WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Odpowiedz
Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: DaViD » 2017-08-13, 12:36

Dokładnie tydzień temu do garażu trafił nowy nabytek jakim jest WSK "Kos" z 1985 a raczej to co z niej zostało :-) Nie jest ona w najgorszym stanie, ale w najlepszym też nie. Widać, że dorwał się do niej mistrz spawarki i stworzył innowacyjne rozwiązania, na szczęście łatwe do usunięcia. Do ramy posiadam większość elementów, z większych braków to koło przód, chorągiewki i stelaż błotnika przód. Na dzień dobry pytanie, jak powinien wyglądać tył, płytki błotnik, stelaż starego typu i lampa charta czy jakaś inna konfiguracja i czy pasek na baku miał jeszcze bramę Krakowską czy już nie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: halcik » 2017-08-13, 21:20

Zobacz mojego kosa w dziale o swoich sprzętach. Na zbiorniku czarna gładka powierzchnia.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: DaViD » 2017-08-13, 22:01

Będę się wzorował na Kosie z Muzeum Nauki i Techniki w Warszawie, też jest z 1985 :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: halcik » 2017-08-13, 22:11

U mnie wydech był jednak czarny. Inne były też śruby klamek i pewnie kilka innych drobiazgów.
Wczuć zdjęcie od prawej strony z przybliżeniem na stopkę centralną i wahacz tył. Jak wysoki masz numer ramy

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: DaViD » 2017-08-13, 23:19

halcik pisze:
2017-08-13, 22:11
U mnie wydech był jednak czarny. Inne były też śruby klamek i pewnie kilka innych drobiazgów.
Wczuć zdjęcie od prawej strony z przybliżeniem na stopkę centralną i wahacz tył. Jak wysoki masz numer ramy
U mnie wydech też będzie czarny a koła malowane, rama już jest w częściach więc jutro zrobię zdjęcia wahacza i stopki centralnej. A numer ramy zaczyna się od S03432*** ;-)

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: lis235 » 2017-08-14, 09:46

Ja bym ba twoim miejscu poszukal innej ramy zarejestrowanej, będziesz chciał gdzieś dalej pojechać i klapa

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: jjaworskyy » 2017-08-14, 10:34

lis235 pisze:
2017-08-14, 09:46
Ja bym ba twoim miejscu poszukal innej ramy zarejestrowanej, będziesz chciał gdzieś dalej pojechać i klapa
Teraz zarejestrować pojazd bez papierów to żaden problem :)

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: halcik » 2017-08-14, 12:55

Zgadza się, trochę więcej wolnego czasu i masz

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: DaViD » 2023-09-25, 21:12

Odmrażam temat i ruszam z dalszą relacją z renowacji! :evil:
Przez cały ten czas udało się trochę zrobić, między innymi:

Przygotowanie blacharskie elementów do malowania proszkowego na czarno, wszystkie elementy przygotowywałem sam. Rama wymagała rozcięcia i ponownego pospawania. Wymieniono przednie i tylne mocowanie silnika. Tylne było o tyle problematyczne w wymianie, że konieczne było wycięcie podstawy akumulatora :? Wykonałem na nowo ogranicznik skrętu i naprawiłem stopkę centralną oraz mocowania stopki w ramie. Konieczne było również ponowne wspawanie tylnej części ramy i spasowanie pozostałych elementów. Nie ingerowałem w belkę główną, główkę ramy i rurę. Poniżej zamieszczam zdjęcia z poszczególnych etapów napraw. Części są już polakierowane, ale zdjęcia z tego etapu dodam w innym terminie.
IMG_20210507_111225_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20210925_181452_Easy-Resize.com.jpg
Zrzut ekranu 2023-09-25 201216_Easy-Resize.com.jpg
img_20220110_112710_Easy-Resize.com.jpg
Jak widać powyżej, lubię stawiać wysoko poprzeczkę i nie lubię gotowych części ;D
Nie mogło być inaczej z silnikiem. Kartery kupione kilka lat temu w okazyjnej cenie 30 zł ale z uszkodzeniami. Urwane mocowanie dekla magneta i wyrobiony gwint. Poza tym gniazda łożysk ciasne i przylgnie nie były w złym stanie. Z racji że pracuję w zakładzie zajmującym się obróbką skrawaniem i spawaniem, to wszystko wykonane we własnym zakresie po godzinach. Otwór zaspawany, następnie spoina od zewnątrz zeszlifowana. Wykonano otwór startowy i rozwiercono otwór pod wytoczoną reperaturkę. Wspawano nowy element, odpowiednio wewnątrz obrobiono na frezarce a następnie pilnikami obrotowymi wygładzono i nadano odpowiednią fakturę. Efekt z prac poniżej. Więcej zdjęć znajdzie się przy relacji zdjęciowej ze składania silnika ;-)
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Piasta przedniego koła również potrzebowała reanimacji. W czasach świetności ktoś za daleko wkręcił śrubę ślimaka przez co wyrzeźbiła w piaście niezbyt estetyczny rowek. W tym przypadku operacja nie była zbyt skomplikowana, wystarczyło przetoczyć zewnętrzną część piasty. Przednia piasta razem z deklem i takim samym kopletem tylnym trafią do aquablastingu. Jednak dekiel przedniego koła wymaga jeszcze naprawy.
11.jpg
21.jpg
22.jpg
Jak na razie tyle z aktualizacji, żeby nie zanudzić, postępy podzielę na kilka części a potem na bieżąco będę relacjonować przebieg prac :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: halcik » 2023-09-25, 23:34

Podejście godne podziwu, miło będzie oglądać ten temat.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 228
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 "Kos" - Remont

Post autor: CZESIO1958 » 2023-09-26, 07:06

Zgadzam się 👍

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości