WSK ??? Może Lelek?

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-01, 09:54

Cześć. Poproszę o wasze opinie co to za model, kilka drobiazgów wskazuje na lelka ale cy to nie jest jakiś przekładaniec? Uratowałem tą kupkę rudego spod flexa i sprzedaży na kilogramy. Zabieram się za rozkręcanie i diagnozę najważniejszych elementów. Silnik stoi. Stało pod zawaloną stodołą ok 10 lat. Będę wdzięczny za opinie i sugestie, pozwolą mi na decyzję ostateczną dot. odbudowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
igor1956
Posty: 1316
Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
GG: 0
Moje maszyny: Różne
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: igor1956 » 2023-10-01, 12:26

Daj więcej zdjęć.
Ramy przede wszystkim.
Za motórem panny sznurem ;)

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DaViD » 2023-10-01, 13:57

Niestety wygląda na zwykłą wsk z przodem od sporta. Brak wzmocnień pod silnikiem, przód z półkami do S1/Bąka, tak samo lagi ruchome. Szeroka kierownica jak w S1 i S2 oraz pierwszych lelkach. Półka liczników z otworem na lampkę jak w S2. Boczki plaskitkowe. Nic nie wskazuje na Lelka. Zrób dokładniejsze zdjęcia, zdejmij zbiornik i pokaż jak wygląda główna belka z lewej strony. Jaki rocznik ramy? W 1975 były Lelki i Bąki bez wzmocnień pod silnikiem. Ale na pierwszy rzut oka to składak.

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-01, 19:19

Lecą kolejne fotki :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-01, 19:21

cd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-01, 19:27

Nr ramy słaby ale czytelny S01726657

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: halcik » 2023-10-01, 19:44

Rocznik 77

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-01, 20:03

Halcik, coś więcej oprócz rocznika? Znawca od OS jesteś, wiem to od lat, hmm ale od wsk nie wiedziałem :)
Nie wiem co z tą rdzawką zrobić, dwie osy jeszcze w kolejce na złożenie, a jak miałbym ją ratować to też muszę działać bo ją zeźre ten kornik na amen. Pytanie czy warto?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: halcik » 2023-10-01, 20:34

Znawcą wuesek się nie czuje. Za to na forum jest ich wielu. Mam 3 wueski i są to dość fajne i lekkie motorki. Jeśli masz i fundusze i czas to ratuj, nawet ulep będzie sprawiał radość podczas jazdy. Są też mniej "dżentelmeńskie" sposoby, aby ze zwykłej wueski zrobić niezwykłą. Jak kto lubi i jak się z tym czuje ...

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: Jogurt » 2023-10-02, 08:02

Cześć. Ta kupka rudej była kiedyś bąkiem. Rok 77 co tlumaczy brak wzmocnień przy podnozkach. Za to uchowaly się wspornik selenu, blokady kanapy. Widac slady po obcietych zawiasach kanapy. Silnik niestety nie od niej. Odbudowa i skompletowanie pare zlotych szarpnie, czy warto sam musisz zdecydować.

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-02, 08:39

ok, dzięki, mam już odniesienie. Aby powrócić do przybliżonego oryginału muszę skompletować: kierownica, stacyjka, silnik, siedzenia, zbiornik, i oczywiście odzyskać co jest do odzyskania z tej rdzy. Czy coś jeszcze? Piasta tylnego koła oryginał?

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: Jogurt » 2023-10-02, 11:14

Boczki są metalowe czy plastik? Mają być metalowe. Tylny blotnik tez do wymiany na plytki. Piasty są takie jak w innych wueskach, inny jest tylko szczekotrzymacz przedniego koła.

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-02, 11:20

Boczki były plastikowe, połamane

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: Jogurt » 2023-10-02, 11:48

To musisz małe metalowe kupić

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-02, 12:34

Mam jeszcze wątpliwość co do ramy, może się okazać po piaskowaniu że jest zbyt zgniła na ratunek. Czy jest problem ze znalezieniem odpowiedniej ramy?

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: Jogurt » 2023-10-02, 12:42

Orginał kosztuje 5x tyle co zwykła. A są tacy co rzezbią na zwykłych ramach bo wszystkie reperaturki są do kupienia. Kwestia sumienia co chcesz miec bo ten kto się zna pozna większość replik.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DaViD » 2023-10-03, 21:16

Rama nie jest zła, na pewno będzie do wymiany podstawa akumulatora a reszta okaże się przy piaskowaniu. Bez problemu dostaniesz uchwyty siedzenia do wspawania do ramy i blokadę siedzenia która powinna być po lewej stronie w miejscu otworu na zamek siedzenia.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 229
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: CZESIO1958 » 2023-10-04, 10:44

Lubię tematy o reanimacji takich złomków
Powodzenia

DAVID-79
Posty: 11
Rejestracja: 2023-09-30, 15:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK Garbuska, 2xOSA M52, Osa M50, SHL 175W2A
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: DAVID-79 » 2023-10-10, 08:27

Dzięki koledzy za info, krok po kroku zaczynam mieć większą świadomość o tej sztuce. Podrzućcie jeszcze proszę jaki dokładnie powinien być silnik?

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 327
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK ??? Może Lelek?

Post autor: Jogurt » 2023-10-10, 19:47

Przy Twoim numerze ramy stawiam na s01 z3a lux z numerem w okolicach 1290000, pole numerowe pojedyncze pod cylindrem. Najlepiej poszukać sztuki z podobnym numerem ramy żeby potwierdzić. Chyba że masz tabliczkę znamionową. Tam znajdziesz nr silnika.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości