Renowacja 125

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-12, 19:53

Duuuuuuużo czasu nic się tutaj nie działo, co tu dużo mówić witam po przerwie :)
Dzisiaj kilka elementów wróciło z malowania proszkowego, efekt super :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W M06B3 który typ osłon lag był montowany w 79 r ?
Kurcze posiadam dwa, jedne z chorągiewką z dwoma otworami i drugi typ z jedynym otworem ale z podkładkami wspawanymi w środku :)
Zanim przystąpiłem do remontu, założone były właśnie te z dwoma otworami, czy tak powinno być ?
Poniżej zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: jjaworskyy » 2020-03-12, 19:59

Bardo ładnie wyszło! Zakładaj chorągiewki z otworami na kierunkowskazy :)

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-12, 22:38

Edit;
jjaworskyy pisze:
2020-03-12, 19:59
Bardo ładnie wyszło! Zakładaj chorągiewki z otworami na kierunkowskazy :)
To byłoby duże ułatwienie, tymbardziej że planuje kierunkowskazy ;)
Jednak dla czystej wiedzy, jaka jest różnica między tymi choragiewkami? I po co wspawane są te pierścienie ?

Z malowania jestem baaaardzo zadowolony ;)
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: jjaworskyy » 2020-03-13, 03:13

Caniek pisze:
2020-03-12, 22:38
Edit;
jjaworskyy pisze:
2020-03-12, 19:59
Bardo ładnie wyszło! Zakładaj chorągiewki z otworami na kierunkowskazy :)
To byłoby duże ułatwienie, tymbardziej że planuje kierunkowskazy ;)
Jednak dla czystej wiedzy, jaka jest różnica między tymi choragiewkami? I po co wspawane są te pierścienie ?

Z malowania jestem baaaardzo zadowolony ;)
Jeśli się nie mylę to te z pierścieniem były montowane w B1

Awatar użytkownika
norek
Posty: 157
Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: norek » 2020-03-13, 13:18

Pierścienie wewnątrz to prowadzenie na ladze nieruchomej .żeby chorągiewka nie ocierała chromu na ladze ruchomej .

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-13, 20:46

Dzięki Panowie, to mi wystarczy :)

Dzisiaj znalazłem 5 min wolnego czasu efekt poniżej :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Martwi mnie jednak to w jaki sposób szprycha siedzi w gnieździe, wydaje mi się że powinna wejść głębiej ...
Czyżby szprychy gorszego sortu ?

Obrazek
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-03-14, 09:17

Caniek pisze:
2020-03-13, 20:46
Martwi mnie jednak to w jaki sposób szprycha siedzi w gnieździe, wydaje mi się że powinna wejść głębiej ...
Czyżby szprychy gorszego sortu ?
...Caniek na pierwszy rzut oka widać, że mają pod niewłaściwym katem gięta główkę i z tego powodu nie ułożą się w otworze piasty ale gorsze jest to, że po pierwsze będzie problem z właściwym naciągiem a po drugie tak zaplecione mają tendencję do zrywania się. Tę przypadłość ma większość oferowanych obecnie szprych na rynku ale jest bardzo prosty i mega szybki sposób by przed zapleceniem wszystkim łepkom szprych nadać właściwy kąt, gdzie będą idealnie kotwiczyły się w piaście. Poszukaj na forum - jakiś czas temu opisałem co i jak oraz zamieściłem zdjęcia zrobionych kół. Podałem też u kogo warto kupić szprychy - zaplatam sporo kół i przetestowałem wielu sprzedawców - co ciekawe są to jedne z tańszych szprych a jakościowo bez zastrzeżeń ;-) ...

...w ostateczności jak nie chcesz rozplatać koła możesz spróbować ułożyć główki dobijając je np. przez mosiężny pręt podpierając z drugiej strony krawędź piasty ale jest to dość ryzykowne, ponieważ łatwo ją uszkodzić a poza tym nie zawsze efekt ostateczny jest taki jakiego byśmy oczekiwali ;-) ...

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-15, 12:09

czankete pisze:
2020-03-14, 09:17
Caniek pisze:
2020-03-13, 20:46
Martwi mnie jednak to w jaki sposób szprycha siedzi w gnieździe, wydaje mi się że powinna wejść głębiej ...
Czyżby szprychy gorszego sortu ?
...Caniek na pierwszy rzut oka widać, że mają pod niewłaściwym katem gięta główkę i z tego powodu nie ułożą się w otworze piasty ale gorsze jest to, że po pierwsze będzie problem z właściwym naciągiem a po drugie tak zaplecione mają tendencję do zrywania się. Tę przypadłość ma większość oferowanych obecnie szprych na rynku ale jest bardzo prosty i mega szybki sposób by przed zapleceniem wszystkim łepkom szprych nadać właściwy kąt, gdzie będą idealnie kotwiczyły się w piaście. Poszukaj na forum - jakiś czas temu opisałem co i jak oraz zamieściłem zdjęcia zrobionych kół. Podałem też u kogo warto kupić szprychy - zaplatam sporo kół i przetestowałem wielu sprzedawców - co ciekawe są to jedne z tańszych szprych a jakościowo bez zastrzeżeń ;-) ...

...w ostateczności jak nie chcesz rozplatać koła możesz spróbować ułożyć główki dobijając je np. przez mosiężny pręt podpierając z drugiej strony krawędź piasty ale jest to dość ryzykowne, ponieważ łatwo ją uszkodzić a poza tym nie zawsze efekt ostateczny jest taki jakiego byśmy oczekiwali ;-) ...

Odnalazłem twój wątek, poświęciłem chwilę czasu i efekty widać poniżej.
Dzięki wielkie :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: tomcio » 2020-03-16, 07:54

Ja z doświadczenia dopowiem że masz 2 rodzaje zagięcia szprych. Nowe szprychy w paczce dzielone są na pół.
Jak zamienisz je to odstają od dziur.
To też na forum jest 😉
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-03-16, 10:43

tomcio pisze:
2020-03-16, 07:54
Ja z doświadczenia dopowiem że masz 2 rodzaje zagięcia szprych. Nowe szprychy w paczce dzielone są na pół.
Jak zamienisz je to odstają od dziur.
To też na forum jest 😉
...tomcio ale w tych piastach wsk z uwagi na symetryczne osadzenie obręczy względem piasty i sposób zaplecenia wszystkie szprychy mają jednakową długość i jednakowy kąt zagięcia łebka - nie występują tu szprychy prawe i lewe. Wszelkie widoczne odchyłki w promieniu gięcia jak i rozbieżności kąta zgięcia łba wynikają z niedokładności podczas ich produkcji (czasami też samej piasty). Spotkamy to praktycznie we wszystkich współczesnych szprychach do wsk i pochodnych oferowanych w sprzedaży. Naprawdę bardzo rzadko zdarza się, że w blistrze będziemy mieć wszystkie szprychy jednakowe ;-) . I pierwszy raz słyszę by szprychy do wsk w paczce dzielone były na pół - kto takowe oferuje?...

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: zmyngut » 2020-03-16, 20:56

Najtańsza i wcale nie najgorsza Avina na przykład- te po dwadzieścia parę zł. Dawno, dawno temu w temacie o kołach pokazał to na zdjęciu Alien. Szprychy nie są prawe i lewe tylko najogólniej mówiąc wewnętrzne i zewnętrzne.
Wspomniana fotka download/file.php?id=13816&mode=view
Wsuwając je w odpowiednie otwory wszystko pasuje i nic nie odstaje. Bez przemocy ;)

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: tomcio » 2020-03-16, 21:45

Panie czankete 😀. Nowe współczesne szprychy są zapakowane; połowa szprych łebkami w jedną stronę a połowa w drugą stronę leży... Tak są we folyjce.
Mają 2 rodzaje zagięć. Nawet stare szprychy jak do ocynku dawałem to po odbiorze najpierw segregowałem.

Mam kąplet nawet w garażu i mogę fotkę z różnicami zrobić ale to już jest gdzieś na forum.

Niech ktoś jeszcze to potwierdzi 😀👉? Jak nie wrzucam jutro fotki dwuch różnych szprych ☺️
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-03-17, 15:16

zmyngut pisze:
2020-03-16, 20:56
Szprychy nie są prawe i lewe tylko najogólniej mówiąc wewnętrzne i zewnętrzne.
...no nie zgodzę się z tym - w kole, które posiada nawet na pierwszy rzut okaz nieznacznie niesymetrycznie ustawioną obręcz względem środka piasty (pomijam też tak oczywisty inny przypadek jak półbębny) występują szprychy prawe i lewe (żeby było ciekawiej to szprychy prawe / lewe mogą być też wewnętrzne lub zewnętrzne). Zatem terminologia szprych P i L nie jest moim wymysłem. Pierwszy lepszy wynik po wklepaniu w google: https://archiwum.allegro.pl/oferta/szpr ... 70153.html

... zaopatrując się w miejscach, gdzie sprzedający mają pojęcie na ten temat to jest to jedno z pytań z jakim się spotkamy po tym jak podamy model motocykla i rozmiar koła o które nam chodzi (w 99% mowa o kole tylnym). Nie dotyczy to jednak piast stosowanych w wsk, o czym we wcześniejszej wypowiedzi napisałem ;-) ...

...wracając jeszcze do kwestii szprych wewnętrznych i zewnętrznych to w przypadku współczesnych zamienników oferowanych do wueskowatych czy rometów w praktyce nie spotkałem się z nimi, stąd zapytałem kto takowe oferuje? Bardziej jednak zastanawia mnie, że przy zaplataniu współczesnymi szprychami nie mam reguły w dopasowywaniu łebków do zatoczeń w piaście - czasami jest to kilka, a czasami kilkanaście szprych? Zatem dalej nie zgadza mi sie opisywany podział 50/50. W każdym razie mam kilkadziesiąt róznych zestawów szprych do wsk/wsk kos/shl/junak/romet/jawa zarówno używanych poddanych renowacji powłoki polegającej na ich cynkowaniu jak i nowych zgrzanych w blistrach, więc będę miał wieczorem okazję dokładniej się temu przyjrzeć :-) ...

Awatar użytkownika
norek
Posty: 157
Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: norek » 2020-03-17, 18:00

Istnieją 2 rodzaje gięcia szprych WSK
wystarczy zajrzeć do sklepu ;
https://4motor.pl/pl/21-wsk-175?p=20

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-03-17, 19:10

tomcio pisze:
2020-03-16, 21:45
Panie czankete 😀. Nowe współczesne szprychy są zapakowane; połowa szprych łebkami w jedną stronę a połowa w drugą stronę leży... Tak są we folyjce.Mają 2 rodzaje zagięć.
...jeżeli chcecie wierzcie, a jeżeli nie to trudno - wróciłem właśnie z warsztatu i sprawa wygląda następująco :-D :

- na około dziesięć kompletów nowych szprych do wsk zapakowanych / zgrzanych w blistry / folię w (w tym cztery zestawy od mojego sprawdzonego sprzedawcy, pozostałe dwa z Rzeszowa a reszta od znanego sprzedawcy z Gdyni) żaden z kompletów nie ma szprych zagiętych "wewnętrznych" i "zewnętrznych" w proporcji 50 / 50%. Dwa z losowo wybranych opakowań fabrycznie zgrzanych rozciąłem i oddzieliłem na dwie strony szprychy zwrócone łebkami na prawo od tych zwróconych na lewo. W obu opakowaniach łączna ilość szprych to 36 czyli tyle ile potrzebnych jest na jedno koło. W osobnych woreczkach zgrzane nyple. w pierwszym przypadku po przeliczeniu szprych w zależności od kąta gięcia wychodzi 29:7, w drugim 20:16. Pozostałych opakowań nie rozpieczętowywałem ale na po krótkim przyjrzeniu zauważyłem, że niezależnie od ułożenia w opakowaniu nie ma reguły by posegregowane były w daną stronę w zależności od kata zagięcia łebka....

...jako kolejne obejrzałem zestawy szprych od kosa - zarówno cztery komplety używanych, zdemontowanych z jeżdżącego motocykla i ocynkowanych jak i dwa zestawy fabrycznie nowych w stanie fabrycznym. Spostrzeżenia są następujące:

- używane szprychy mają nieznacznie różniący sie od siebie kąt co wynikać może z tego, że były eksploatowane,
- natomiast wszystkie szprychy z fabrycznie nowego zapakowanego kompletu mają łebki zgięte pod jednym katem.

Wniosek jaki się nasuwa mi się następujący:

- nie dopatrzyłem się w zestawach podziału na 50 / 50 % szprych "wewnętrznych" / "zewnętrznych",
- być może w zależności od tego co znajdzie się w danym opakowaniu plus stopnia rozkalibrowania otworu w piaście wynikającego z wcześniejszego wykonania / użytkowania raz po raz trafi się zestaw szprych pasujący bez dopasowywania,
- mając do dyspozycji kilka / kilkanaście kompletów można szprychy posegregować według gięcia łepka i bez dopasowywania zaplatać z nich tyle kół ile wyjdzie a pozostałe indywidualnie dopasowywać...

Sprawa w przypadku szprych do ogara 200/205 czy komara wygląda podobnie ;-) .

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-17, 21:15

EDIT:

Jeżeli chodzi o szprychy które ja zakupiłem, sprawdzałem wszystkie przed montażem, każda jedna była zagięta pod kątem 90 stopni, nie pamietam od kogo były kupowane, ale gdzieś z allegro ...
Mam też szprychy z demontażu tych kół jutro cyknę jakąś fotkę i zobaczę jak tam wyglądał temat ;)

EDIT:

Odkopałem poprzednie szprychy, jak dla mnie wszystkie są takie same, pozostałe jakie miałem z tego zestawu dokładnie tak samo wyglądały :)

Obrazek
Obrazek

Przyjrzałem się dzisiaj ramie, i znalazłem mały problem :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przed piaskowaniem nie zwróciłem na to nawet uwagi... to jest gniazdo dolnego łoża w ramie.
Jak mogło dojść do takiego pęknięcia...
Robić coś z tym ?
W Trakcie renowacji B3.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-29, 18:09

Siemano, doszły śruby podobno "cały komplet"
Obrazek
Podczas montowania stopki centralnej coś mi nie zagrało, wydaje mi się że te śruby to kompletna klapa...
Chyba nie tak to miało wyglądać ?
Obrazek
Obrazek

Obrazek
W Trakcie renowacji B3.

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: helmutt1 » 2020-03-29, 18:21

U mnie w miejscu śruby były tam jakby to nazwać kołki nawiercone na zawleczke ale tak mi pogieło tą stopkę że tez zastosowałem śruby.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Texas Ranger » 2020-03-29, 21:55

Zdjęcia z poprzedniego postu nie działają. :-(

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-03-30, 08:20

Caniek pisze:
2020-03-29, 18:09
Podczas montowania stopki centralnej coś mi nie zagrało, wydaje mi się że te śruby to kompletna klapa...
Chyba nie tak to miało wyglądać ?
...no i raczej nie zagra ale nie z powodu śrub - patrząc na zdjęcia wygląda na to, że masz stopkę centralną od 175-tki, czyli z szerszym rozstawem mocowań :-/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości