M06B3 1973

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

M06B3 1973

Post autor: dembi » 2019-02-10, 15:19

Witajcie.
W 2018 roku stałem się posiadaczem motocykla WSK M06B3 125 cm^3.
Motocykl został wyprodukowany pomiędzy 04.1973 roku (taka data jest na prostowniku selenowym w lampie) a 31.07.1973 (data pierwszej rejestracji).
Motocykl nabyłem od pierwszego właściciela (zarejestrowany, opłacony i jeżdżący).
Obecnie przymierzam się do odnowienia.
Mam do Was prośbę.
Pomóżcie mi ocenić, które części nie są zgodne rocznikowo z tym motocyklem.
Kierownicę już kupiłem, wahacz tylny też.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: yazimoo » 2019-02-10, 15:44

Hej, tak na pierwszy rzut oka, to tylna lampa telewizorek, wahacz pompowany, dekiel od oleju powinen byc z żołędziem i nie wiem czy siedzenie nie powinno być z listwą. Jak coś to mnie poprawcie :)

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: kanuj » 2019-02-10, 21:26

Amortyzatory tył - szklanki dół, korek paliwa, mocowanie tłumika z rurą na nakrętkę,śruby soczewkowe mocowania lampy.

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: radar » 2019-02-11, 10:50

Powinno być: siedzenie płaskie z otworem na błotnik, okrągłe kolanko, starszy model silnika (nie 051), guma prawego podnóżka kierowcy taka jak z lewej strony, ramka szkła lampy przód chrom.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2019-02-14, 23:04

1. Tylna lampa telewizorek - znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
2. Wahacz tylny pompowany -znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
3. Dekiel od oleju... - mam cały silnik
4. "nie wiem czy siedzenie nie powinno być z listwą" - siedzenie raczej bez listwy. Tutaj jest film o oryginalnej wsce https://youtu.be/_im3RliZcSQ
5. Amortyzator tył- szklanki - -znalazłem w częściach, które dostałem wraz z motocyklem
6.Korek paliwa - według powyższego filmu jest dobry. Chyba, że w 1973 roku były korki chromowane.
7.Mocowanie tłumika z rurą na nakrętkę - tego nie mam. Rozumiem, że muszę kupić tłumik i rurę wydechową?
8. śruby soczewkowe mocowania lampy - muszę kupić.
9.ramka szkła lampy przód chrom. - będzie chrom.
Dziękuję za zainteresowanie.

Jeżeli znajdziecie coś jeszcze, to napiszcie.

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: Seba_830 » 2019-02-15, 10:01

Popatrz dokładnie na swój korek i ten z filmu, są inne.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2019-02-15, 19:34

Faktycznie.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2019-02-18, 19:20

Panowie, potrzebuję wymiary trzpienia, który jest w siedzeniu i zaklikuje się w ramie motocykla.
Mam dwie blachy, ale w obu trzpień jest wyłamany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: Mixol » 2019-02-18, 20:24


dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2019-02-18, 21:53

Dzięki.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2019-07-07, 12:14

Części wysłane do chromowania.
Firma:
Galwan-Tech
Kamil Dąbrowski
ul. Warszawska 54
42-240 Kościelec
Jak części wrócą, to pokażę zdjęcia.

Poszukuję lakiernika do pomalowania motocykla. Najlepiej województwo lubelskie.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2019-07-10, 21:43

Części zawiezione do lakiernika.
Termin rozpoczęcia prac to początek sierpnia.
Kolor: czarny + złote szparunki

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2020-09-16, 18:31

Pozwólcie, że będę sobie tutaj prowadził coś a`la dzienniczek odbudowy.

Dziś trochę o kosztach.
Zakup motocykla - 2 200 zł
Chromowanie - 1 200 zł
Malowanie motocykla wraz ze szparunkami (szparunki ręcznie robione) - 2 500 zł
Suma = 5 900 zł

Motocykl malowany u Pana Mateusza (lubelacy pewnie go kojarzą)
https://www.youtube.com/watch?v=j9njwMJL2QM
Niestety tego Pana polecić nie mogę. Części do malowania oddałem na początku lipca 2019. Miały być do odbioru w sierpniu a potem we wrześniu 2019.
Koniec końców - odbierałem na raty; trochę w listopadzie, trochę w grudniu. I tak po trochu aż do lutego 2020. Ostatnie rzeczy (na szczęście zapasowy bak i blachy do siedzeń) miałem odebrać w marcu 2020 - do dziś ich nie dostałem. Jest też kilka zacieków (na szczęście w miejscach niewidocznych po złożeniu motocykla).

Teraz wziąłem się za koła - dwa koła (bębny, szprychy, nyple, obręcze)
Piaskowanie, szkiełkowanie, sodowanie - 280 zł
Cynkowanie - 50 zł
Suma= 5900 + 330= 6 230 zł

Bębny zostały wyszkiełkowane - kupiłem lakier do aluminium ExLak Alum - kwota ok. 70 zł z przesyłką.
Pozostało wyczyścić aluminium, wytrawić i oddać do malowania.
Materiał:
- kwas fosforowy ("Dragon odrdzewiacz" z Obi) - 18 zł

Po szkiełkowaniu bębny zostaną umyte myjką ciśnieniową, aby pozbyć się pyłu aluminiowego. Następnie zostaną wytrawione (odtłuszczone) w 6-cio procentowym roztworze kwasu fosforowego. Następnie będą lakierowane.

Suma= 6 230 + 88= 6 318 zł

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: CZESIO1958 » 2020-09-17, 13:11

Ja wolę nie liczyć ile za co.
Bo jeszcze takie zestawienie wpadnie w niepowołane ręce :D
Np żony....

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2021-07-22, 22:36

Kosztów ciąg dalszy
Gumy zabieraka + klamoty do tylnych amortyzatorów - 75 zł
Kompletna oś wahacza o długości 285mm - 109 zł
Suma= 6 318 + 184= 6 502 zł

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: paniczq » 2021-07-27, 05:30

dembi pisze:
2021-07-22, 22:36
Kosztów ciąg dalszy
Gumy zabieraka + klamoty do tylnych amortyzatorów - 75 zł
Kompletna oś wahacza o długości 285mm - 109 zł
Suma= 6 318 + 184= 6 502 zł
W dzienniku warto uwzględnić jeszcze koszty dostawy i ilość roboczogodzin. Może warto dodać zdjęcia. Czy będą jakieś modyfikację CDI, derortto? Pozdrawiam i życzę dużo kilometrów.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2021-11-07, 22:40

Koszty dostaw są uwzględnione (przesyłki kurierskie). Nie liczę kosztów paliwa - ciężko to policzyć - czasem jedzie się po coś przy okazji. Roboczogodzin też nie liczę, bo jak widać robię to z doskoku. Pod koniec coś się przyjmie. Zależy mi bardziej na oszacowaniu kosztów związanych z odnową motocykla.

Po długich przemyśleniach, zrezygnowałem z lakierowania bębnów (fabrycznie też nikt ich nie lakierował).
W tak zwanym "międzyczasie" kupiłem oryginalny wydech (rura + tłumik) od tego modelu i rocznika - koszt 160 zł.
Łożyska do kół, polskie FŁT 6203, 6202 - 45,80 zł
Suma = 6318+160+45,8 = 6 523,80 zł

Kilka zdjęć z wykonanych przeze mnie prac:
001_20211107_202824.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2022-10-04, 21:21

Odebrałem koła z centrowania. Koszt 70 zł/szt. Szprychy zaplotłem sam - na centrowanie zabrakło cierpliwości.

Pytanie do Was: jak skrócić szprychy wystające z nypli, po centrowaniu?

wiesio
Posty: 14
Rejestracja: 2017-09-28, 21:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, Honda CB 550Four, Yamaha XS 650
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: wiesio » 2022-10-04, 21:51

W instrukcji jest napisane, żeby je zeszlifować.

dembi
Posty: 36
Rejestracja: 2018-04-18, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 - 1973 r.
Iż 56 - 1958 r.
Kontaktowanie:

Re: M06B3 1973

Post autor: dembi » 2022-11-12, 09:37

Fartuchy do kół 18" szerokość 30 mm - 4 szt za 36 zł
Dętki Michelin Airstop 18MF 100/90-18 - 2 szt za 82 zł
Suma: 6 781,80 zł.

P.S. Nie szlifowałem szprych wystających z nypli. Bardzo ciężko do nich podejść. Zrobiłem to na patencie:
1. Fartuch osłonowy
2. Taśma kauczukowa grubości 3mm naklejona na pierwszy fartuch.
3. Fartuch osłonowy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości