WSK 125 75r

Odpowiedz
Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: Mixol » 2019-05-28, 17:33

Texas Ranger pisze:
2019-05-27, 08:48
Nieźle, możesz napisać co to za gaźnik i jakich przeróbek potrzeba aby go zamontować?
Podpinam się pod pytanie kolegi Texas, rozumiem że to ten gaźnik https://allegro.pl/oferta/gaznik-2t-min ... 6809625561
Czy zmieniałeś też poziom paliwa w komorze pływakowej ?

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-05-28, 18:02

Texas Ranger pisze:
2019-05-27, 08:48
Nieźle, możesz napisać co to za gaźnik i jakich przeróbek potrzeba aby go zamontować?
Tak, to ten gaźnik :D

Trzeba wywalić z komory pływakowej taką podkładkę pod dyszę i wrzucacie tam "75" <- Przepustowość Dyszy
Następnie ustawiacie iglicę na ostatni rowek bodajże (Pierwszy od góry)
Linka pasuje od 125ccm, aczkolwiek ja kupiłem sobie dla spokoju od 175ccm :p
Trzeba przełożyć regulację linki z G20
Należy też zaślepić 2 dopływy paliwa / oleju, Ja zrobiłem to tak, że nałożyłem malutką termokurczkę i na koniec przed podgrzaniem, wsadziłem tam kawałek kabla :p (To działa bez obaw, jak coś)


Kupujecie wąż gumowy o średnicy 25mm / węższy minimalnie może też być.
Ucinacie odpowiednią długość, tak aby guma od filtra dosięgała, i montujecie wszystko na obejmy :) (Gumę od filtra też!!)

Odpalacie normalnie bez ssania, WSK powinna odpalić, wtedy regulujecie gaźnik jak każdy inny.

Dodam jeszcze, że gdy chcecie ją odpalić po dłuższym czasie, należy po odkręceniu paliwa chwilę poczekać, aż gaźnik się 'przeleje'

Mixol pisze:
2019-05-28, 17:33
Czy zmieniałeś też poziom paliwa w komorze pływakowej ?
Nie, nie był zmieniany
CZESIO1958 pisze:
2019-05-27, 14:03
Szerokości 😎
Dzięki wielkie i wzajemnie :cool:

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: Texas Ranger » 2019-05-28, 22:32

Dzięki za info!

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-07-15, 22:40

Jak na tą chwilę po przerwie dalej biorę się za WSK'ę, muszę ją doprowadzić do jeszcze lepszego stanu :)

W planach jest:

- Zmiana gum podnóżków
- Zrobienie sprzęgła (zębatka, kosz i łańcuszek)
- Doprowadzenie hamulców do ładu
- Więcej org. elementów, takich jak np. Sygnał Belmy

Jak się jeszcze uda, to oddam bak na nowo do pomalowania itp, ale na mokro + fajnie byłoby szparunki hyh

Dzisiaj jako iż miałem kupione nowe okładziny udało się na próbę zanitować je do starych szczęk, efekt widać na zdjęciach

Obrazek

Obrazek


Jakiś czas temu zakupiłem lusterka, zapomniałem wrzucić zdjęć :zalamany:

Obrazek

Widoczność w nich jest znakomita i przy okazji bardzo ładnie wyglądają wg. mnie :-D

Dodatkowo dopiszę tylko, że byłem zmuszony przykręcić tablicę śrubami, gdyż przez wibracje wypinał się dół ramki :/
(Felerne zatrzaski)

Z czasem będą kolejne posty :)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: Skinder » 2019-07-20, 12:04

Ramka tablicy z wsk to średnio na jeża wizualnie wygląda :) Chociaż non stop łamie tablice u siebie, to chyba i tak nigdy się nie zdecyduje na montaż :) Co do zbiornika to jak nie masz nic na miejscu ciekawego to skontaktuj się z Maniekgazela (tu na forum np), lakieruje mi graty, kuma temat i ceny też ma niezłe.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-08-02, 13:38

Wczoraj udało mi się trochę pojeździć, jest moc w końcu :D WSK zbiera się świetnie, w porównaniu do tego co było wcześniej to tak:

* Zawieszenie przednie - Wcześniej przy większych prędkościach zaczynało o dziwo chodzić góra-dół, teraz nic (Amortyzują normalnie)

* Hamulce - już trochę czasu temu założyłem te zrobione na nowo i naprawiłem problem tarcia tylnego koła, koło blokowało się przy mocniejszym skręceniu, pomogła cienka podkładka między stykiem Piasta - Pokrywka

* Gaźnik - z tym miałem niezłe przygody, stary PHBG zaczął coś zalewać potem, WSK nie chciała się wkręcić wyżej niż 40-50...
Potem już pomijam kolejnego G20.. Też zalewał jak stary i nie trzymał obrotów. Teraz obecnie jest gaźnik do WSKTURBO
Chodzi bardzo ładnie, trzyma obroty i jest żwawsza, jak na razie jechałem max 60km/h (Licznikowe!) przez chwilę, więcej nie chciałem nawet, bo jest na dotarciu :zdegustowany:



Teraz muszę ogarnąć sprzęgło, bo odgłos jak łańcuch sobie lata jak wiadomo kto po sklepie, powoduje u mnie uczucie, że zaraz coś się zepsuje / zatrze..

Myślałem nad łańcuszkiem Favorita, i Współczesnym polskim koszem + nowa przednia zębatka
Z reguły zgaduję, że tulejkę ślizgową powinienem też kupić nową, jednakże musiałbym czekać, aż będą dostępne :/
(Oczywiście dojdą jeszcze nowe tarcze i przekładki)

Jako iż będę musiał zdjąć kapę od sprzęgła, myślałem nad wysłaniem jej komuś do przerobienia pod łożysko + simmer.
Dodatkowo będę musiał ją oddać do spawania alu, gdyż kopka zrobiła fajną dziurkę z której leciutko sączy się olej.. Co prawda to jest teraz zaklejone, ale poci się dalej :-/

Wracając do łożyska, poleciłby ktoś kogoś z forum?

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-08-05, 13:52

Tak wygląda świeca po przejechaniu kilku kilometrów:
Obrazek

Jest to NGK BR7HS, czyli odpowiednik Iskry F80
Po zmianie WSK odpala za każdym razem gdy ma paliwo, bez ssania :viva:

-------------------------

Obrazek

Obrazek
/\ - To zdjęcie zostało trochę upiększone :p

Obrazek

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-09-14, 16:43

Sprzęgło zostało zrobione, nowy łańcuszek z epoki + nowy kosz + nowa zębatka + nowe tarcze + nowe przekładki.
Całość została zdystansowana odpowiednio, kosz posiada minimalny luz oczywiście, łańcuszek idzie w linii a zabierak kręci się swobodnie i nie obraca się razem z koszem 😁

Zanim dojdę do zdjęć chciałbym wspomnieć o jednej rzeczy, a mianowicie o tej miseczce pod koszem.
Nie wiem co się tam stało, czy miseczka wyszła sobie za zabezpieczenie? Chodzi mi głównie o to, że miseczka która tam była została przetarta prawie całkowicie.. Teraz jest założona nowa, razem ze sprężyną i zabezpieczeniem (teraz nie spadnie już, bo siedzi ciasno). Praca kopki się poprawiła, ale o niej za chwilę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia przedstawiają stan kosza, łańcuszka i zębatki przed wymianą.

Udało mi się uszczelnić wałek startera, wrzuciłem tam Oring 20 x 3.
Co prawda na początku kopka nie chciała wracać, ale teraz już się wyrobił leciutko i normalnie odbija + nie ma wycieku 😃

--------------------

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec:
Obrazek

--------------------

Kolejne w kolejce do zrobienia / poprawy są koła, gdyż mają leciutkie bicie :<
Następnie prawdopodobnie Bak, boczki i lampa przednia pójdą do malowania, bo wyglądają okropnie 😕

--------------------

Dodam jeszcze na koniec, że nabiła bynajmniej trochę kilometrów w te wakacje 😀
Cel na nowy rok, oczywiście pomijając wątek WSK'i ---> A1!

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: tomcio » 2019-09-14, 19:12

Zbrodnia. Imbusy 🙃
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-09-14, 19:40

tomcio pisze:
2019-09-14, 19:12
Zbrodnia. Imbusy 🙃
😅
No właśnie muszę kupić na płaski, bo ta 'zbrodnia' mnie już wkurza nawet :p

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: tomcio » 2019-09-14, 21:46

Jest różnica w gaźniku? Lepiej pracóje....?
Ja w trójce mam podobny gaźnik, Cdi, cylinder starałem sie dopracować przy składaniu I przy zębatce 14 trójka trzyma fajnie prędkość w trasie
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-09-14, 23:03

Jeżeli chodzi Ci o porównanie tego gaźnika do G20, to na pewno jest lepiej z wolnymi obrotami, nie cieknie oraz odpalanie jest łatwiejsze ;)

U mnie jedynie słychać odgłos porównywalny do odgłosu pierścieni w żeliwnym garze który wydobywa się gdzieś ze skrzyni, ale tylko na luzie :v Jak wbije bieg którykolwiek to ustaje.

Jeszcze nie sprawdzałem jej w dłuższej trasie, ale wiem na pewno, że 20km przy prędkości 60km/h w 2 os. to dla niej pikuś :p (co prawda na dotarciu jest jeszcze)

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-09-16, 21:04

Dzisiaj w moje rączki wpadła żarówka H6 35/35w, jako że standardowa świeci trochę słabo, poszukałem trochę i okazuje się, że pod oprawkę BA20D można kupić Halogen 😃
Stronę wcześniej były posty dotyczące H4, zdemontowałem ją, gdyż trochę mało miejsca robi się w lampie i musiałem to upychać tam 😕 oraz nie chciałem aby akumulator był ciągle dojony.

Tak jeszcze przy okazji, płaskie wkręty na silnik zamówione!

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-10-08, 18:00

Zdecydowałem się oddać bak, błotniki, lampę przednią i boczki do malowania na mokro, jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to nowy rok spędzę z nimi 😊

Jako iż miałem trochę czasu, wziąłem się za przerabianie CDI, gdyż najbliższe konektorki były przy samym module / regulatorze.
Całość mieściła się nad filtrem powietrza. Teraz instalacje można rozpiąć w dwóch miejscach, w silniku i przy wcześniej wspomnianym module 😃
Cewka WN została umieszczona w silniku, co daje piękny oryginalny wygląd. Przewody zostały puszczone przez przelotki w karterze, po dwa kable na przelotkę i jest super. (Okazuje się, że 2 małe konektorki są w stanie przejść przez przelotkę, ale bez izolacji na nich, co nie jest problemem)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dodatkowo dzisiaj przyszła do mnie nowa fajka na świecę i kabel WN 😊
Fajka AKA Electric 1KΩ
Przewód WN Boscha

Obrazek

Dodatkowo ogarnąłem trochę instalacje, bo było kilka problemów z łączeniami koszulek, już jest wszystko dobrze 😉

(Tak na marginesie, trochę mi ten cylinder już nie pasuje z wyglądu.. Jak się zatrze to mam starego żeliwniaka do szlifu w zanadrzu)

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jjaworskyy » 2019-10-08, 18:12

Filterek czasem nie jest założony na odwrót? :)

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-10-08, 18:27

jjaworskyy pisze:
2019-10-08, 18:12
Filterek czasem nie jest założony na odwrót? :)
Właśnie o dziwo nie, jest przepływ według strzałek teraz 😉
Na początku sam się dziwiłem :p

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-10-26, 23:09

Lekka zmiana planów, podczas kontrolnego ściągania głowicy w celu zobaczenia co tak stuka, zauważyłem, że tłok ma dziwny luz przez który mogę nim obracać na boki 😐

Silnik poszedł pod klucz

Obrazek

Pierwszą myślą była tulejka na główce korbowodu, jednakże potem dopiero dojrzałem, że Luz o którym mi ktoś powiedział, że "ma być" jest nie do końca właściwy 😐 Korbowód ma luz na igiełkach i chodzi na boki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wygląd środka może odstraszać, gdyż są to zdjęcia zrobione po samym rozpołowieniu, czyli bez mycia itp.
Teraz wygląda to lepiej, jednak kartery potrzebują szkiełkowania, głowica i kapy również 🔥

Dzisiaj podczas dokładnego oglądania części i poszukiwania luzów wyszło na to, że wałek pośredni to śmietnik, sami zobaczcie

Obrazek

Obrazek

Minimalny luzik jest tylko na wałku od zmiany biegów, mechanizm nie posiada najmniejszego luzu 😃

Na silnik sam mam plan taki, aby zregenerować wał na korbie Duellsa i wysłać Aliena z żeliwnym garem do szlifu.
Skrzynia dostanie nowe tulejki, wałek pośredni oraz zostanie zdystansowana [Czekam na film Skinderra 😉]
Sprzęgło jest zrobione, jedyne do czego można się przyczepić to rometowski łańcuszek... Szkoda gadać, trafiłem na jakąś felerną sztukę 😕

Kolejny post prawdopodobnie pojawi się, jak przyjdzie paczka z częściami 😉

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2019-11-08, 22:37

Niedawno przyszły rzeczy ze szkiełkowania, wyglądają pięknie 😍

Wstępnie wczoraj wyczyściłem je i przeczyściłem gwinty.
Jak się okazało jeden gwint był całkowicie zaklejony 😕
Następnie założyłem tulejki by się to jakoś trzymało, nowe szpilki przyszły z nakrętkami na klucz 10, raczej finalnie dam na klucz 11, tak jak to było oryginalnie.
Dodatkowo jeszcze wbiłem zaślepkę, której nie było.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

---------------------------------------------------------

W najbliższym czasie oddam dekiel do zaspawania od wewnątrz.

Obrazek

---------------------------------------------------------

W międzyczasie przyszła paczka i zrobiłem malutkie zakupy.
(Na zdjęciu nie ma podkładek zabezpieczających)

Obrazek

---------------------------------------------------------

Nowe tulejki można powiedzieć, że są w drodze 😃
Poradziłem się pewnej osoby w sprawie jak to zrobić, by nic się nie zatarło.
Pomierzyłem, resztą zajmie się tokarz.

(Tulejki będą z brązu typu 101)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Będę musiał te części które jeszcze nie były czyszczone wyczyścić porządnie, na powyższych zdjęciach widać co siedzi pomiędzy zębami.

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: paniczq » 2019-11-10, 08:58

Tuleje z brązu b101, warto po wymianie wyosiować. Skręcić kratery i jednym rozwiertakiem rozwiercić na maszynie, która będzie trzymać osiowość. Fajna relacja, zapowiada się super motocykl, Pozdrawiam i czekam na kolejne posty.

Awatar użytkownika
Kuba1325
Posty: 71
Rejestracja: 2014-10-05, 21:20
GG: 0
Moje maszyny: m06 b3 '74
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: Kuba1325 » 2019-11-19, 20:01

ładnie prace idą, powodzenia w dalszych pracach :-D
''A potem popłynął na wyspę władcy wiatrów gdzie władca wiatru trzyma w worku swoje wiatry''

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości