WSK M06 B3 "Kos" - Remont
- DaViD
- Posty: 402
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Dokładnie tydzień temu do garażu trafił nowy nabytek jakim jest WSK "Kos" z 1985 a raczej to co z niej zostało Nie jest ona w najgorszym stanie, ale w najlepszym też nie. Widać, że dorwał się do niej mistrz spawarki i stworzył innowacyjne rozwiązania, na szczęście łatwe do usunięcia. Do ramy posiadam większość elementów, z większych braków to koło przód, chorągiewki i stelaż błotnika przód. Na dzień dobry pytanie, jak powinien wyglądać tył, płytki błotnik, stelaż starego typu i lampa charta czy jakaś inna konfiguracja i czy pasek na baku miał jeszcze bramę Krakowską czy już nie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Zobacz mojego kosa w dziale o swoich sprzętach. Na zbiorniku czarna gładka powierzchnia.
- DaViD
- Posty: 402
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Będę się wzorował na Kosie z Muzeum Nauki i Techniki w Warszawie, też jest z 1985
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
U mnie wydech był jednak czarny. Inne były też śruby klamek i pewnie kilka innych drobiazgów.
Wczuć zdjęcie od prawej strony z przybliżeniem na stopkę centralną i wahacz tył. Jak wysoki masz numer ramy
Wczuć zdjęcie od prawej strony z przybliżeniem na stopkę centralną i wahacz tył. Jak wysoki masz numer ramy
- DaViD
- Posty: 402
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
U mnie wydech też będzie czarny a koła malowane, rama już jest w częściach więc jutro zrobię zdjęcia wahacza i stopki centralnej. A numer ramy zaczyna się od S03432***
- lis235
- Posty: 463
- Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
- Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Ja bym ba twoim miejscu poszukal innej ramy zarejestrowanej, będziesz chciał gdzieś dalej pojechać i klapa
- jjaworskyy
- Posty: 2073
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Zgadza się, trochę więcej wolnego czasu i masz
- DaViD
- Posty: 402
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Odmrażam temat i ruszam z dalszą relacją z renowacji!
Przez cały ten czas udało się trochę zrobić, między innymi:
Przygotowanie blacharskie elementów do malowania proszkowego na czarno, wszystkie elementy przygotowywałem sam. Rama wymagała rozcięcia i ponownego pospawania. Wymieniono przednie i tylne mocowanie silnika. Tylne było o tyle problematyczne w wymianie, że konieczne było wycięcie podstawy akumulatora Wykonałem na nowo ogranicznik skrętu i naprawiłem stopkę centralną oraz mocowania stopki w ramie. Konieczne było również ponowne wspawanie tylnej części ramy i spasowanie pozostałych elementów. Nie ingerowałem w belkę główną, główkę ramy i rurę. Poniżej zamieszczam zdjęcia z poszczególnych etapów napraw. Części są już polakierowane, ale zdjęcia z tego etapu dodam w innym terminie.
Jak widać powyżej, lubię stawiać wysoko poprzeczkę i nie lubię gotowych części
Nie mogło być inaczej z silnikiem. Kartery kupione kilka lat temu w okazyjnej cenie 30 zł ale z uszkodzeniami. Urwane mocowanie dekla magneta i wyrobiony gwint. Poza tym gniazda łożysk ciasne i przylgnie nie były w złym stanie. Z racji że pracuję w zakładzie zajmującym się obróbką skrawaniem i spawaniem, to wszystko wykonane we własnym zakresie po godzinach. Otwór zaspawany, następnie spoina od zewnątrz zeszlifowana. Wykonano otwór startowy i rozwiercono otwór pod wytoczoną reperaturkę. Wspawano nowy element, odpowiednio wewnątrz obrobiono na frezarce a następnie pilnikami obrotowymi wygładzono i nadano odpowiednią fakturę. Efekt z prac poniżej. Więcej zdjęć znajdzie się przy relacji zdjęciowej ze składania silnika
Piasta przedniego koła również potrzebowała reanimacji. W czasach świetności ktoś za daleko wkręcił śrubę ślimaka przez co wyrzeźbiła w piaście niezbyt estetyczny rowek. W tym przypadku operacja nie była zbyt skomplikowana, wystarczyło przetoczyć zewnętrzną część piasty. Przednia piasta razem z deklem i takim samym kopletem tylnym trafią do aquablastingu. Jednak dekiel przedniego koła wymaga jeszcze naprawy.
Jak na razie tyle z aktualizacji, żeby nie zanudzić, postępy podzielę na kilka części a potem na bieżąco będę relacjonować przebieg prac
Przez cały ten czas udało się trochę zrobić, między innymi:
Przygotowanie blacharskie elementów do malowania proszkowego na czarno, wszystkie elementy przygotowywałem sam. Rama wymagała rozcięcia i ponownego pospawania. Wymieniono przednie i tylne mocowanie silnika. Tylne było o tyle problematyczne w wymianie, że konieczne było wycięcie podstawy akumulatora Wykonałem na nowo ogranicznik skrętu i naprawiłem stopkę centralną oraz mocowania stopki w ramie. Konieczne było również ponowne wspawanie tylnej części ramy i spasowanie pozostałych elementów. Nie ingerowałem w belkę główną, główkę ramy i rurę. Poniżej zamieszczam zdjęcia z poszczególnych etapów napraw. Części są już polakierowane, ale zdjęcia z tego etapu dodam w innym terminie.
Jak widać powyżej, lubię stawiać wysoko poprzeczkę i nie lubię gotowych części
Nie mogło być inaczej z silnikiem. Kartery kupione kilka lat temu w okazyjnej cenie 30 zł ale z uszkodzeniami. Urwane mocowanie dekla magneta i wyrobiony gwint. Poza tym gniazda łożysk ciasne i przylgnie nie były w złym stanie. Z racji że pracuję w zakładzie zajmującym się obróbką skrawaniem i spawaniem, to wszystko wykonane we własnym zakresie po godzinach. Otwór zaspawany, następnie spoina od zewnątrz zeszlifowana. Wykonano otwór startowy i rozwiercono otwór pod wytoczoną reperaturkę. Wspawano nowy element, odpowiednio wewnątrz obrobiono na frezarce a następnie pilnikami obrotowymi wygładzono i nadano odpowiednią fakturę. Efekt z prac poniżej. Więcej zdjęć znajdzie się przy relacji zdjęciowej ze składania silnika
Piasta przedniego koła również potrzebowała reanimacji. W czasach świetności ktoś za daleko wkręcił śrubę ślimaka przez co wyrzeźbiła w piaście niezbyt estetyczny rowek. W tym przypadku operacja nie była zbyt skomplikowana, wystarczyło przetoczyć zewnętrzną część piasty. Przednia piasta razem z deklem i takim samym kopletem tylnym trafią do aquablastingu. Jednak dekiel przedniego koła wymaga jeszcze naprawy.
Jak na razie tyle z aktualizacji, żeby nie zanudzić, postępy podzielę na kilka części a potem na bieżąco będę relacjonować przebieg prac
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Podejście godne podziwu, miło będzie oglądać ten temat.
- CZESIO1958
- Posty: 235
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont
Zgadzam się
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości