WSK 125 1985

Odpowiedz
StaroModny
Posty: 92
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

WSK 125 1985

Post autor: StaroModny » 2017-02-18, 18:39

Witajcie, z racji iż rozpocząłem składanie mojej maszyny a jestem laikiem w tej dziedzinie zakładam tutaj temat, będę wstawiał zdjęcia z przebiegu remontu, oraz pytał Was jako doświadczonych o niejasne dla mnie kwestie.
Jeśli ktoś z Was posiada jakieś przydatne książki to prosiłbym o wsparcie gdyż ciężko u mnie z tym,
Wszystkie elementy były malowane proszkowo, z wyjątkiem baku który wymagał nałożenia odrobiny szpachli, przodnie zawieszenie właśnie złożyłem. Część elementów chromowana,część tylko przepolerowana.
Obecnie czekam na sprężyny od Picka na tył.
Wszystkie elementy ocynkowane były oczyszczone i ocynkowane na nowo
Będę ogromnie wdzięczny za wszelkiego rodzaju porady, sugestie.
Pierwsze pytanie, w piastach zastosowałem łożyska kryte, w takim przypadku wymagana jest podkładka filcowa i ta osłona stalowa?
Drugie pytanie dotyczy osi koła przodniego czy laga ma nachodzić na trzpień(tak jak na zdjęciu) czy stosuje się tam jakąś tuleję?(widoczne na zdjęciu)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1985

Post autor: mariusz30003 » 2017-02-18, 20:16

Cześć,
Mimo krytych łożysk warto zastosować filcowy pierścień, utrzyma Ci on taki pierścionek/tulejkę dystansową/oporową pokrywy piasty na której zamontowane są szczęki hamulcowe.
Przednie koło zakłada się tak, że w tej ladze co pokazałeś nie zaciska się śruby, dokręca oś aż to zgrubienie dotknie napędu licznika. Następnie zaciska się tą śrubę na ww ladze. Do przedniego koła nie ma żadnych dodatkowych tulejek poza tą ww. Jeśli po wykonaniu ww czynności łeb osi schowa Ci się całkowicie w ladze ruchomej (otwór w łbie nie będzie widoczny) i tym samym laga będzie dość mocno odstawać od napędu licznika. Może to świadczyć o tym, że masz coś krzywe (np lagę nie ruchomą).

Na forum są dostępne książki napraw- warto się z nimi zapoznać.

StaroModny
Posty: 92
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1985

Post autor: StaroModny » 2017-02-19, 15:12

Dzięki za info, co do śruby nie była ona zaciśnięta jeszcze wtedy, w takim razie wszystko ok, czy szczęki mogą obcierać nieco o bęben? Wyrobi się to z czasem? Bo tak się dzieje w tej chwili. Co do książek napraw to właśnie przewalałem forum i do takiej jednoramówki nie znalazłem książki napraw, także jeśli ktoś coś posiada to prosiłbym o podzielenie się

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości