WSK 125 '76 Garbuska

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-16, 22:01

Witam zakłądam temat by pochwalic sie swoim nowym nabytkiem kupionym w ostatnim czasie, ogolnie mało zdjęc ale zakładam temat bo jutro zaczynam rozbierać wsk, wiec będe miał bardzo duzo pytań związanych z remontem motocykla :) Narazie mam 1 zdjęcie, ale jutro postaram się popstrykać więcej fotek.

Narazie wiem tyle ze lampa przednia oraz boczki nie pasują do mojego rocznika.. :(

Za tydzien rama, wahacz stopka centralna idzie do piaskowania i pomalowania proszkowego, reszta elementów "nadwozia" (prócz baku) idzie do piaskowania oraz podkłądowania proszkiem.

Odrazu mam pare pytań na wstępie, felgi będe malował tak jak było oryginalnie w szarykolor, powiedzcie mi, bo chce szprychy założyc chromowane, czy oryginalnie wychodziły chromowane szprychy ?

Kolejna sprawa, tłumik chce zostawić swój i również wyproszkować na czarny połysk, tylko teraz mam do was pytanie, jak mogę go wyczyscic od środka, przepalić jakims palnikiem ? Są jakies sposoby czy lepiej zainwestować i kupic nowy.

Jak narazie tyle pytań jutro zabieram się za rozbiórkę, wiec temat się rozrusza.

Gdyby ktoś był chętny na moje małe plastikowe boczki w bardzo ładnym stanie to pisać, ewentualnie mogę zamienic owe, na duze z moją dopłatą. :)
Nadmienię tylko, ze motocykl od 2009roku stał w szopie nie ruszany :) Lakier oczywiście powróci do oryginalnego czarnego ;)


Pozdrawiam wszystkich :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-08-17, 22:51 przez Michal95, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: yazimoo » 2017-08-16, 22:26

Witaj, zdjęcie nie działają :( . Szprychy powinieneś mieć ocynkowane, ja jednak kupiłbym nowe chromowane, są nie drogie a poprawiają wygląd :) . Powodzenia w pracach.

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-16, 22:30

U mnie zdjęcie działa :O

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-17, 22:58

Fotki juz powinny działać, ale mam problem z wską.

Z gaznika po zgaszeniu strasznie sie leje (az pod silnikiem plamy z benzyny zostają)
Ogolnie silnik jako tako chodzi ale mam problem po odpaleniu, czyli przed odpaleniem przelewam komorę pływakową az do wystrzału z dziurki paliwa, pare razy kopnę i odpalam, odpali pierwsze 2 sekundy ***zajeb*** wkręca się na obroty, po chwili zaczyna sie dławić jakby paliwo nie dochodziło, odkręcam manetkę, buuuuuuum buuuuuum i w koncu coś tam się zaczyna wkręcać, Panowie gdzie szukać przyczyny bo sądze ze to jakas błachostka, a nie miałem za duzo do czynienia z wską wcześniej, miałem motorynki komarki ale to w wieku 14 lat i tam nie było takich objawów :(

Ogolnie po odpaleniu zaraz po zakupie motocykla nie było tej przedłuzki pomiędzy gaźnik-cylinder, oraz gumy łączącej filtr powietrza, mysle sobie pewnie przez to źle chodzi, dziś zakupiłem potrzebne rzeczy i nadal dupa. Wiem ze przez monitor ekranu nie da sie wiele wywrózyc ale gdzie moze byc problem ? Dodam jeszcze ze na regulacje śrubkami od mieszanki i wolnych obrotów przy gaźniku jest kompletnie brak reakcji. Czyzby gaźnik nadawał się do wymiany lub regeneracji ? Może jest osoba na forum która zajmuje się regeneracją takich gaźników ?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: halcik » 2017-08-18, 08:26

Może być, że do regeneracji. Możesz na razie podnieść poziom paliwa. Najlepiej wymyć/wygotować gaźnik. Może masz problem z dyszą niskich obrotów (bo chyba występuje analogicznie jak w pegazie).

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-18, 15:43


halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: halcik » 2017-08-18, 17:49

Możesz dodać jeszcze wypadnie zapłonu do możliwych usterek. Wlej przez przepustnice okoliczności 5-10ml mieszanki i odpal z lekko otwarta lub lepiej wyjętą przepustnicą. Silnik powinien się ładnie wkręcić.
Ostatnio zmieniony 2017-08-18, 17:53 przez halcik, łącznie zmieniany 1 raz.

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-18, 19:31

Ustawilem w miare zapłon, zrobilem tak jak piszesz pobawilem sie zmieniłem ta iglice przepistnicy bo akurat mialem zestaw naprawczy gaznika odpalila fajnie sie wkrecala przez jakies 30sek na obroty przejechalem sie po podworku ale w polowie drogi do bramy zaczęła znów buuuuuuuuczec ale jechala chcialem sprawdzic co sie stanie gdy nacisne ssanie do przelania w trakcie jazdy ale zgasla i juz nie chciala odpalić. Swieca po tym zgasnieciu mokra

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: halcik » 2017-08-18, 21:54

Wymiana iglicy i przepustnicy to nie czyszczenie gaźnika. Zapłonu ustawia się konkretnie 3 przed gmp i 0,2-0,3 rozwarcie platyn. Wtedy zapłonu jest ustawiony poprawnie, a nie w miarę.
Nawet jeśli zaleje to można odpalić na pych. Jak masz ustawione śruby regulacji gaznika, czy odmoczyłeś gaznik w ropie lub jakimś rozpuszcżalniku.
Postepuj systematycznie, a nie połowicznie. Zrób to co już napisałem i dopiero testuj, inaczej nie ma to sensu. Podmień też świece przy następnym zgaszeniu silnika i sprawdź czy jest iskra.
Ostatnio zmieniony 2017-08-18, 23:54 przez halcik, łącznie zmieniany 1 raz.

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-18, 22:33

Dzieki za porady, jutro wyczyszcze dogłębnie gaźnik, choć raz juz go czysciłem. Powalcze również z mega dokładnym ustawieniem zapłonu :D Bede dawał znaki co i jak w kazdym razie dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi :)

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: halcik » 2017-08-18, 23:56

Przerywanie to moim zdaniem albo niski poziom paliwa, zapchana dysza niskich obrotów (ale ciężko się do niej dostać stąd pomysł na odmoczenie) albo problemy z zapłonem.

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-24, 14:02

Jakies porady co zrobic z tłumikiem ? Bo sądze ze ten moj jest zatkany i nie wiem czy da sie go jakos uratować czy lepiej kupic nowy Hartman ?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: halcik » 2017-08-24, 14:14

Zakleić z jednej strony wlać/wsypać kreta i odczekać 24h lub wielokrotność tego czasu. Co jakiś czas warto wstrząsnąć. Są opisy żeby zamiast kreta wlewać olej napędowy, kwas fosforowy (fosol) i inne specyfiki. Pierwsze to wodny roztwór który może reagować z resztkami oleju (ale nie musi), a drugi roztwór organiczny, który na pewno lepiej rozpuszcza nagar. Więc wybierz czy chcesz go spróbować rozpuścić, czy spróbować usunąć wykonując reakcję chemiczną. A jeśli chcesz i tak i tak to zacznij od kreta, ponieważ tłusta powierzchnia od ropy będzie się bardzo skutecznie opierać wodzie :) lub użyj wody z płynem lub poczytaj więcej np na google. W tym temacie jestem tylko teoretykiem, bo nie musiałem jeszcze sprawdzać swoich pomysłów. Wiadomo, najlepiej pewnie kupić, ale czy nowe będą tak samo wygłuszać jak oryginalne, hartmanowi nie zawsze to wychodzi, a jak jest w wsk nie sprawdzałem.

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-24, 14:41

Okej dzieki za porady zaraz jade do biedry po kreta :D

sbanys
Posty: 1153
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: sbanys » 2017-08-24, 15:38

Najlepiej zalać naftą. Kret może być zbyt agresywny i może metal przeżreć na wylot jeśli gdzieś masz skorodowany w środku.

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-08-25, 16:10

Dzis zacząłem rozbierać wsk, została prakrycznie sama rama oraz wahacz, i tu zaczyna się problem i to wielki, ośka wahacza za chiny nie chce wyjsc, bite młotem itd nic a nic nie drgnie :((((( W razie gdyby jakims cudem udało mi się ją wyjąć to bedzie juz troche zniszczona, idzie kupic w dobrym stanie taką ośke z nakrętkami ?

Pare fotek z prac jak wyciąnąłem silnik :)
Z tyłu stoi moja druga niebieska miłosć, obecnie zdjęte alufelgi :(
Obrazek
Obrazek

Nieszczęsny cięzko działający silnik :D
Obrazek

Pozamawiałem dzis tez kilka częsci nowych ori PRL

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: peper50 » 2017-09-05, 18:11

A mój brat kilka dni temu w swojej po prostu... puknął młotkiem i wahacz rozebrany :D. U mnie nie zeszło ale nie miałem luzu więc zostawiłem.

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-09-08, 16:07

Panowie w jakiej książce lub na jakiej stronie znajdę literaturę techniczna wsk ? Schematy itp.


Oraz pytanie, macie kogos kogo mozecie polecić na wykonanie chromowania elementow motocykla ?

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: DaViD » 2017-09-08, 22:39

Michal95 pisze:
2017-09-08, 16:07
Panowie w jakiej książce lub na jakiej stronie znajdę literaturę techniczna wsk ? Schematy itp.


Oraz pytanie, macie kogos kogo mozecie polecić na wykonanie chromowania elementow motocykla ?
Schematy raczej znajdą się na forum a jak bardzo chcesz książkę to Henryka Załęskiego "Motocykle WSK" z wydawnictwa WKŁ, co do chromów polecam użytkownika z forum o nick'u: Grinch ;-)
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=121&t=23514

Michal95
Posty: 13
Rejestracja: 2017-08-12, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 '76
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 '76 Garbuska

Post autor: Michal95 » 2017-09-15, 14:25

Wueche dzis odebrałem z malowania proszkowego, wszystko poszło w kolor prócz baku, błotniki poszły w podkłąd proszkowy i rownież lakier natryskowy, nadal szukam kogos kto pochromuje mi elementy, kolega Grinch obecnie zawisił chromowanie czy jest ktoś inny kto ładnie zrobi na podkłądzie miedzi ?

Poniżej kilka fotek :) Kolejny etap to chrom i ocynk w październiku. :) Pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości