M06B3 '82 by Lukar

Odpowiedz
lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-09-01, 16:04

Cześć! Niniejszym oficjalnie powracam do rozpoczętej już dawno temu renowacji mojej WSKi. Podejścia do tej pory były dwa - pierwsze gdy za małolata zdemontowałem motocykl (jak się później okazało zupełnie niepotrzebnie i za szybko) i drugie mniej więcej cztery lata temu gdy udało mi się kupić sporo nowych części z epoki. Za każdym razem nie starczało jednak czasu lub pojawiały się inne priorytety. I tak oto rozmontowany i skatalogowany motocykl doczekał się ostatecznie trzeciego podejścia- tym razem już finalnego.

WSKa jest w rodzinie od nowości i pierwotnie należała do mojego Dziadka, który pozwolił mi na niej jeździć gdy tylko zacząłem mniej więcej dosięgać nogami do ziemi ;-) Do dziś pamiętam wiele wakacji spędzonych w jej siodle, ma więc dla mnie dużą wartość sentymentalną. Dlatego też postanowiłem, że remont w myśl hasła nie opłaca się, ale warto będzie na bogato- nie chodzi jednak o ociekanie chromem, a raczej jakość zastosowanych części. Efekt końcowy będzie możliwie zbliżony do tego, co wyjechało z fabryki, a jedyne odstępstwa od oryginału, jakie obecnie zakładam, to opony i dętki, akumulator, instalacja elektryczna i pokrycie siodła. Reszta będzie odrestaurowana lub wymieniona na nowe, oryginalne z epoki.

Niestety nie posiadam obecnie żadnego zdjęcia, na którym motocykl byłby jeszcze w całości. Muszę przeszukać rodzinne archiwum i jeżeli coś znajdę, to uzupełnię w niniejszym wątku. To chyba tyle na początek w tym przydługim wstępie. Trzymajcie kciuki!

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 229
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: CZESIO1958 » 2020-09-02, 06:35

Trzymamy i powodzenia

Sławek125
Posty: 79
Rejestracja: 2015-11-25, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 kos,gil,garbuska
Wsk 175 kobuz,garbuska
Lokalizacja: Pilzno
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: Sławek125 » 2020-09-02, 12:02

Czekamy na fotki.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: czankete » 2020-09-02, 17:51

lukar86 pisze:
2020-09-01, 16:04
rozmontowany i skatalogowany motocykl doczekał się ostatecznie trzeciego podejścia
...jak to się mówi "do trzech razy sztuka" - zwłaszcza, że dziadkowa wueska od nowości była w rodzinie - rób na bieżąco zdjęcia postępów w pracach i wrzucaj na forum :D ...

lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-09-02, 23:35

Dzięki za zainteresowanie! Renowację chcę przeprowadzić możliwie profesjonalnie i bez półśrodków. Postępami będę się dzielić i mam nadzieję, że będzie to ciekawy materiał.

Dziś może parę słów o ogólnym planie prac i pierwszym etapie, a zaczynam od kół. Uwinę się z nimi najszybciej i już będą cieszyć oko w garażu i motywować do dalszego działania. Potem regeneracja zawieszenia, renowacja powłok lakierniczych i galwanicznych, odbudowa kanapy, nowa instalacja elektryczna i na koniec złożenie silnika na nowych gratach (wszystko epoka). W międzyczasie znając życie wyjdą pewnie jeszcze jakieś dodatkowe tematy.

Co do kół, to niczym tu nie zaskoczę. Piaskowanie i lakierowanie proszkowe obręczy, ocynk szprych, szkiełkowanie piast etc. Jako nowe wjadą szczęki z okładzinami, tylna oś, napęd prędkościomierza, łożyska z filcami, opony, dętki i fartuchy.

Chętnie zmieniłbym też napinacze łańcucha, bo są mocno wysłużone, ale odnoszę wrażenie, że znalezienie nowych z epoki lub przynajmniej używanych w dobrym stanie graniczy z cudem. Wymienić muszę też zabierak zębatki napędowej, bo mój jest wycięty przez łańcuch, który musiał kiedyś spaść. No i jeszcze nakrętki i podkładki do tylnej osi nie mam. Gdyby ktoś akurat miał na zbyciu coś z tych części, to chętnie odkupię :-) Poniżej wrzucam zdjęcia z obecnym stanem kół i reszty elementów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: czankete » 2020-09-03, 07:15

lukar86 pisze:
2020-09-02, 23:35
Dzięki za zainteresowanie! Renowację chcę przeprowadzić możliwie profesjonalnie i bez półśrodków.
lukar86 pisze:
2020-09-02, 23:35
Chętnie zmieniłbym też napinacze łańcucha, bo są mocno wysłużone, ale odnoszę wrażenie, że znalezienie nowych z epoki lub przynajmniej używanych w dobrym stanie graniczy z cudem. Wymienić muszę też zabierak zębatki napędowej, bo mój jest wycięty przez łańcuch, który musiał kiedyś spaść. No i jeszcze nakrętki i podkładki do tylnej osi nie mam.
...do tych sprzętów wszystko nowe z epoki znajdziesz, a nawet jeśli nie nowe w stanie fabrycznym to na pewno w stanie lepszym niż Twoje obecne części. Tyle lat czekała na renowację, którą jak napisałeś chcesz przeprowadzić profesjonalnie, więc tym bardziej warto postarać się jeszcze o odrobinę cierpliwości ;) ...

lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-09-03, 09:09

czankete pisze:
2020-09-03, 07:15
...do tych sprzętów wszystko nowe z epoki znajdziesz, a nawet jeśli nie nowe w stanie fabrycznym to na pewno w stanie lepszym niż Twoje obecne części. Tyle lat czekała na renowację, którą jak napisałeś chcesz przeprowadzić profesjonalnie, więc tym bardziej warto postarać się jeszcze o odrobinę cierpliwości ;) ...
Staram się być cierpliwy, wszystko co dobre musi trwać ;-) oczywiście chcę jednocześnie uszanować historię motocykla i co da się odnowić (poza mechaniką) to zostanie odnowione.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 561
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: yazimoo » 2020-09-03, 13:51

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=15 ... &start=120

Jeżeli nie pieklą Cię terminy to służe pomocą ;)

lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-09-03, 20:46

yazimoo pisze:
2020-09-03, 13:51
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=15 ... &start=120

Jeżeli nie pieklą Cię terminy to służe pomocą ;)
Napiszę PW, dzięki.

lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-09-06, 19:42

W oczekiwaniu na koła zastanawiam się nad kolejnymi etapami. Przejrzałem kilka wątków na forum, próbowałem też na Google, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Może Koledzy pomogą? Chodzi o cylinder ZMD: alu vs żeliwo. Wady? Zalety? I w jakich wersjach/rocznikach montowano fabrycznie ten pierwszy?

lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-09-20, 20:37

Dziś pytanie o siodło, a dokładniej o jego podstawę. Zauważyłem, że gdy blacha jest położona na ramie, to opiera się na czterech gumach, a piąta (najbliżej bolca) jest około centymetr nad ramą. Sama blacha nie nosi śladów uszkodzenia / wygięcia. Jak jest u Was?
IMG_2600.jpeg
I jeszcze jedno pytanie. Nie widziałem blachy w takim samym kolorze jak moja- czy ktoś z Was spotkał się z takim?
IMG_2599.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-09-22, 06:12

A może to jest tak, że blacha powinna sprężynować? Może powinna być „napięta” gdy bolec wskoczy w sprężynę i dzięki temu stabilniej siedzieć na motocyklu? Pytam, bo gdy dociskam ją na końcach, to wspomniana przednia guma dochodzi do ramy.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł rzucić okiem na swój motocykl z taką samą kanapą- chcę mieć pewność, że odbuduję kanapę na dobrej podstawie.

lukar86
Posty: 12
Rejestracja: 2016-12-19, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '82
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: M06B3 '82 by Lukar

Post autor: lukar86 » 2020-10-03, 16:30

Koledzy, ktoś coś w temacie podstawy siodła? Kolor już wiem, że występował. Muszę teraz dopasować tylko RAL. Pozostaje kwestia ewentualnego "sprężynowania".

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości