Strona 1 z 1

WSK Lelek

: 2017-01-25, 19:13
autor: blackrider
Witam,
wrzucam w końcu zdjęcia zakupionego niedawno Lelka. Pisałem wcześniej na forum w tej sprawie i udało mi się kupić motocykl od jednego z użytkowników forum. Na chwilę obecną nic robić z nim nie będę, bo muszę doprowadzić swoją Gazelkę do ładu. Zacząłem kompletować części potrzebne później do remontu. Celowo też ściągnąłem bak siedzenie i osłonkę abyście mogli zerknąć i powiedzieć czego tam brakuje. Dopatrzyłem się klaksonu, automatu stopu, zamków i jeszcze by się nowy pokrowiec na siedzenie przydał oraz narzędziówka, bo moja jest tragicznie popękana. Gąbkę już mam od junca. :) Gdybyś ktoś coś miał to pisać śmiało proszę. Rocznik 1975:
IMG_0568.JPG
IMG_0569.JPG
IMG_0570.JPG
IMG_0571.JPG
IMG_0572.JPG
IMG_0573.JPG
IMG_0575.JPG
IMG_0576.JPG
IMG_0580.JPG
IMG_0577.JPG
IMG_0579.JPG
Pozdrawiam

Re: WSK Lelek

: 2017-01-25, 19:23
autor: Savier
Spoko Lelek :)
boczek zaczepiasz na drucie trzymającym gumę aku.

Re: WSK Lelek

: 2017-01-25, 20:21
autor: golfcc
fajna wsk :) w ładnym stanie :) powodzenia przy pracach

Re: WSK Lelek

: 2017-01-26, 00:00
autor: DaViD
Super, że udało się kupić motocykl, fajna sztuka :-)
Co do siedzenia to u mnie wchodzi pod uchwyt, powinieneś mieć tam jeszcze tulejkę, która zapobiega zgniataniu kątownika.

Re: WSK Lelek

: 2017-01-26, 18:14
autor: blackrider
Dzięki Panowie. :) Trochę spawania będzie w takim razie. :/

Re: WSK Lelek

: 2017-10-23, 17:22
autor: blackrider
Witam,
nic nie pisałem, ale już przed wakacjami coś zacząłem działać, głównie z silnikiem.
Silnik rozebrany, wszystko szkiełkowane u kolegi z forum, cylinder był u Aliena (dobrał tłok oraz zrobił szlif), wał korbowy był u Baya (zdecydowałem się na korbę na łożysku igiełkowym). Przy okazji kupna śrub do silnika, kupiłem od razu wszystkie do całego motocykla na artnierdzewne. Łożyska i uszczelniacze już mam (FAG i Corteco). Muszę jeszcze poszukać tarcz, przekładek i łańcuszka do sprzęgła.

Silnik skręcony na starych, szlifowanych łożyskach do pomiarów:
Obrazek

Reszta części silnikowych czeka na swoją kolej:
Obrazek

Później wyjechałem za granicę w okresie wakacyjnym i nie było mnie blisko 3 miesiące.
Jak przyjechałem to rozebrałem moto w drobny mak:
Obrazek

Rama poleciała do poprawek (mocowanie akumulatora i stopki centralnej). Może jutro ją odbiorę. Będę miał trochę roboty z siedzeniem, o czym pisałem w innym temacie (muszę kupić blachę do siedzenia).
Poprawy wymagają też boczki:
Obrazek
Obrazek

Mógłby ktoś podać wymiary brakującego mocowania ? Chyba, że jest takie same jak w plastikach to sobie wezmę z tamtego. :)
Będzie jeszcze trochę zabawy z tłumikiem, ale to później:
Obrazek

Całość postaram się na bieżącą aktualizować.
Pozdrawiam

Re: WSK Lelek

: 2017-10-23, 19:30
autor: lis235
Mam pytanie ,czy ten lelek był w oryginalnym malowaniu?

Re: WSK Lelek

: 2017-10-23, 19:39
autor: Waldi
Piękny Lelek , przydałby mi się taki do kolekcji :)
Ile dałeś za szkiełkowanie?

Re: WSK Lelek

: 2017-10-23, 20:45
autor: blackrider
Nie jest to oryginalne malowanie niestety. W przeciwnym wypadku nawet bym tego nie malował. Boczki były przerabiane już wcześniej (mam na myśli mocowania). Koła malowane w całości (szprychy, piasty, dekle, obręcz), wszystko w jednym kolorze.
Co do szkiełkowania to nie pamiętam. Usługę wykonał kolega ufosi z forum.

Re: WSK Lelek

: 2017-10-23, 23:11
autor: DaViD
lis235 pisze:
2017-10-23, 19:30
Mam pytanie ,czy ten lelek był w oryginalnym malowaniu?
Też tak zareagowałem jak zobaczyłem zdjęcie boczka ;D
blackrider pisze:
2017-10-23, 17:22
Mógłby ktoś podać wymiary brakującego mocowania ? Chyba, że jest takie same jak w plastikach to sobie wezmę z tamtego. :)
Co do mocowania to jest na tej samej zasadzie jak w plastiku. Jak będziesz chciał to mogę jutro podesłać Ci dokładne wymiary ;-)

Re: WSK Lelek

: 2017-10-24, 17:50
autor: blackrider
DaViD pisze:
2017-10-23, 23:11
lis235 pisze:
2017-10-23, 19:30
Mam pytanie ,czy ten lelek był w oryginalnym malowaniu?
Też tak zareagowałem jak zobaczyłem zdjęcie boczka ;D
blackrider pisze:
2017-10-23, 17:22
Mógłby ktoś podać wymiary brakującego mocowania ? Chyba, że jest takie same jak w plastikach to sobie wezmę z tamtego. :)
Co do mocowania to jest na tej samej zasadzie jak w plastiku. Jak będziesz chciał to mogę jutro podesłać Ci dokładne wymiary ;-)
Wiem, że jest na takiej samej zasadzie, tylko czy wygląda stricte tak samo. O to mi chodzi. :)

Re: WSK Lelek

: 2017-11-07, 22:17
autor: blackrider
Panowie, mam kilka pytań. Mianowicie:
1. Czy ślimak jest całkowicie rozbieralny ?
2. Jak dokładnie mają być anodowane półki ?
3. Znacie jakiś sprawdzony zakład, który ogarnie to wysyłkowo ?

Re: WSK Lelek

: 2017-11-07, 23:07
autor: DaViD
Ślimak jest rozbieralny, zaczynasz od pierścienia od wewnętrznej strony, po jego wyjęciu już wszystko powinno gładko pójść.

Re: WSK Lelek

: 2017-11-08, 16:09
autor: blackrider
Troszkę źle sprecyzowałem pytanie. Domyślam się, że wszystko powinno ładnie wyjść, bo już wcześniej robiłem to w SHLce. Podgrzałem obudowę i wybiłem środek z tulejkami. Nie wiem tylko co trzyma to duże koło, które przenosi napęd bezpośrednio z koła. Nie mogę go wyciągnąć z obudowy. Zostało tylko ono.

Re: WSK Lelek

: 2017-11-08, 20:27
autor: wojt
Nic koła nie trzyma poza tą blaszką, która ustala je w obudowie. Jak wydłubiesz tą blachę (nie trzeba nic podgrzewać), to duże koło samo wyskoczy. A ślimak wybijesz delikatnie uderzając w niego od strony linki. Wyjdzie wypychając zaślepkę.

Re: WSK Lelek

: 2017-11-09, 22:51
autor: blackrider
wojt pisze:
2017-11-08, 20:27
Nic koła nie trzyma poza tą blaszką, która ustala je w obudowie. Jak wydłubiesz tą blachę (nie trzeba nic podgrzewać), to duże koło samo wyskoczy. A ślimak wybijesz delikatnie uderzając w niego od strony linki. Wyjdzie wypychając zaślepkę.
Dzięki wielkie za odpowiedź, ale już się z tym uporałem. :) pomógł kolega David poza forum, z resztą nie pierwszy raz. :)

Re: WSK Lelek

: 2017-11-11, 23:32
autor: golfcc
bardzo fajna wsk ;) jedno z moich marzeń ;D