledrogo" i to nówka ori sztuka - zakupiony teraz tylko czekac. Im więcej rozkręcam tym mam wrażenie że roboty więcej.
No nic jako że jestem żonaty to nauczyłem się cierpliwości, a do motocykla który ma 38 lat trzeba jej dużo.

Awatar użytkownika
Dżjordżjo
Posty: 282
Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
Lokalizacja: Sadowne
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: Dżjordżjo » 2017-01-10, 21:32

No niestety tak to już jest z tymi sprzętami,dzwonie do lakiernika pyta się czy coś będzie do poprawek blacharskich ja mowie ze błotnik i uchwyt baku tak to wszystko dobre,przyjeżdzam i mówie słuchaj bo jak rozebrałem to jednak się okazało że będziesz miał więcej roboty :lol:

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-01-31, 09:44

Przy Wiesławie prawie cały czas się coś dzieje przyszła do mnie paczuszka z masą pierdół ze skutera i gmoto, chromy poszły do Galwan-tech. W tym tygodniu zawożę graty do piaskowania i lakierowania proszkowego a resztę do ocynku. Muszę też zreanimować filtr powietrza już nowy większy uchwyt dorobiłem teraz tylko go wspawać.

Po wielu telefonach do różnych firm w okolicy bliższej lub dalszej znalazłem lakiernie firmę, która mi wypiaskuje i pomaluje proszkiem wszystko co jest do lakierowania w Wiesławie za 300zł :)
Zrobiłem też deal z lakiernikiem który będzie mi lakierował bak, od słowa do słowa i się okazało że też odnawiał WueSKe, ma też MZ 250 i WFMke do remontu. Jako że moje tylne koło się do niczego nie nadawało zamieniłem się z nim za koło pordzewiałe ale w pięknym stanie, proste z ładną piastą, za moje stare opony z 1979 roku które miały i tak iść w kosz.

Z mniej przyjemnych rzeczy to muszę rozebrać silnik na części pierwsze, miałem go nie ruszać bo nie ma żadnych luzów na tłoku i wale (tak mi się wydaje po wstępnych oględzinach), ale ktoś przyspawał zębatkę do trybu zdawczego, nie ma tam już prawie gwintu i łańcuszek sprzęgłowy prawie mi przepiłował całkiem śruby w deklu. Skoro już będę miał tyle porozbierane to wymieniam w silniku wszystkie łożyska i uszczelnienia + nowy używany cylinder ZMD który idzie do szlifu + tłok od Aliena który jak się okazuje mieszka kilka kilometrów ode mnie.

Mam pytanie do znawców, na fotce jest zaznaczona zaślepka w karterze poniżej trybu zdawczego, czy ta blaszka w środku ma się ruszać? Rusza się jak ją tykam śrubokrętem ale wyjść nie chce. Domyślam się że za nią jest mosiężna tulejka wbita od drugiej strony.
I kolejne pytanie czy kosz sprzęgłowy ma się ruszać wzdłużnie? u mnie jest tam duży luz ze 3-5 mm muszę dokładnie zmierzyć.
DSC_0622.JPG
DSC_0621.JPG
DSC_0620.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: halcik » 2017-01-31, 09:49

Blaszkę trzeba zabić żeby się zaklinowała, a później czymś uszczelnić z zewnątrz. Skrzynia może mieć luz ale rzędu 0,2mm

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-01-31, 11:59

Zakleić klejem do łożysk jak to było (wyskrobałem resztki czerwonego kitu) czy może dirko? A luz na skrzyni od której strony się niweluje? podkładkami?

I jeszcze jedno pytanie czy wraz z łańcuszkiem sprzęgłowym wymienia się też zębatki tak jak w przypadku napędu?

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: Cienias » 2017-02-01, 23:04

Blaszka (brok) jest z jednej strony wypukła, więc jak przyłożysz do niej kawałek jakiegoś aluminiowego pręta i uderzysz młotkiem, to zwiększy się średnica blaszki która powinna się wciąć w aluminiowy karter uszczelniając się przy okazji. Skoro się rusza ale nie chcę wyjść to prawdopodobnie od wibracji wyrobiła w karterze otwór. Troszkę silikonu i uderz w nią to zobaczysz czy jeszcze coś z niej będzie.
Możesz też kupić nową blaszkę/broka i po kłopocie.

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-02-03, 15:39

Panowie ktoś wie jaka może być grubość blaszki w stopkach pasażera? U mnie jej nie było a muszę dorobić metodą prób i błędów. Fotka poglądowa znaleziona w necie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: Szymku » 2017-02-03, 21:27

3mm kolego:)

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-02-04, 22:56

I znowu coś podziałałem, wyczyściłem wszystkie elementy które będą szły w ocynk szprychy śrubki podkładki itp. Dorobiłem trzpień do blachy siedziska i zmodyfikowałem gówniane napinacze łańcucha ze "skutera dębica" które nijak nie pasowały do wahacza dodatkowo obspawałem łączenie śruby z oczkiem w napinaczu. poniżej fotki z dzisiaj.
Siedzisko jeszcze nie skończone bo muszę się z nim wybrać do wujka żeby mi obspawał ładnie gazowo, za cienka blaszka żebym to ładnie zrobił elektrodą.
Poniżej filmik jak można proste elementy dorobić nie mając tokarki, wystarczy szlifierka kątowa i wiertarka, tym sposobem zrobiłem trzpień i przerobiłem napinacze na wymiar oryginalnych.

https://www.youtube.com/watch?v=Ov-MtI2c9Rc

IMAG0507.jpg
IMAG0509.jpg
IMAG0512.jpg
IMAG0513.jpg
IMAG0515.jpg
IMAG0516.jpg
IMAG0517.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Dżjordżjo
Posty: 282
Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
Lokalizacja: Sadowne
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: Dżjordżjo » 2017-02-05, 23:58

Ładnie to wszystko zmierza naprzód :-D

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-02-10, 08:51

I pospawane, w poniedziałek zawożę graty do ocynku a resztę do piaskowania i lakierowania, terminy krótkie więc pod koniec przyszłego tygodnia składanie Wieśki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

OstatniElement
Posty: 42
Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: OstatniElement » 2017-02-10, 10:54

Jak będziesz miał efekt pracy lakiernika to wrzuc prosze fotki i podaj namiary - szukam sensownego w Krakowie lub okolicach.
Gdzie będziesz robił ocynki?

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-02-10, 15:04

Ocynk w firmie Victus w Świątnikach Górnych, Kraków i okolice obdzwoniłem i wszędzie mi mówili że to drobnica i nie chce im się za to zabierać. A piaskowanie i proszek będzie w http://tmproduction.pl/oferta/piaskowanie/ znalazłem ich na jakimś forum rowerowym i bardzo ich polecali. Termin realizacji mi podali 3 dni :) Bak będzie lakierowany natryskowo u lakiernika który od lat mi i moim znajomym lakieruje auta.

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-02-13, 20:19

Firma Victus o której pisałem odpada, przez telefon było że 50zł a jak przyjechałem to kręcił nosem że musi czyścić ręcznie gwinty w szprychach bo mu nie wytrawi, a że cośtam jeszcze piaskować korundem, żebym przyjechał jeszcze raz ale umył najpierw wszystko w nitro i wyczyścił dokładniej i za całość 150zł. A i tak sam nic nie robi bo wygadał że wysyła gdzieś do Bielska Białej. Mimo że wszytsko było wymyte w benzynie ekstrakcyjnej i wyczyszczone szczotką drucianą na wiertarce.
Szukam dalej cynkowni. Chyba że ktoś zna jakąś firme w Krakowie lub małopolsce bo nic nie mogę znaleźć.

OstatniElement
Posty: 42
Rejestracja: 2014-09-07, 22:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: OstatniElement » 2017-02-15, 22:27

Jak znajde to dam znac - pytałeś w TECE?

misiekKR
Posty: 36
Rejestracja: 2016-08-17, 13:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M06B3 z 1979r - powrót na drogi

Post autor: misiekKR » 2017-02-16, 07:42

W tece mają chore ceny, jedna osoba z forum tam oddała szpeja z wski do ocynku i wyszło 260 PLN. Mój szwagier u nich wycenial chromowanie listwy do Buicka Riwiery i mu powiedzieli 4000zł a zrobił gdzie indziej za 1100.
Znalazłem jeszcze firmę Ekonycz w Niepołomicach. Będę tam dziś dzwonił.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości