WSK 125 75r

Odpowiedz
Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-11-22, 22:22

Dzisiaj odebrałem koła z centrowania 😅

Jakiś czas temu rozebrałem je całkowicie, przeczyściłem piasty, kupiłem nowe szprychy i oddałem obręcze do piaskowania a następnie do malowania 😁

Trochę czasu to zajęło, ale było warto!

Obrazek

Obrazek

Koła są w macie + bezbarwny, opony są te które były kupione w tamtym roku przed rejestracją. Nowiutkie szprychy, dętki i fartuchy.

Co do silnika to prawdopodobnie w kolejnym tygodniu będę miał okazję go złożyć 😃
Czekam jeszcze na te tulejki i wał.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jjaworskyy » 2019-11-22, 22:38

Jakbyś miał do tego złote nyple to byłaby petarda :D Chociaż i tak wyszły elegancko :)

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: Texas Ranger » 2019-11-22, 23:08

Nieźle, jak czyściłeś piasty?
Jako kolor RAL obręczy?

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-11-22, 23:41

Texas Ranger pisze:
2019-11-22, 23:08
Jako kolor RAL obręczy?
RAL 7035 😉

Najpierw przejechałem po niej papierkami wodnymi a następnie pasta turbo, szmatka i kręcąc piastą polerowałem ją lekko.

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: tomcio » 2019-11-23, 17:50

Jakbyś miał do tego złote nyple to byłaby petarda :D

W mojej są złote😁💪👌.
Te też wyglądają super👍
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-12-31, 23:06

// Jako że dzisiaj 31.12.2019 - Życzę każdemu Szczęśliwego Nowego Roku!

W końcu nadszedł ten czas aby opisać co się działo z silnikiem.

Zanim przejdę do konkretów małe info:
- Korek wlewu oleju jest zrobiony przeze mnie, ma odpowietrznik.
- Śruby są w dobrej kondycji.

Nie posiadam niestety zdjęć gdy silnik był jeszcze w dwóch częściach 😔

Złożenie środka poszło w miarę efektywnie, pierwszego dnia męczyłem się ze skrzynią a drugiego już piekłem ciasto z karterów 😆
Sklejony został masą uszczelniającą od Wurtha z dodatkiem uszczelek firmy Zeter.
Simmeringi założyłem te z Vitonu.

Gdy już miałem kartery w jednym kawałku przyszedł czas na zamontowanie sprzęgła, tutaj zrobiły się lekkie jaja.
Za drugim razem gdy dokręcałem zębatkę na wale ta pękła w dziwny sposób 😐 tak jakby stożek był lekko inny i rozsadził ją.
Dość dziwne to, założyłem drugą którą miałem w zapasie (jeszcze dobrą).

Na wale jest gwint M12 x 1.5 - biorąc to pod uwagę wziąłem klucz dynamometryczny i zacząłem to dokręcać na minimum 57Nm, było ciężko ale udało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach jest zębatka, która później pękła!


Kilka dni później zdobyłem oring na wałek zmiany biegów, byłem gotowy na zamknięcie pospawanej pokrywy sprzęgła.

(Mała informacja dla tych co twierdzą, że nie da się zrobić by nie ciekło z kopki - Trzeba zakupić oring 3 x 20, (teraz zaczyna się druciarstwo) oraz dociąć go tak aby wałek mógł wejść w pokrywę oraz by był złączony, wręcz ściśnięty na końcach! Z początku będzie ciężko strasznie chodzić, ale wyrobi się 😉)

Do zdjęć założyłem cylinder i głowicę 😄

Obrazek

Obrazek

Silnik trafił do ramy, założyłem wstępnie zapłon i zalałem go Motulem Transoil 10w40 😄

Obrazek

Na sam koniec został zrobiony szlif na tymże cylindrze (R2) pod tłok Aliena który przejeździł ze 100km na aluminiowym garze.
Z cylindra zaczęła farba schodzić 😕, jak będzie wystarczająco ciepło to zakupię uszczelki i pomaluję go.
Głowicę dokręciłem z siłą 14/15Nm na krzyż.

Silnik po remoncie zupełnie inaczej pracuje, tzn. jest żywszy, ma większą kompresje lekko o dziwo i nie dzwoni już.

Obrazek

Obrazek

(Zbiornik, wydech i boczki ogarnę z czasem...)

Aktualnie pracuję nad naprawą klaksonu typu SES, udało mi się wcisnąć nówkę w starą obudowę ale to nie to samo, dodatkowo bardzo słabo to dzwoni. Plan mam taki by kupić nowe elektromagnesy i je tam wkręcić.

Możliwe także, że pojawi się gumowy króciec gaźnika, gdyż ten przepuszcza troszkę prawdopodobnie na łączeniu z cylindrem.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: auriol77 » 2020-01-03, 12:23

Ładna WSK. Ze swojego doświadczenia powiem Ci, że najlepszy olej dla sprzęgła we WSK to LUX10.

Klaksony oryginalne 6V poza tym, że są oryginalne to nie polecam. WSK głośniej pracuje niż ten klakson dzwoni. W moich WSK nie używam oryginalnych.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2020-07-02, 23:56

Obrazek

Ostatnimi czasy WSK tylko nabija kilometry, od remontu silnika przejechała już ok. 200km.
Przez ten czas wymieniłem olej, zmieniłem filtr, króciec gaźnika, poprawiłem boczki i zamontowałem nowe gumy na podnóżki.

Byłem zmuszony wylać niestety Motula z powodu wypadania trzeciego biegu przy obciążeniu, zostaje Lux.
Udało mi się zmienić króciec gaźnika (PHBG) z oryginalnego metalowego na gumowy oraz przy okazji zmieniłem oryginalny filtr powietrza na czerwoną gąbkę. Zrobiłem to z powodu potencjalnego lewego powietrza i jakichkolwiek zanieczyszczeń które mogły się dostać do cylindra (lewego nie było, jednakże nie chcę zatrzeć tego silnika znowu).
Co do boczków to lakiernikiem nie zostanę, nie wyszło idealnie ale bynajmniej ładniej niż było wcześniej.

Aktualnie jeździ na oleju Makity w proporcji 1:40, z czasem przejdę na 1:50.

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: tomcio » 2020-07-03, 17:45

Miło popatrzyć👍. Moja czwórka nawet tysiąca w tym sezonie nie zrobiła jeszcze.
Dziś zrobiłem przegląd.... Jutro ruszam moją garbatą do pracy. To będzie pierwszy jej wyjazd w tym sezonie 😁
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2020-07-15, 01:01

Ostatnio miałem lekkie problemy z króćcem, gaźnik dostał luzu i ciągnął lewe, szybko to ogarnąłem.
Wczoraj (14.06) podczas jazdy nagle zniknął trzeci bieg, udało się na szczęście jakoś dojechać do garażu mając do dyspozycji tylko pierwszy, luz i drugi bieg. Z niechęcią odczepiłem wszystko od silnika i wyciągnąłem go z ramy. Tuż po przyjeździe zauważyłem że dźwignia samoistnie opada i załącza pierwszy bieg :-?, prawdopodobnie coś się stało ze sprężyną na końcu wałka... Wszystko tak naprawdę okaże się później podczas rozpoławiania silnika.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: halcik » 2020-07-15, 06:49

Również mocno obstawiam sprężynę. Gdybyś nie wyjął silnika to mając ta wiedzę mógłbyś spróbować to sprawdzić i podczas jazdy wrzucić 3 bieg. Na innym forum mam kolegę który jeździ z taką "wadą" drugi rok.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jjaworskyy » 2020-07-15, 06:53

Miałem u siebie to samo. Pęknieta sprężyna...
https://m.youtube.com/watch?v=1zlb0LQFqUg

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2020-07-15, 21:54

Rozebrałem ten silnik, rozszedł się bez problemów. Teraz muszę tylko posprawdzać wszystko i wyczyścić.
Rozleciała się sprężyna na wałku, dodatkowo znalazłem kilka kwiatków kolejnych :/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: tomcio » 2020-07-16, 21:13

Czemu rozpoławiałeś?
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2020-07-16, 22:05

tomcio pisze:
2020-07-16, 21:13
Czemu rozpoławiałeś?
Podczas jazdy pękła sprężyna na wałku od zmiany biegów

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: tomcio » 2020-07-16, 22:40

Aha. Myślałem że sprężyna startera... Ja swoją trójkę objrżdżam i może wyruszę w podróż za rok
Jest Bóg Jest WSK :-o

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości