Renowacja 125

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Mixol » 2020-03-30, 14:47

Możesz zmienić stopki albo dorobić tulejki dystansowe, też miałem taki przypadek przy montażu.Dałem śruby, tulejki i nakrętkę na klej do gwintów.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-30, 19:32

Texas Ranger pisze:
2020-03-29, 21:55
Zdjęcia z poprzedniego postu nie działają. :-(
Już naprawione, zrobiłem tak, bo nie mogę edytować tamtego posta :)
Caniek pisze:
2020-03-17, 21:15
EDIT:

Jeżeli chodzi o szprychy które ja zakupiłem, sprawdzałem wszystkie przed montażem, każda jedna była zagięta pod kątem 90 stopni, nie pamietam od kogo były kupowane, ale gdzieś z allegro ...
Mam też szprychy z demontażu tych kół jutro cyknę jakąś fotkę i zobaczę jak tam wyglądał temat ;)

EDIT:

Odkopałem poprzednie szprychy, jak dla mnie wszystkie są takie same, pozostałe jakie miałem z tego zestawu dokładnie tak samo wyglądały :)


Obrazek
Obrazek

Przyjrzałem się dzisiaj ramie, i znalazłem mały problem :
Obrazek
Obrazek
Przed piaskowaniem nie zwróciłem na to nawet uwagi... to jest gniazdo dolnego łoża w ramie.
Jak mogło dojść do takiego pęknięcia...
Robić coś z tym ?
czankete pisze:
2020-03-30, 08:20
Caniek pisze:
2020-03-29, 18:09
Podczas montowania stopki centralnej coś mi nie zagrało, wydaje mi się że te śruby to kompletna klapa...
Chyba nie tak to miało wyglądać ?


...no i raczej nie zagra ale nie z powodu śrub - patrząc na zdjęcia wygląda na to, że masz stopkę centralną od 175-tki, czyli z szerszym rozstawem mocowań :-/
Czyli zakup nowych stopek :) Dzięki za sprostowanie, ale śruby i tak chyba nie takie?
Wydaje mi się że śruba nie powinna mieć częściowo gwintu, jeśli się mylę sprostujcie :)



Mixol pisze:
2020-03-30, 14:47
Możesz zmienić stopki albo dorobić tulejki dystansowe, też miałem taki przypadek przy montażu.Dałem śruby, tulejki i nakrętkę na klej do gwintów.
Raczej zmienię, nie chce mi się bawić z dorabianiem, i tak to nigdy nie zagra 100 % :)


Dzisiaj kolejna dostawa, w sumie to jakaś nie szczęśliwa :

Obrazek

Obrazek

Oś wahacza...
Obrazek
Podczas przymiarki wyszedł kolejny mankament, otóż mój wahacz jest chyba stuknięty, widać to po wchodzącej Osi, jak znajdę chwilę spróbuję go lekko nagiąć, nie brakuje dużo ale jest problem z osiowością.Oś jest w porządku, prosta :)
Obrazek

Żeby nie było tak pięknie gumowy oring z zestawu który PASUJE 100% jest za duży i po prostu nie wchodzi w tulejkę Polamidowa.
Obrazek

Dotarły też łożyska główki rami, razem z bieżniami, również nie pasują, bieżnie są za małe :)
Może na zdjęciu tego nie widać, ale jest duży luz, nie wiem w sumie jak to się stało że nie te zamówiłem :cool:
Obrazek
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: tomcio » 2020-03-30, 23:13

Trzeba dokładnie opisy czytać. Sporo części opisane jest " wfm wsk shl" wydaje mi się że to mała podpucha sklepów....

Działaj dalej i zapodaj fotki 👍👉😷
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1298
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-03-31, 08:11

Caniek pisze:
2020-03-30, 19:32
Przyjrzałem się dzisiaj ramie, i znalazłem mały problem :
Obrazek
Obrazek
Robić coś z tym ?
...w przypadku tego uszkodzenia z uwagi na już pomalowaną ramę i trudny dostęp miejsca pęknięć nawierć od wewnątrz w dwóch / trzech miejscach wgłębienia,a następnie pospawaj je punktowo półautomatem. Spaw ściągnie materiał przywracając gniazdo bieżni do pierwotnego kształtu zarazem wzmacniając je. Oczywiście przed wciśnięciem bieżni zniweluj nadlany spaw. Podczas takiej operacji uszkodzenia malowanych powierzchni są niewielkie i w praktyce po złożeniu będą niewidoczne zwłaszcza po nałożeniu zaprawki ;-) ...

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-03-31, 20:33

tomcio pisze:
2020-03-30, 23:13
Trzeba dokładnie opisy czytać. Sporo części opisane jest " wfm wsk shl" wydaje mi się że to mała podpucha sklepów....

Działaj dalej i zapodaj fotki 👍👉😷
Dokładnie, taki haczyk, ale jest opcja zwrotu lub wymiany, więc problemu nie ma :D
czankete pisze:
2020-03-31, 08:11


...w przypadku tego uszkodzenia z uwagi na już pomalowaną ramę i trudny dostęp miejsca pęknięć nawierć od wewnątrz w dwóch / trzech miejscach wgłębienia,a następnie pospawaj je punktowo półautomatem. Spaw ściągnie materiał przywracając gniazdo bieżni do pierwotnego kształtu zarazem wzmacniając je. Oczywiście przed wciśnięciem bieżni zniweluj nadlany spaw. Podczas takiej operacji uszkodzenia malowanych powierzchni są niewielkie i w praktyce po złożeniu będą niewidoczne zwłaszcza po nałożeniu zaprawki ;-) ...

Tak jak napisałeś, chyba najlepszy i najmniej inwazyjny sposób naprawy w tym przypadku, niestety nie posiadam półautomatu, muszę namierzyć jakiegoś grajka co mi to pyknie :D Dodatkowo po całym zabiegu pomyślałem żeby dodatkowo osadzić łoże na jakiś dobry klej do metalu, zaszkodzić nie powinno a może pomóc, ale to już zobaczę jak gniazdo naprawię i nowe łożyska przyjdą :)


Tymczasem dzisiaj wizyta w Lakierni Proszkowej :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do pomalowanie zostało kilka elementów, Zbiornik paliwa, boczki, klosz lampy, i ta taka mała osłona łańcucha :lol:
To wszystko raczej pójdzie w mokry lakier, zbiornik ma lekkie wgnioty więc trzeba z tym powalczyć, a reszta plastik ;)
Gdzieś coś kiedyś wyczytałem że ktoś tam gdzieś mówił... że malowanie zbiornika proszkiem to zły pomysł, bo jak paliwko skapnie to robi się bałagan hmm ?

Mam też kilka gratów do wrzucenia w ocynk, macie kogoś sprawdzonego ? Najlepiej wysyłkowo :P
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1298
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-04-01, 08:22

Caniek pisze:
2020-03-31, 20:33
Do pomalowanie zostało kilka elementów, Zbiornik paliwa, boczki, klosz lampy, i ta taka mała osłona łańcucha :lol:
To wszystko raczej pójdzie w mokry lakier, zbiornik ma lekkie wgnioty więc trzeba z tym powalczyć, a reszta plastik ;)
Gdzieś coś kiedyś wyczytałem że ktoś tam gdzieś mówił... że malowanie zbiornika proszkiem to zły pomysł, bo jak paliwko skapnie to robi się bałagan hmm ?
...Caniek nic nie stoi na przeszkodzie by przed malowaniem proszkowym elementy metalowe szpachlować, ważne by zrobić to przeznaczonym do tego szpachlem i dużym wyprzedzeniem, tak by pozwolić mu całkowicie się "wysezonować". W praktyce stosuję ogólnie dostępny na rynku i tani szpachel bolla. Po takim przygotowaniu zastosować inny niż najtańszy stosowany do przemysłowego malowania "wszystkiego" proszek (widoczny na Twoich zdjęciach) i mamy ładny połysk. Zresztą ten temat był już parokrotnie wałkowany, więc nie ma co znowu się rozpisywać ;-) ...

...Co zaś do kwestii odporności na paliwo to jest odwrotnie. Zresztą można się przekonać w najprostszy sposób używając ogólnie dostępnych na rynku ściągaczy do lakieru - po kilku minutach zobaczysz różnicę. W przypadku elementów lakierowanych na mokro na przestrzeni około miesiąca efekt zobaczysz już po niecałej minucie. Przy tych preparatach benzyna działa niczym woda źródlana :P ...
Caniek pisze:
2020-03-31, 20:33
Mam też kilka gratów do wrzucenia w ocynk, macie kogoś sprawdzonego ? Najlepiej wysyłkowo :P
...te informacje łącznie z namiarami i ze zdjęciami przed/po także masz na forum opatrzone zresztą rekomendacjami forumowiczy - wszystkie pozytywne oczywiście. Od jakiegoś czasu sam cyklicznie korzystam z wysyłkowo realizowanych usług naszego kolegi Marka (także przy renowacji drobnych części samochodowych) i jestem mega zadowolony jakością prac i krótkimi terminami :-D

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-04-02, 18:40

czankete pisze:
2020-04-01, 08:22
Caniek pisze:
2020-03-31, 20:33
Do pomalowanie zostało kilka elementów, Zbiornik paliwa, boczki, klosz lampy, i ta taka mała osłona łańcucha :lol:
To wszystko raczej pójdzie w mokry lakier, zbiornik ma lekkie wgnioty więc trzeba z tym powalczyć, a reszta plastik ;)
Gdzieś coś kiedyś wyczytałem że ktoś tam gdzieś mówił... że malowanie zbiornika proszkiem to zły pomysł, bo jak paliwko skapnie to robi się bałagan hmm ?
...Caniek nic nie stoi na przeszkodzie by przed malowaniem proszkowym elementy metalowe szpachlować, ważne by zrobić to przeznaczonym do tego szpachlem i dużym wyprzedzeniem, tak by pozwolić mu całkowicie się "wysezonować". W praktyce stosuję ogólnie dostępny na rynku i tani szpachel bolla. Po takim przygotowaniu zastosować inny niż najtańszy stosowany do przemysłowego malowania "wszystkiego" proszek (widoczny na Twoich zdjęciach) i mamy ładny połysk. Zresztą ten temat był już parokrotnie wałkowany, więc nie ma co znowu się rozpisywać ;-) ...

...Co zaś do kwestii odporności na paliwo to jest odwrotnie. Zresztą można się przekonać w najprostszy sposób używając ogólnie dostępnych na rynku ściągaczy do lakieru - po kilku minutach zobaczysz różnicę. W przypadku elementów lakierowanych na mokro na przestrzeni około miesiąca efekt zobaczysz już po niecałej minucie. Przy tych preparatach benzyna działa niczym woda źródlana :P ...
Caniek pisze:
2020-03-31, 20:33
Mam też kilka gratów do wrzucenia w ocynk, macie kogoś sprawdzonego ? Najlepiej wysyłkowo :P
...te informacje łącznie z namiarami i ze zdjęciami przed/po także masz na forum opatrzone zresztą rekomendacjami forumowiczy - wszystkie pozytywne oczywiście. Od jakiegoś czasu sam cyklicznie korzystam z wysyłkowo realizowanych usług naszego kolegi Marka (także przy renowacji drobnych części samochodowych) i jestem mega zadowolony jakością prac i krótkimi terminami :-D
Wyczerpująca odpowiedź, wielkie dzięki :-D :-D
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: yazimoo » 2020-04-02, 22:08

Jak szukasz porządnego lakierowania to zapraszam ;)

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-08-15, 15:21

W wątku cisza już długi czas, ale coś powoli się dzieje, nadal nie ruszyłem ze składaniem, głównie z braku czasu oraz remontu garażu, ale w między czasie przybyło parę fajnych żeczy.

Pierwsza partia do chromu poszłaaaa...
Obrazek

Dwa miesiące i mamy efekty, na żywo powala na kolana, kawał dobrej roboty. :evil:
Usługę wykonywała firma "Renowator-ST"
Obrazek

W międzyczasie poszło tez trochę gratów do Ocynku.
Obrazek

Usługę wykonała ta sama firma ;)
Obrazek

A tutaj kilka pokryw poszło na szkiełko, zdjęcia przed nie mam, ale wyglądały strasznie
Obrazek

Dodatkowo kupione łożyska SKF do obydwóch kół, więc jak tylko znajdę chwilkę uzbroję felgi i oddam do centrowania.
Z chromem sie pospieszyłem i zapomniałem wysłać kilka innych elementów, ale pójdzie to drugim kursem.
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: tomcio » 2020-08-16, 09:58

Piękny efekt. Czekam na dalszy ciąg 👌
Jest Bóg Jest WSK :-o

avecezarave
Posty: 100
Rejestracja: 2012-02-05, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B1, Wsk M06B3 Lelek, WFM M06 x2, WFM Osa M52
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: avecezarave » 2020-08-16, 14:03

Kopniak raczej nie jest od tego motocykla?

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: yazimoo » 2020-08-16, 14:44

Ile Cię skasowali za te ocynki co na zdjęciu ?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1298
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: czankete » 2020-08-16, 17:16

....kopniak rometowski 8-)

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2020-08-16, 18:04

yazimoo pisze:
2020-08-16, 14:44
Ile Cię skasowali za te ocynki co na zdjęciu ?
Za Ocynki ogólnie biorą 3 zł / kg, ale minimum 50 zł,
Było ok 2.5 kg - skasowali 50 zł ;)
avecezarave pisze:
2020-08-16, 14:03
Kopniak raczej nie jest od tego motocykla?
czankete pisze:
2020-08-16, 17:16
....kopniak rometowski 8-)
To mnie teraz pocieszyliście :lol:
Dwa miesiące się zastanawiałem gdzie kopkę od Mińska podziałem, już się wyjaśniło, mam na szczęście jeszcze kilka w zapasie, pójdzie drugim kursem na chrom, zanim wezne się za silnik to akurat będzie. Dzięki za czujność chłopaki! :evil:
W Trakcie renowacji B3.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2022-01-26, 18:56

Matko Bosko.
Prawie półtorej roku tutaj cisza :razz:
W garażu też nic się nie działo przez ten czas( oprócz małego, dużego remontu), w sumie to mogę się przyznać że przez ten czas zapomniałem o mojej maszynie ...
Na dniach ze strychu wygrzebałem wszystko co do tej pory udało się nabroić :

Obrazek


Gdzieś w międzyczasie założyłem kierownicę, oraz część "przodu".

Obrazek
Obrazek
Obrazek


W tym tygodniu aż 3 paczki z Gmoto dotarły do mnie :) ILE TO WSZYSTKO KOSZTUJE ... :shock: :shock: :shock:

Obrazek

Z racji tego że w tygodniu zakopany jestem robotą, zabawę zaczynam w sobotę.
Plan to złożyć kompletnie przednie zawieszenie, zamontować wahacz i konsolę, może uda się też założyć błotniki i wkońcu zacznie to wyglądać.
Zamierzam też rozszprychować koła, jednak bębny kół pojadą na polerkę wibracyjną, jakoś tak mi się przyśniło i tak będzie.
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: jjaworskyy » 2022-01-26, 20:12

Caniek pisze:
2022-01-26, 18:56
Matko Bosko.
Prawie półtorej roku tutaj cisza :razz:
W garażu też nic się nie działo przez ten czas( oprócz małego, dużego remontu), w sumie to mogę się przyznać że przez ten czas zapomniałem o mojej maszynie ...
Na dniach ze strychu wygrzebałem wszystko co do tej pory udało się nabroić :

Obrazek


Gdzieś w międzyczasie założyłem kierownicę, oraz część "przodu".

Obrazek
Obrazek
Obrazek


W tym tygodniu aż 3 paczki z Gmoto dotarły do mnie :) ILE TO WSZYSTKO KOSZTUJE ... :shock: :shock: :shock:

Obrazek

Z racji tego że w tygodniu zakopany jestem robotą, zabawę zaczynam w sobotę.
Plan to złożyć kompletnie przednie zawieszenie, zamontować wahacz i konsolę, może uda się też założyć błotniki i wkońcu zacznie to wyglądać.
Zamierzam też rozszprychować koła, jednak bębny kół pojadą na polerkę wibracyjną, jakoś tak mi się przyśniło i tak będzie.

Będziesz przeklinał Gmoto... 😅
Części od nich są marnej jakości, rzadko pasują.
Zastanów się nad polerka wibracyjną, lepszy efekt uzyskasz polerka ręczna (taniej), mogę dać Ci namiary na gościa :)

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2022-01-26, 20:45

Będziesz przeklinał Gmoto... 😅
Części od nich są marnej jakości, rzadko pasują.
Prawda, już przeklinam, jednak mam 14 dni na darmowy zwrot, wiele części już wróciło z powrotem, dlatego że (tak jak mówisz)
po prostu nie pasują.
Zastanów się nad polerka wibracyjną, lepszy efekt uzyskasz polerka ręczna (taniej), mogę dać Ci namiary na gościa :)
A właśnie ktoś mi jakiś czas temu powiedział że lepiej polerka wibracyjna bo efekt o wiele lepszy,
u mnie elementy i tak trzeba będzie przeszlifować bo miejscami są wżery i nie równości.
Gościu krzyknął mi 300 zł za 2 bębny i dekle :evil:
Z czystej ciekawości, polerka ręczna będzie lepsza ? Jaka jest różnica ?
Osobiście w temacie jestem kompletnie zielony dlatego pytam :D
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: jjaworskyy » 2022-01-26, 20:49

Caniek pisze:
2022-01-26, 20:45
Będziesz przeklinał Gmoto... 😅
Części od nich są marnej jakości, rzadko pasują.
Prawda, już przeklinam, jednak mam 14 dni na darmowy zwrot, wiele części już wróciło z powrotem, dlatego że (tak jak mówisz)
po prostu nie pasują.
Zastanów się nad polerka wibracyjną, lepszy efekt uzyskasz polerka ręczna (taniej), mogę dać Ci namiary na gościa :)
A właśnie ktoś mi jakiś czas temu powiedział że lepiej polerka wibracyjna bo efekt o wiele lepszy,
u mnie elementy i tak trzeba będzie przeszlifować bo miejscami są wżery i nie równości.
Gościu krzyknął mi 300 zł za 2 bębny i dekle :evil:
Z czystej ciekawości, polerka ręczna będzie lepsza ? Jaka jest różnica ?
Osobiście w temacie jestem kompletnie zielony dlatego pytam :D
https://www.facebook.com/GasBrzozaGarage
Napisz do niego, robi wibracyjnie i ręcznie, wszystko Ci wytłumaczy

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: Caniek » 2022-01-26, 20:55

https://www.facebook.com/GasBrzozaGarage
Napisz do niego, robi wibracyjnie i ręcznie, wszystko Ci wytłumaczy
Od dawna go obserwuję :-P
Poszła wiadomość, dzięki :cool:
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja 125

Post autor: jjaworskyy » 2022-01-26, 21:11

Caniek pisze:
2022-01-26, 20:55
https://www.facebook.com/GasBrzozaGarage
Napisz do niego, robi wibracyjnie i ręcznie, wszystko Ci wytłumaczy
Od dawna go obserwuję :-P
Poszła wiadomość, dzięki :cool:
Robił mi kilka rzeczy :) Polecam :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości